در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

راهنمای سفر به مسکو؛ دیدنی های باورنکردنی شهر افسانه ای

نویسنده نیکان نصرالله تبار

روسیه، مقصد مورد علاقه ی مسافران کنجکاو و ماجراجو است. تصاویر میدان سرخ و کلیسای جامع سنت باسیل شاید از سالها پیش روی کارت پستال ها در سرتاسر دنیا دیده شده است. این روزها نیز به شیوه های دیگری از زیبایی های این شهر برای جلب علاقه ی مردم استفاده می شود. مسکو یکی از آن شهرهایی است که سفر به آن به شما حس زندگی می بخشد و حتی اگر برای بار چندم به آن سفر کنید باز هم شما را شگفت زده خواهد کرد. آثار معماری باشکوه، گنبدهای رنگارنگ و کلیساهای زیبا تنها بخشی از جذابیت های مسکو به حساب می آید که سالیانه عده ی زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند و برای سفر به این کشور زیبا با خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما سفر راحت و کوتاهی خواهید داشت.

معرفی شهر مسکو؛ هرآنچه که قبل از سفر به مسکو باید بدانید

مسکو، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر روسیه و همچنین بزرگ ترین شهر قاره ی اروپا است. شمالی ترین و سردترین کلانشهر دنیا، مرکز مهم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی نه تنها روسیه، بلکه اروپای شرقی به شمار می آید. بنابر آخرین آمارهای ارائه شده جمعیت این شهر به بیش از 12 میلیون تن می رسد که حدود 9 درصد جمعیت آن را غیر روس ها تشکیل داده اند. واحد پول رسمی مسکو، روبل و زبان رسمی مردمش روسی می باشد.

آب و هوای مسکو در تابستان ها معتدل و در زمستان ها با سرمای فراوان و طولانی همراه است. به طوری که دمای هوا در زمستان های مسکو را دربازه ی منفی 5 درجه تا منفی 25 درجه سانتیگراد اندازه گیری کرده اند، یعنی به طور میانگین در زمستان های مسکو باید سرمایی برابر منفی 10 درجه سانتیگراد را تحمل کنید.

بهترین زمان سفر به مسکو؛ چه فصلی برای سفر به مسکو بهتر است؟

مسکو با آب و هوای سرد و زمستان های برفی و طولانی شناخته می شود، به همین دلیل یکی از مهم ترین موضوعاتی که هنگام سفر به مسکو باید در نظر گرفت، مسئله ی آب و هوا است. زمستان های مسکو از اوائل نوامبر آغاز شده و تقریباً تا پایان ماه مارس ادامه پیدا می کند و به علت سرمای زیاد در این فصل از سال در مسکو مسافران کمی به آنجا خواهند رفت و برای سفر در این زمان می توانید خرید بلیط ارزان هواپیما را انجام دهید . در ماه های گرم ژوئن، ژوئیه و اوت نیز دمای هوا به 25 درجه سانتیگراد می رسد. همین موضوع سبب می شود تا بهترین زمان سفر به مسکو، از لحاظ آب و هوایی ماه های آوریل و می (اواسط فروردین تا اواسط خرداد) باشد و به دلیل حجم مسافر در این زمان از سال خرید بلیط هواپیما ارزان و به صرفه امکان ندارد. همچنین این ایام از نظر تابش مناسب و مفید خورشید در ساعات روز و قیمت هتل ها که هنوز به اوج خود نرسیده اند نیز زمان خوبی برای سفر به مسکو به حساب می آید. البته بهترین زمان برای سفر به مسکو، فصل تابستان است اما برای اجتناب از این هزینه ها باید فصل بهار یا پاییز را برای سفر انتخاب کرد.

جاذبه های گردشگری مسکو؛ دیدنی های مسکو را بهتر بشناسیم

مسکو، یکی از جذاب ترین و زیباترین کلانشهرهای دنیا است که به جرأت می توان گفت که سفر به مسکو برای تمامی بازدید کنندگان از به یاد ماندنی ترین سفرهای زندگیشان خواهد بود و با رزرو بلیط هواپیما برای مسکو و سفر به آنجا خاطرات به یادماندی برای خود خواهند گذاشت. کلیساها، موزه ها، پارک ها، کاخ ها، برج ها و گالری های متعدد موجود در سطح شهر آن را به یک مقصد تمام عیار برای یک سفر پر از شگفتی تبدیل کرده اند.

میدان سرخ یا Red Square

یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مسکو، میدان اصلی و مرکزش شهر به نام میدان سرخ است که محل رویداد وقایع مهمی در کشور روسیه بوده و به نوعی می توان گفت که بخش عمده ی سنگینی تاریخ مسکو به دوش میدان سرخ است.

کاخ کرملین یا Moscow Kremlin

یک مجموعه از 5 کاخ و 4 کیلسای جامعه که همانند میدان سرخ در قلب شهر مسکو جای گرفته و توسط دیوارها و برج های کرملین محاصره شده است که در دهه ی 1840 میلادی به دستور نیکلای اول احداث گردید. جذابیت این مجموعه ی 25000 متر مربعی هر گردشگری را محو تماشای عظمت و زیبایی چشم نواز خود می کند. بزرگترین کاخ این مجموعه کاخ کرملین است که دارای 700 اتاق مجزا است.

کلیسای جامع سنت باسیل یا St. Basil’s Cathedral

شاهکار چشم نواز و منحصر به فرد معماری در میدان سرخ مسکو که تصویر آن برای اکثریت مردم جهان آشنا است حتی برای کسانی که تا به حال به روسیه و مسکو سفر نکرده اند. پیشینه و تاریخ این کلیسا به قرن 16 میلادی باز میگردد که به منظور بزرگداشت پیروزی روسیه مقابل لهستان به دستور ایوان مخوف بنا شده و یکی از موضوعات جالب توجه درباره ی کلیسای سنت باسیل این است که رنگ آمیزی زیبای آن از ابتدا نبوده و در قرن 17 انجام شده، حتی این کلیسا بارها دچار آتش سوزی شده که فوراً پس از حادثه ها بازسازی و مرمت شده که همین موضوعات به اهمیت تاریخی این مجموعه افزوده است.

متروی مسکو یا Moscow Metro

متروی مسکو که استالین به آن ها کاخ مردمی نیز می گفت، بیشتر به یک گالری هنری شباهت دارد و هر ایستگاه آن زیبایی های منحصر به فر خود را دارد که همین موضوع آن را به یکی از جاذبه های دیدنی مسکو تبدیل کرده و باعث شده که روزانه گردشگران زیادی صرفاً برای بازدید از آن ها به ایستگاه های مترو مسکو مراجعه کنند. این مترو همچنین در زمینه دقت ساعت رفت و آمد قطارها و عمق ایستگاه نیز در جهان رکورد دار می باشد.

کیلومتر صفر مسکو یاZero Kilometer Moscow

کیلومتر صفر یا نقطه ی صفر معمولاً به نقطه ای از شهر اتلاق می گردد که فاصله ی آن شهر از شهرهای دیگر از آن محاسبه می شود. کیلومتر صفر مسکو در مرکز شهر مسکو و در روبروی کلیسای ایبریان در نزدیکی میدان سرخ واقع گردیده است و پلاک دایره ای شکل برنزی که بیانگر کیلومتر صفر مسکو است این نقطه را به یکی از نقاط دیدنی مسکو تبدیل کرده است.

میدان مانژ مسکو یا Manege Square

یکی دیگر از میادین زیبا و مهم مسکو میدان مانژ است که در پشت باغ کرملین واقع گردیده و جاذبه های دیدنی زیادی نظیر موزه تاریخی مسکو، باغ اسکندر، سه ایستگاه مترو، دانشگاه مسکو و هتل مسکوا در اطراف میدان مانژ قرار گرفته اند که اهمیت بازدید از این میدان را بیش از پیش کرده اند. همچنین این میدان محل برگذاری جشن ها و رژه های نظامی نیز می باشد.

هزینه های سفر به مسکو

یک موضوع مهم که معمولاً همه ی مردم قبل از سفر به فکر و برنامه ریزی برای آن مشغول می شوند، بودجه بندی سفر است. به همین دلیل سعی داریم تا به بخشی از هزینه های مهم سفر به مسکو اشاره کنیم تا بتوانید با آگاهی نسبتاً خوبی نسبت به بودجه بندی سفر خود اقدام کنید.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما برای سفر به این کشور زیبا را دارید و میخواهید هزینه سفر خود را کاهش دهید اولین قدم خرید بلیط هواپیما ارزان است.

پرواز به مسکو؛ خرید بلیط هواپیما مسکو

برای سفر به مسکو بهترین و راحت ترین راه استفاده از پرواز مستقیم و بدون توقف است. قیمت بلیط هواپیما مسکو از حدود 1,500,000 تومان برای ایرلاین های ایرانی آغاز شده و تا 4 میلیون تومان برای سایر ایرلاین ها ادامه دارد و این قیمت ها برای کلاس اکونومی هستند. برای آگاهی از قیمت ارزانترین بلیط هواپیما مسکو می توانید به صفحه خرید بلیط هواپیما مسکو مراجعه کنید.

هزینه ی ویزا روسیه

طبق آخرین نرخ ارائه شده، برای دریافت ویزای روسیه اگر شخصاً اقدام کنید و هزینه ی مجزایی برای طی کردن مراحل آن نپردازید، باید هزینه ای برابر با 80 دلار در نظر داشته باشید. البته این مبلغ برای دریافت ویزای توریستی در مدت زمان 1 هفته کاری می باشد و اگر بخواهید ویزای بیزینس (کاری) بگیرید هزینه ی بیشتری را باید مد نظر داشته باشید.

عوارض خروج از کشور

هزینه ی عوارض خروج از کشور برای بار اول برابر 220,000 تومان برای هر نفر، برای بار دوم 330,000 و از بار سوم به بعد 440,000 تومان می باشد. که این هزینه را می توان به صورت آنلاین از طریق سامانه های پرداخت عوارض خروج از کشور پرداخت نمود.

هزینه اقامت در مسکو؛ ارزانترین و گرانترین هتل مسکو

مسکو مانند دیگر شهرهای بزرگ و توریستی جهان با امکانات متعدد و متنوع آمادگی میزبانی از گردشگران را دارد. اقامتگاه های مختلف مانند هاستل ها و مهمانخانه ها در مسکو وجود دارند که شما می توانید با هزینه ای به مراتب کمتر از هزینه ی هتل و حدود 100 هزار تومان در آنها اقامت کنید. هزینه ای اقامت در هتل های 3 ستاره ی مسکو نیز از 200,000 تومان شروع شده و تا 3 میلیون تومان برای اقامت در هتل های 5 ستاره و لوکس مانند “هتل فور سیزن مسکو” ادامه پیدا می کنند.

هزینه حمل و نقل در مسکو

حمل و نقل در سطح شهر مسکو از امکانات و کیفیت بالایی برخوردار است. شما می توانید از مترو، اتوبوس و اتوبوس برقی، تراموا، مارشروتکا، منوریل، قایق و تاکسی برای تردد در این کلانشهر استفاده کنید. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در مسکو، باید در درجه ای اول اقدام به خرید بلیط الکترونیک کنید. بلیط الکترونیک را می توانید از گیشه های فروش بلیط در سطح شهر تهیه کنید و برای خرید هر بلیط باید مبلغ 50 روبل بپردازید. هزینه ی استفاده از مترو، انواع اتوبوس و تراموا نیز بین 36 روبل تا 55 روبل متغیر است و برای رفت و آمد از طریق تاکسی نیز باید حداقل هزینه 100 روبل را برای کوتاه ترین مسافت در نظر داشته باشید.

هزینه خورد و خوراک در مسکو

گستردگی کلانشهر مسکو و اهمیت آن از لحاظ گردشگری باعث شده تا طیف وسیع و متنوعی از رستوران ها، کافه ها و فست فودها در سطح این شهر فعالیت کنند. به همین دلیل شما می توانید در هنگام سفر به روسیه و شهر مسکو، با هزینه های معادل 30 روبل یک وعده غذایی را در فست فودها و رستوران های زنجیره ای صرف کنید و یا به یک رستوران لوکس بروید و برای یک وعده غذا بیش از 2000 روبل بپردازید.

همچنین برای خرید مواد اولیه غذا برای آشپزی، مانند یک عدد نان و یک کیلو برنج، 12 عدد تخم مرغ، یک کیلو پنیر، یک کیلو مرغ و یک کیلو سیب زمینی باید به ترتیب هزینه ای حدود 37، 69، 81، 544، 253 و 33 روبل را در نظر داشته باشید. همچنین قیمت یک بطری آب معدنی 1.5 لیتری در مسکو برابر 40 روبل می باشد.

نظر شما در مورد دیدنی های تفریحی و گردشگری شهر مسکو چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.