در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

راهنمای سفر به ونکوور؛ شهری زیبا برای گشت و گذار در تمام فصول

نویسنده نیکان نصرالله تبار

«خیره کننده است، طبیعت سخاوتمند و زیبا، کوه های پوشیده از برف، اقیانوس، جنگل های بارانی معتدل، شهری پر از جنب و جوش» این جملات را از زبان کسانی می شونید که به ونکوور سفر کرده اند. شهری زیبا برای گشت و گذار که در هر زمان از سال با زیبایی های به یاد ماندنی اش می تواند میزبان سفری فراموش نشدنی برای هر گردشگری باشد. اما بد نیست قبل از سفر با این شهر هیجان انگیز بیشتر آشنا شویم. چگونگی سفر به این شهر، هزینه ها، جاذبه های گردشگری و آشنایی با مسائلی از این دست، قطعاً می تواند کیفیت سفر شما را تا حد چشمگیری افزایش دهد.

معرفی شهر ونکوور

سومین کلانشهر پرجمعیت کانادا که در ساحل اقیانوس آرام در جنوب غربی بریتیش کلمبیا قرار گرفته است. این کلانشهر مساحتی برابر با 2787 کیلومتر مربع دارد که مساحت ناحیه شهری آن 114 کیلومتر مربع است. جمعیت کلانشهر ونکوور 2,400,000 نفر است که از این تعداد 600,000 نفر در ناحیه شهری زندگی می کنند. آب و هوای ونکوور در تابستان ها خشک و گرم، همراه با زمستان هایی بارانی و مرطوب است. به طور میانگین تنها 11 روز در سال ونکوور شاهد بارش برف است که این میزان نسبت به سایر شهرهای کانادا کمتر است، به همین دلیل در بین شهرهای بزرگ کانادا گرمترین زمستان و معتدل ترین آب و هوا متعلق به ونکوور است.

تعداد زیادی از ساکنین شهر ونکوور اصالتی غیرکانادایی دارند، چینی ها، پنجابی ها، ایتالیایی ها و حتی هندی ها را می توانید در گوشه و کنار شهر ببینید که هریک به زبان خود صحبت می کنند، اما زبان رسمی این کشور انگلیسی و فرانسوی است. واحد پول این کشور دلار کانادا است که در مقایسه با دلار امریکا کمی ارزان تر است.

بهترین زمان سفر به ونکوور

آب و هوا یکی از مهم ترین فاکتورها هنگام انتخاب زمان سفر است. به طور کلی ونکوور از نظر تقسیم بندی آب و هوا در دسته ی اقیانوسی معتدل قرار می گیرد که از ویژگی های آن تابستان هایی گرم و خشک و زمستان هایی مرطوب و همراه بارش باران است. گرم ترین هوا را در ونکوور در جولای و آگوست خواهید دید و در مقابل بیشترین بارش باران در ماه های اکتبر و مارس اتفاق می افتد. بنابراین اگر می خواهید از سفر در روزهای گرم و یا روزهای بارانی سال اجتناب کنید، بهترین زمان برای سفر به ونکوور ماه های مارس تا می و سپتامبر تا نوامبر است چرا که در این ایام شاهد آب و هوایی ملایم تر و هزینه های نسبتاً کمتر سفر خواهید بود.

جاذبه های گردشگری ونکوور

سفر به یکی از زیباترین شهرهای جهان قطعاً با جذابیت های بسیاری نیز همراه خواهد بود. از طبیعت بکر گرفته تا امکانات رفاهی مدرن، همه و همه دست به دست هم داده اند تا اقامتی شگفت انگیز برای گردشگران رقم بزنند. در ادامه به چند مورد از جذابترین دیدنی های ونکوور اشاره خواهیم کرد.

پارک استنلی یا Stanly Park

پارکی با تعداد زیادی از درختان که بخشی از سرسبزی و طبیعت ونکوور را تشکیل می دهد. جاذبه ی گردشگری این پارک فقط در منظره ی سرسبز آن خلاصه نمی شود، ساحل دریاچه و تالاب موجود در مجاورت پارک و همچنین امکان بازدید از آکواریوم ونکوور و دوچرخه سواری و پیاده روی در مسیرهای مشخص نیز برای بازدیدکنندگان از پارک استنلی ونکوور وجود دارد.

آکواریوم ونکوور یا Vancouver Aquarium

آکواریوم ونکوور محل نگهداری حدود 70,000 گونه ی جانوری دریایی است که داخل پارک استنلی واقع گردیده است. نمایش دلفین ها و وال ها از جمله حیرت انگیزترین بخش های این آکواریوم می باشد که نباید بازدید از آن ها را از دست دهید.

فلای اُور کانادا یا Canada FlyOver

یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های توریستی کانادا، تور هشت دقیقه ای مجازی ای است تجربه ی پرواز و گشت و گذار در سراسر کانادا را توسط یک فناوری مدرن شبیه سازی می کند. با استفاده از این شبیه ساز می توانید دیدنی ترین جاذبه های جغرافیایی کانادا را در کمتر از ده دقیقه با هیجانی که دست کم از واقعیت آن ندارد را تماشا کنید.

پل معلق کاپیلانو یا Capilano Suspension Bridge

شاید بتوان از پل معلق کاپیلانو به عنوان یکی از پربازدید ترین جاذبه های گردشگری ونکوور نام برد. قدمت این پل به سال 1889 میلادی باز می گردد و به سبب طبعیت زیبای اطرافش از زمان ساخت آن تا به امروز مورد توجه عده ی زیادی از گردشگران و حتی خود ونکووری ها بوده و هست.

کوه گروس یا Grouse Mountain

کوهستان گروس نام منطقه ای است که با نام بام ونکوور نیز شناخته می شود و امکان تماشای منظره ی زیبایی از شهر ونکوور را برای بازدید کنندگان فراهم می کند. دیدن این چشم انداز شهر از ارتفاع، در روزهایی که هوا صاف و آفتابی است و همچنین دیدن نورپردازی های زیبای شهر ونکوور در شب ها در ارتفاعات گروس قطعا در خاطر هر گردشگری ماندگار خواهد شد. برای بالا رفتن از این کوه، می توانید از تله کابین نیز استفاده کنید که در طول مسیر نیز دیدنی های بی نظیری از جمله حیات وحش منطقه و خرس های گریزلی کوه گروس جذابیت های بازدید از این منطقه را بیش از پیش می کنند.

هزینه های سفر به ونکوور

ونکوور را به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی می شناسند. همین موضوع باعث شده تا سفر به این شهر نیز هزینه ای نسبتاً گران و همچنین در بازه های قیمتی بسیار متفاوت داشته باشد. به همین دلیل سعی داریم تا به مهم ترین هزینه های سفر به ونکوور نظیر هزینه دریافت ویزا کانادا، قیمت بلیط هواپیما ونکوور و هزینه های نسبی اقامت و خورد و خوراک در این شهر اشاره کنیم.

قیمت بلیط هواپیما ونکوور

خرید بلیط هواپیما تهران به ونکوور یکی دیگر از مراحل پر هزینه سفر به کانادا است. قیمت بلیط هواپیما ونکوور از حدود 10 میلیون تومان شروع شده و برای هواپیمایی هایی نظیر لوفتهانزا و کی ال ام (KLM) تا بیش از 100 میلیون تومان نیز ادامه دارد. برای اطلاع دقیق تر از قیمت بلیط هواپیما می توانید به صفحه ی خرید بلیط هواپیما تهران – ونکوور مراجعه کنید.

برای اینکه خرید بلیط ارزان هواپیما داشته باشید و هزینه های سفر را با خرید بلیط هواپیما ارزان کاهش دهید می توانید با رزرو بلیط هواپیما چارتری و لحظه آخری خرید بلیط ارزان هواپیما داشته باشید و در ابتدا هزینه سفر را کاهش دهید.

هزینه ویزا کانادا

همانطور که می دانید کانادا یکی از کشورهایی است که در ایران سفارت ندارد. بنابراین برای مراجعه به سفارت کانادا باید از طریق یکی از کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه و امارات اقدام کرد. نوبت سفارت را می توان به صورت آنلاین از طریق سایت سفارت کانادا در آنکارا، استانبول و یا دبی دریافت کرد. به طور کلی برای دریافت ویزای کانادا باید حداقل هزینه ی 300 دلار را در نظر داشت که ممکن است این هزینه تا حدود 1000 دلار نیز افزایش پیدا کند.

هزینه اقامت در ونکوور

همانطور که گفتیم ونکوور نه تنها شهر ارزانی برای سفر نیست بلکه در دسته ی مقصدهای گران سفر قرار دارد. اگر بخواهیم به طور خلاصه به هزینه های اقامت در ونکوور اشاره کنیم، باید برای یک هتل ارزان قیمت هزینه ای در بازه ی 70 تا 120 دلار را برای یک شب در نظر داشته باشید. البته امکان اجاره ی آپارتمان هم از حداقل 150 دلار برای یک شب وجود دارد، اما اگر می خواهید با هزینه ی کمتری در این شهر اقامت کنید، باید به سراغ اتاق های اشتراکی بروید تا بتوانید با حداقل هزینه ی 25 دلار به ازای هر نفر، یک شب را در هاستل ها سپری کنید.

هزینه خورد و خوراک در ونکوور

هزینه ی خورد و خوراک نیز از قاعده ی گرانی های ونکوور مستثنی نیست به گونه ای که برای صرف غذا در یک رستوران ارزان باید حداقل 20 دلار بپردازید. همچنین قیمت یک پیتزا به همراه نوشابه نیز برای شما در حدود 13 دلار تمام خواهد شد. همانطور که می دانید ونکوور شهری با قومیت های فراوان است که همین موضوع سبب شده تا با کمی جستجوی بیشتر بتوانید با هزینه ای کمتری در رستوران های قومی مختلف به صرف غذا بپردازید.

نظر شما در مورد دیدنی های تفریحی و گردشگری شهر ونکوور چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.