در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

سفرهای هیجان انگیز داخلی؛ ویژه ی طرفداران آدرنالین

نویسنده نیکان نصرالله تبار

فارغ از سن و سال و مقصد، سفر همواره پر از تجربه های جدید است. بسیاری از گردشگران علاقه ی زیادی به سفرهای هیجان انگیز و ماجراجویانه دارند. به حدی که تعریف آن ها از یک سفر خوب رابطه ی مستقیمی با میزان آدرنالین سفر دارد. سفر به دل طبیعت، ماجراجویی های خودرویی، ارتفاعات بکر و تفریحات هیجان انگیز مختلف در بالای لیست مقاصد سفر این دسته از گردشگران قرار دارد . برای رفتن به یک سفر هیجان انگیز علاوه بر انتخاب مقصد مناسب و تفریحات جذاب، از ابتدا باید یک شروع طوفانی داشت و با خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما یک سفر هیجان انگیز را شروع کنید.

گردشگر باشید، نه مسافر

گردشگر و مسافر هردو به مقصدی سفر می کنند، اما این تنها وجه تشابه بین آن ها است. سفر برای گردشگرها و توریست ها با هیجان بیشتری همراه است. مسافران معمولاً در چارچوب های از پیش تعیین شده حرکت می کنند اما توریست ها در لحظه تصمیم می گیرند. اگر می خواهید سفر هیجان انگیزی را داشته باشید باید کوله بار خود را مانند توریست ها ببندید. آماده ی اقامت در جاهای مختلف باشید، در عین حال که همه ی نیازهای خود را به همراه دارید، به گونه ای وسایل خود را جمع کنید که برای حمل و نقل آن به مشکل نخورید. برنامه ریزی کنید، اما از مواجهه با تجربه های جدید نیز نهراسید. ریسک های کنترل شده مانند رفتن به قفس شیر در پارک های حیات وحش می تواند تجربه ای فراموش نشدنی باشد. 

حال که آماده ی یک سفر توریستی شده اید، کافی است تا بهترین مقصدها را در کشور برای اینگونه سفرها بشناسید.

تور های سافاری

یکی از تجربیات هیجان انگیز در سفر، که روز به روز به طرفدارانش افزوده می شود سافاری است. تجربه ی سرعت در میان رمل های شنی، کمپ در میان کویر و کلنجار رفتن با مشکلات احتمالی در مسیر مانند گیر کردن ماشین در شن و ماسه، قطعاً تجربه ای جدید و خاطراتی به یاد ماندنی برای شما به همراه خواهد داشت. 

تورهای سافاری به گونه ای برگذار می گردند که که گردشگران در ماشین های مختلف مانند لندکروز، لندروور و ماشین های مجهز آفرودی، توسط راننده های مجرب و حرفه ای این امر به گشت در طبیعت در دل کویر و صحرا می پردازند و در این بین از مسیرهای صعب العبور و شیب های تند تپه های شنی عبور می کنند. از معروف ترین مقصدهای سافاری، می توان به کویر مرنجاب در نزدیکی شهر کاشان اشاره کرد. تورهای سافاری در برنامه های یک یا چند روزه برگذار می شوند و شب ها را در کاروانسراها و یا با استفاده از تجهیزات حرفه ای کمپ، در دل صحرا می گذرانند تا از زیبایی های شب های کویر نیز بهره مند شوند.

برای سفر و رسیدن به سافاری هیجان انگیز می توانید با رزرو بلیط هواپیما و سفر با هواپیما به انجا برسید یا اینکه با وسیله های حمل نقل دیگر به این سفر بپردازید. البته که سفر با هواپیما هیجان و انرژی شما را برای سافرای حفظ میکند.

غواصی و بازدید از حیات وحش زیر آب

یکی دیگر از ورزش های هیجان انگیز که می تواند به عنوان یک تفریح شور و حال سفر شما را بیش از پیش کند، غواصی است. اما برای این که واقعاً بتوان از این تفریح لذت برد باید با بهترین مقاصد سفر برای غواصی آشنا شد. پس با ما همراه باشید تا اگر به این مناطق سفر می کنید، لذت بردن از زیبایی های زیر آب را از دست ندهید.

یکی از معروف ترین مناطق برای غواصی، جزیره ی یکش است. کیش که یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس به حساب می آید با پوشش مرجانی در بخش شرقی خود یکی از زیباترین حیات وحش های زیر آب را در کشور دارد. همچنین وجود مراکز آموزشی و تفریحی غواضی مختلف در سطح جزیره، کیش را به یکی از قطب های غواصی کشور تبدیل کرده است. 

جزیره ی قشم نیز مانند کیش، مکان مناسبی برای انواع تفریحات آبی از جمله غواصی است. در جزیره ی قشم می توانید با مراجعه به مراکز تفریحات دریایی، زیر نظر مربیان و غواصان حرفه ای با استفاده از تجهیزات و امکانات تخصصی غواصی به لذت بردن از دنیای زیر آب بپردازید.

بریا رسیدن به این جزیره های زیبا برای غواصی باید با خرید بلیط هواپیما به این تفریحات برسید و اگر در زمان هایی که مسافر کمتر به این جزیره می آیند مانند فصل گرما می توانید خرید بیلط هواپیما ارزان و به صرفه تری داشته باشید.

اسکای دایوینگ

اگر می خواهید سطح بالایی از آدرنالین و هیجان را تجربه کنید، قطعاً اسکای دایوینگ همان چیزی است که به دنبالش آن هستید. خوشبختانه امروزه این ورزش در سرتاسر کشور طرفداران زیادی دارد، پس می توانید با توجه به محل زندگی و یا مقصد سفر خود با یک جستجوی کوچک در گوگل معتبرترین مراکز و باشگاه های هوایی منطقه را پیدا کرده و با هزینه ای حدود یک میلیون تومان، سقوط آزاد با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید و حس آرامشی را در نهایت هیجان میان زمین و هوا تجربه کنید. حتی افرادی که ترس از ارتفاع داشتند، پس از یک بار تجربه کردن اسکای دایوینگ به دنبال تکرار این تحربه ی هیجان انگیز بودند.

رفتینگ

رفتینگ یا قایق سواری در رودخانه های خروشان، یکی دیگر از تفریحاتی است که به تازگی در کشور در حال رواج است. یک تفریح گروهی و تیمی هیجان انگیز که در آن با سوار شدن بر قایق های ساده ی بادی، از مسیرهای پر فراز و نشیب رودخانه از میان جنگل و مسیرهای زیبای بکر عبور می کنند. 

رودخانه هراز در استان مازندران یکی از مناسب ترین مسیرهای رفتینگ را از پارک میرزاکوچک خان جنگلی تا آمل به طول 4 کیلومتر فراهم کرده است. در فصل های پرآب مثل بهار این مسیر 2 ساعته با هیجان بیشتری همراه است. درجه ی موج های این رودخانه در برخی نقاط به 4 نیز می رسد که به همین دلیل پیشنهاد می شود رفتینگ در این رودخانه را به همراه تیم های حرفه ای تجربه کنید.

سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما، روگو با پشتیبانی 24 ساعته تا لحظه ی پرواز آماده ی ارائه خدمات و ارزانترین بلیط هواپیما برای خرید بلیط ارزان هواپیما به شما مخاطبان گرامی است.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.