در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

پربازدید ترین شهرهای جهان در سال 2019

نویسنده نیکان نصرالله تبار

هرساله با اتمام سال میلادی و شروع سال جدید، آمارهایی از سال قبل اعلام می شوند. موضوعی که امروز قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم پربازدید ترین و توریستی ترین شهرهای جهان در سال 2019 است. برای شناخت بهترین این شهرها پس از یک معرفی کلی از هر شهر، به مرور معروف ترین جاذبه های گردشگری آن شهر خواهیم پرداخت.

شرکت مسترکارت هرساله آماری از پربازدید ترین شهرهای جهان تحت عنوان Mastercard Global Destination Cities Index ارائه می کند. در هفته ی گذشته نیز، این شرکت، لیستی از پر طرفدارترن شهرهای جهان در میان مقصدهای گردشگران در سال 2019 ارائه کرد که در ادامه به مرور 10 شهر برتر از این لیست خواهیم پرداخت.

10- آنتالیا، ترکیه (12.41 میلیون نفر بازدید کننده)

دهمین شهر پرطرفدار دنیا در میان مسافران ایرانی نیز شهری آشنا و پرطرفدار است. یک شهر معروف و محبوب که به قایق های بادبانی و سواحل شگفت انگیز خود شهرت زیادی دارد. البته بناهای تاریخی و باستانی موجود در آنتالیا نیز اهمیت این شهر برای گردشگران را بیش از پیش نموده است. که با خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما می توانید به این شهر ساحلی سفر کنید.

همانطور که گفتیم، با شنیدن نام آنتالیا، اولین موضوعی که در ذهن شنونده نقش می بندد، ساحل و تفریحات ساحلی و دریایی است. ساحل های مانند ساحل لارا، کنی آلتی و ساحل کمر از معروف ترین سواحل این منطقه هستند که با داشتن امکاناتی نظیر کافه ها، رستوران ها، زمین های بازی مانند گلف، والیبال و … و ماسه های نرم و آب و هوای دلچسب در 24 ساعت شبانه روز تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کنند.

از دیگر تفریحاتی که نباید در سفر به آنتالیا از آنها غافل شد، تفریحاتی نظیر پارک های آبی منحصر به فرد این منطقه، رفتینگ (قایق سواری در آبهای خروشان)، قواصی، سافاری آنتالیا و همچنین دیدنی هایی نظیر موزه ی آنتالیا، دهکده ی سیرالی و الیمپوس و شهر باستانی فاسلیس هستند. به شما پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه های سفر به آنتالیا، مروری بر مطلب راهنمای سفر به آنتالیا داشته باشید.

9- توکیو، ژاپن (12.93 میلیون نفر بازدید کننده)

شرکت مسترکارت در لیست خود از شهر توکیوی ژاپن به عنوان نهمین شهر پربازدید جهان در سال 2019 نام بردکه با رزرو بلیط هواپیما می توانید با هواپیما به این کشور سفر کنید. شاید بتوان اینطور بیان کرد که توکیو از شهرهایی است که دارای پتانسیل ارتقا رتبه ی خود تا صدر این لیست در سال های آتی می باشد.

پایتخت مدرن کشور ژاپن که دومین شهر پرجمعیت این کشور نیز هست، در لیست بزرگترین پایتخت های صنعتی دنیا هم قرار دارد. شاید بیشترین موضوعی که در ابتدا نظر گردشگران توکیو را جلب می کند نظم و انضباط موجود در سطح این شهر است. خیابان ها، مراکز توریستی و بازارها در عین شلوغی دارای نظم خاصی در رفت و آمد، چیدمان غرفه ها و سایر موضوعات است.

یکی از جاذبه های گردشگری توکیو، که این روزها به واسطه ی رمان و فیلمی که بر اساس آن ساخته شد شهرت زیادی هم پیدا کرده، مجسمه ی هاچیکو است. این مجسمه بیانگر داستان سگ خانگی یک پروفسور به نام شابرو اوئنو است که هر روز هنگام بازگشت پروفسور از محل کار به منزل در ایستگاه قطار منتظر او می ماند. وفاداری این سگ به پروفسور به اندازه ای بود که پس از آن که پروفسور یک روز به محل کار خود رفت و دیگر بر نگشت، هاچیکو هر روز رأس ساعت همیشگی به ایستگاه قطار می آمد و بازگشت پروفسور را انتظار می کشید و این رویه تا آخرین روز زندگی این سگ ادامه داشت. این مجسمه امروزه به نماد وفاداری در توکیو شناخته می شود.

از دیگر جاذبه های این شهر که گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند می توان از موزه ملی توکیو، قصر امپراتوری و باغ هاماریکیو نام برد. جاذبه هایی که پس از گذشت سالها با رسیدگی منظم همچنان چشم نواز و دیدنی باقی مانده اند.

برای اینکه به این کشور زیبا با جاذبه های دیدنی سفر کنید باید در زمانی که تقاضا برای مسافر به این کشور کم است سفر کنید تا بتوانید خرید بلیط ارزان هواپیما داشته باشید.

8- استانبول، ترکیه (13.4 میلیون نفر بازدید کننده)

از دیگر شهرهایی که در این لیست وجود دارد و در میان شهرهای مقصد سفر ایرانیان نیز طرفداران زیادی را به خود اختصاص می دهد، پایتخت زیبای کشور ترکیه یعنی استانبول است. استانبول که دومین شهر کشور ترکیه در این لیست است، با داشتن مساجد زیبا و تاریخی، سنگفرش ها و موزاییک های خیره کننده خیابان ها و همچنین آسمان خراش ها و مراکز مدرن خود توانسته در سال 2019 بالغ بر 13 میلیون نفر گردشگر را راهی این شهر کند.

اگر بخواهیم از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استانبول نام ببریم بدون شک باید در ابتدا به مساجد این شهر اشاره کنیم. مساجدی همچون مسجد ایاصوفیه که نماد این شهر هست و از بازمانده های باستانی دوره ی بیزانس به شمار می آید. مسجد سلطان احمد و مسجد رستم پاشا هم با زیبایی های منحصر به فرد خود باید در لیست “از دست ندهید” های استانبول قرار داد.

تاریخ و آثار باستانی استانبول فقط به مسجدهای آن خلاصه نمی شود. با کمی سپری کردن زمان در کاخ توپکاپی، کاخ دولما باغچه، کلیسای چورا، موزه ی باستان شناسی استانبول و برج دختر می توان به عمق تاریخ این شهر سفر کرد و با پیشینه ی این شهر بیشتر آشنا شد.

جاذبه های گردشگری استانبول فقط به تاریخ و دیدنی های تاریخی خلاصه نمی شود، طرفداران تفریح و هیجان نیز می توانند به مراجعه به مراکزی مانند تنگه بسفر، پارک آبی وایلند، خانه خون آشام و شهربازی فان لب اگلنس دانیاسی این شهر به تخلیه ی هیجانات و سرگرمی های مفرح بپردازند.

اگر می خواهید به استانبول سفر کنید، قطعا با خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما سفر راحت تری خواهید داشت و برای زمان کم سفر خستگی در مسیر سفر نخواهید داشت. بدون شک خواندن مطلب راهنمای سفر به استانبول برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

7- نیویورک، ایالات متحده ( 13.6 میلیون نفر بازدید کننده)

هفتمین شهر در این لیست از نظر جغرافیایی فاصله ی زیادی با دیگر شهرها دارد که همین موضوع نشانگر اهمیت و قدرت این شهر در زمینه ی جذب گردشگر است. موضوعی که با بررسی تعداد گردشگران نیویورک در سالهای پیاپی به آن پی می بریم این است که درخواست ها برای سفر به این شهر هر سال از سال قبل بیشتر می شود، درنتجه انتظار می رود امسال نیز گردشگران بیشتری را جذب کند.

شاید بتوان لقب معروف ترین جاذبه ی گردشگری نیویورک را به مجسمه آزادی نسبت داد. مجسمه ای که یکی از معروف ترین مجسمه های جهان است و به عنوان نماد و سمبل نیویورک شناخته می شود. شما می توانید پس از رسیدن به محوطه مجسمه و بالا رفتن از 354 پله، به قسمت تاج مجسمه آزادی برسید و نمای متفاوتی از نیویورک را از ارتفاعی حدود 90 متر مشاهده کنید.

از دیگر دیدنی های نیویورک می توان به میدان تایمز، موزه ی هنر متروپولیتن، ترمینال گرند سنترال، مرکز راکفلر، خیابان پنجم و پل بروکلین اشاره کرد. با کمی جستجو در اینترنت می توان به اهمیت این جاذبه های گردشگری و میزان زیاد بازدید کنندگان سالیانه ی آنها پی برد. میدان تایمز که از زمان جنگ جهانی مرکز علاقه مندان به تئاتر و نمایش بوده است، موزه ی هنر متروپولیتن یکی از بزرگترین موزه های هنری دنیا و بزرگترین موزه ی هنری ایالات متحده به شمار می آید، ایستگاه دوست داشتنی گرند سنترال با طراحی منحصر به فرد و سالن غذاخوری پرطرفدار و هر یک از این جاذبه های گردشگری، در کنار هم دلیل قرار گرفتن نیویورک در این لیست هستند.

6- کوالالامپور، مالزی (13.79 میلیون نفر بازدید کننده)

یکی از شهرهایی که طرفداران زیادی در بین گردشگران کشورهای مختلف جهان دارد پایتخت مدرن مالزی یعنی کوالالامپور است که با برج های دوقلوی پتروناس شناخته می شود. جاذبه های گردشگری کوالالامپور و دیدنی های این شهر به حدی زیاد هستند که برای بازدید همه ی آن ها تور 4 روزه ی کوالالامپور کافی نخواهد بود.

اگر بخواهیم صحبتی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور به میان بیاوریم، در ابتدا باید به برج های دوقلوی پتروناس اشاره کنیم که به نوعی به عنوان نماد این شهر شناخته می شوند. دو برج 88 طبقه که در ارتفاع 175 متری سطح زمین توسط یک پل به طول 57 متر به یکدیگر متصل شده اند و یکی از منحصر به فرد ترین برج های جهان را تشکیل داده اند.

کوالالامپور به دلیل داشتن برج های متعدد به شهر آسمان خراش ها نیز معروف است. از دیگر برج های معروف این شهر می توان به برج کی ال اشاره کرد که با 421 متر ارتفاع به عنوان هفتمین برج آزاد بلند دنیا شناخته می شود. غار میمون ها، موزه ی ملی مالزی، بوکیت بینتانگ و محله چینی ها تنها چند عنوان از جاذبه های دیدنی این شهر هستند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این شهر و دریافت راهنمای سفر به کوالالامپور، حتماً سری به مقاله ی راهنمای سفر به کوالالامپور بزنید.

5- سنگاپور، جمهوری سنگاپور (14.67 میلیون نفر بازدید کننده)

پایتخت جمهوری سنگاپور موفق شده تا رتبه ی پنجم را در این لیست به خود اختصاص دهد. هرچند که این کشور کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است و بیشتر به عنوان یک مرکز اقتصادی شناخته می شود، اما هتل های مجلل و آب و هوای گرمسیری افزون بر علت شدن اند تا سنگاپور بتواند نزدیک به 15 میلیون نفر بازدید کننده در سال داشته باشد.

سنگاپور به عنوان یک کشور پیشرفته شناخته می شود که همچنان در مسیر رشد قرار دارد، همین موضوع باعث شده تا عده ی زیادی از گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند از قشر پر درآمد باشند. همچنین جاذبه های گردشگری سنگاپور نیز بسیار متفاوت هستند و بازدید از آنها معمولاً گران است.

از جاهای دیدنی سنگاپور می توان به مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) اشاره کرد که مجموعه ای است از هتل، فروشگاه های برند های لوکس مختلف، موزه ی آرت ساینس و اسکای پارک. بازدید از مارینا بی سندز شاید جزء اصلی ترین برنامه های مسافران سنگاپور است. جاذبه های دیگری مانند محله چینی ها، باغ گیاه شناسی، پرنده ی سنگاپوری، خیابان عرب ها و هند کوچک و همچنین هتل رافلر از دیدنی های ویژه ی این شهر به شمار می آیند.

4- دبی، امارات متحده عربی (15.93 میلیون نفر بازدید کننده)

آمارهای موجود نشان می دهند که بازدید کننده های دبی روزانه به طور میانگین 553 دلار هزینه می کنند. با کمی محاسبه ی سرانگشتی میان تعداد بازدید کننده ها و این رقم می توان به اهمیت گردشگری دبی برای امارات متحده عربی پی برد.

دبی یکی از هفت ایالتی است که در سال 1971 برای تشکیل دادن امارات متحده عربی به هم پیوستند. شهری با این میزان گردشگری و درآمد صنعت توریسم قطعاً روز به روز در حال پیشرفت و افزودن جاذبه های گردشگری است. اما در حال حاضر نیز این شهر تعداد زیادی جاذبه های دیدنی و اماکن تفریحی مانند برج های بلند و جذاب خلیفه و برج العرب، مدینه جمیرا، دیرا سوکس، بزرگراه شیخ زاید و آکواریوم دبی بخش کوچکی از جاذبه های توریستی این شهر هستند که برای آشنایی بیشتر آنها پیشنهاد می کنیم به مطالعه ی مقاله ی راهنمای سفر به دبی بپردازید.

3- لندن، انگلستان ( 19.09 میلیون نفر بازدید کننده)

در این لیست تنها شهری که نسبت به آمار سال قبل خود با کاهش میزان گردشگر روبرو بود، لندن است. تعداد گردشگران شهر لندن در سال 2019 به نسبت سال گذشته با 4 درصد کاهش همراه بود. از ساختمان های تاریخی که بیانگر اصالت این شهر هستند تا جاذبه های گردشگری مدرن، دست به دست هم دادند تا لندن به سومین شهر پرگردشگر جهان در سال 2019 تبدیل شود.

شاید بتوان حتی قدم زدن در خیابان های لندن را به عنوان جاذبه ی گردشگری این شهر نام برد، اما دیدنی هایی در لندن وجود دارند که نباید آنها را از دست داد. در این میان می توان به بریج تاور، کاخ باکینگهام، برج لندن، چرخ و فلک کوکا کولا لاندن آی، سیاهچال لندن و گردش با اتوبوس های دوطبقه توریستی به عنوان معروف ترین جاذبه های این شهر اشاره کرد.

پیشنهاد روگو برای کسانی که به لندن سفر می کنند بازدید از استودیو برادران وارنر و آشنا شدن با مراحل ساخت فیلم محبوب و معروف “هری پاتر” است. این استودیو برای بازدیدکنندگان یک تور را در نظر گرفته که طی آن می توانند لحظه به لحظه ی فیلم هری پاتر را از نزدیک تجربه کنید و تک تک لوکیشن های فیلم برداری و وسایل مربوط به کارکترهای فیلم را از نزدیک مشاهده کنید.

برای لذت بردن از قدم زدن در خیابان های این کشور زیبا می توانید با خرید بلیط هواپیما و در زمانی کمتر ا چند ساعت به این کشور سفر کنید.

2- پاریس، فرانسه ( 19.1 میلیون نفر بازدید کننده)

پاریس با یک پله سعود نسبت به سال قبل توانست رتبه ی دوم در این لیست که در سال قبل متعلق به لندن بود را به خود اختصاص دهد. این شهر که به عنوان پایتخت تاریخی و پر اهمیت فرانسه شناخته می شود، دارای قدمتی حدود 2000 سال است. پاریس را با نام شهر نور می شناسند و به آن لقب شهر عشاق را نیز داده اند.

معروف ترین دیدنی این شهر که به جرأت می توان گفت هرکسی که نام پاریس را شنیده با آن آشنا است، برج ایفل است. برجی با ارتفاع 324 متر با بیش از 1 قرن قدمت که به یادبود صدمین سال انقلاب فرانسه ساخته شد و امروزه به عنوان سمبل این شهر شناخته می شود.

سرتاسر پاریس پر از جاذبه های دیدنی و نام آشنا است. یکی دیگر از دیدنی های پاریس، کلیسای نوتردام است. این کلیسا که از بناهای به جا مانده از دوران لوئی هفتم است متأسفانه در 15 آوریل 2019 در هنگام بازسازی و تعمیرات دچا آتش سوزی شد و بخش های زیادی از آن دچار آسیب جدی شدند.

موزه ی لوور، دیزنی لند پاریس، طاق پیروزی، باغ لوکزامبورگ و خیابان شانزه لیزه از مهم ترین جاهای دیدنی و جاذبه های منحصر به فرد توریستی پاریس هستند که برای آشنایی بیشتر با شهر پاریس و دریافت اطلاعات لازم برای سفر به این شهر می توانید مقاله ی راهنمای سفر به پاریس را مطالعه کنید.

1- بانکوک، تایلند ( 22.78 میلیون نفر بازدید کننده)

در نهایت به اولین شهر در لیست پربازدیدترین شهرهای جهان می رسیم که شهری نیست جز، بانکوک. بانکوک موفق شده تا برای چهارمین سال پیاپی این جایگاه را به خود اختصاص دهد و از آن جالب تر این است بانکوک در مجموع توانسته دفعات بیشتری رتبه های اول تا سوم را به نسبت سایر شهرهای توریستی جهان، در لیست پربازدید ترین شهرهای جهان کسب کند. جذابیت بانکوک برای گردشگران به حدی است که به این شهر لقب شهر محبوب گردشگران را داده اند. یک کلانشهر مدرن که در جنوب تایلند و نزدیکی خلیج تایلند واقع شده و با امکانات تفریحی و اقامتی مناسب توانسته در سال 2019 بیش از 22 میلیون گردشگر را به خود جذب کند.

در میان جاذبه های گردشگری بانکوک، کاخ بزرگ یا Grand Palace که محل رسمی اقامت پادشاهان سیامی بوده را نباید از دست دهید. تیم روگو، در مقاله ی راهنمای سفر به بانکوک، به معرفی شهر بانکوک و جاذبه های گردشگری این شهر مانند معبد وات آرون، آکواریوم سی لایف، خانه ی جیم تامپسون و بازارهای شناور بانکوک پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست. همچنین در این مقاله راه های سفر به بانکوک، هزینه های سفر به بانکوک و شرایط اقامت در این شهر را برایتان بازگو کردیم.

نظر شما در مورد پربازدید ترین شهرهای جهان در سال 2019 چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.