در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

راهنمای سفر به آمستردام؛ شهر عطر و رنگ ها

نویسنده نیکان نصرالله تبار

طی یک پروسه 50 ساله در قرن 17 آمستردام به چهار برابر اندازه قبلی خود رسید و پس از لندن و پاریس به سومین شهر بزرگ جهان تبدیل شد. شهر رویایی آمستردام، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر در کشور هلند است که بر روی آب بنا شده و دارای 165 کانال است که از قرن 17 پابرجا مانده اند و گفتنی است که تعداد کانال های آبی آمستردام از ونیز نیز بیشتر است.

هسته ی اصلی این شهر در قرون وسطی شکل گرفت و پس از توسعه در قرن شانزدهم به عنوان مهم ترین بندر تجاری اروپا شناخته شد. امروزه جمعیت این شهر چیزی حدود یک میلیون نفر است که بیش از نیمی از آن را مهاجران تشکیل می دهند.

معنی و ریشه ی نام آمستردام

در دل شهر آمستردام، رودخانه ای به نام «آمستل» وجود دارد که به علت سیل خیز بودن کشور هلند، در سال 1275 میلادی سدی بر رودی این رودخانه احداث گردید. ریشه ی نام این شهر به «آمستلدام» بر می گردد که به سدی بر روی رود خانه آمستل اشاره می کرد ( Dam در زبان انگلیسی به معنی سد می باشد) و پس از مرور زمان، امروزه به نام آمستردام تغییر پیدا کرده است.

هرآنچه که باید پیش از سفر به آمستردام بدانید

آب و هوا آمستردام

آمستردام دارای آب و هوای نسبتاً معتدل است به گونه ای که نه زمستان های خیلی سردی دارد و معمولاً دارای بارش کم برف است و نه تابستان ها گرمای آزاردهنده هوا وجود دارد. اما میزان بارندگی در سطح آمستردام به نسبت زیاد است.

هزینه های سفر به آمستردام

اولین موضوع برای برآورد هزینه ی یک سفر، اطلاع از هزینه های رفت و آمد و خرید بلیط هواپیما به مقصد است. قیمت بلیط هواپیمای تهران – آمستردام از 3 میلیون تومان شروع می شود که شما می توانید برای اطلاع از جزئیات بلیط ها و قیمت بلیط هواپیما آمستردام، به صفحه ی خرید بلیط هواپیما آمستردام مراجعه کنید.

آمستردام به عنوان یک شهر توریستی و گردشگری به خوبی از عهده میزبانی از گردشگران برآمده است و دارای هتل ها و اقامتگاه هایی برای بودجه ها و سلیقه های مختلف است. علاوه بر این، استانداردهای هتل داری در این شهر به حدی بالا است که با خیال راحت می توانید به انتخاب تمامی گزینه های پیش رویتان بپردازید.

به طور کل می توان هزینه های سفر را به هزینه اقامت، هزینه حل و نقل، هزینه غذا و هزینه های گردشگری مانند بازدید از جاذبه ها یا استفاده از امکانات تفریحی آن شهر تقسیم کرد که ما آنها را در دو حالت ارزانترین سفر و سفر اقتصادی بررسی خواهیم کرد.

سفر ارزان به آمستردام

پس از خرید بلیط ارزان هواپیما و رسیدن به آمستردام، ارزانترین گزینه ی پیش روی شما برای اقامت استفاده از هاستل می باشد. برای اقامت ارزان در هاستل های آمستردام باید هزینه ای حدود 20 تا 30 یورو را برای هر شب به ازای هر نفر در نظر داشته باشید. کمترین هزینه ی خورد و خوراک در آمستردام نیز برای هر وعده غذایی می تواند برایتان تا 10 یورو هزینه در بر داشته باشد.

معمولاً در سطح شهر تور های رایگانی برای بازدید از جاذبه های گردشگری رایگان برپا می شود که می توانید از آنها برای کاهش هزینه خود استفاده کنید. در غیر این صورت برای بازدید از یک جاذبه گردشگری غیر رایگان باید حداقل 5 یورو هزینه را برآورد کنید.

در نهایت ارزانترین راه حمل و نقل در آمستردام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، قطار، تراموای و کشتی است که میانگین قیمت بلیط تک سفره برای هریک از اینها حدود 3 یورو می باشد. بنابراین ارزانترین اقامت در آمستردام در هر روز حدود 50 یورو هزینه خواهد داشت.

اما برای اینکه خرید بلیط هواپیما ارزان و مناسب داشته باشید می توانید در زمان هایی که حجم سفر به این کشور کم است با بلیط چارتری و بلیط لحظه اخری خرید بلیط ارزان هواپیما را داشته باشید.

سفر اقتصادی به آمستردام

برای اقامت در هتل در شهر آمستردام، باید حداقل هزینه 50 یورو را برای یک شب در نظر داشته باشید که این قیمت برای هتل های متوسط تا 120 یورو نیز افزایش می یابد. برای صرف یک وعده غذا در یک رستوران معمولی نیز هزینه ای بین 15 تا 25 یورو پیش رو خواهید داشت. می توانید برای کاهش هزینه هایتان در شهر با 10 یورو یک دوچرخه کرایه کنید، چرا که هم فال است و هم تماشا.

این کار به شما کمک می کند تا علاوه بر کاهش هزینه هایتان، با یک یک جزئیات و جاذبه های شهر روبرو شوید. همچنین برای بازدید از یک جاذبه گردشگری آمستردام و یا استفاده از یکی از امکانات تفریحی متوسط شهر، باید هزینه ای 15 یورویی را مد نظر داشته باشید. در نتیجه یک سفر اقتصادی به آمستردام برای شما روزی 100 یورو هزینه به همراه خواهد داشت.

جاذبه های گردشگری آمستردام

با سفر هوایی و رزرو بلیط هواپیما امسترام می توانید از جاذبه های ددینی این کشور زیبا دیدن کنید

کانال های آمستردام یا Amsterdam’s canals

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری آمستردام که به نوعی می توان از آن به عنوان ویژگی برتر این شهر نیز یاد کرد کانال های موجود در سطح شهر آمستردام هستند که در حاشیه ی آن خانه های مربوط به قرن هفدهم، جلوه ی زیبایی به شهر داده اند.

موزه ونگوگ یا Van Gogh Museum

این موزه محل نگه داری تابلوهای نقاشی نقاشان بزرگ جهان است که ساختمان زیبا و مجموعه ی کامل و زیبای نقاشی ها و آثار ونسان ونگوگ به آن اعتبار ویژه ای بخشیده اند.

بازارهای گل یا Flower markets

می توان اینطور بیان کرد که کشور هلند با گل و گیاه عجین شده به گونه ای که با شنیدن نام هر یک از این دو (هلند و یا گل و گیاه) نام آن دیگری از ذهنمان گذر خواهد کرد. از سال 1862 برگذاری بازارهای مختلف و متنوع گل و گیاه در هلند آغاز شد به طوری که امروزه می توانید هر نوع از گل و گیاه را که می خواهید در این بازارها بیابید. حتی اگر علاقه به خرید گل و گیاه ندارید لذت گشت و گذار در این بازارهای رنگارنگ و عطرآگین برای هر گردشگری از جذابیت های آمستردام به شمار می آید.

پل لاغر یا Skinny bridge

شهر آمستردام دارای 1200 پل بر روی کانال ها و رودخانه های در سطح شهر است که یکی از معروف ترین و زیباترین آنها پل لاغر بر روی رودخانه ی آمستل است که با طراحی زیبا و منحصربه فرد خود هر گردشگری را به خود جذب می کند.

کاخ سلطنتی یا Royal palace

یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آمستردام، کاخ سلطنتی است که تاریخچه ی آن به قرن هفدهم بر می گردد و تا به امروز شاهد وقایع تاریخی مختلفی بوده و حتی دورانی محل اقامت لوئیز ناپلئون، برادر ناپلئون بناپارت بود که زمانی به عنوان پادشاه هلند انتخاب شده بود.

میدان دام یا Dam square

از قدیمی ترین میدان های تاریخی شهر، میدان دام است که دور تا دور آن را ساختمان های تاریخی از جمله کاخ سلطنتی آمستردام در بر گرفته اند. روبروی کاخ سلطنتی در این میدان، ستون بلند سفیدی به چشم می خورد که در سال 1956 به یادبود قربانیان جنگ جهانی دوم بنا گردید.

موزه ملی یا Rijksmuseum

یکی از ارزشمندترین بناهای هلند در شهر آمستردام، موزه ملی یا موزه ی ریکس می باشد که 8000 اثر هنری منحصر به فرد را در خود جای داده است. یکی از ویژگی های خاص این موزه این است مسیری برای عبور دوچرخه در آن در نظر گرفته شده و تنها موزه ی جهان است که می توانید با دوچرخه از آن دیدن کنید.

اطلاعات پرواز به آمستردام

معمولاً بخش عمده ی پروازهای تهران به آمستردام به صورت غیرمستقیم انجام می گردد و با توجه به تعداد توقف ها و مدت زمان آنها، مدت زمان کلی پرواز تغییر می کند. به طور کل مدت زمان پرواز مستقیم تهران به آمستردام حدود 7 ساعت برآورد می شود و پرواز های با توقف (غیرمستقیم) از حدود 9 ساعت تا بیش از 20 ساعت ممکن است به طول بیانجامند.

نظر شما در مورد دیدنی های تفریحی و گردشگری آمستردام چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.