در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

سفر به چه شهرهایی در تابستان جذاب تر خواهد بود

نویسنده سمانه اسدی

کشور ایران از نظر موقعیت جغرافیایی در ناحیه گرم و خشک است و در شرایط آب و هوایی تابستان مسافرت مقداری سخت خواهد بود. علاوه بر آن در فصل تابستان درجه هوا در برخی از شهرها بسیار گرم می‌شود؛ که غیر قابل تحمل است.

اگر این سوال که تابستان کجا بریم ذهن شما را درگیر کرده ما در این مقاله به سوالتان پاسخ خواهیم داد و شما را با چند شهر که در این فصل خنک‌تر از بخش‌های دیگر ایران است و برای تعطیلات تابستانی بسیار مناسب هستند آشنا می‌کنیم. در نهایت و بهترین شهر ایران برای سفر تابستان را انتخاب می‌کنیم.

شهر سرسبز ماسوله

شهر ماسوله یکی از خنک‌ترین شهرهای شمال و گیلان است، این شهر تاریخی از نظر شرایط آب و هوایی می‌تواند بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان باشد. در فصل تابستان هوای مطبوع و مه آلود ماسوله باعث شده است بسیاری از مردم ایران این شهر را برای تعطیلات تابستانی انتخاب کنند.

شهر ماسوله در فصل زمستان سرمای شدیدی دارد که به همین دلیل در این فصل حجم مسافر به این شهر زیبا و روستایی بسیار کم است و می‌توانید با خرید بلیط هواپیما ارزان به این مکان گردشگری رشت سفر کنید.

ماسوله

ماسوله از نظر جغرافیایی در جنوب غربی استان گیلان و در قسمت سردار جنگل فومن و در فاصله 60 کیلومتری با شهر رشت و 36 کیلومتری شهر فومن و 20 کیلومتری شهر ماکلوان قرار گرفته است.

شهر ماسوله علاوه بر خوش آب و هوا بودن مکان‌های تاریخی و ارزشمند متعددی دارد؛ به همین دلیل سالانه بیشتر از هزاران گردشگر برای دیدن آثارهای تاریخی و مکان‌های دیدنی و تفریحی به خنک ترین شهر ایران در تابستان سفر می‌کنند.

منابع طبیعی ماسوله مانند کوهستان‌های مرتفع، جنگل و ییلاق‌های سرسبز از جلوه‌های زیبای آن می‌باشد و برای علاقمندان به طبیعت گردی و کوهنوردی بسیار مناسب است. قله شاه معلم پر طرفدارترین منطقه‌ای است که حدود 3050 متر ارتفاع دارد و به بلندترین بخش استان گیلان معروف است.

شهر فیروز کوه در نزدیکی استان تهران

شهرستان فیروزکوه بهترین شهر ایران برای سفر تابستان است. فیروزکوه به دلیل نزدیکی به استان تهران برای مسافرانی که در این شهر ساکن هستند، بسیار مناسب می‌باشد.

شهر فیروز کوه به دلیل کوهستانی بودن منطقه خود، می‌تواند خنک ترین شهر ایران در تابستان باشد. این شهر در کنار جاده تهران _ قائم واقع شده است.

شهر فیروز کوه

این شهرستان دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی و عالی است که برای تفریح و طبیعت‌گردی گزینه خوبی بوده و همچنین این شهر از جاهای دیدنی تهران است دارای جاذبه‌های تاریخی و بی‌نظیری مانند کاروانسراها، گورستان‌های کهن، امامزاده‌های متعدد و قلعه‌های تاریخی می‌باشد.

شرایط آب و هوایی شهر فیروز کوه در فصل زمستان بسیار سرد و در فصل تابستان هوای معتدل و خنکی دارد و از گرمای طاقت فرسای تابستان به دور است.

روستای جهان نما در استان گرگان

جهان نما یکی از دیگر شهرهای خنک ایران در فصل تابستان می‌باشد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا به دلیل داشتن طبیعت سرسبز و اقلیم ویژه بهترین شهر ایران برای سفر تابستان می‌باشد.

علاوه بر آن موقعیت روستای جهان نما در منطقه حفاظت شده استقرار است و دارای منظره‌های بی‌نظیری است. همچنین وجود ارتفاعات و طبیعت گسترده این روستا در سه فصل اول سال چشم انداز شگفت انگیز و جذابی دارد.

روستای جهان نما در استان گرگان

منطقه‌ای که این روستا در آن واقع شده است در دامنه کوه جهان نما با ارتفاع 3 هزار و 86 متر از سطح دریا بوده و شما به راحتی قادر به تماشای کوه و طبیعت سرسبز خواهید بود. بسیاری از گردشگران و طبیعت گردان برای مسافرت در فصل تابستان جذب این روستای زیبا می‌شوند.

آلاشت در استان مازندران

یکی دیگر از شهرهای خنک و خوش آب و هوای که در شمال کشور واقع شده است، شهر آلاشت در استان مازندران می‌باشد. آلاشت به همراه طبیعت سرسبز و آبشار های خنک بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان است.

آلاشت در استان مازندران

آبشار نارم واقع در روستای چرات و 35 کیلومتری جنوب غرب آلاشت یکی از زیباترین و پر طرفدارترین مناطق این شهر است.  برای سفر به این روستای زیبا شما با رزرو بلیط هواپیما می‌توانید از این روستای زیبا به عنوان جاهای دیدنی شهر ساری لذت ببرید.

شهر کرد

شهر کرد یکی از معروف‌ترین و زیباترین مقصدها برای مسافرت در تابستان و گذراندن تعطیلات است و دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری می‌باشد و به همین دلیل جزو گردش پذیرترین منطقه‌ها در کشور ایران است.

علاوه بر آن شهر کرد دارای آب و هوای بی‌نظیر در فصل تابستان است و همچنین مردم خون گرم و مهمان نواز آن باعث شده تا بهترین شهر ایران برای سفر تابستان باشد. جالب است بدانید که در گذشته آن را به دهکرد صدا می‌زدند اما در شهریور سال 1314 خورشیدی تبدیل به شهر شد و نام آن به شهرکرد تغییر کرد.

شهرکرد

شهرکرد دارای شرایط آب و هوایی نیمه مرطوب معتدل با زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل و خنک است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این شهر تاریخی و کهن دیدن کرده و از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر آن را از دست ندهید.

شهر ارومیه

کلان شهر ارومیه در مرکز استان آذربایجان غربی و در شمال غربی ایران قرار گرفته است. این شهرستان یکی دیگر از شهرهای مناسب برای مسافرت در تعطیلات تابستان به شمار می‌رود.

شهر ارومیه

شهر ارومیه جزو دهمین شهر پر جمعیت ایران و دومین شهر پر جمعیت در شمال غرب ایران است که دارای جاذبه‌های طبیعی و زیبایی بوده و بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان می‌تواند باشد.

موقعیت جغرافیایی این شهر در ارتفاع 1332 متری در غرب دریاچه ارومیه، دامنه کوه سیر و در وسط دشت ارومیه واقع شده است. 

استان اردبیل

اردبیل جزو یکی از استان‌های مرزی کشور ایران و در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان است. همچنین دارای آب و هوای بسیار سرد بوده و که هوای خنک آن در فصل تابستان بسیاری از مسافران را جذب خود می‌کند.

همانطور که می‌دانید استان اردبیل به دلیل تجربه‌ای که در گذشته کسب کرده است، دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری فراوانی است.

اردبیل

 از مناطق دیدنی و توریستی این شهر که حتما باید از آن ها دیدن کنید؛ خانه تاریخی ارشادی، پل یئدی گوز، محل دفن شهدای جنگ چالدران و شیروان، مسجد جامع اردبیل، سالن بزرگ جهان پهلوان رضا زاده، میدان جانبازان، مجسمه شاه اسماعیل و گرمابه های قدیمی از دوره های قبل از صفویه و قاجاریه هستند.

شهرستان بجنورد در استان خراسان

شهرستان بجنورد در خراسان شمالی بهترین شهر ایران برای سفر تابستان می‌باشد که جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری و تفریحی متعددی که در آن وجود دارد؛ باعث شده تا سالانه بیشتر از صدها گردشگر و توریست برای دیدن آن‌ها به این شهر زیبا سفر کنند.

شهرستان بجنورد در استان خراسان

اگر قصد سفری چند روزه در بجنورد را دارید به شما پیشنهاد می‌دهیم تا در فصل تابستان و بهار که بهترین زمان برای .مسافرت به این شهر است برنامه‌ریزی کنید. سفر به استان خراسان با قطار و هواپیما امکان پذیر است ولی اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهید می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما از سایت مورد اعتماد روگو اقدام کنید.

همدان

کلان شهر همدان رتبه اول را به عنوان خنک ترین شهر ایران در تابستان گرفته و یکی دیگر از شهرهایی است که به دلیل قرار گرفتن در منطقه غربی کشور و دامنه کوه الوند جزو شهر سرد سیر ایران شناخته می‌شود.

همدان

شهر همدان علاوه بر داشتن آب و هوای خوب در فصل تابستان علاقمندان زیادی برای مکان‌های گردشگری و تاریخی دارد. از جمله مکان‌های گردشگری این شهر می‌توان به غار علیصدر، دهکده گنج نامه، آرامگاه بابا طاهر و ابوعلی سینا، گنبد قابوس، بازار همدان و… اشاره کرد.

جمع‌بندی

با معرفی این شهرهای خنک برای سفر تابستانی در این مقاله امیدواریم که به شما در انتخاب مقصد سفرتان کمک کرده باشیم. اینکه در تابستان کجا بریم و انتخاب بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان بستگی به سلیقه و علاقه شخصی خودتان دارد. در هر صورت این مکان‌های زیبا در کشورمان در تابستان هرساله میزبان گردشگران هستند.

شما می توانید با رزرو بلیط هواپیما در سریع‌ترین زمان به یکی از شهرهای مورد نظر خود در تعطیلات تابستان سفر کرده و لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده خود سپری کنید.

سمانه اسدی

سمانه سال 91 تو رشته ی عمران فارغ التحصیل شد و از همون زمان یکی از همکارهای پرانرژی ماست. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث میشه تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کارش بهترین باشه. کارهای چالشی و هیجان انگیز رو دوست داره و با تحقیق و نوشتن درباره ی سفر، سعی می کنه تا احساس تازگی و سرزندگی خودش رو منتقل کنه