در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

اولین بار است سفر می کنید؟ در اینجا همه ی آن چیزی که نیاز دارید وجود دارد.

نویسنده نیکان نصرالله تبار

فرقی ندارد که با عشقتان به یک سفر لوکس 5 ستاره می روید یا به همراه دوستانتان به یک کوله گردی(بک پکینگ) کم هزینه می روید، این که قبل از سفر تحقیق کنید بسیار اهمیت دارد. البته که مشکلی با سفرهای هیجان انگیز و ماجراجویانه و پیش رفتن با جریان سفر وجود ندارد، اما همیشه مقداری تحقیق نیز توصیه می شود.

این امر زمانی اهمیت ویژه تری پیدا می کند که برای اولین بار سفر می کنید و نمی دانید که چه در پیش دارید. خوشبختانه دانستن موضوعات پیش پا افتاده ای مانند این که چه چیزهایی را با خود ببرید و چگونه کوله پشتی خود را جمع کنید، می تواند تفاوت بزرگی در سفرتان ایجاد کند. با روگو همراه باشید، قصد داریم به موضوعاتی اشاره کنیم که شما باید برای اولین سفرتان بدانید.

آنچه که باید به هنگام سفر با خود به همراه داشته باشید.

لباس برای آب و هوای مختلف

ممکن است شما در حال سفر به یک منطقه با آب و هوای گرم باشید، اما فراموش نکنید که شرایط جوی غیرمنتظره همیشه ممکن است پیش روی شما باشد. به همین دلیل مهم است که انواع مختلفی از لباس را انتخاب کنید تا برای آب و هوای مختلف آماده باشید. برای مثال اگر قصد دارید که به جنوب شرقی آسیا سفر کنید، بهتر است که بدانید این مناطق بیشتر ایام سال دارای آب و هوای گرم است. بنابراین یک ژاکت ضد آب و یک کفش مناسب برای هنگام باران نیز به همراه داشته باشید.

وسایل برقی، باطری ها و شارژرها

معمولاً هیچ کس دوست ندارد تا لحظه ای از سفر خود را از دست دهد، بنابراین حتماً شارژر و باطری کافی برای همه ی وسایل برقی خود به همراه داشته باشید. این وسایل شامل تلفن همراه، لپ تاپ، دوربین و … می شوند. نگران گم کردن یا خراب شدن این تجهیزات نباشید، چرا که در آن صورت می توانید به راحتی از هر مغازه ای اقدام به خرید آنها کنید.

بیش از حد نبرید، به وسایل ضروری اکتفا کنید

برای سفرهای بیشتر از یک هفته، اکثر مسافران وسوسه می شوند تا همه ی وسایل مورد علاقه ی خود را که فکر می کنند ممکن است به آنها نیاز پیدا کنند، در چمدان خود جا دهند. اما این موضوع زمانی آزاردهنده خواهد شد که مجبور می شوید حجم زیادی از وسایل را از نقطه به نقطه ی دیگر با خود حمل کنید. در نتیجه سعی کنید تا به وسایل ضروری اکتفا کنید و جا برای سوغاتی هایی که در سفر می خرید خالی بگذارید.

به چمدان خود فکر کنید.

نوع سفری که برای آن برنامه ریزی می کنید، تأثیر زیادی بر روی چمدان های شما خواهد گذاشت. برای کسانی که به سفر لوکس و پنج ستاره می روند، یک چمدان بزرگ و جادار کاملاً مناسب است. برای کسانی که به کوله گردی (Backpacl Travel) می روند و در خوابگاه ها اقامت می کنند، معمولاً یک کوله پشتی سبک با وزن کمتر گزینه ی بهتری خواهد بود. اگر می خواهید به مقصدهای مختلفی بروید و از مکان هایی خارج از مسیر دیدن کنید، به چمدانی نیاز خواهید داشت که حمل آن آسان باشد.

وقتی با خرید بلیط هواپیما به سفر هوایی می روید باید ظرفیت چمدان خود را متناسب با بلیطی که خریداری میکنید پر کنید در غیر این صورت در مقابل حجم اضافه بار باید جریمه پرداخت کنید.

توصیه ها و بررسی ها

اگرچه شما نمی توانید توصیه ها و بررسی ها را در چمدان خود جا دهید، اما آنها دو موردی هستند که باید در هر سفری با خود به همراه داشته باشید. از اطرافیانتان سؤال بپرسید و ببینید دیگران چه توصیه هایی برای شما دارند. این اطلاعات می توانند به اندازه ی اطلاعات بسیار زیاد یک کتاب راهنمای سفر برای شما مفید باشند. در باره ی اطلاعاتی مانند رستوران های محلی ای که حتماً باید بازدید کنید و یا فعالیت های تفریحی و گردشگری که نباید از دست دهید تحقیق و پرس و جو کنید.

حتما بعد تایید مکان سفر و رزرو بلیط هواپیما برای سفر خود به بررسی و خواندن مطالبی از فرهنگ و دیدندی و جاذبه و… آن مکان بپردازید تا در سفر با اطلاعاتی که کسب کردید لذت و تجربه بهتری داشته باشید.

در انتها باز هم فراموش نکنید که مهم نیست که شما به یک سفر لوکس می روید یا کوله گردی، دنیا به پایان نمی رسد اگر هنگام جمع کردن وسایل سفر چیزی را فراموش کنید، اگرچه بهتر است که همه ی موارد خاص را با خود به همراه داشته باشید، اما به هر حال همه چیز را می توانید در سفر خود خریداری و جایگزین کنید.

واگر قصد سفر با هواپیما را دارید در ایامی که مسافر کم است می توانید خرید بلیط هواپیما ارزان و مناسب را داشته باشید و در صورتی که در ایام های مناسبتی و اعیاد و تعطیلات و فستیوال ها به مسافرت می روید خرید بلیط ارزان هواپیما بسیار سخت و غیر ممکن است.

نظر شما در مورد موارد لازم برای اولین سفر چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.