در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

۸ فوت و فن ضروری که لازم است برای سفر هوایی بدانید

نویسنده مهدی نامور

برای فرار از خستگی ناشی از کار، تکرار و روزمرگی های زندگی، مسافرت بهترین درمان است. حال میخواهد سفر به شهری دور افتاده باشد و یا سفر به کشوری بزرگ و پر جمعیت.

مهمترین مسئله در مسافرت طی کردن مسیر تا رسیدن به مقصد است، در واقع همین رفت و آمد هم قسمتی از مسافرت است که اگر با امنیت و آرامش و راحتی سپری شود، یک سفر خوب و دلچسب را برای خود رقم خواهید زد.

با خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما قطعا در زمان کمتری به مقصد خواهید رسید و خستگی مسیر مانع از سفر خوب و لذت بردن از سفر برای شما نخواهد شد.

در میان تمامی راه های سفر، یکی از بهترین، امن ترین، سریع ترین و پر استفاده ترین راه های مسافرت، سفر با هواپیماست. اما برای سفر با هواپیما نیاز است که به نکات و ترفندهایی توجه فرمایید تا بتوانید سفری لذتبخش و به دور از استرس و دغدغه را برای خود و همراهان خود خلق نمایید.

در ادامه با ما همراه باشید تا با نکاتی که قبل از سفر با هواپیما ضروریست، آشنا شوید:

آیا می دانید صندلی های کنار پنجره سرد تر هستند؟

وقتی با رزرو بلیط هواپیما با هواپیما سفر میکنید باید بدانید صندلی های کنار پنجره هواپیما در تمام فصول سال سردتر هستند. مخصوصا در شرایط آب و هوایی سرد، دمای خارج از هواپیما تا مرز منفی 60 الی 65 درجه می رسد که حتی با وجود پنجره های عایق، اطراف این پنجره ها سرما را احساس خواهید کرد.

برعکس تصورتان این مورد در تابستان ها و فصول گرم نیز احساس می شود و دردسر می آفریند چرا که مسافران معمولا البسه کمتری بر تن دارند. اگر علاقه دارید که از پنجره هواپیما نظاره گر زیبایی ها باشید، سعی کنید لباس گرم همراه خود داشته باشید.

آیا می دانید نباید در هواپیما چای و قهوه بنوشید؟

با توجه به تحقیقات به دست آمده، به دلیل شرایط موجود در اکثر هواپیماها، آب هایی که برای نوشیدنی های گرم استفاده می شود حاوی باکتری هایی از جمله E.coli و Staphylococcus هستند که معمولا باعث ایجاد مشکلات معده و روده و مسموم شدن می شوند. پس بنابراین بهتر است فقط از بطری های آب بسته بندی شده در داخل هواپیما استفاده کنید.

آیا می دانید در صندلی های عقب بهتر از شما پذیرایی می شود؟

اگر شما صندلی های ردیف جلویی را انتخاب کنید مطمئنا جزو اولین افرادی هستید که هواپیما را ترک می کنید ولی از سوی دیگر اگر صندلی های انتهای کابین را برای نشستن انتخاب کنید شما شانس بیشتری برای بهتر پذیرایی شدن و به دست آوردن غذای بیشتر دارید. این مورد بار ها توسط مهاماندار ها تایید شده است که آن ها در صندلی های عقب دست و دلباز تر از صندلی های ردیف جلویی پذیرایی می کنند.

آیا می دانید میز تاشو و کیسه صندلی کثیف ترین مکان های هواپیما هستند؟

بسیاری از زباله ها و کثیفی ها براثر گذر زمان در کیسه های صندلی که روبه روی شما هستند جمع شده و به دلیل سختی در تمیز کردن و در معرض دید نبودن، به آن صورت که انتظار می رود به خوبی تمیز نمی شوند. پس بهتر است از این کیسه ها و جیب ها برای قرار دادن وسایل خود کمتر کمک بگیرید. اما مشکل زمانی جدی تر می شود که شما بدانید میز تاشویی که در جلوی شما برای سرو غذا استفاده می شود استفاده های غیر معمول دیگری همچون قرار دادن کف کفش ها و یا حتی مکانی برای تعویض پوشک کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. در سفر بعدی خود از قرار دادن مستقیم غذا بر روی این میز های تاشو جدا خودداری کنید.

کابین‌ها فقط روزی یکبار تمیز می‌شوند و این کار اغلب در طول شب صورت می‌گیرد. ضد عفونی کننده‌های دست می‌توانند بهترین دوست شما در طول پرواز باشند.

آیا می دانید بهترین زمان برای سفر هوایی، صبح است؟

اگر در انتخاب زمان پرواز محدودیتی ندارید به شما پیشنهاد می کنیم بازه زمانی صبح را برای پرواز انتخاب کنید. مهم ترین موضوع در پروازهای صبح تاخیرهایی است که به مراتب کمتر از پرواز های سایر زمان هاست.

آیا می دانید نباید بالش های بادی را مملو از هوا بکنید؟

اگر از بالش های بادی که به دست خودتان باد می شود تا در زیر گردن قرار بگیرد استفاده می کنید (و یا هر وسیله ی بادی) حواستان باشد که آن ها را مملو از هوا نکنید چرا که با تغییرات فشار هوا در هواپیما بار ها ترکیده شده اند و آسیب هایی برای مسافران به وجود آورده است.

آیا می دانید امن ترین مکان برای نشستن در هواپیما دم هواپیماست؟

چنانچه در هواپیما با سانحه ای مواجه شوید دیگر خیلی نمی توان روی موارد شانس برای سالم ماندن مانور داد هرچند که این مورد کاملا بستگی به نوع سقوط و سانحه و یا مکان سقوط دارد. ولی شما کاربران هاو کن یو اگر قرار باشد تنها بر روی اعداد و قوانین تمرکز کنید به صورت تئوی فردی که در انتها و دم هواپیما می نشینید شانس بیشتری برای جان به در بردن دارد چرا که معمولا هواپیما از نوک و کابین خلبان به سمت پایین سقوط می کند و آسیب در این نقطه انتهایی کمتر است. ( اگر تمامی هواپیما متلاشی و پودر نشود)

آیا می دانید چه مواردی می توانید با خود در درون هواپیما حمل کنید؟

شاید برای شما هم جالب باشد که چه مواردی را می توانید با خود حمل کنید و چه مواردی را نمیتوانید با خود به داخل هواپیما ببرید. لیست مواردی که می توانید به داخل هواپیما ببرید شامل صندلی بیمار، گهواره دستی و غذای کودک، دوربین شکاری و دوربین عکاسی، مجله و یا کتاب، کیف دستی زنانه، چتر و یا عصا، یک پالتو، شال و یا پتو است که البته تعداد هر یک یک عدد و یا مقداری معقول است.

اگر شما هم قصد سفر با هواپیما را دارید با خرید بلیط هواپیما ارزان می توانید هزینه های سفر خود را کاهش دهید و برای خرید بلیط ارزان هواپیما می توانید با مقایسه قیمت بلیط ها در سایت روگو و خرید بلیط هواپیما به صورت چارتری و لحظه آخری اقدام کنید.

مهدی نامور

مهدی پسر آروم و خونسردیه، توی کارش جدیه و هر کاری رو بسپاری بهش میدونی که تمام توانش رو برای انجامش میذاره و عاشق چالش هاست،به نتیجه فک میکنه دانش آموخته رشته مدیریته اهل مطالعه و سینماست و عاشق کتاب های خودکاوی و فلسفیه