در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده

نویسنده سحر خیرپور

وقتی به سفر فکر می کنیم اولین چیزی که ذهنمان را مشغول می کند هزینه هاست. اگر اهل سفر هستید یا برای انجام سفرهای کاری و تحصیلی به سفرهای هوایی مداوم می روید نرخ قیمت بلیط هواپیما برای شما حائز اهمیت است.

البته همانطور که می دانید بعد از آزاد سازی نرخ بلیط، قیمت ثابت نیست و به دنبال بعضی تغییرات و شرایط خاص مثل تعطیلات،کلاس پروازی و نوع هواپیما و … تغییر می کند و برای خرید بلیط ارزان هواپیما می توانید در شرایط خاص اقدام کنید و نوع هواپیما و کلاس پرازی را در نظر داشته باشید..

بهترین راه حل برای پروازی مناسب درنظر گرفتن بودجه و زمان پرواز از مدتی قبل تر است. مثلا در سفرهای داخلی از چند هفته قبل و در سفرهای خارجی از چند ماه قبل برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

در این تاریخ ها اغلب پرواز ها خالی هستند و راحت تر می توانید خرید بلیط هواپیما ارزان انجام دهید.

آیا همه بلیط ها امکانات مشابه ارائه میدهند؟

خرید بلیط ارزان هواپیما لزوما بلیط با قیمت ارزانتر نیست. بلکه خرید بلیط هواپیما باید با توجه به امکاناتی که در طول پرواز به شما ارائه می دهد قیمت مناسبی داشته باشد. برخی به این دلیل ارزان هستند که امکاناتی ارائه نمی دهند. هواپیماهای قدیمی تر، صندلی های کوچکتر که فضای کافی برای پاهای شما وجود ندارد، غذا و سرگرمی وجود ندارد، قوانین حمل بسیار سخت است و ممکن است هزینه های زیادی برای شما داشته باشد.

کلاس پروازی، خط هوایی، مقصد شما و نوع پذیرایی در قیمت بلیط شما موثر است.

هر کلاس پروازی می تواند به نسبت خودش تعریفی از بلیط ارزان هواپیما داشته باشد و در کلاسی که قرار دارد بلیط ارزان برای آن کلاس محسوب شود. به هرحال به لحاظ ارزان بودن کلاس اکونومی در رتبه اول ،کلاس بیزینس در رتبه بعدی و فرست کلاس در رتبه آخر قرار دارد.

چگونه بلیط های چارتری گاهی ارزانترند؟

زمانی که یک چاترکننده بلیط های یک پرواز را خریداری کرده باشد هرچه به پایان زمان فروش بلیط نزدیک تر می شویم برای جلوگیری از ضرر بیشتر قیمت ها را تا آخرین لحظه پایین می آورد و زمانی که مطمئن شود ممکن است پرواز با صندلی های خالی انجام شود بلیط ها را به قیمت خیلی پایین می فروشد. حتی گاهی ممکن است قیمت این بلیط ها به 10 تا 20 درصد قیمت اصلی برسد.البته معمولا این نوع خرید اینترنتی بلیط هواپیما برای کسانی بهتر است که همیشه آماده سفر هستند و برنامه ریزی طولانی مدت برای سفر خود ندارند.

در واقع وقتی بلیط ها به فروش نرود شرکت های چارتر کننده قیمت های خود را بسیار پایین می آورند تا بتوانند بخشی از ضرر بلیط های فروش نرفته خود را با خرید بلیط هواپیما در لحظات اخر جبران کنند.

قطعا قیمت بلیط چارتر تحت تاثیر تاریخ سفر شماست. در تعطیلات و ایام مسافر پذیر که تقاضا برای یک مقصد بیشتر است قیمت بلیط چارتر نیز بالاتر است.در مقابل در ایام کم ترافیک سال بلیط های چارتر با قیمت مناسب تر ارائه می گردد.

مثلا کشور ترکیه در فصل تابستان و در بعضی از ایام سال به دلیل مطلوب بودن شرایط آب و هوا و فصل حراج پوشاک مقصد گردشگری است اما در فصول سرد سال درخواست کمتری برای این کشور وجود دارد و قیمت بلیط های چارتر به شدت کاهش می یابد.

موارد بالا در سفرهای داخلی نیز صدق میکند.مثلا در اعیاد مذهبی و ایام سوگواری نرخ بلیط و تقاضای مسافر برای مشهد بیشتر شده و بلیط گرانتر می شود.

بلیط سیستمی برای کودکان 2 تا 12 سال به صرفه تر است

در نوع بلیط سیستمی تفکیک سنی وجود دارد.مثلا برای افراد دو تا دوازده سال بلیط نیم بها محاسبه میگردد بنابراین اگر در خانواده خود تعداد کودکان 2 تا 12 سال دارید با توجه به اینکه شرکت های چارترکننده برای تمامی افراد بالای 2 سال قیمت کل بلیط را محاسبه میکنند بهتر است بلیط سیستمی تهیه کنید.

سحرخیز باش تا کامروا باشی!!!!

پرواز های صبح زود معمولا پایین ترین قیمت ها را دارند علاوه بر قیمت مناسب مزیت دیگر آنها این است که اگر پرواز شما کنسل شد به راحتی میتوانید با پرواز دیگری در روز آن را جا به جا کنید.

بلیط های دوطرفه معمولا گرانترند

خود را محدود به به بلیط های دو طرفه نکنید با کمی جست و جو متوجه خواهید شد که خرید دو بلیط یک طرفه ارزانتر از خرید یک بلیط یک طرفه است.ممکن است یک ایرلاین یک پرواز یک طرفه عالی و یک ایرلاین دیگر یک بلیط برگشت با نرخ بسیار مناسب ارائه کند.

پرواز های توقف دار را هم در نظر بگیرید

معمولا پرواز های توقف دار از پرواز های بدون توقف ارزان تر است.هرچه میزان توقف بیشتر باشد قیمت بلیط پایینتر استو در صورت توقف طولانی شما میتوانید در مقصد اول گشت و گذاری هم داشته باشید.

رفت و برگشت را از یک شهر انتخاب نکنید

هنگام رزرو بلیط هواپیما ، گرفتن بلیط رفت و برگشت به یک شهر راحتتر و سهل الوصول تر است اما در نظر داشته باشید که خیلی وقت ها پرواز از یک شهر نزدیک برای برگشت ارزانتر تمام خواهد شد.

بسیاری از افراد حتی به خرید بلیط هواپیما فکر هم نمی کنند. و با این دید که بلیط هواپیما بسیار پر هزینه است زندگی می کنند، اگر شما هم در خصوص سفر هوایی چنین دیدی دارید و خرید بلیط ارزان هواپیما را غیر ممکن می دانید راهکارهای پیشنهادی ما را مطالعه کنید.

سحر خیرپور

سحر، فارغ التحصیل رشته روابط بین الملل از دانشگاه شهید بهشتی تهرانه که همیشه با بیشترین توان و انرژی تو محیط شرکت دیده میشه، و همین انرژی خوبش باعث میشه تا در تمام کارهای مثبت شرکت پیش قدم باشه. اون عاشق کتاب و مطالعه است و به نظرش میشه آدمارو با میزان مطالعه شون سنجید. سحر اوقات فراغتش رو با فیلمهای علمی - تخیلی پر می کنه و به طور کل میشه گفت میونه ی خوبی با مسائل علمی داره.