در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

راهنمای سفر به رم؛ جذابیت های گردشگری در شهر ابدی

نویسنده نیکان نصرالله تبار

رم، شهری با مجموعه ی بی شمار از آثار تاریخی، باستانی و میراث جهانی یونسکو، پایتخت خونگرم ایتالیا است که با ترکیبی از ویرانه های باستانی، هنر هیجان انگیز و زندگی پرجنب و جوش خیابانی، یکی از رمانتیک ترین و کاریزماتیک ترین شهر های جهان به شمار می آید.

پایتخت جذاب ایتالیا، شهر رم همواره سنگینی تاریخی 3000 ساله را به دوش می کشد و قلب حوادث تلخ و شیرین تاریخ است. شهری که صمیمیت و انسانیت یک دهکده کوچک را با با فرهنگ یک کلانشهر تاریخی اروپایی ترکیب کرده تا خاص ترین و منحصر بفردترین تجربه ی سفر را برای بازدید کنندگان به ارمغان بیاورد. به این معنی که حتی ثانیه به ثانیه ی قدم زدن در پیاده رو های این شهر نیز با لذت و هیجان همراه خواهد بود.

معرفی شهر رم؛ دانستنی های پیش از سفر به رم

پایتخت کشور ایتالیا، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور، با داشتن قدمتی نزدیک به 3000 سال، نماد تمدن و هنرهای تاریخی ایتالیا است. در کنار بناهای تاریخی و هنری فراوان، رم شهرت زیادی در صنعت مد نیز دارد به طوری که بعد از میلان، نیویورک و پاریس چهارمین شهر مد دنیا به حساب می آید.

تاریخچه ی مرکزیت این شهر به زمان روم باستان باز می گردد که از آن زمان به عنوان مرکز امپراتوری برگزیده شده بود. علاوه بر آن رم پایتخت کاتولیک های جهان نیز هست و از همین رو اهمیت ویژه ای برای کاتولیک ها نیز دارد.

مساحت شهر رم حدود 136 هزار کیلومتر مربع می باشد که جمعیتی نزدیک به 3 میلیون نفر را در خود جای داده است. شهر ابدی ایتالیا پس از لندن و پاریس سالیانه با داشتن حدود 10 میلیون نفر بازدید کننده، سومین شهر پربازدید اروپا است که می توان از مجسمه ها، کلیساها، بزرگترین موزه ی روباز دنیا، تمدن کهن و پیتزا و پاستاهای خوشمزه ی رم به عنوان اصلی ترین دلایل جذب این میزان گردشگر نام برد.

بهترین زمان سفر به رم

رم شهری است که هر فصل آن دارای جذابیت های ویژه ای دارد. حتی می توان اینطور بیان کرد که هر 4 فصل رم را باید دید. قدم زدن روی سنگ فرش های پیاده رو در آب و هوای خوب بهاری، خوردن نوشیدنی های خنک در زیر سایبان های کافه های خیابانی در تابستان، تماشای منظره های زرد و نارنجی فصل برگریزان و در نهایت ویرانه های باستانی سفیدپوش در فصل زمستان می تواند تصویری به یاد ماندنی در یاد و خاطر هر گردشگری باشد.

به غیر از آب و هوا مراسمات و فستیوال ها هم در رم مورد علاقه ی بسیاری از گردشگران قرار می گیرند. برای مثال در ماه جولای مصادف با مرداد ماه، “فستا دی نوئانتری، تراستوره” جشنواره ای جذاب و رنگارنگ از موسیقی و میزهای عظیم غذا و خوراکی های متنوع در خیابان ها است که جذابیت رم را برای سفر در این بازه ی زمانی بیش از پیش می کند. یا فستیوال شب سفید رم که در اویل سپتامبر برگزار می شود و می تواند 24 ساعت پر از هیجان و خاطره را برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورد.

جاذبه های گردشگری رم

بدیهی است که سومین شهر پر بازدید اروپا، پایتخت ایتالیا و پایتخت تاریخی روم باستان باید دارای جاذبه های گردشگری فروانی باشد. پس با ما همراه باشید تا با بهترین و زیباترین دیدنی های شهر گلادیاتورها آشنا شویم.

واتیکان یا Vatican

بازدید از واتیکان یکی از واجبات سفر به رم است. گردشگران می توانند در عین حال که به کشور ایتالیا سفر کردند، از کوچکترین دولت مستقل دنیا نیز بازدید کنند. این دولت در فضایی به مساحت 0.44 کیلومتر مربع توسط که دیوارهای بلند واتیکان از شهر رم جدا شده اند، قرار گرفته و با داشتن موزه ها و کلیساهای زیبا و منحصربه فرد، لحظاتی به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم خواهد زد.

کولوسئوم یا colosseum

یکی دیگر از مکان هایی که تقریباً همه ی گردشگران رم از آن بازدید می کنند، کلوسئوم و انجمن رم است. از صف های طولانی ورودی این بنا می توان به اهمیت تاریخی و جذابیت گردشگری آن پی برد. کولوسئوم بنایی بود که 80 سال پس از میلاد، برای اجرای بازی های مختلف، تئاتر و نمایش ها، سیرک ها و فعالیت هایی از این قبیل بنا گردید و به نوعی می توان گفت که پایه و اساس زمین های فوتبال امروزی از طرح این بنا الهام گرفته است.

طاق کنستانتین یا Arch of Constantine

برای طرفداران معماری های باستانی، طاق کنستانتین از محبوب ترین مکان هایی است که در سفر به رم می توانند از آن بازدید کنند. در دوران روم باستان و پس از پیروزی پادشاه در نبرد میلویان، مجلس سنای دوران این طاق را به منظور یادبود این پیروزی به کنستانتین یکم تقدیم کرد.

میدان رومی یا Roman Forum

میدان رومی، امروزه تنها ویرانه هایی باقی مانده در قلب روم باستان است که بخش کوچکی از شکوه و عظمت پایتخت روم باستان را می توان در آن مشاهده کرد. بازدید از بقایای مرکز زندگی و حکومت باستانی، در میان یک کلانشهر مدرن، چیزی کمتر از سفر در زمان نیست. قدم زدن در میان ویرانه های ستون ها و دیوارهای باقی مانده از میدن رومی می تواند تصویری چند هزارساله از امپراتوری روم در خاطر هر گردشگری ثبت کند.

پانتئون یا Pantheon

در میان بناهای چندهزار ساله ی متعدد موجود در رم، پانتئون به خوبی تا به امروز محافظت شده و تقریباً دست نخورده و با کمترین میزان آسیب باقی مانده است. پانتئون محل دفن هنرمندان و بزرگان رم مثل رافائل نقاش معروف و حتی بعضی پادشاهان ایتالیا است.

هزینه های سفر به رم

ایتالیا نیز یکی کشورهای عضو شینگن است که برای سفر به هرکدام از شهرهای این کشور در درجه ی اول باید اقدام به دریافت ویزا شینگن ایتالیا کرد. به همین دلیل در ادامه به مرور هزینه های سفر به رم از دریافت ویزا تا اقامت در شهر رم خواهیم پرداخت.

هزینه سفر هوایی به رم؛ راهنمای خرید بلیط هواپیما رم

بدیهی است که برای طی مسافت 3424 کیلومتری تهران تا رم، بهترین و منطقی ترین راه سفر، خرید بلیط هواپیما تهران – رم و سفر هوایی است. پرواز مستقیم تهران – رم بین 5 الی 6 ساعت به طول می انجامد و قیمت بلیط هواپیما رم نیز از حدود 160 یورو آغاز می شود. برای اطلاع دقیق از قیمت بلیط هواپیما برای رزرو بلیط هواپیما می توانید به صفحه خرید بلیط هواپیما تهران به رم مراجعه کنید.

هزینه ویزا ایتالیا

اولین قدم برای سفر به رم، اقدام برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا است. در ابتدا باید به صورت حضوری یا از طریق سایت سفارت اقدام به دریافت نوبت کرد و پس از آن در موعد نوبت با ارائه مدارک لازم به سفارتخانه، درخواست ویزای توریستی شینگن را ثبت کرد. توجه داشته باشید این مراحل حداقل دو ماه زمان خواهد برد، پس باید با توجه به تاریخی که برای سفر در نظر گرفتید، در زمان مناسب اقدام کنید. هزینه ویزای توریستی شینگن برای هر فرد بزرگسال 60 یورو، کودکان 6 تا 12 سال 35 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

عوارض خروج از کشور

در نظر داشته باشید برای خروج از کشور هزینه ای تحت عنوان عوارض خروج از کشور را نیز باید بپردازید. این هزینه برای بار اول برابر 220,000 تومان برای هر نفر، برای بار دوم 330,000 و از بار سوم به بعد 440,000 تومان می باشد. عوارض خروج از کشور را می توان به صورت آنلاین از طریق سامانه های پرداخت عوارض خروج از کشور پرداخت نمود.

هزینه اقامت در رم

سفر به سومین شهر پربازدید اروپا مزیت های زیادی دارد که می توان از داشتن طیف متنوعی از اقامتگاه ها به عنوان یکی از این مزایا یاد کرد. ارزانترین اقامت در رم را می توان در هاستل هایی با قیمت 10 یورو به ازای هر شب تجربه کرد. البته هاستل های گرانتر (تا 100 یورو) نیز وجود دارند. برای اقامت در هتل های رم نیز می توان در بازه ی وسیع 25 یورو تا 600 یورو مستقر شد. این بازه ی هزینه برای هتل های 2 ستاره به عنوان ارزانترین آنها و هتل های 5 ستاره به عنوان یک گزینه ی لوکس برای اقامت می باشند. اگر طرفدار فضای خصوصی بیشتری نیز هستید با حداقل هزینه ی 35 یورو می توانید برای یک شب در یک آپارتمان کوچک اقامت کنید که با افزایش متراژ آپارتمان و نزدیک شدن به مرکز شهر این هزینه نیز افزایش می یابد.

هزینه خورد و خوراک در رم

یکی از لذت بخش ترین جاذبه های گردشگری رم، غذاها و خوراکی های خوشمزه ی این شهر است. ایتالیا همیشه به داشتن غذاها و سرآشپزهای خاص معروف بوده که همین موضوع گردشگران را به شکم گردی در شهرهای ایتالیا به ویژه رم ترغیب می کند. هزینه یک وعده غذا در فست فود های زنجیره ای موجود در رم می تواند تا حدود 10 یورو خواهد شد که این هزینه پایین ترین هزینه برای صرف غذا در یک رستوران معمولی رم می باشد. برای صرف غذا در رستوران های لوکس رم باید حداقل 60 یورو کنار بگذارید که این تجربه می تواند با توجه به رستورانی که انتخاب می کنید و غذایی که سفارش می دهید تا 500 یورو برایتان آب بخورد.

اگر اهل آشپزی هستید و می خواهید درست کردن غذاهای ایتالیایی را در رم تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم تا با مطالعه جدول زیر به مرور قیمت های مواد اولیه غذایی بپردازید.

نظر شما در مورد دیدنی های تفریحی و گردشگری شهر رم چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

برای خرید بلیط هواپیما در سفر به رم برای اینکه خرید بلیط هواپیما ارزان دشاته باشید با وارد شدن به سایت روگو و زدن مبدا و مقصد تمام بلیط هایی که می توانید برای سفر به رم رزرو کنید برای شما مشاهده می شود که شما می توانید با مشاهده قیمت ها خرید بلیط ارزان هواپیما را انجام دهید.

یا اینکه برای رزرو بلیط هواپیما به صورت چارتری و لحظه اخری خرید بلیط هواپیما ارزان انجام دهید وهزینه های سفر خود را با خرید بلیط ارزان هواپیما کاهش دهید.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.