در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

11 نکته برتر سفر برای کسانی که مکرراً سفر می کنند

نویسنده نیکان نصرالله تبار

سفر با هواپیما، (چه برای تفریح و چه سفر کاری) فرصتی بی نظیر است، بنابراین باید بدانید که چگونه از آن لذت ببرید. ما با افراد مختلفی که مکرراً در حال سفر هستند صحبت کردیم، کسانی که در طول زندگی خود دائماً در حال سفر به نقاط مختلف جهان هستند. با بررسی صحبت ها دریافتیم که موفقیت یک سفر به 3 چیز بستگی دارد: داشتن اطلاعات درباره ی مکانی که می خواهید از آن بازدید کنید، برنامه ریزی صحیح و مناسب و در نهایت نگرش خوب برای لذت بردن. آنها در مورد موضوع برنامه ریزی اطلاعات زیادی را با ما به اشتراک گذاشتند که ما با مطرح کردن آنها برای شما، کمک خواهیم کرد تا از سفرهای آینده تان 100% لذت ببرید. با سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما داخلی و خارجی روگو همراه باشید.

1. در کلاس اقتصادی (اکونومی) به خوبی بخوابید.

به گفته ی دیپاک پاتل روزنامه نگار و نویسنده ی سفر “اگر قصد مسافرت طولانی دارید و از کلاس های گران پروازی استفاده نمی کنید و رزرو بلیط هواپیما را برای کلاس پرواز اکونومی انجام دادید، به جای قرص های خواب آور، از شل کننده های عضلانی استفاده کنید. شل کننده عضلات به شما کمک می کند در حالی که از سفت شدن عضلات جلوگیری می کنید، خواب راحتی را تجربه کنید. در این صورت بدون درد و با احساس راحتی به مقصد خواهید رسید.

2. لباس های گرم با خود داشته باشید.

پریا چاترجی، مدیر اجرایی 32 ساله یک شرکت می گوید: «هنگامی که با خرید بلیط هواپیما می خواهم با هواپیما سفر می کنم، همیشه از سرما منجمد می شوم. برای جلوگیری از درخواست پتوهایی که هرگز شسته نمی شوند، من همیشه یک ژاکت یا شال بافتنی با خودم حمل می کنم، که گاهاً حتی از آنها به عنوان یک بالش استفاده می کنم».

3. از خروج اضطراری استفاده کنید.

در اکثر هواپیماها، صندلی هایی که نزدیک در خروج اضطراری عقب هواپیما هستند، صندلی هایی هستند که فضای بیشتری برای پاها دارند و گاهاً به حالت چرخشی می روند.

4. برای شرایط اضطراری آماده باشید.

از هر شرکت هواپیمایی خرید بلیط هواپیما انجام می دهید و سفر می کنید، شماره تماس آن شرکت را با خود به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. همچنین وقتی از هتل استفاده می کنید، کارت هتل را بگیرید و آن را در کیف خود نگه دارید. بنابراین می توانید آدرس را بخاطر بسپارید و به راحتی به هتل رفت و آمد کنید. همیشه پول بیشتری برای استفاده در موارد اضطراری به همراه داشته باشید.

5. یک فایل از مدارک خود تهیه کنید.

قبل از شروع سفر، از مدارک خود مانند گذرنامه، ویزا، گواهینامه رانندگی، بیمه پزشکی و کارت های اعتباری عکس بگیرید و آنها را بر روی یک فضای امن در تلفن همراه، لپ تاپ و یا فضای ابری مخصوص به خود ذخیره کنید. همچنین از چمدان خود نیز عکس بگیرید تا در صورت گم شدن بتوانید از آن استفاده کنید.

می توانید بعد خرید بلیط هواپیما از فایل ان عکسی به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

6. مراقب وسایل خود باشید.

هرگز وسایل با ارزش خود را در چمدان ها قرار ندهید، این چمدان ها در مراحل متعددی بررسی می شوند و از زیر دست های مختلفی عبور می کنند. جدای از آن، از طریق اشعه ایکس می توانند هرچه که در آن دارید را ببینند.

7. بهترین روزها برای پرواز

هنگام رزرو بلیط هواپیما در نظر داشته باشید که معمولاً در روزهای میانی هفته تقاضا برای خرید بلیط هواپیما ارزان کمتر است در نتیجه می توانید بلیط های بیشتر و ارزانتری پیدا کنید. همچنین برای خرید بلیط ارزان هواپیما می توانید در زمان هایی که حجم مسافر کم است بلیط چارتری و لحظه آخری را با درصد تخفیف بیشتری خریداری کنید.

8. لباس های بدون چروک

هنگام جمع کردن وسایل، به جای رول کردن لباس ها، لباس ها را یک بقچه کنید. ابتدا یک پالتو یا ژاکت را باز کنید، روی آن شلوارهای کشیده( اگر بیشتر از یک شلوار دارید، آن ها را عمود بر هم بکشید) و به ترتیب روی آنها پیراهن ها و لباس زیرها را قرار دهید و در نهایت به عکس آنها را تا کنید. و در انتها کت یا ژاکت دیگری قرار دهید. این کشیده شدن لباس ها از چروک شدنشان جلوگیری می کند.

9. هوشمندانه خرید کنید.

هنگام خرید مواظب برندهای تقلبی باشید. سعی کنید از مراکز شناخته شده خرید کنید تا به مشکل برنخورید. نگذارید قیمت های ارزان توجه شما را از کیفیت و اصالت جنسی که می خرید دور کند. چرا که گاهاً ممکن است با خرید یک جنس تقلبی در بعضی کشورها خصوصاً در اروپا، به عنوان مجرم شناخته شوید و دچار مشکل شوید.

10. از جت لگ جلوگیری کنید.

زمانی که به قاره ی دیگری سفر می کنید، در نظر داشته باشید که اگر در ساعات روز به مقصد می رسید می توانید در هواپیما بخوابید، اما در صورتی که شب به مقصد خود خواهید رسید، بهتر است تا در هواپیما بیدار بمانید تا هنگامی که رسیدید بتوانید در مقصد به راحتی به خواب و استراحت بپردازید و در روزهای آتی مشکلی نداشته باشید.

11. در فرودگاه ها ندوید

اگر از پروازهای کانکشن استفاده می کنید، در نظر داشته باشید تا یک ساعت و نیم بین دو پروازی که انتخاب می کنید فاصله باشید تا از دویدن در فرودگاه و در نهایت جا ماندن از پرواز جلوگیری کنید و عجله و استرس را وارد سفر خود نکنید.

نظر شما در مورد نکات لازم برای کسانی که مکررا سفر می روند، چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.