در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

10 هتل اعجاب انگیز دنیا را بشناسید (قسمت دوم)

نویسنده نیکان نصرالله تبار

در قسمت اول مقاله [ 10 هتل اعجاب انگیز دنیا را بشناسید] به معرفی 5 تا از عجیب ترین هتل های دنیا پرداختیم. هتل هایی که تجربیاتی فراتر از یک مسافرت ساده برای شما به ارمغان خواهند آورد. در ادامه قصد داریم 5 مورد دیگر از این هتل های خاص را مورد بررسی قرار دهیم.

شماره 5 : هتل هِن-نا (Henn-na Hotel)

هتل هن-نا در ناگازاکی ژاپن قرار دارد و به عنوان اولین هتل بدون پرسنل یا به نوعی با پرسنل رباتی در دنیا شناخته می شود. کلمه ی henn-na در زبان ژاپنی به معنی عجیب و غریب است.

قطعا بهترین وسیله برای رسیدن به این هتل و تجربه از این هتل هواپیما ست که شما با خرید بلیط هواپیما می تاونید این تجربه را بدست آورید .

این هتل دارای 144 اتاق و 186 ربات است که تمامی کارها در این هتل اعم از پذیرش تا انتقال بار به اتاق و پذیرایی و دیگر کارها توسط ربات ها صورت می گیرد. درواقع این هتل به صورت کامل توسط ربات ها اداره می شود و شما باید در هنگام پذیرش در این هتل این شرایط را بپذیرید. زیرا ممکن است شما درخواست خدمه برای اتاق خود دهید و هنگامی که در را باز می کنید با یک دایناسور مواجه شوید. جای ترسی نیست. این هتل پر از اتفاقات اعجاب انگیز است و شما آن را پذیرفته اید.

پس از پذیرش در هتل، ربات های باربر به خدمت شما در خواهند آمد تا چمدان های شما را تا اتاق برایتان بیاورند. اتاق ها نیز هیچ کلیدی ندارند و درب آنها با استفاده از سیستم تشخصی چهره باز خواهد شد. در اتاق نیز برای ارتباط با تمامی سایر بخش های هتل، یک عروسک هوشمند سخنگو و یک تبلت وجود دارد. سیستم هوشمندی در هر اتاق وجود دارد که پس از اندازه گرفتن دمای بدن افراد حاضر در اتاق، دمای اتاق را با توجه به آنها تنظیم می کند.

شماره 4 : هتل یخی (Ice Hotel)

این هتل یخی اولین هتل یخی دنیا است که در یک روستای دور افتاده واقع در کشور سوئد، تماماً از یخ ساخته شده است. ساخت این هتل در دهه 1980 میلادی، توسط یک هنرمند سوئدی آغاز شد که در ابتدا قصد داشت تا از آن برای برپایی جشنواره مجسمه های یخی استفاده کند. اما به مرور زمان تبدیل به یک هتل گردید و از سال 1990 بهره برداری از آن شروع شد.

این هتل هر ساله از دسامبر تا آوریل بازسازی و قابل استفاده می شود. هرساله از مجسمه سازهای یخی سراسر دنیا دعوت به عمل می آید تا در بازسازی هتل شریک باشند. هر یک از این هنرمندان، مسئولیت ساخت بخشی از هتل را به عهده دارند، به همین سبب هر اتاق و هر قسمت هتل، معماری و ساختار متفاوتی دارد.

در این ایام که این هتل پذیرای مسافران زیادی است نمی توانید خرید بلیط هواپیما ارزان داشته باشید حتی رزرو بلیط هواپیما به صورت چارتری و لحظه اخری در ایامی که تقاضا برای سفر زیاد باشد از همیشه گرانتر می باشد.

هتل یخی

دمای اتاق های این هتل از منفی 5 تا منفی 8 درجه متغیر است. صندلی ها و تخت ها همگی از جنس یخ هستند. در نتیجه برای حفظ سلامتی و به دلایل ایمنی به هر شخص فقط اجازه ی یک شب اقامت در این هتل داده می شود. البته در محوطه هتل، اتاق های معمولی ای هم وجود دارد که در صورت تمایل برای اقامت بیشتر مهمانان می توانند از آنها استفاده کنند.

شماره 3 : معدن نقره سالا (Sala Silvermine)

معدن نقره سالا یک معدن بزرگ با قدمت حدود 500 سال در کشور سوئد است که امروزه به یک جاذبه ی توریستی فوق العاده تبدیل گردیده است. مهمانان این هتل می توانند خوابیدن در عمق 155 متری زمین را تجربه کنند و علاوه بر آن از امکانات دیگر هتل مانند اجرای موسیقی و تئاتر، موزه، رستوران زیر زمینی به عنوان یک تجربه ی فراموش نشدنی استفاده کنند.

این هتل دارای اتاق های کوچکی است که برای اقامت 1 یا 2 نفر مناسب هستند. بدیهی است که سرویس دهی تلفن همراه در عمق 155 متری زمین برقرار نیست، پس از طریق سیستم های ارتباطی مخصوصی با خدمه هتل که روی زمین مستقر هستند در ارتباط خواهید بود. دمای هوا در محوطه معدن در حدود 2 درجه سانتیگراد است.

برای غذا خوردن در قسمت رستوران این هتل نیاز به رزرو اتاق نیست و رستوران آن به صورت مجزا از قسمت هتل فعالیت می کند. در قسمت های انتهایی معدن، امکان تجربه ی غواصی در غار های زیرزمینی نیز فراهم شده است. بخشی از تور گردش در فضای این هتل، غواصی در زیر آبهای زیرزمینی با تجهیزات کامل غواصی و فیلم برداری است.

برای یک شب اقامت در این هتل باید حدود 580 دلار پرداخت کنید.

شماره 2 : گهواره رویا (Attrap Reves)

هتلی در کشور فرانسه با اتاق هایی به شکل حباب های بزرگ. این هتل این امکان را برای مهمانانش فراهم می کند تا بتوانند خوابیدن زیر آسمان پرستاره را به راحتی خوابیدن در اتاق های مجلل هتل تجربه کنند. اتاق های این هتل علاوه بر راحتی و زیبایی در ساختار، منظره ی فوق العاده ای از محیط اطرف و آسمانی بر فراز سر مهمانان رقم خواهد زد.

این هتل در فاصله کمی نسبت به یک روستا قرار گرفته و ساختمان اصلی آن دارای امکاناتی نظیر جکوزی، تلسکوپ برای رصد کردن ستاره ها و سایر وسایل سرگرمی است. به دلیل شیشه ای بودن دیواره های اتاق ها، برای هر سوئیت مسیر جداگانه ای در میان درختان ایجاد کرده اند تا مهمانان بتوانند حریم خصوصی خود را حفظ کنند.

شماره 1 : مانتا ریزورت (Manta Resort)

و در نهایت هتلی که ما در صدر این لیست قرار داده ایم هتل مانتا ریزورت در تانزانیا است. این هتل بخشی از تفرجگاه مانتا در جزیره ی پِمبا در کشور تانزانیا است که حدود 250 متر با تپه های ساحلی مانتا فاصله دارد و به صورت معلق در میان دریا قرار گرفته است.

منطقه ای که هتل در آن قرار گرفته است دارای شهرت زیادی برای حیات وحش دریایی است. به همین دلیل سالانه مورد استقبال گردشگران زیادی برای تماشای زندگی زیر آب قرار می گیرد. این هتل توسط اقیانوس احاطه گردیده و دورتا دور آن پر از ماهی و جانداران دریایی است.

این هتل در واقع یک سوئیت 2 طبقه است که یک طبقه ی آن روی آب و طبقه ی زیرین آن در عمق 4 متری قرار گرفته است. دیوارهای طبقه ی پایینی، پنجره های بزرگ زیادی دارد تا مهمانان بتوانند به راحتی شاهد ماهی ها و جانداران حوالی خود باشند. اطراف اتاق، پرژکتور هایی قرار گرفته تا در ساعات شب با روشن کردن محیط اطراف، دید بهتری برای مهمانان فراهم کنند.

برای اینکه تجربه خوبی از این هتل ها داشته باشید می توانید برای خرید بلیط هواپیما در زمانی که حجم تقاضا برای سفر به این کشورها کم است خرید بلیط ارزان هواپیما هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.