در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

دانستی های مفید قبل از سفرهای خارجی

نویسنده سمانه اسدی

بعد از خرید بلیط هواپیما حتما در دل و فکرتان کلی سوال است مطمئناً رفتن به یک کشور غریبه با زبانی دیگر و خلق و خوی ناآشنا، شاید برای اغلب افراد شبیه رویای عجیب و دور از ذهن، اما شیرین است. اما اگر برای سفرتان برنامه‌ریزی داشته باشین مطمئناً خاطراتی شیرین برایتان به ارمغان خواهد داشت در این مقاله نکات مهم در سفرهای خارجی که با دانستن این موارد به شما کمک خواهد نمود که سفر را با اطمینان خاطر شروع کنین…

چک لیست سفر تهیه کنید

با تهیه چک لیست، قسمت سخت رفتن به مسافرت، یعنی بستن چمدان را با خیال پشت راحت پشت سر خواهید گذاشت.

یادتان باشد قرار است به کشور دیگر سفر کنید اگر چیزی را جا بگذارید امکان بازگشت ندارید، به جای اینکه مدام در ذهنتان وسایل مورد نیاز را مرور کنید، چک لیست سفر تهیه کنید.

گذرنامه، بلیط هواپیما ، ویزا، پول، کارت های اعتباری، شماره رزرو هتل، شماره تلفن های ضروری کشور مقصد، مثل شماره اورژانس، تاکسی و یا پلیس و داروهای ضروری.

برای وسایل شخصی هم می توانید یک چک ‌لیست متناسب با سلیقه و نیاز شخصی تان آماده کنید اما این ضرب المثل قدیمی یادتون باشه که همیشه برای سفر نصف مقداری که فکر می کنید لباس و دو برابر مقداری که فکر می کنید پول نیاز است پس به فکر ضروریات باشید نه جزئیات …

مراقب جیب برها باشید

امیدوارم هیچ وقت برای هیچ مسافری این اتفاق نیفتد اما این موضوع هم یک اتفاق است که از دسترس ما خارج بوده و متاسفانه در برخی کشورها ،موضوع رایجی هم هست.

همیشه پیشگیری بهترین راه حل است پس از همراه داشتن پول اضافی و بیشتر از نیاز، خودداری کنید و بهتر است پول خود را در قسمت های مختلف لباس تان جای دهید.

یادتان باشد در مکانهای شلوغ کیف پول و گوشی همراهتان را در دسترس قرار ندهید همیشه کیف پاسپورتی همراه داشته باشید و با وسایل مهم را در در آن قرار دهید.

گوشی همراه شما همسفر خوب شماست

قبل از سفر نرم افزار های گردشگری را روی گوشی همراهتان نصب کنید این نرم افزار ها مثل یک همسفر دنیا دیده امکان انتخاب بهترین گزینه از بین مراکز تفریحی تا مراکز خرید و غیره را به شما می دهد در عصر تکنولوژی می توانید لیستی از اپلیکیشن های سفر داشته باشید مانند tripadviso ، Viator ، TripIt …

پریز برق کشورها ممکن است با کشور ما متفاوت باشد پس پاور بانک به همراه داشته باشید و یا آداپتور تبدیل همراه خود داشته باشید.

در مورد قوانین کشور که عازم آن هستید بیشتر بدانید.

خیلی از کشورها قوانین عجیبی دارند و ممکن است برخی از رفتار که در کشور ما عادی باشند در کشورهای دیگر جرم محسوب شوند مثل گرفتن عکس با پلیس در کشور فرانسه که جرم محسوب می شود

اگر با ماشین شخصی به فرودگاه می روید!!!

اگر قرار است با ماشین شخصی تان را در فرودگاه پارک کنید حتما آدرس پارکینگ را یادداشت کرده و بهتر است کروکی محل پارک ماشین شخصی تان را بکشید و همراه خود داشته باشید بعد از یک سفر طولانی شاید خستگی راه باعث فراموشی یا سردرگمی شما شود.

وسایل که نمی‌توانیم در کیف دستی خود بگذاریم.

برای رعایت اصول ایمنی و امنیت پرواز ورود برخی از اقلام به داخل کابین هواپیما غیر مجاز است و اگر ندانسته این وسایل مثل اسپری یا ناخنگیر، که جزو وسایل شخصی تان را در کیف دستی تان گذاشته باشید، ناچار خواهید شد این وسایل را به مامور گیت تحویل دهید .

اقلامی که حمل آنها عمومیت دارد، اما در کابین هواپیما ممنوع هستند را می توانید در مقاله “چه وسایلی را نباید با خود به هواپیما ببریم؟” مطالعه کنید

طعمه برخی رانندگان تاکسی کلاهبردار نشوید!!!

در بسیاری از کشورها رانندگان تاکسی منتظر توریست‌ها هستند و تا جایی که می توانند سرشان را کلاه خواهند گذاشت. دریافت هزینه اضافی به بهانه خراب بودن تاکسی متر یا طولانی کردن عمدی مسیر و پرسه زدن در خیابان برای حداقل یافتن هزینه بیشتر…

حتما قبل از سوار شدن به تاکسی از روشن بودن تاکسی متر مطمئن باشد و سر قیمت با راننده به توافق برسید راه حل دیگر کمک گرفتن از نرم افزارهای مسیریابی است، در صورتی که متوجه شدید راننده در مسیر مورد نظر شما نیست حتما به او تذکر دهید.

اپلیکیشن های کاربردی سفارش آنلاین تاکسی با توجه به اینکه کرایه از قبل به شما اعلامی شود، شیوه‌های مناسب هستند تا با خیال راحت سوار تاکسی شوید.

برای سفر با هواپیما برای اینکه خرید بلیط هواپیما ارزان داشته باشید می توانید از سایت روگو با انتخاب مبدا و مقصد و نمایش بلیط های آن مقصد مناسب ترین بلیط را برای رزرو بلیط هواپیما انتخاب کنید همچنین با انتخاب بلیط چارتری و لحظه آخری نیز می توانید خرید بلیط ارزان هواپیما را انجام دهید و هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

سمانه اسدی

سمانه سال 91 تو رشته ی عمران فارغ التحصیل شد و از همون زمان یکی از همکارهای پرانرژی ماست. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث میشه تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کارش بهترین باشه. کارهای چالشی و هیجان انگیز رو دوست داره و با تحقیق و نوشتن درباره ی سفر، سعی می کنه تا احساس تازگی و سرزندگی خودش رو منتقل کنه