در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

چرا سفر به ارمنستان جذاب خواهد بود

نویسنده سمانه اسدی

در سراسر دنیا، کشورهای بسیار زیادی وجود دارد که هر یک از آن ها یک ویژگی و یک خاصیت منحصر به فردی دارند. ایران جزو کشورهای آسیایی محسوب می‌شود و کشورهای دیگری در نزدیکی و همسایگی آن قرار دارند‌.

ارمنستان هم یکی از همین‌ کشورهای در همسایگی ایران می‌باشد که ویژگی‌های زیادی دارد و به نوعی می‌توان ‌گفت دلایل زیادی وجود دارد که می‌توان علت سفر ایرانیان به ارمنستان باشد.

 این‌ کشور زیبا، علاوه بر ویژگی‌هایی که در ادامه بیان می کنیم، جزو کشورهای خوش آب و هوا در آسیا هم محسوب می‌شود که یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به ارمنستان آب و هوا و زیبایی‌های چشمگیرش می‌باشد‌. حال در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا شرایط جدید سفر به ارمنستان را بررسی کنیم.

مزایای سفر به کشور ارمنستان چیست؟

همانطور که بیان کردیم در اطراف ایران، کشورهای زیادی وجود دارند که اگر بخواهیم از نظر زیبایی آن ها را مقایسه کنیم، می‌توان گفت هیچکدام از لحاظ زیبایی کم ندارند و به نوعی مسافران و مهمانان خود را شگفت زده می‌کنند‌‌‌.

 کشور ارمنستان دلایلی دارد که همانطور کشوری است که سفر کردن به آن پیشنهاد می‌شود، هرساله افراد نسبتا زیادی هم برای اقامت و هم تفریح به آن جا می‌روند. همچنین کلا تمام سفرها به ارمنستان فقط تفریحی نیست و برخی از افراد هم به عنوان اقامت دائم و ادامه زندگی خود به آن جا مهاجرت می‌کنند‌.

به همین دلیل تمام نکاتی که علت سفر ایرانیان به ارمنستان است باید واضح بیان شود تا اگر شخص دیگری هم قصد سفر داشته باشد، بتواند به راحتی به این کشور زیبا و خوش آب و هوا سفر کند و برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت مشکلی برای او به وجود نیاید. حال برخی از دلایلی که سفر به ارمنستان پیشنهاد می‌شود، عبارت‌اند از:

هزینه کم زندگی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که امروزه اقامت و مهاجرت به این کشور زیاد شده، کم بودن هزینه زندگی در آن می‌باشد. البته منظور از کم بودن هزینه زندگی، این نیست که اصلا برای زندگی کردن در ارمنستان به پولی نیاز نداشته باشید، در مقایسه با کشورهای دیگر همچون دوبی و حتی ایران، هزینه‌های زندگی در آن کم است و به نوعی افرادی که در زیر خط فقر هستند، در این کشور تعداد کمی دارند.

  

ارمنستان

هزینه ارزان بلیط هواپیما و قیمت‌های متناسب سبب شده تا هم افراد زیادی از‌ کشورهای دیگر به جز ایران برای سفر و اقامت به آنجا بروند. البته لازم به ذکر است که بیان کنیم ایران جزو کشورهایی محسوب می‌شود که هم مسافران و هم مهاجرت‌کنندگان زیادی را هرساله به ارمنستان می‌فرستد.

دریافت ویزای راحت

بکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی که مهارجرت و سفر کردن به ارمنستان در چند سال اخیر به شدت زیاد شده و از تمام کشورها مهمان می‌پذیرد، شرایط جدید سفر به ارمنستان است که دریافت راحت ویزای این‌ کشور میباشد. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر بیان کنیم، می‌توان گفت اصلا برای سفر به ارمنستان نیازی به دریافت ویزا نیست، زیرا در فرودگاه ویزای این‌ کشور به راحتی برای افراد صادر می‌شود‌.

 به دلیل راحت دریافت کردن ویزای این کشور زیبا و محبوب، در هر زمانی که افراد مایل بودند می‌توانند برای خرید بلیط چارتری هواپیما اقدام کنند و سفر به ارمنستان خود را به ساده‌ترین ‌شکل ممکن بگذرانند. البته شرایطی وجود دارد که این شرایط جدید سفر به ارمنستان برای دریافت ویزا و پاسپورت، شامل موارد زیر هستند:

  • داشتن گذرنامه‌ای با اعتبار ۷ ماه به بالا
  • ورود افرادی که ممنوع الخروج باشند در خاک ارمنستان ممنوع است. پس قبل از سفر حتما استعلام ممنوع‌الخروجی خود را بگیرید.
  • افرادی که ویزا ندارند، به مدت یک ماه می‌توانند در ارمنستان حضور داشته باشند و برای اقامت طولانی‌تر حتما باید برای دریافت ویزا اقدام کرد.

زیبایی و آب و هوای خوب

همانطور که در مطالب قبل‌تر هم بیان کردیم، ارمنستان جزو کشورهای زیبای آسیا محسوب می‌شود و اکثر مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما ارمنستان این کشور را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، به دلیل آب و هوای خوب و پاک و طبیعتی چشمگیر است.

 در کل ارمنستان علاوه بر هوای پاک وتمیزی‌ که دارد، با مکان‌ها و جاذبه‌های طبیعی و ساخته شده‌ای که دارد، به یک کشور بسیار زیبا تبدیل شده که حتی کوچکترین شهر یا روستای آن هم، از این جاذبه‌ها بی‌بهره نبوده و علت سفر ایرانیان به ارمنستان می‌تواند باشد.

در هیمن راستا پیشنهاد می‌کنیم تا به مقاله و راهنمای سفر به ایروان را مطالعه کنید .

طبیعت ارمنستان

‌ از همین رو خیلی از افراد برای کسب تجربه یک کشور زیبا و خوش آب و هوا، سریعا برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری اقدام می‌کنند تا بتوانند به خوبی یک سفر راحت و بدون دردسر داشته باشند. با خرید بلیط ارزان هواپیما ، بلیط لحظه آخری و بلیط چارتری هزینه سفر شما را به این کشور زیبا کاهش خواهد داد. برای لذت بردن از زیبایی ارمنستان، می‌توانید به انواع شهرهای آن سفر کنید و تجربه‌ای جدید را از سفر خود به دست آورید.

لذت بردن از طعم لذیذ غذاها

خیلی از افراد برای سفر خود به کشورهای مختلف، اول از همه به طبع غذایی آن‌ها اهمیت می‌دهند تا با سلیقه‌شان جور باشد و سپس سفر می‌کنند. به عنوان مثال کشورهایی مثل هند یا پاکستان که مدام از ادویه‌های تند و بو دار استفاده می‌کنند، برای همه مناسب نیستند و افرادی که به این ادویه‌ها حساسیت داشته باشند نمی‌توانند از غذاهای آنجا لذت ببرند. در اینصورت پیشنهاد می شود تا به سفر مسکو و یا سفر به استانبول اقدام کنند.

 ارمنستان از آنجایی که یک کشور محبوب در آسیا شناخته شده و افراد زیادی هم به جز کشور ایران به آنجا سفر می‌کنند، به یک کشوری تبدیل شده است که تمام طبع‌های غذایی در آنجا یافت می‌شود و هر سلیقه‌ای می‌تواند از آن‌ها لذت ببرد. البته بد نیست در هنگام سفر خود به ارمنستان، از غذاهای خوش طعم محلی این کشور هم بچشید و تجربه‌ای جدید را کسب کنید‌. 

جای دیدنی ارمنستان

در کل اگر به دنبال کشوری هستید که بتوان همه نوع طبع غذایی را در آن پیدا کرد و در همین حال از غذاهای اصلی و بومی این‌ کشور هم بهره‌مند شد، بدون گذراندن وقت برای خرید بلیط هواپیما سیستمی این کشور اقدام و سفر خود را شروع کنید؛ تا تجربه‌های جدیدی از خوردن و چشیدن غذاهای خوش طعم و لذیذ این‌ کشور به تجربیات شما اضافه شود.

مردمان صمیمی و خونگرم

اگر تاکنون تجربه سفر به کشورهای خارجی را داشته باشید، قطعا به خوبی متوجه شده‌اید که برخی از این‌ کشورها مردمان سردی دارند و به مسافران و مهمانان اهمیت چندانی نمی‌دهند. ارمنستان بر خلاف این کشورها، مردمانی بسیار خونگرم و صمیمی دارد که شما با برخورد با آن ها اصلا احساس‌ نمی‌کنید که در یک کشور خارجی هستید.

همچنین از آنجایی که مهاجرت ایرانیان به این کشور در طی چند سال اخیر زیاد شده، می‌‌توان تعداد زیادی از ایرانیان را هم در شهرهای ارمنستان مشاهده کرد و به نوعی سفر خود را راحت‌تر گذراند. البته اگر ایرانیان هم در این‌ کشور وجود نداشتند، مردم بومی ارمنستان، به قدری با مهمانان خارجی خوش برخورد هستند که فرد مهمان حتی در برخی از مواق می تواند از امکانات بسیار زیادی بهره‌مند شود.

جالب بدانید از آنجایی که ایرانیان زیادی در شهرهای مختلف این کشور زندگی می‌کنند و هرساله هم افراد زیادی برای سفر به ارمنستان اقدام می‌کنند، برخی از مردم بومی به زبان فارسی هم مسلط هستند.

معایب سفر به ارمنستان

از آنجایی که ارمنستان جز کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است، معایب خاص خود را نیز دارد. از معایب سفر به ارمنستان به صورت زمینی این است که مسیر شما بسیار طولانی خواهد بود و باید مبلغ زیادی را برای بنزین و عوارض پرداخت کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که اگر برای اجاره هتل یا اتاق از راهنمای درست و تورهای معتبر اقدام نکنید ممکن جای مناسبی را نتوانید رزرو کنید و پولتان هدر برود. در ضمن امکان دارد افراد سودجو هم از نابلدی شما استفاده کنند. پس حتما قبل از سفر به ارمنستان از یک راهنمای خوب مشاوره بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا تمام نکاتی را که علت سفر ایرانیان به ارمنستان می‌باشد را برایتان شرح دهیم. امیدواریم که راهنمایی‌های ما به شما در انتخاب مقصد سفر کمک کرده باشد. جهت تهیه بلیط هواپیما از سایت روگو برای سفر به ارمنستان می‌‌توانید همین حالا اقدام کنید.

سمانه اسدی

سمانه سال 91 تو رشته ی عمران فارغ التحصیل شد و از همون زمان یکی از همکارهای پرانرژی ماست. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث میشه تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کارش بهترین باشه. کارهای چالشی و هیجان انگیز رو دوست داره و با تحقیق و نوشتن درباره ی سفر، سعی می کنه تا احساس تازگی و سرزندگی خودش رو منتقل کنه