در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

خرید بلیط هواپیما، آسانتر از گذشته مطمئن تر از همیشه

نویسنده نیکان نصرالله تبار

اولین قدم بعد از تصمیم گرفتن برای داشتن یک سفر خوب، خرید بلیط هواپیما است. چگونه، کِی و کجا خریدن بلیط هواپیما می تواند نقش زیادی در کیفیت سفر ایفا کند. از جنبه ی مالی هزینه خرید بلیط هواپیما تا آسایش و آرامش خیال در این موضوع، می توانند بر شرایط سفر تأثیر مستقیمی بگذارند. در ادامه سعی داریم تا مروری بر راه های مختلف خرید بلیط هواپیما و نکات مهم خرید بلیط ارزان هواپیما داشته باشیم.

چگونه بلیط هواپیما بخریم؟

به طور کل می توان گفت دو راه برای رزرو بلیط هواپیما وجود دارد. می توانیم با مراجعه به آژانس های هواپیمایی نسبت به خرید حضوری بلیط اقدام کنیم یا با استفاده از سامانه های معتبر خرید آنلاین بلیط هواپیما، بلیط خود را تهیه کنیم. در این مقاله قصد داریم هر دو حالت را مورد بررسی قرار دهیم.

عده ای از مردم هنوز اعتماد زیادی به خرید اینترنتی ندارند، برای این دسته هنوز پرداخت اسکناس در مقابل دریافت خدمات یا کالا، ایمن ترین راه خرید است. اما باید در نظر گرفت که برای خرید حضوری، شما نیاز به صرف زمان و هزینه ای جدا از خرید بلیط هواپیما دارید. یعنی علاوه بر هزینه ی بلیط هواپیما، باید هزینه ای برای رفت و آمد میان آژانس های هواپیمایی مختلف نیز متحمل شوید و این موضوع جدای از گرما و سرما و سختی هایی است که گاها شامل حال این مسیرهای رفت و آمد می شود.

در مقابل با خرید آنلاین بلیط هواپیما ، درواقع در انرژی، زمان و هزینه نیز صرفه جویی می کنیم. وبسایت های فروش بلیط هواپیما امکاناتی حتی بیشتر از آژانس های هواپیمایی فراهم می کنند تا مراحل خرید را بیش از پیش آسان و راحت کنند. پوشش سراسری بلیط های چارتری و سیستمی، بررسی ارزانترین بلیط ها در روزهای آینده و سیستم های اطلاع رسانی سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما، از جمله امکاناتی هستند که سهولت خرید آنلاین بلیط هواپیما را به مراتب بیشتر از حالت حضوری می کنند.

کِی بلیط هواپیما بخریم؟

نکات مهمی درباره ی زمان خرید بلیط هواپیما مطرح می شود. چرا که گاهاً زمان خرید بلیط می تواند روی قیمت و کیفیت پرواز نیز تأثیر داشته باشد. بدین صورت می توانیم با خرید به موقع یک بلیط یک پرواز خوب را با قیمت مناسب تهیه کنیم. راهکارهایی برای این امر وجود دارد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

خرید بلیط هواپیما در روزهای غیر پیک

می توان اینطور بیان کرد که تقاضا برای خرید بلیط هواپیما در روزهای وسط هفته به مراتب کمتر از تعطیلات آخر هفته است. پس بدیهی است که شرکت های هواپیمایی در این روزها قیمت های کمتری برای بلیط هواپیما در نظر بگیرند تا مسافران را ترغیب به سفر در این روزها کنند. بدین ترتیب می توان گفت انتخاب روزهای خلوت و غیر پیک گام مهمی در کاهش هزینه خرید بلیط هواپیما است و می تواند نوید بخش خرید بلیط هواپیما ارزان باشد.

رزرو بلیط هواپیما از مدت ها قبل

یکی از راهکارهای یک خرید خوب، رزرو زود هنگام بلیط است. در این حالت شما می توانید به راحتی بلیط پرواز مد نظر خود را بدون ترس از تکمیل شدن ظرفیت آن برای خود رزرو کنید. معمولاً در این حالت قیمت بلیط هواپیما با حالت روتین تفاوت زیادی ندارد. اما موضوعی که در بحث رزرو بلیط هواپیما مد نظر است کیفیت پرواز است. معمولاً ظرفیت پروازهای خوب که در ساعات مناسب روز و با هواپیماهای خوب هستند زودتر تکمیل می شود. بنابراین ممکن است با نزدیک شدن به تاریخ پرواز لیست انتخاب های ما محدود تر شود. در نتیجه می توان گفت رزرو بلیط هواپیما راهی مناسب برای داشتن یک پرواز با کیفیت است.

خرید بلیط لحظه آخری

در مقابل حالت قبلی، خرید بلیط لحظه آخری معمولاً انتخاب های محدودی پیش روی ما می گذارد اما از لحاظ هزینه تفاوت چشمگیری ایجاد می کند. با نزدیک شدن موعد پرواز و تکمیل نشدن حداقل ظرفیت مد نظر، شرکت های هواپیمایی برای پرکردن صندلی های هواپیما، اقدام به ارزان کردن بلیط هواپیما می کنند. این امر یک معامله ی دو سر سود است. چرا که هم مسافران می توانند بلیط ارزان تری خریداری کنند و در مقابل شرکت هواپیمایی هم بلیط های بیشتری می فروشد و در نتیجه متحمل ضرر نخواهد شد.

خرید بلیط لحظه آخری انتخاب مناسبی برای افرادی نیست که در انتخاب زمان سفر خود انعطاف ندارند. اما برای کسانی که همیشه گوش به زنگ و آماده ی سفر هستند می تواند گزینه ی مناسبی برای کاهش هزینه های سفرشان باشد.

کجا بلیط هواپیما بخریم؟

برای خرید بلیط هواپیما، مراکز و سامانه های زیادی پیش روی ما هستند. اما باید دقت کنیم که خرید از سامانه های معتبر همیشه انتخابی هوشمندانه تر است. از ویژگی های یک سامانه خوب برای خرید آنلاین بلیط هواپیما، می توان به پشتیبانی 24 ساعته تا لحظه پرواز، پوشش سراسری ایرلاین ها با انواع بلیط چارتر و سیستمی، گارانتی کنسلی پرواز و راحتی مراحل خرید در سایت اشاره کرد. تمام این موارد در سامانه خرید بلیط هواپیما روگو به بهترین شکل ممکن لحاظ شده است.

همانطور که در ابتدای بحث به آن اشاره کردیم، اولین قدم و شاید مهم ترین آن بعد از تصمیم به یک سفر هوایی خرید بلیط هواپیما است. پس اگر خرید خوبی نداشته باشیم ، می تواند کیفیت سفر ما را به طور کلی کاهش دهد.

سعی کنید در قسمت اطلاع رسانی سایت ها برای خرید آنلاین بلیط هواپیما نیز عضو شوید. این امر به شما کمک می کند تا همواره در جریان نوسان قیمت ها در روزها و ساعت های مختلف باشید.

نظر شما در مورد راه های مختلف خرید بلیط هواپیما و نکات مهم خرید بلیط ارزان هواپیما چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.