در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

9 مزیت باورنکردنی سفر که احتمالا نمی‌دانستید

نویسنده نیکان نصرالله تبار

یکی از مهمترین دست آوردهای سفر برای کسانی که پیوسته در حال سفر هستند، احساس رضایت و خوشبختی است. مسافرت یکی از بهترین راه ها برای تخلیه روح از انرژی منفی و رهایی از یکنواختی زندگی است. بازدید از مکان های متعدد تنها مزیت سفر نیست بلکه مزایای روحی و جسمی بسیاری نیز به همراه دارد که در راستای ایجاد تغییرات مثبت در شما خواهد بود.

سفر با هر وسیله ای مثل قطار ، سواری ، هواپیما هیجان خاصی برای رسیدن به مقصد دارد درست است که خرید بلیط هواپیما کمی گرانتر از سایر وسیه های حمل و نقل است اما می توانید برای خرید بلیط هواپیما ارزان در زمان هایی که حجم مسافر کم است با خرید بلیط ارزان هواپیما به صورت چارتری و لحظه اخری از تجربه و هیجان سفر با هواپیما هم بهرمند شوید و لذت ببرید.

تا کی می خواهید زمان خود را صرف خواندن مطالب اینستاگرام توریسم بلاگرها کنید؟ بدیهی است شادی و هیجان خواندن این مطالب به مراتب کمتر از تجربه ی واقعی سفر است. اما اگر شادی و هیجان دلیل قانع کننده ای برای سفر کردن شما نیست، در ادامه به 9 مزیت دیگر سفر اشاره خواهیم کرد. با روگو همراه باشید.

1) سفر قلب شما را روشن خواهد کرد

تنها فکر کردن درباره اینکه بجای نشستن 8 ساعته روی یک صندلی در محل کار در یک خیابانی زیبا در شهری جدید در حال قدم زدن باشید، چه تاثیری روی شما خواهد گذاشت؟ تغییر، کاری که سفر با شما خواهد کرد.

تغییر در روال روزمره ی زندگی به تنهایی استرس را کاهش داده و در مقابل حس آرامش را در شما تقویت خواهد کرد. استرس و خستگی از مهمترین عواملی است که امروزه بشر با آن دسته و پنجه نرم می کنند. مسافرت به شما کمک خواهد کرد که بر هردوی آنها غلبه کنید. هوای تازه و حس موفقیت برای داشتن یک ذهن آرام بسیار مفید است. مطمئنا سلیقه و علایق افراد متفاوت است، اما با یک برنامه ریزی درست متناسب با هر سلیقه ای می توانید بیشترین دستاوردهای مثبت از سفر را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

2) سلامت روانی را بهبود می بخشد

بنا بر اذعان بسیاری از گردشگران و مسافران، کشف و سیاحت مکان های جدید تأثیر بسزایی در مقابله با افسردگی و اضطراب برای آنها داشته است. هرچند که راه حل دائمی برای درمان اضطراب و اختلالات خلقی وجود ندارد، اما پیروی از سبک خاصی از زندگی که بتواند سلامت روان و شخصیت شما را ارتقا بدهد از بهترین راه های مقابله با آنهاست.

بسیاری از قربانیان بیماری های روحی اغلب در زندگی خود گیر می کنند. مسافرت باعث می شود تا از این سکون خارج شوند و این تحرک برای آنها فرصت های جدیدی برای تجربه هیجان فراهم کند. در نتیجه یکی از بهترین راه های هیجان بخشیدن به زندگی و مبارزه با اختلالات خلقی، سفر کردن است.

3) مقابله با احساس ناخوشایند روزمرگی

زندگی با روال ثابت همیشگی، می تواند احساس رکود را در شما افزایش دهد. مسافرت یک تجربه ی کاملاً جدید است، یک برنامه ی جدیدی که هیچ ارتباطی با روال منظم زندگی شما ندارد و برای شما فضای مورد نیاز برای استراحت فراهم می کند.

همگی بعضا نیاز داریم تا از چارچوب همیشگی خود خارج شویم و با بازدید از مکان های جدید طراوت و تغییر را در زندگی خود ایجاد کنیم. زمانی که از روال عادی زندگی خسته شده اید، مسافرت چیزی به شما می بخشد تا بتوانید با انگیزه ی بیشتری رو به جلو حرکت کنید.

4) محرک خلق افکار نو و بدیع

اگر در یک روال عجیب و غریب گیر افتاده اید، به احتمال زیاد مدت زمان طولانی صدای درون خود را نمی شنیده اید. سفر، زمان مختص به خودتان را به شما هدیه می دهد. قرار گرفتن در فضای جدید بدون تعهد به انجام کاری زمینه ی تفکر ابتکاری را در شما می پروارند، چرا که مسافرت ارتباط شما با خودتان را بیشتر می کند.

همانطور که نقل شده خارج شدن از دایره‌ی راحتی ذهن شما را به سمت خلق افکار نو و بدیع سوق می دهد. شما به راحتی می توانید خودتان باشید و در غیاب تعهدات چیزی را امتحان کنید که تا به حال به آن فکر هم نکرده بودید.

5) تحمل صبر و بردباری در شرایط غیرقابل پیش بینی

اکثر مردم به شرایط ثابت و مطمئن عادت دارند. اما این راحتی ممکن است تا حدی سلامت شما را به خطر بیاندازد چرا که زندگی پر از فراز و نشیب است و شما باید قادر باشید تا در شرایط غیرقابل پیش بینی واکنش مناسب نشان دهید. اگر از این که شرایط بر وفق مراد نیست ناراحت و دل شکسته هستید می بایست شرایط نامعلوم بیشتری را تجربه کنید.

از آنجایی که شبیه سازی گران است شما می توانید سفر کنید. وقتی شما در حرکت باشید هر احتمالی وجود دارد. ممکن است پاور بانک خود را فراموش کنید، بلیط هواپیما را جا بگذراید یا به نمایشی که برای دیدنش برنامه ریزی کرده بودید نرسید. اما چاره اندیشی برای این شرایط نیز خود می تواند جالب و سرگرم کننده باشد. پرسه زدن در مکان خارجی به افزایش صبر و تحمل شما در شرایط پیش بینی نشده کمک خواهد کرد.

6) افزایش اعتماد به نفس

همیشه مسافرت با چالش های جدیدی همراه بوده است که غلبه بر آنها در افزایش اعتماد به نفس شما بسیار مؤثر خواهد بود. در یک شهر جدید شما ممکن است کسی را برای کمک و یا تکیه کردن به او در شرایط سخت نداشته باشید. حل مشکلات و تنها مدیریت کردن سفر، در شما جنبه های پنهان مدیریت و حل مسئله را تقویت خواهد کرد. امتحان کردن چیزهای جدید و انجام کارهایی که همیشه می خواستید انجام دهید، ایمان به توانایی هایتان را دوچندان خواهد کرد.

7) راهکاری برای باهوش تر شدن

احتمالاً بسیاری از مهارت های شما در طول سفر بهبود پیدا خواهند کرد. حتی این امکان وجود دارد که زبان جدیدی را یاد بگیرید. تعامل با مردم نقاط مختلف جهان، یک تجربه ی یادگیری عالی برای شما خواهد بود. هنگام آماده شدن برای سفر حتی فوت و فن هایی برای استفاده در زندگی شخصی به دست می آورید.

به عنوان مثال برای بسته بندی و جمع کردن وسایل و انتقال به یک آپارتمان جدید نیاز به کمک کسی ندارید، زیرا بارها و بارها این کار را به تنهایی انجام داده اید. با باید ها و نباید های غذایی در طول سفر آشنا خواهید شد. پس تعجب نکنید اگر پس از مدتی در میان دوستان خود به کارشناس بسته بندی و فوت و فن های زندگی تبدیل شدید.

8) برقراری روابط اجتماعی مستحکم

شما ممکن است در پیله ی خود احساس راحتی کنید اما با سفر کردن می توانید بدون اینکه آزار بینید از آن خارج شوید. این یکی از بهترین مزایای مسافرت است. شما مردم متفاوتی را ملاقات خواهید کرد. داستان هایشان را می شنوید و از داستان های خود برای آنها می گویید. مسافران و گردشگران بهترین داستان ها را دارند. این دست مکالمات مهارت های اجتماعی شما را بهبود خواهد بخشید. زمانیکه با افراد غریبه ارتباط برقرار می کنید و با آنها هم صحبت می شوید، دایره دوستی شما گسترش می یابد و روابط اجتماعی‌تان مستحکم می شود.

9) آشنایی با مزه های بی پایان

اگر از طرفداران شکم گردی هستید، مسافرت بهترین راه برای پاسخ به این شور و اشتیاق تان است. شما بی نهایت روش برای یادگیری آشپزی پیش رو خواهید داشت. روش های آشپزی محلی در صدر لیست مزایای سفر قرار می گیرد. شما نیاز به پرواز به ژاپن یا اسپانیا برای کشف غذاهای جدید ندارید.

هر منطقه دارای روش پخت غذاهای مخصوص به خود است که ارتباط عمیقی با تاریخ و فرهنگ آن محل دارد. یک بشقاب از غذای هر منطقه بیانگر عناصر تشکیل دهنده، روش های پخت و پز معتبر و رژیم های فصلی است. به معنای واقعی کلمه شما با خوردن غذای هر منطقه در واقع یک قطعه از تاریخ و فرهنگ آنها را نوش جان می کنید.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.