در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

مقصدهای جذاب داخلی برای سفر در زمستان

نویسنده نیکان نصرالله تبار

یک باور قدیمی و همه گیر وجود دارد که سفر در فصل زمستان با شلوغی و ترافیک کمتری مواجه خواهد بود و در هنگام سفر با هواپیما و خرید بلیط هواپیما می توانید خرید بلیط ارزان هواپیما را انجام دهید و به همین دلیل هم هزینه ی کمتری نسبت به فصل اوج سفرها یعنی تابستان دارد. اما آیا در واقعیت هم بدین شکل است؟ اینجا نکته ای وجود دارد که معمولاً به آنها دقت نمی شود : مقصد! مقصدهایی که برای سفر در تابستان انتخاب می کنید مناسب سفر در همان فصل است و جذابیت های مرتبط با تفریحات تابستانی را دارند، بدیهی است که در فصل زمستان سفر به این مقصدها هزینه ی کمتری داشته باشد، چرا که از جذابیت کمتری هم برخوردار است. البته نمی توان منکر این موضوع شد که کم شدن تعداد سفرها به دلایل مختلف نیز در کاهش قیمت و هزینه های سفر مؤثر است. اما موضوع بحث ما تفاوت میان مقصدهای سفر در تابستان و زمستان است. هر مقصدی که برای سفر خود انتخاب می کنید معمولاً در یکی از فصل های سال دارای جاذبه های منحصر به فردتری نسبت به سایر فصل هاست. به همین علت می خواهیم تا در ادامه به مقاصد جذاب سفر داخلی در فصل زمستان اشاره کنیم و جذابیت های این مقصدها را مورد بررسی قرار دهیم.

سفر زمستانی

به طور کلی سفر در زمستان بیشتر دو حالت دارد : مقصدهایی که دارای آب و هوای گرم هستند و یا مقصدهایی که مرکز تفریحات زمستانی و امکانات رفاهی مرتبط با آن هستند. سفر به شهرهای گرم در میان زمستان و فصل سرما به دو دلیل مورد توجه قرار دارد : اول اینکه این مقصدهای گرمسیر در فصل تابستان معمولاً روزهای گرمی دارند به طوری که گشت و گذار در این شهرها کمی خسته کننده می شود و علت دوم دمای متعادل این شهرها در زمستان است که عده ای از مسافران برای فرار از سرما و سفر به یک هوای دلچسب به این مناطق می روند.

تابستان در دل زمستان

اول به سراغ شهرها و مناطقی خواهیم رفت که در زمستان هم از آب و هوای گرم و معتدل برخوردار هستند. شهرهایی که با سفر به آنها می توانید سرمای زمستان را از تن تان بیرون کنید و در واقع در میانه ی زمستان، تعطیلاتی تابستانه داشته باشد.

جزایر کیش، قشم و هرمز

می دانید که جنوب کشور ایران از آب و هوای گرم و شرجی برخوردار است که میزان گرما در فصل تابستان به حدی زیاد است که شرایط اقامت کمی دشوار می شود. با شروع فصل سرما، دمای هوا در این مناطق و در جزیره هایی مانند کیش و قشم کاهش پیدا کرده و در بهترین و متعادل ترین حالت خود در بازه ی 18 الی 25 درجه سانتیگراد قرار می گیرد. همین موضوع باعث می شود تا در دل زمستان که اکثر شهرها در سرما فرو رفته اند، جزایر جنوبی ایران مقصد مطلوب و دلچسبی برای سفر باشند. همچنین لذت استفاده از تفریحات آبی مانند پارک های آبی روباز و جت اسکی بدون ترس از سرماخوردگی در زمستان را می توان در کیش و قشم ارزان تر از تابستان تجربه کرد.

برای رفتن به این جزیره های زیبا با خرید بلیط هواپیما به این سفر بروید اما چون در این فصل هوای آنجا متعادل و برای سفر عالی است و حجم مسافر هم در این زمان زیاد است نمی توانید خرید بلیط هواپیما ارزان داشته باشید.

کویر

در ایران وقتی صحبت از گرما می شود، می توان از کویرهای موجود در دل کشور یاد کرد. اگر تا به اینجای سال به کویر سفر نکردید، الان زمان مناسبی است که برای یک سفر کویری برنامه ریزی کنید، چه با خودروهای آفرود و معمولی شخصی و چه از طریق تور کویر، گرمای مرکز ایران را در زمستان تجربه کنید.

کویر مرنجاب، کویر مصر و کویر ریگ جن از جمله مقصدهایی هستند که بهترین زمان برای سفر به آنها در فصل سرما است. به طور کلی می توان شروع ماه آبان تا اواخر فروردین ماه را بهترین زمان برای کویرگردی دانست.

سفر به کویر با تفریحاتی همچون موتور سواری، آفرود، شتر سواری و پیاده روی روی ماسه های نرم کویر و تماشای آسمان و ستاره های پرنور قابل لمس همراه است. یکی از مزیت های سفر زمستانی به کویر دوری از گرمای طاقت فرسای منطقه است که باعث می شود با خیالی آسوده، تمام و کمال خود را با تفریحات و سرگرمی ها مشغول کنید.

ارتفاعات برفی و تفریحات زمستانی

برای عده ی دیگری از مسافران در فصل زمستان سفر به نقاطی که بتوانند بکرترین حالت زمستان را تجربه کنند از هیجان ویژه ای برخوردار است. این افراد مقصدهای سرد و مرتفع و پوشیده از برف را انتخاب کرده و در قالب سفرهای آفرودی و یا سفرهای یک روزه به پیست های اسکی و تورهای یک روزه ی برفی به استفاده از نعمت های آسمانی فصل زمستان می پردازند.

پیست های اسکی استان تهران

شاید تفریحات زمستانی به عنوان سرگرمی های گران و لوکس شناخته شوند، اما با شروع فصل زمستان و بارش برف، در پیست های اسکی مختلف کشور شاهد اقشار مختلف جامعه هستیم که هرکدام به شیوه ای مشغول لذت بردن از این نعمت زمستانی هستند. در تهران پیست های اسکی مانند پیست اسکی دیزین، شمشک، توچال و پیست اسکی آبعلی که قدیمی ترین پیست اسکی ایران هم هست در زمستان ها پوشیده از برف هستند و در هرکدام پیست های اسکی متعدد همراه با امکاناتی مثل تله کابین، تله اسکی، پینت بال، بانجی جامپینگ، محل کمک های پزشکی، رستوران ها و امکانات اقامتی مانند هتل و … می باشند. بنابراین اگر به برف و تفریحات زمستانی علاقه دارید و از طرفداران فصل سرما هستید، برای آخر هفته های خود می توانید با هر هزینه ای که بخواهید یک روز مهیج زمستانی را برنامه ریزی کنید.

استان اردبیل

به جرأت می توان از استان اردبیل به عنوان یکی از جاذبه های زمستانی کشور ایران نام برد. وجود امکانات تفریحات زمستانی مانند پیست اسکی آلوارس و همچنین چشمه های طبیعی آبگرم سرعین نیز به لذت سفر به استان اردبیل در فصل زمستان می افزایند. تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی هرساله زمستان به ارتفاعات سبلان رفته و از امکانات زمستانی آن استفاده می کنند. به همین دلیل استان اردبیل را به عنوان رکورددار بیشترین ظرفیت گردشگران در زمستان می شناسند.

زمستان ماسوله، زیبا و منحصربه فرد

یکی دیگر از شهرهایی که سفر به آنجا در زمستان خالی از لطف نیست، شهر زیبا و پلکانی ماسوله است. ماسوله جدا از جذابیت هایی که در فصل های بهار و تابستان دارد، با معماری طبقاتی خود و داشتن مردم سرزنده و خونگرم، در زمستان ها نیز علاوه بر جلوه ی بصری زیبای منطقه، همچنان با جریان داشتن زندگی روزمره آماده ی پذیرایی از مهمانان است.

کشور پهناور و 4 فصل ایران، در تمامی روزهای سال قطعاً مقصدهای جذابی برای سفر دارد و با کمی برنامه ریزی و رزرو بلیط هواپیما برای سفر با هواپیما نیز می توان از این سفرها لذت برد. اما فراموش نکنید موضوعی که همیشه باید هنگام سفر در خاطر داشته باشید، حفظ احتیاط است. علی الخصوص در فصل زمستان. اگر با خودروی شخصی سفر می کنید تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشید، لباس های گرم و برخی داروها را فراموش نکنید و از انجام تفریحات خطرناک زمستانی نیز پرهیز کنید. بدیهی است که هدف از سفر لذت، خاطرات خوب و آرامش است، پس با رعایت نکات ایمنی سعی کنید تا با کوله باری از خاطرات خوب سفر خود را به اتمام برسانید.

نظر شما در مورد مقصدهای جذاب برای سفرهای زمستانی چیست؟ آیا جاذبه های دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها را به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.