در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

10 هتل اعجاب انگیز دنیا را بشناسید (قسمت اول)

نویسنده نیکان نصرالله تبار

از کلبه ی درختی معلق تا غذا دادن به زرافه ها، هتل های اعجاب انگیز دنیا پر از اتفاقات و تجربیات خاص برای شما خواهند بود. تجربیاتی که هرچند برای شما گران تمام شود اما پس از خواندن این مطلب پی خواهید برد که ارزش هر میزان از هزینه را خواهند داشت اما می توانید با خرید بلیط ارزان هواپیما کمی هزینه های سفر خود را کاهش دهید پس در ادامه به همراه شما به بررسی 10 هتل از عجیب ترین هتل های دنیا خواهیم پرداخت.

شماره ی 10 : هتل زرافه مانور(Hotel Giraffe Manor)

زرافه مانور یک هتل کوچک واقع در منطقه لانگ آتا در حومه شهر نایروبی کشور کنیا است. این هتل سالهاست در کنار پذیرایی از مهمانان، مشغول نگهداری از زرافه های روچیلدی است که نسل آنها رو به انقراض می باشد و با برنامه ریزی دقیق به پرورش و بقای آنها کمک می کند.

هتل مانور در سال 1932 میلادی توسط دیوید دانکن(David Dunken) از خانواده مکینتاش که در زمان خود شهرت بسیاری داشتند بنا شد. دیوید دانکن در یک زمین 61 هکتاری در مجاورت رودخانه مگاگاتی در قسمت جنوبی شهر نایروبی زندگی می کرد. در دهه 1960 میلادی در حالی که این ساختمان خالی رها شده بود، توسط یک سرمایه گذار محلی خریداری و بازسازی شد.

در نهایت ساختمان مانور در سال 1974 توسط بتی لسلی ملویل(Betty Leslie Melville) و شوهرش، به همراه 47 هکتار از زمین های باقی مانده ی حومه ی آن خریداری شد.

مدتی پس از خرید این ساختمان، بتی لسلی متوجه شد که زرافه های روچیلد در حال انقراض هستند. از آنجایی که قبلاً در محوطه ی مانور 3 زرافه زندگی می کردند، لسلی اقدام به نگهداری یک بچه زرافه ی دیگر به نام «دیزی» کرد که متعاقباً کتابی با عنوان «بزرگ کردن دیزی روچیلد» توسط او نوشته شد و بعدها تبدیل به فیلم «آخرین زرافه» شد.

در نهایت در سال 1983، ریک اندرسون) Rick Andesron) پسر بتی لسلی مدیریت هتل زرافه مانور را به دست گرفت و شرایط ارتباط مهمانان این هتل کوچک با زرافه ها را برقرار کرد.

زرافه مانور تنها هتل در دنیاست که مهمانان می توانند به حد زیادی به زرافه ها نزدیک شوند، به آنها غذا دهند یا آنها را نوازش کنند. در این هتل هر روز صبح و عصر درها و پنجره های بزرگ باز می شوند تا زرافه ها بتوانند گردن خود را از این پنجره ها داخل کنند و در هنگام صبحانه و عصرانه در کنار مهمانان باشند. غذاهای مخصوصی به مهمانان داده می شود و آنها می توانند با دست یا از طریق ظرف های مخصوص روی میز به زرافه ها غذا دهند.

شماره 9 : کُره های روح آزاد(Free Spirit Spheres)

Free Spirit Spheres که معادل فارسی آن کُره های روح آزاد می شود در امتداد شرقی ونکووِر در کشور کانادا واقع شده است. این هتل که تشکیل شده از سوئیت های کُروی است، به شما امکان تجربه ی یک اقامت لذت بخش و خاص را می دهد.

در مجموع سه مدل مختلف از این کُره ها وجود دارد. قدیمی ترین و کوچک ترین آنها لونا(Luna) نام دارد، پس از آن ارین(Eyrn) با فضای نسبتاً بزرگ تر و قدمت کمتر، و در نهایت ملودی(Melody) که جدیدترین آنهاست و از فایبرگلاس ساخته شده است.

این کلبه های کروی شکل در دل جنگل های کانابین کانادا قرار دارند و به عنوان تنها هتل دوست دار محیط زیست در دنیا شناخته می شوند. برای رسیدن به این کلبه ها، پله هایی با استفاده از سیستم های پیچیده ی قرقره تعبیه شده که مانند تمامی مجموعه ی کُره ها، معلق هستند. معلق بودن این کُره ها به صورتی طراحی شده است که حتی با نفس کشیدن شما، آنها تاب خواهند خورد. بیشترین ظرفیت این سوئیت ها 3 نفر است و شما برای رزرو کردن آنها از 3 ماه تا 1 سال قبل باید اقدام کنید.

شماره 8 : هتل کاستا وِرده(Hotel Costa Verde)

در یک جنگل نزدیک به ساحل اقیانوس آرام واقع در پارک ملی مانوئل آنتونیو، در کشور کاستاریکا، هتل کاستا ورده با فراهم کردن منظره ای زیبا برای مهمانان و اتاق های خاص نام خود را در میان 10 هتل اعجاب انگیز دنیا ثبت کرده است.

علاوه بر منظره و معماری زیبای این هتل، کلبه ی 727 هتل کاستا ورده شهرت زیادی به آن بخشیده است. کلبه ای که از یک هواپیمای بوئینگ 727 قدیمی که از رده خارج شده بود، ساخته شده است.

سازنده ی این سوئیت 727 ، با الهام گرفتن از یک مقاله درباره ی بازسازی هواپیماها در مجله فوربز، اقدام به خرید و بازسازی یک هواپیمای 727 به شکل یک سوئیت برای اقامت کرد. ارتفاع این سوئیت از سطح زمین حدود 50 متر است که به همین دلیل امکان انتقال آن به صورت یکپارچه وجود نداشت، بنابراین برای ساخت همچین سوئیتی مجبور به تجزیه هواپیما به قطعات کوچک و سرهم بندی دوباره ی آن شدند.

این سوئیت دارای 2 اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی، فضای نشمین و غذاخوری است و کابین خلبان آن تبدیل به یک فضای راحت برای تماشای منظره ی زیبای ساحل و جنگل اطراف آن شده است.

شماره 7 : مارمارا آنتالیا(The Marmara Antalya)

هفتمین هتل از لیست هتل های اعجاب انگیز دنیا، هتل مارمارا واقع در یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه، یعنی آنتالیا است. آنتالیا در عین حال که یکی از زیباترین شهرهای ترکیه نیز هست، یکی از غیرعادی ترین هتل های دنیا را نیز در خود جای داده است.

هتل مارمارا تنها هتل با یک ساختمان کاملاً گردان در سراسر دنیا است. این هتل ضمن داشتن منظره های زیبا و فوق العاده، از طریق شگفتی مهندسی نیز امکان دید 360 درجه را برای شما فراهم کرده است.

ساخت این ساختمان با 24 اتاق مجزا، در سال 2005 به اتمام رسید و هزینه ساخت آن بالغ بر 12 میلیون دلار برآورد شده است. این هتل 2750 تنی ، بر روی استخری با مهندسی مخصوص که از 470 تن آب پر شده قرار گرفته تا بتواند با چرخش خود دید وسیعی از منظره های اطراف به شما بدهد. از آنجایی که این ساختمان در واقع شناور است، اصطحکاک به حداقل می رسد و تمام ساختمان توسط شش موتور الکتریکی 1 کیلوواتی که در پایین ساختمان قرار دارند به چرخش در می آید. هتل مارمارا در سال 2007 برنده ی جایزه ی مهمان نوازی در سراسر دنیا، به دلیل خلاقانه ترین ایده ی مفهومی شد.

هزینه ی اقامت در ساختمان اصلی این هتل از 100 الی 400 یورو برای هر اتاق متغیر است و میانگین هزینه ی اقامت در ساختمان گردان هتل، به ازای هر نفر 250 یورو به ازای هر شب اقامت است.

شماره 6 : تفرجگاه قطب شمال(Kakslauttenen arctic resort)

Kakslauttenen arctic resort یا به عبارتی تفرجگاه قطب شمال با داشتن اتاقک های شیشه ی مشابه کلبه های اسکیموها، شرایط لذت بردن از تماشای منظره ی شفق های قطبی در عین اقامت در اتاقی گرم و نرم را برای شما فراهم می کند.

بدیهی است که دمای هوا در قطب شمال گاهاً تا 43- درجه سانتیگراد افت می کند، بنابراین برای ساخت این اتاقک های شیشه ای از شیشه های حرارتی مخصوصی استفاده می کنند تا از یخ زدن و ترکیدن شیشه ها جلوگیری کنند. در این شیشه ها نوعی پلیمر خاص به کار رفته که در عین شفافیت مانع یخ زدگی شیشه ها نیز شوند.

این اتاق ها دارای سیستم گرمایشی مخصوصی هستند که دمای آنها به صورت پیشفرض روی 15 درجه سانتیگراد تنظیم شده و مهمانان در صورت نیاز می توانند فضای اتاق را بری خود گرم تر کنند. این هتل با داشتن اتاق های شیشه ای، 8 ماه در سال از ماه آگوست تا ماه آوریل که بهترین زمان برای دیدن شفق های قطبی است در دسترس عموم قرار دارد. شما باید برای اقامت در این هتل به طور میانگین برای هر نفر 500 دلار به ازای هر شب هزینه پرداخت کنید.

برای سفر به این کشورها و لذت بردن در این هتل ها می توانید با خرید بلیط هواپیما تجربه بودن در این هتل ها را داشته باشید این هتل ها هزینه های زیادی دارند که خرید بلیط هواپیما ارزان شاید زیاد مهم نباشد اما اگر خواستید هزینه های سفر خود را خرید بلیط ارزان هواپیما کاهش دهید توصیه میکنیم در ایامی که حجم مسافر برای این کشورها کم است می توانید برای رزرو بلیط هواپیما به صورت چارتری و لحظه اخری اقدام کنید.

ادامه دارد…

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.