در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

سفر به ترکیه در فصول مختلف سال چه جذابیت هایی دارد؟

نویسنده سمانه اسدی

اگر کشور ترکیه رو برای سفر انتخاب کردین مطمئن باشین سفری جذاب و دیدنی پیش رو دارید …

سفر به ترکیه برای ما ایرانی ها به دلایل زیادی محبوب است، ترکیه تنها کشور اروپاییست که شهروندان ایرانی بدون نیاز به اخذ ویزا عازم سفر به این کشور خواهند شد، همینطور هزینه های این کشور، به درآمد مردم ما نزدیک تر و سلیقه ی غذایی ترکیه برای ذائقه ی ما لذت بخش بوده و معمولا ترکیه اولین گزینه برای سفرهای خارجی ما خواهد بود.

برای بیشتر افراد مهم است که چه زمانی رو برای سفر به ترکیه انتخاب کنیم تا بتوانیم بیشترین لذت و کمترین هزینه با خرید بلیط هواپیما یک سفر به یادماندنی تجربه کنیم مخصوصا اگر اولین سفرمان باشد. برای هزینه کمتر سفر می توانید با خرید بلیط ارزان هواپیما به صورت چارتری و لحظه اخری در ایامی که مسافر کم است اقدام کنید همچنین برای خرید بلیط هواپیما ارزان می توانید با مقایسه قیمت بلیط ها در سایت روگو به خرید بلیط ارزان هواپیما بپردازید.

ترکیه در هر فصلی زیباست و جاذبه های گردشگری این کشور تمام ناشدنی است. بنابراین از سلیقه ی خود برای انتخاب بهترین زمان سفر کمک بگیرین و از تفاوت های فصلی ترکیه به بهترین شکل ممکن استفاده کنین … طرفدار آفتاب گرفتن در سواحل مدیترانه ای هستید یا اسکی در برف را ترجیه می دهید و یا اینکه خرید در مسافرت الویت اول شماست؟

زیبایی بهار را در ترکیه تجربه کنید

طبیعت گردی: طبیعت در بهار زیباتر از همیشه خواهد بود اگر در مسافرت و گردشگری بخش طبیعت گردی برایتان جذاب است سفرتان رو در این فصل انتخاب کنین

بهار و گل های لاله: در استانبول، زیبایی که نوید بهار را میدهد گل لاله است. اگر طرفدار گل و گیاه هستید باید بدانید همه ساله در فصل بهار، نمایشگاه هایی از انواع این گل در استانبول برگزار می شود.

اولین سود از سفر: تعداد گردشگران ترکیه در فصل بهار کمتر از سایر فصل هاست و این باعث کاهش قیمت خیلی از هتل ها و تور ها شده، در فصل بهار شما میتوانید یه هتل 5 ستاره را با پرداخت هزینه ی هتل های 3 ستاره ی فصل های دیگر رزرو کنید.

مکان های تاریخی را زیباتر ببینید: در سفر ترکیه حتما مجذوب بناهای تاریخی این شهر خواهید شد، خیلی از این بنا ها و اماکن تاریخی در کنار ساحل هستند که تماشای مناظر اطراف، لطف گردش تاریخی شما را بیشتر خواهد کرد.

جاذبه های فصل محبوب سفر به ترکیه

تابستان در ترکیه شلوغ تر از همیشه خواهد بود، اگرچه تابستان های ترکیه گرم و شرجی است اما به علت تعطیلی مدارس فرصت ویژه ای برای گردشگران است.

سواحل تفریحی: بیشتر گردشگران در سفر تابستانی به ترکیه شهر استانبول با پارک های آبی و آنتالیا رو ترجیح میدهند هر چند که همه ی شهرهای ساحلی ترکیه پذیرای توریست خواهد بود اما به خاطر امکانات تفریحی بسیار، سواحل این شهر ها بیشتر مورد توجه خواهند گرفت.

حراج های آخر فصل: اگرچه شلوغی ترکیه در تابستان به علت استقبال زیاد گردشگران شاید شما را در صف های طولانی نگه دارد اما موعد دوست داشتی حراج های آخر فصل خواهد بود.

جشنواره های فراموش نشدنی: سفر به ترکیه در تابستان اگرچه نسبت به فصل های دیگر گرانترخواهد بود اما فستیوال های تابستانه، برگزاری کنسرت های بزرگ، ارزش پرداخت این هزینه ی اضافی را خواهد داشت.

لاکچری گردی در سواحل مدیترانه: اگر دنبال یک تجربه ی ماجراجویانه و لوکس در سفر هستین گردش با کشتی های کروز در سواحل مدیترانه را از دست ندهید.

اوج برنامه های تفریحی کشتی های کروز عصر ها شروع شده و تا نیمه شب ادامه دارد ضمن گردش در مناطق ساحلی دیدنی، برگزاری کنسرت ها، رقص و هیجان و از همه دلچسب تر شکم گردی، از برنامه های این کشتی های لوکس هستند.

با توجه به اینکه در این کشتی ها، عموما تورهایی با امکانات متفاوت ارائه می شود حتما قبل از رزرو اطلاعات تور را بررسی کنید.

در فصل رنگ ها چه چیزی در انتظار شماست

فصل پائیز هم مانند فصل بهار قیمت تورها کاهش پیدا می‌کند و از نظر صرفه ی مالی مناسب است اما سفرتان را به اواخر پائیز موکول نکنید دمای هوا به مرور کاهش یافته و زمان مناسبی برای گشت و گذار نخواهید داشت.

هنری گردی: البته فرقی نمیکند در چه فصلی به ترکیه سفر کردین اما اگر تاریخ گردی بخش جذاب سفر برای شماست ، فصل پائیز برای زمان سفرتان مناسب خواهد بود. فصلی که بدون منتظر ماندن در صف های طولانی، به تماشای تاریخ ترکیه خواهید رفت و بدون شلوغی جمعیت،محو تماشا خواهید شد.

معمولا وقتی در مورد بازدید از موزه صحبت می شود شاید این گردش به نظر بعضی ها کسل کننده به نظر برسد اما مطمئن باشید در مورد موزه های استانبول قضیه فرق میکند در واقع شما به تماشای بناهای تارخی خواهید رفت که گردش در این بناهای باستانی بخش جالب سفر به ترکیه است که هیچ گردشگری از آن نمیگذرد.

بهترین فرصت برای شکم گردی: در پائیز برای خوردن غذاهای خوشمزه ی ترکی وقت زیادی صرف ماندن در صف های طولانی نمیکنید می توانید با آرامش در کافه های استانبول بنشینید قهوه ی خود را میل کرده و یا با رفتن به رستوران های ترکیه تجربه هایی خوش مزه کسب کنید.

تماشای رنگ ها در پائیز: چه به قصد دیدن بناهای تاریخی و چه مناظر ترکیه به گردش و پیاده روی در خیابانهای استانبول بروید، پائیز زیبایی این مناظر را دو چندان خواهد کرد.

کروزگردی در بسفر: تنگه ی بسفر یکی از مکان های دیدنی و محبوب در شهر استانبول است که دو قاره ی آسیا و اروپا را از هم جدا کرده و یکی از جاذبه های گردشگری در ترکیه است تور کشتی های کروز یکی از محبوب ترین تفریحات ترکیه هم برای مردم محلی و هم گردشگران است این تور ها از صبح تا نیمه شب ادامه دارند.

در سواحل بسفر چندین کاخ مشهور ترکیه مثل کاخ دلنما با نور پردازی های چشم نواز در شب، لذت کروز گردی را دو چندان خواهد کرد.

اگر زمستان را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید!

شهر محبوبتان را انتخاب کنید: دمای هوا در زمستان ترکیه بین 13- تا 24 درجه خواهد بود و شرایط آب و هوایی متفاوت شهر های ترکیه می تواند یک زمستان رویایی برایتان رقم بزند. تفرجگاه های زمستانی با پیست های اسکی در شهر هایی مثل اولوداگ یا ایزمیت ، میتوانید تداعی ساز یک سفر لوکس در سوئیس برای شما باشد.

اگر خوش شانس باشید در شهر کاپادوکیا خنکی هوا با نسیم همراه باشد بهترین فرصت برای بالن سواری خواهد بود این شهر سنگی در یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است و یکی از دینی ترین شهر های ترکیه است با تمام بحث هایی که گفته شد قطعا سفر به گردش پذیر ترین کشور دنیا در هر فصلی لذت بخش خواهد بود فقط کافیست ایده آل خود را برای سفر بدانید و از تفاوت فصل های این کشور به نفع خودتان استفاده کنید.

ارزانتر از همیشه: با انتخاب فصل زمستان برای سفر به ترکیه اولین سود از این سفر با خرید تور به جیبتان واریز خواهد شد.

با خرید یک تور ارزان پولی که قرار بوده فقط به عنوان هزینه ی رفتن به ترکیه خرج شود به کیف پول شما برگشته البته این برگشت پول به جیبتان، فقط به خرید تور خلاصه نمیشه،بلکه رزرو بلیط هواپیما ، وقتی به گشت های شهری و یا بازدید از جاذبه های گردشگری رفتید، تفاوت قیمت ها نسبت به قبل برایتان لذت بخش تر هم خواهد شد.

فستیوال و حراج های تکرارنشدنی سال نو: چه جشنی با شکوه تر از سال نو در هر کشوری برگزار خواهد شد! شور و هیجان تب و تاب خرید و حراج های ویژه ی آخر سال مطمئنا در فصول دیگر، تکرار شدنی نیست.

سمانه اسدی

سمانه سال 91 تو رشته ی عمران فارغ التحصیل شد و از همون زمان یکی از همکارهای پرانرژی ماست. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث میشه تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کارش بهترین باشه. کارهای چالشی و هیجان انگیز رو دوست داره و با تحقیق و نوشتن درباره ی سفر، سعی می کنه تا احساس تازگی و سرزندگی خودش رو منتقل کنه