در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

رزرو بلیط هواپیما چارتر؛ رویکردی هوشمندانه برای سفری ارزان

نویسنده نیکان نصرالله تبار

شاید با خود بگویید هزینه ی خرید بلیط هواپیما به نسبت مجموع هزینه های یک سفر، عدد چشمگیری نیست، چه برسد به مبلغی که می خواهیم از طریق رزرو بلیط هواپیما ارزان پس انداز کنیم. اما برای کسانی که به سفرهای زیادی می روند، مانند کسانی که به دلیل مأموریت های کاری متعدد، به دفعات باید اقدام به رزرو بلیط هواپیما کنند، مجموع همین مبلغ های به ظاهر کم، مبلغ قابل توجهی می شود. گذشته از این موضوع، خرید بلیط ارزان هواپیما خود یکی از لذت های سفر به حساب می آید. در نتیجه در این مقاله به سراغ فوت و فن های خرید بلیط چارتری ارزان می رویم بهترین راهکارها را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

برای بررسی راهکارهای خرید بلیط ارزان هواپیما یک لیست از عوامل مؤثر بر قیمت هواپیما به تفکیک نوع بلیط، ایام هفته، تعطیلات و مناسبت های خاص، ساعت پرواز، زمان باقی مانده تا پرواز و کلاس پرواز تهیه کردیم که در ادامه به مرور آنها می پردازیم.

انواع بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما به طور کلی به دو دسته سیستمی و بلیط چارتر هواپیما تقسیم می شود. اگر به دنبال یک خرید ارزان هستید، رزرو بلیط هواپیما چارتر یک گزینه ی خوب پیش روی شماست. بلیط چارتر هواپیما معمولاً از قیمت کمتری برخوردار است. البته باید در نظر داشته باشید که خرید بلیط چارتری ارزان برای مسیرهای پرتردد و مقصدهای پر مسافر تقریباً ممکن نیست.

چرا که سیاست شرکت های چارتر کننده برای قیمت گذاری بر روی بلیط هواپیما، بدین گونه است که با کم کردن قیمت انگیزه خرید بلیط هواپیما را در مسافران بیشتر کنند تا تعداد صندلی های خالی هواپیما را به حداقل برسانند. در نتیجه برای مقصدهایی که مسافران زیادی دارند، رزرو بلیط هواپیما ارزان سخت تر و گاهاً ناممکن است.

آیا روزی که برای پرواز انتخاب می کنیم بر قیمت بلیط هواپیما تأثیر دارد؟

شک نکنید که برای خرید بلیط هواپیما داخلی و حتی خارجی در روزهای مختلف هفته با قیمت های متفاوتی رو به رو خواهید شد. به طور کل در بازار یک اصل کلی برای قیمت گذاری وجود دارد و آن هم میزان عرضه و تقاضاست. همیشه بالا رفتن میزان تقاضا نسبت به عرضه باعث افزایش قیمت و در مقابل کاهش تقاضا نسبت به عرضه باعث ارزانی می شود.

پس با این تفاسیر ، در روزهای آغازین و پایانی هفته که تعداد مسافران و سفرها بیشتر است، قیمت بلیط افزایش یافته و در روزهای وسط هفته با کاهش سفرها، می توانید به راحتی اقدام به رزرو بلیط هواپیما ارزان کنید.

افزایش قیمت بلیط هواپیما در تعطیلات و مناسبت های خاص

هر مقصدی که برای سفر انتخاب می کنید، ممکن است در ایام خاصی از سال، یا به دلیل مناسبت های مذهبی و ملی، یا به دلیل مراسمات مخصوص آن شهر و یا به دلیل آب و هوا در آن برهه زمانی، میزبان مسافران زیادی به نسبت بقیه ی شهرها خواهد بود. برای این که دید شفاف تری نسبت به این موضوع داشته باشیم، جزیره کیش را مثال می زنیم.

این که کیش با داشتن اماکن دیدنی و تفریحی فراوان در تمامی ایام سال میزبان مسافران متعددی است امری بدیهی است، اما تابستان های کیش به دلیل برگذاری جشنواره تابستانی کیش و همچنین ایام عید نوروز به دلیل در کنار هم گرفتن شرایط آب و هوایی مناسب و تعطیلات، شلوغ ترین زمان برای سفر به جزیره کیش به شمار می آیند به نوعی که بیشترین خرید بلیط هواپیما داخلی را در این ایام به خود اختصاص می دهد. پس در این ایام استقبال زیاد مسافران و گردشگران، باعث افزایش قیمت ها و در نتیجه عدم امکان رزرو بلیط هواپیما چارتر می شود.

رزرو بلیط هواپیما ارزان در چه ساعاتی از روز امکان پذیر است؟

اگر امکان رزرو بلیط هواپیما در ساعات مختلف روز برای مقصد مورد نظر شما فراهم است، با کمی دقت متوجه اختلاف قیمت بلیط این پروازها خواهید شد. قیمت بلیط هواپیما در ساعات نیمه شب و اوائل صبح کمتر از میانه ی روز است. پس انتخاب این ساعات راهی مناسب برای خرید بلیط چارتری ارزان است.

کاهش قیمت بلیط هواپیما با نزدیک شدن به موعد پرواز

رزرو بلیط هواپیما راهی مناسب برای کاهش هزینه سفر است. اما اگر خیلی زود اقدام به اینکار کنید، باید بلیط را به قیمت پایه خریداری کنید. البته این موضوع در مقصدهای پرتردد تفاوتی نمی کند. اما در نظر داشته باشید که با نزدیک شدن به موعد پرواز و تکمیل نشدن ظرفیت مسافران هواپیما، یکی از راهکارهای شرکت های هواپیمایی برای فروش بلیط های باقیمانده کاهش قیمت بلیط است. این بلیط ها به بلیط های لحظه آخری معروف هستند که از پایین ترین قیمت برخوردارند و به عنوان یکی از مناسب ترین راهکارهای رزرو بلیط هواپیما چارتر شناخته می شوند.

انتخاب کلاس مناسب برای هر پرواز

اگر سفری که پیش رو دارید خیلی طولانی نیست، پس نیازی به خرید بلیط هواپیما در کلاس های گران نیست. چرا که سفر شما آنقدر خسته کننده نخواهد بود که به امکانات بیشتری در طول پرواز نیاز پیدا کنید. در نتیجه برای سفرهای کوتاه رزرو بلیط هواپیما ارزان در کلاس اکونومی می تواند بهترین انتخاب باشد.

نظر شما در مورد راه های مختلف رزرو بلیط هواپیما چارتر چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

 

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.