در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

راهنمای سفر به کوالالام‍‍‍‍پور؛ همه چیز درباره ی شهر آسمان خراش ها

نویسنده نیکان نصرالله تبار

کوالالامپور، شهر حکومتی و پایتخت کشور مالزی با داشتن آسمان خراش های زیبا، معماری منحصربه فرد، مردم خونگرم و تعداد زیادی جاذبه های طبیعی مختلف، به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای مالزی شناخته می شود. کوالالامپور که یکی از کلانشهرهای مهم آسیایی به شمار می آید به دلیل داشتن مناظر و جاذبه های بی نظیر، مراکز تفریحی متعدد و برپایی جشن های مختلف در طول سال به شهر مورد علاقه گردشگران نیز تبدیل شده است. شما هم برای سفر به این کشور با خرید بلیط هواپیما می توانید از زیبایی های آن دیدن کنید. در ادامه ضمن معرفی شهر کوالالامپور، مروری خواهیم داشت بر تمامی آنچه که قبل از سفر باید درباره ی این کلانشهر مدرن بدانید.

معرفی شهر کوالالامپور، دانستنی های سفر به کوالالامپور

کوالالامپور یکی از پیشرفته ترین شهرهای مالزی و به طور کل جنوب شرقی آسیا است که بر طبق آخرین سرشماری صورت گرفته، جمعیتی نزدیک به 1.8 میلیون نفر و مساحتی 243 کیلومتر مربعی دارد. کوالالامپور در سال 1972 به عنوان پایتخت مالزی معرفی شد و تنها 2 سال بعد یعنی در سال 1974 به عنوان شهر حکومتی انتخاب گردید. مرکز اصلی این شهر که با نام مثلث طلایی شهرت دارد، شامل بخش هایی مثل بوکیت بینتانگ، KLLC و محله چینی ها می شود که به عنوان محل های پر رفت و آمد مردم شهر و محل شب زنده داری گردشگران نیز شناخته می شوند. واحد پول رسمی کشور مالزی رینگیت است که به 100 واحد کوچکتر به نام سن یا سنت تقسیم می گردد.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

کشور مالزی دارای آب هوایی استوایی با میزان رطوبت بالا است. دمای هوا معمولاً در بازه ی 20 تا 30 درجه سانتیگراد در ساعات شبانه روز در تغییر است و معمولاً در ایام مختلف سال باید انتظار بارش باران را در سطح کشور مالزی و شهر کوالالامپور داشت. نیمه ی اول سال ( فروردین تا شهریور) معمولاً زمان بارش های موسمی است، اما در عین حال شاهد هوای گرم استوایی خواهید بود. با شروع پاییز با افزایش بارش باران و کاهش تدریجی رطوبت روبرو خواهید بود به گونه ای که بارانی ترین روزها را در ماه های آبان و آذر خواهید دید. سفر به کوالالامپور در تمامی ایام سال دارای جذابیت های خاص خود است اما اگر حتی الامکان می خواهید از باران و رطوبت دوری کنید، سفر در زمستان (دی تا اسفند) بهترین زمان برای استفاده از فصل خشک و کم بارش و کاهش رطوبت کوالالامپور است و چون در این ایام مسافران بیشتری قصد سفر به انجا را دارند خرید بلیط هواپیما ارزان و مناسب به ندرت تهیه می شود.

برگزاری جشنواره های مختلف در طول سال در کشورهای جنوب شرقی آسیا و به ویژه مالزی، یکی از دلایلی است که عده ی زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند. سال نوی چینی که مصادف با آغاز سال قمری است، جشنواره روشنایی دیپاوالی هندوهای مالزی در ماه اکتبر و نوامبر، روز وساک بودایی ها در دهم ماه می، فستیوال فانوس مالزی که هر ساله در تاریخ 15 آگوست برگزار می شود و جشن گاوای دایاک مالزی که هرساله در اول و دوم ماه ژوئین برگزار می شود از مهم ترین فستیوال هایی هستند که سالانه در کوالالامپور برگزار می شوند.

برای دیدن جاذبه ها و فستیوال های این کشور با رزرو بلیط هواپیما در زمان هایی که قصد سفر دارید می توانید از این کشور زیبا دیدن کنید و لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری کوالالامپور

جاذبه های توریستی و تفریحی کوالالامپور به حدی زیاد است که تور کوالالامپور 3 یا 4 روزه کفاف بازدید از همه ی آنها را نمی دهد. اما شناخت جذاب ترین دیدنی های کوالالامپور به شما امکان اولویت بندی و برنامه ریزی بهتر برای بیشترین استفاده از زمان حضورتان در این شهر زیبا را می دهد. کلانشهری که در طول کمی بیشتر از یک قرن، از هیچ به شهری که امروز پر از شگفتی است تبدیل شده، به گونه ای که لحظه به لحظه ی گشت و گذار در این شهر با هیجان و لذت همراه خواهد بود.

برج های دوقلوی پتروناس یا Petronas Twin Towers

برج هایی سر به فلک کشیده با طراحی خاص و منحصر به فرد در مرکز اصلی شهر کوالالامپور، که به شکلی به عنوان نماد این شهر نیز شناخته می شوند. گردشگران معمولاً برای تماشای زیبایی های کوالالامپور از یک زاویه ی خاص و لذت بردن از منظره ی شهر، به بالای این ساختمان می روند. هر کدام از برج ها دارای 88 طبقه هستند که توسط یک پل با طول 58 متر در ارتفاع 175 متری به یکدیگر متصل شده اند. بدون شک برج های دوقلوی پتروناس یکی از معروف ترین و منحصربه فرد ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور به شمار می آیند.

برج کی ال یا KL tower

یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی کوالالامپور، برج مخابراتی کی ال است که به آن مناره ی کی ال نیز گفته می شود. ساخت این برج در سال 1991 میلادی آغاز گردید و در سال 1995 پس از 4 سال به اتمام رسید تا در نهایت با 421 متر ارتفاع به عنوان هفتمین برج آزاد بلند دنیا شناخته شود. امکاناتی نظیر مرکز خرید، رستوران گردان و سالن تئاتر برای استفاده ی گردشگران در این برج وجود دارند. علاوه بر این می توانید به تراس دیده بانی این برج رفته و به تماشای منظره ی شهر مشغول شوید.

بوکیت بینتانگ یا Bukit Bintang

بوکیت بینتانگ یا خیابان جالان آلور، یکی از معروف ترین خیابان های کوالالامپور است که برای بازدید از مرکز شهر و جاذبه های توریستی کوالالامپور باید خود را به این خیابان برسانید. خیابانی که تمام آن را رستوران های بین المللی، هتل ها و مراکز خرید فرا گرفته اند و در تمامی ساعات شبانه روز، سرزنده و مملو از جمعیت است. بازدید از این خیابان در شب نیز جذابیت های زیادی دارد که پیشنهاد می کنیم این جذابیت ها را از دست ندهید.

غار میمون ها (غار باتو) یا Batu cave

یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور که یکی از اماکن مقدس هندوها در این شهر نیز به شمار می آید، غار میمون ها است. این غار که در 11 کیلومتری مرکز شهر واقع گردیده است، از چند معبد، پله های متعدد و مجسمه ی الهه هندو است.

موزه ملی مالزی یا National Museum of Malaysia

در میان جاذبه های دیدنی فراوان این شهر، می توان از موزه ی ملی مالزی به عنوان معروف ترین و دیدنی ترین موزه ی کوالالامپور یاد کرد که تشکیل شده از بخش های تاریخی، اقتصادی، هنری، صنایع و فرهنگی می باشد. ساختمان این موزه که به سبک بومی مالزی با ساختار ترکیبی از مدرن و سنتی بنا گردیده است، جذابیت این مجموعه را دوچندان نموده است.

محله چینی ها یا China Town

یکی از سه قسمت مثلث طلایی مرکز شهر کوالالامپور، محله چینی ها است که همانند دو عضو دیگر این مثلث ظاهری رنگارنگ و زنده در تمام ساعات شبانه روز دارد. این جاذبه ی گردشگری کوالالامپور، بدون شک نمایانگر فرهنگ، تاریخ و میراث آسیای شرقی است که تقریباً همه ی گردشگران را به سوی خود جذب می کند تا علاوه بر بازدید از این محله سرزنده، بتوانند ارزان ترین اجناس چینی را در بازار این محله خریداری کنند.

پارک آبی سان وی یا Sunway lagoon

اگر اهل تفریحات آبی هستید، پس نباید پارک آبی سان وی را در سفر به مالزی و شهر کوالالامپور از دست دهید چرا که ظاهر سرسبز و مناظر رویایی این پارک به تنهایی دلیل سفر عده ی زیادی از گردشگران به کوالالامپور به حساب می آید. این پارک آبی بخشی از مجموعه ی پارک موضوعی سان وی است که متشکل از مراکز خرید، باغ وحش، زیباترین ساحل های دست ساز بشر، ترن هوایی و یک پل معلق با طول 458 متر می باشد.

هزینه های سفر به کوالالامپور

قبل از سفر به هر مقصدی، آگاهی از هزینه ها و برنامه ریزی قبلی برای مدیریت آن، بی شک گامی مثبت برای حفظ آرامش در طول سفر و تجربه ی یک سفر خوب است. هزینه سفر به کشور دیگر بسیار گرانتر از هزینه سفرهای داخلی می شود اما برای اینکه هزینه سفر خود به این کشور را کمی کاهش دهید اولین قدم خرید بلیط ارزان هواپیما است. در ادامه به مهم ترین موضوعاتی که باید هنگام بودجه بندی درباره ی هزینه های سفر به کوالالامپور بدانید را مرور خواهیم کرد.

خرید بلیط هواپیما کولالامپور

راحت ترین راه و سریع ترین راه سفر به مالزی و شهر کوالالامپور، سفر هوایی به این مقصد است. قیمت بلیط هواپیما کوالالامپور به صورت یک طرفه از تهران در بازه ی 3,500,000 تا 4,500,000 تومان است. برای اطلاع دقیق از قیمت می توانید به صفحه خرید بلیط هواپیما کوالالامپور مراجعه کنید.

هزینه ویزا مالزی

مالزی از جمله کشورهایی است که ایرانیان نیازی به دریافت ویزا برای سفر به این کشور را ندارند. بنابراین تنها با همراه داشتن پاسپورت می توان تا 14 روز در مالزی اقامت نمود و برای اقامتی بیشتر از آن و دریافت ویزای توریستی مالزی نیز هزینه ای لازم نیست تنها کافی است تا با 6 قطعه عکس 4*3 و پاسپورت خود به سفارت مالزی مراجعه کنید.

هزینه ی اقامت در کوالالامپور

کوالالامپور با داشتن انواع مسافرخانه، هاستل، هتل و آپارتمان های اجاره ای امکان انواع اقامت از ارزانترین نوع آن تا گرانترین نوع اقامت در یک فضای لوکس را برای گردشگران فراهم کرده است. متوسط هزینه ی اقامت در هاستل در این شهر بین 30 تا 50 رینگیت است. همچنین می توانید با کمی افزایش این مقدار تا 80 رینگیت اقدام به اجاره ی واحدهای آپارتمانی کنید تا از امکانات بیشتری برخوردار شوید. اگر اهل سفرهای لوکس و هتل های مجلل هستید نیز می توانید با هزینه ای حدود 600 رینگیت در یک هتل 5 ستاره لوکس اقامت کنید.

هزینه ی خورد و خوراک در کوالالامپور

برای صرف یک وعده غذا در رستوران های کوالالامپور باید هزینه ای در بازه ی 10 رینگیت (برای رستوران های ارزان) تا 150 رینگیت برای یک رستوران گران و لوکس را در نظر داشته باشید. همچنین با هزینه ای حدود 15 رینگیت می توان اقدام به صرف غذا در فست فودهایی همچون مک دونالد نمود.

اما اگر خودتان قصد آشپزی دارید، برای خرید مواد غذایی اصلی هزینه هایی به شرح جدول زیر پیش رو خواهید داشت:

نظر شما در مورد دیدنی های تفریحی و گردشگری شهر کوالالامپور چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.