در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

با انتخاب درست مقصد مزه سفر واقعی را بچشید

نویسنده سحر خیرپور

همه شرایط سفر آماده است. نیاز به سفر دارید، پول و زمان کافی دارید اما هیچ ایده ای برای مقصد ندارید؟

ممکن است یک مقصد را بارها و بارها رفته باشید اما باز هم همان گزینه را انتخاب کنید. پس واقع بینانه عمل کنید خلاقیت و هدف داشته باشید. در انتخاب مقصد از قلبتان پیروی کنید و بدانید که رضایت از سفر به راحتی به دست نمی آید و برنامه ریزی و انتخاب صحیح می خواهد.

بدون تعارف میزان بودجه تان را برآورد کنید:

مهمترین مسئله برای انجام هر کاری داشتن بودجه کافی است سفر هم از این قضیه مستثنی نیست.

همه گزینه ها مثل محل اقامت، نوع حمل و نقل، خرید بلیط هواپیما، تفریحات و … زیرمجموعه بودجه مناسب شماست.

پس قبل از حرکت میزان بودجه لازم را به درستی تخمین بزنید و تصمیم بگیرید.

البته در سفر های خارجی ارز مورد قبول و نرخ آن نیز از جمله مواردی است که در هنگام برنامه ریزی باید آن را بررسی کنید. مثلا پوند انگلستان در کشور چین مورد قبول است و شما میتوانید علاوه بر واحد پولی این کشور از پوند هم استفاده کنید.

برای کاهش هزینه های سفر می توانید با خرید بلیط ارزان هواپیما شروع کنید و با جستجو و مقایسه قیمت رزرو بلیط هواپیما و بلیط های چارتری و لحظه آخری خرید بلیط هواپیما ارزان و مناسب را برای سفرهای داخلی و خارجی خود انجام دهید.

چرا میخواهم سفر کنم؟

زمان تصمیم گیری نوع سفری که دوست دارید را مشخص کنید تا هم در وقت صرفه جویی کنید و هم سفری رویایی بر اساس علائق تان رقم بزنید.

پیشنهاد میکنم لیستی از مقاصد خارجی و داخلی تهیه کنید و ویژگی های جذابش را بنویسید

کوچکترین موارد میتواند در کیفیت سفر شما تاثیر داشته باشد.

اینکه شما میخواهید برای استراحت بیشتر سفر کنید یا قصد یک سفر ماجراجویانه را دارید؟

سرزمین رویاهای شما یک شهر ساحلی است یا یک روستای سرسبز یا یک شهر بزرگ و شلوغ؟

خریدهای رنگارنگ برای شما جذابتر است یا بازدید از موزه ها و مکان های تاریخی یا تفریحات هیجان انگیز؟

هر مقصد شرایط آب و هوایی و زمان خاص خود را دارد

عامل مهم بعدی در شروع سفر در نظر گرفتن زمان است این که چقدر زمان برای سفر دارید و چه زمانی میتوانید در راه رفت و برگشت باشید. اگر زمان کوتاهی برای سفر دارید قطعا انتخاب راه های راحتتر با زمان کمتر در اولویت قرار میگیرد.

علاوه بر این آب و هوای مقصد شرط تاثیرگذار برای سفر شماست. هرچند که پیش بینی دقیق آب هوا ممکن نیست مخصوصا اگر از مدت ها قبل برای سفر برنامه ریزی کنید اما الگوهای آب و هوایی سالانه میتواند به شما کمک کند.

توانایی خود را برای کنار آمدن با فرهنگ های متفاوت در سفر به مناطق جدید بسنجید

سفر به یک مکان جدید تجربه تغییر در زندگی است. زبان خارجی، غذاهای شگفت انگیز و آداب و رسوم عجیب و غریب در انتظار ماست. البته درسفرهای خارجی قطعا این موارد پررنگتر است.

پس قبل از سفر در مورد آداب و رسوم منطقه موردنظر تحقیق کنید و اطلاعات کافی داشته باشید.

محل اقامت هیجان انگیز یا شیک و لوکس

در انتخاب محل اقامت شک نکنید حتی اگر ذره ای به محل اقامت شک دارید مجبور نیستید آن را انتخاب کنید.دوست دارید در یک اردوگاه توریستی بمانید یا یک چادر یا محل اقامت راحتتری نیاز دارید؟

معمولا مسافران ماجراجو با هزینه و امکانات کمتر به چادر، کمپ یا کاروانسراهای محلی اکتفا می کنند.

اما دسته دیگر به دنبال یک محل اقامت لوکس مثل هتل، مهمانسرا، هاستل و … هستند.

شکم گردی را فراموش نکنید

برنامه ریزی برای غذا معمولا در سفرهای خارجی حائز اهمیت است زیرا با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ هر کشور عادات غذایی نیز تغییر می کند. پس حتما در مورد غذاها تحقیق کنید. البته که تجربه تست غذاهای جدید می تواند از لذت های جدا نشدنی یک سفر عالی باشد.

همسفر خوب شیرینی سفر را میسازد

اینکه به سفر گروهی علاقه مند هستید یا سفر به تنهایی را ترجیح میدهید مساله ای است که میتواند نتیجه سفر را عالی و یا غیرقبول کند.

تعداد بالای همسفران مزایا و معایبی دارد. تعداد همسفر بیشتر برابر است با تعداد سلیقه های متفاوتی که باید خود را با آن هماهنگ کنید. هرچه قدر بین افراد تفاهم وجود داشته باشد اختلاف سلیقه هم وجود دارد.

بهتر است با دوستان و همکارانی که رده سنی مشابهی دارید سفر کنید تا مشکلات کمتری داشته باشید.

البته در سفر با تعداد بالا هزینه ها بین همسفران تقسیم میشود و از نظر مالی به صرفه تر است.

وب سایت های مسافرتی را از دست ندهید

اگر میخواهید با هزینه کمتر سفر کنید به برنامه های رزرو اینترنتی هتل و خطوط هوایی سر بزنید تا اطلاعات لازم برای مقصد، هزینه خرید بلیط هواپیما و مکان اقامت دریافت کنید.با مراجعه به سامانه های معتبر خرید اینترنتی بلیط هواپیما همچون روگو می توانید خرید بلیط ارزان هواپیما به صورت چارتری داشته باشید.

معمولا در این سایت ها تخفیف های هتل ها و تورها اطلاع رسانی میشود.در انتخاب مقصد کلیشه ای عمل نکنید. تحقیق کنید، زمان صرف کنید، خود و همراهانتان را بیشتر بشناسید تا بتوانید مزه یک سفر واقعی را بچشید.

سحر خیرپور

سحر، فارغ التحصیل رشته روابط بین الملل از دانشگاه شهید بهشتی تهرانه که همیشه با بیشترین توان و انرژی تو محیط شرکت دیده میشه، و همین انرژی خوبش باعث میشه تا در تمام کارهای مثبت شرکت پیش قدم باشه. اون عاشق کتاب و مطالعه است و به نظرش میشه آدمارو با میزان مطالعه شون سنجید. سحر اوقات فراغتش رو با فیلمهای علمی - تخیلی پر می کنه و به طور کل میشه گفت میونه ی خوبی با مسائل علمی داره.