در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

راهنمای سفر به پاریس؛ ماجراجویی در شهر نورها

نویسنده نیکان نصرالله تبار

پاریس، شهر و پایتخت فرانسه، برای قرن ها توانسته نام خود را در لیست مهم ترین، جذاب ترین و تأثیرگذارترین شهرهای دنیا قرار دهد. پاریس قلب تپنده ی فرانسه است، شهری که در سراسر جهان به عنوان “شهر نور” شناخته می شود و شهرسازی زیبا، معماری، موزه ها، پل ها، کلیساها، مراکز خرید و کافه های پیاده رو اعتبار و زیبایی این شهر را دو چندان نموده اند.

نام پاریس، همیشه با داستان های عاشقانه و پر رمز و راز همراه بوده به گونه ای که زمینه ساز بسیاری از رمان ها و فیلم های عاشقانه بوده و هست. توصیف این شهر پر رمز و راز در چند خط محال است، پس با ما همراه باشید تا پس از معرفی شهر پاریس، به بررسی هزینه های سفر به این شهر و جاذبه های گردشگری منحصر به فرد آن بپردازیم

معرفی شهر پاریس؛ هرآنچه که قبل از سفر به پاریس باید بدانید

یکی از پرجمعیت ترین شهرهای اروپا، که نامش در لیست 5 شهر اول اروپا، در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی قرار گرفته، پایتخت فرانسه یعنی پاریس، شهری که همیشه زنده است و حتی شب هایی به مراتب زیباتر و نورانی تر دارد که همین موضوع سبب شده تا به آن لقب “شهر نور” را بدهند.

برای لذت بردن از یبایی های شهر پاریس باید با هواپیما به این کشور سفر کنید و با خرید بلیط هواپیما اولین قدم را برای رفتن به این سفر رویایی خواهید برداشت.

جمعیت این شهر بزرگ در حدود 2,164,994 نفر می باشد که این رقم فقط مربوط به شهر پاریس بوده و جمعیت منطقه کلانشهری آن به همراه حومه به 12 میلیون نفر نیز می رسد. به جرأت می توان بیان کرد که پاریس شهر مورد علاقه ی تمامی گردشگران دنیا است و گواه این گفته، ده ها میلیون نفر مسافری هستند که سالانه به پاریس سفر می کنند. شهری که نه تنها پایتخت تاریخی فرانسه است و یکی از زیباترین برج های جهان را در خود جای داده است، بلکه پایتخت مد، ادبیات و هنر جهان نیز هست، بدیهی است که مقصد مورد علاقه ی سفر مردم اقصی نقاط دنیا نیز باشد.

در میانه ی شهر پاریس، یکی از پرآب ترین رودخانه های اروپا یعنی رودخانه ی “سن” جاری شده که بخش زیادی از این شهر را در بر می گیرد. این رودخانه شهر پاریس را به دو قسمت ایل سن لویی و ایل دو لا سیته تقسیم کرده که بخش ایل دو لا سیته به نسبت آن سوی رود یعنی ایل سن لویی بزرگتر و قدیمی تر می باشد.

بهترین زمان سفر به پاریس

بهترین زمان سفر به هر مقصدی را می توان از نظر آب و هوا، هزینه ی سفر و شلوغی مقصد انتخاب کرد. بهترین زمان برای سفر به پاریس و لذت بردن از بهترین آب و هوا در این شهر، فصل های تابستان و پاییز است. عالی الخصوص بین ماه های ژوئن تا آگوست می توانید بهترین روزهای طولانی آفتابی با دمایی مناسب را در پاریس بگذرانید. معمولاً بهترین زمان سفر به هر مقصدی از لحاظ آب و هوایی، به گرانترین و همچنین شلوغترین زمان سفر به آن مقصد تبدیل می شود.

بنابراین اگر می خواهید سفری ارزان و خرید بلیط ارزان هواپیما در فصل های خلوت به پاریس داشته باشید، باید زمستان را برای سفر به پاریس انتخاب کنید. البته زمستان های پاریس هم زیبایی های خاص خودش را دارد که دیدن و تجربه کردن آن خالی از لطف نخواهد بود. همچنین فراموش نکنید که پاریس یکی از پرطرفدارترین مقصدهای سفر برای تمام مردم دنیا است، بنابراین خلوت ترین فصل از لحاظ مسافر در این شهر باز هم دارای تعداد قابل توجهی از گردشگران است.

جاذبه های گردشگری پاریس

در میان تمامی شهرهای جهان، شاید بتوان از پاریس به عنوان شهری یاد کرد که حتی نام آن دارای جاذبه ی گردشگری است. از بدو ورود به فرودگاه شهر پاریس تا لحظه به لحظه ی حضور در آن سازنده ی خاطراتی خاص و به یاد ماندنی است. اما مکان هایی در پاریس وجود دارد که نباید بدون دیدن آنها این شهر را ترک کرد.

برج ایفل یا Eiffel Tower

برج ایفل به نوعی نماد شهر پاریس و اصلی ترین جذابیت این شهر است که کمتر دیده شده یا حتی به جرأت می توان گفت دیده نشده گردشگری به پاریس برود و از فضای برج ایفل بازدید نکند. این برج که در سال 1889 به معماری “گوستاو ایفل” بنا گردید دارای 324 متر ارتفاع است که می توان توسط آسانسور های موجود به قسمت هایی که برای دیدن منظره ی شهر تعبیه شده رفت و یا به صرف غذا در رستوران های موجود در آن پرداخت.

موزه ی لوور یا The Louvre

یکی دیگر از اماکن معروف شهر پاریس که سالیانه بیش از 7 میلیون گردشگر از آن بازدید می کنند، موزه ی لوور پاریس است. این موزه، دارای یک ورودی شیشه ای به شکل هرم است که در آن هزاران اثر هنری مختلف نگهداری می شوند. قرارگیری این آثار در مجموعه ای با معماری منحصر به فرد به نام موزه ی لوور باعث شده تا این موزه، عنوان پربازدید ترین موزه ی جهان را به خود اختصاص دهد.

طاق پیروزی یا Arc de Triomphe

از دیگر بناهای جذاب و پرطرفدار موجود در پاریس می توان از طاق پیروزی نام برد که یکی از یادگاری های ناپلئون بوده و در سال 1806 میلادی بنا گردیده است. طاقی با 50 متر ارتفاع و 45 متر عرض که یادآور تاریخچه ی جنگ و سربازان گمنامی است که برای پیروزی ارتش ناپلئون جان داده اند.

طاق پیروزی یا Arc de Triomphe

کلیسای نوتردام پاریس یا Notre-Dame de Paris

یکی از معروف ترین کلیساهای شهر پاریس، کلیسای نوتردام است که از بناهای به جا مانده از دوره ی لوئی هفتم است. ساخت این کلیسا در سال 1163 میلادی آغاز گردید و حدود 200 سال ادامه داشت. این کلیسای زیبا، در بر گیرنده بخش مهمی از تاریخ فرانسه است، از تارج گذاری هنری ششم تا مراسم آمرزش خوانی دو رئیس جمهور درگذشته ی فرانسه، شارل دوگل و فرانسوا میتراند، مراسمات زیادی در این کلیسا برگزار شدند. اما در نهایت طی یک واقعه دراماتیک، در 15 آوریل 2019 هنگام اجرای عملیات بازسازی، این کلیسا دچار آتش سوزی شد و در این حادثه گنبد چوبی و مناره ی این کلیسا و بخش های زیاد دگری دچار آسیب جدی شدند.

دیزنی لند پاریس یا Disneyland Paris

دیزنی لند شهر پاریس را می توان به عنوان پربازدیدترین شهربازی اروپا معرفی نمود، چرا که این شهربازی با داشتن ویژگی های منحصربه فرد نسبت به سایر شهربازی های اروپا مانند هتل های مختلف، فروشگاه ها و زمین گلف، سالیانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران به ویژه شهروندان اروپایی است. دیزنی لند پاریس در سال 1992 به عنوان دومین دیزنی لند خارج از ایالات متحده ساخته شده است.

برای دیدن تمام این زیبایی های پاریس باید با خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما به دیدن این زیبایی ها بروید.

هزینه های سفر به پاریس

پاریس شهری بزرگ با دیدنی های فراوان، یکی از توریستی ترین شهرهای جهان است که شناخت آن قبل از سفر به بیشتر شدن کیفیت اقامت در این شهر کمک می کند. یکی از موضوعات مهم هنگام بررسی یک شهر قبل از سفر هزینه های سفر به آن شهر است. به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا مروری بر مهم ترین هزینه های سفر به پاریس داشته باشیم.

خرید بلیط هواپیما پاریس

یکی از هزینه های مهمی که باید هنگام سفر به شهرهای دور در نظر داشته باشید، هزینه خرید بلیط هواپیما است چرا که راحت ترین و منطقی ترین راه سفر به اینگونه مقصد ها سفر هوایی است. قیمت بلیط هواپیما یک طرفه تهران – پاریس در بازه ی 2 الی 6 میلیون تومان متغیر است که شما می توانید برای اطلاع دقیق تر از قیمت بلیط هواپیما پاریس به صفحه ی خرید اینترنتی بلیط هواپیما پاریس مراجعه کنید.

برای اینکه رزرو بلیط هواپیما را انجام دهید در سایت روگو می توانید به صورت آنلاین در کمتر از چند دقیقه این خرید را انجام دهید.

دقت کنید برای اینکه هزینه های سفر خود را کاهش دهید خرید بلیط ارزان هواپیما هم راهی مناسب است و شما با خرید بلیط چارتری و خرید بلیط لحظه آخری می توانید خرید بلیط هواپیما ارزان را در زمان هایی که تقاضا برای سفر به این کشور زیبا کم است را انجام دهید.

هزینه ویزا فرانسه

اولین قدم برای سفر به یک کشور خارجی، پس از داشتن پاسپورت، دریافت ویزای آن کشور است. از آنجایی که فرانسه نیز از کشورهای حوزه شینگن به حساب می آید، بنابراین برای سفر به هر یک از شهرهای فرانسه باید اقدام به دریافت ویزا شینگن فرانسه کنیم. دریافت ویزای فرانسه در درجه ی اول از طریق مراجعه به سفارت این کشور در ایران امکان پذیر است. که دریافت ویزا و خدمات مربوط به آن از این طریق حدود 85 یورو هزینه خواهد داشت. همچنین می توان از طریق آژانس های مسافرتی اقدام به دریافت ویزا کرد که باید هزینه ی بیشتری با توجه به حق الزحمه ی مورد نظر آن آژانس در نظر داشته باشید.

عوارض خروج از کشور

هزینه ی عوارض خروج از کشور برای بار اول برابر 220,000 تومان برای هر نفر، برای بار دوم 330,000 و از بار سوم به بعد 440,000 تومان می باشد. که این هزینه را می توان به صورت آنلاین از طریق سامانه های پرداخت عوارض خروج از کشور پرداخت نمود.

هزینه اقامت در پاریس

برای اقامت در شهر توریستی پاریس، بازه ای گسترده از انتخاب های مختلف پیش رویتان خواهد بود. اقامت در یک هاستل با شبی 20 یورو تا اقامت در یک هتل لوکس 5 ستاره با بهترین منظره از شهر پاریس، به ازای پرداخت 1000 یورو نشانگر طیف متنوع انتخاب های پیش روی شما می باشد. بنابراین به راحتی می توانید با توجه به بودجه ای که برای اقامت در نظر گرفتید، به اجاره ی هاستل، آپارتمان و یا هتل اقدام کنید.

هزینه خورد و خوراک در پاریس

شاید با خود فکر کنید برای خورد و خوراک در شهر پاریس باید بودجه ی زیادی را کنار بگذارید. اما پاریس نیز مانند دیگر شهرهای اروپایی، جایگاه گردشگری آن تأثیری بر روی قیمت غذاهایش ندارد. البته رستوران های گران قیمت و لوکس نیز در پاریس، مانند بقیه ی شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد، اما به طور کلی هزینه های خورد و خوراک در یک فست فود زنجیره ای در پاریس حدود 10 یورو است و همچنین برای صرف غذا در رستوران، باید میانگین هزینه ی 20-30 یورو را برای یک رستوران متوسط در نظر داشته باشید.

نظر شما در مورد دیدنی های تفریحی و گردشگری شهر پاریس چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.