در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

6 روش کارآمد پس انداز بودجه هنگام خرید بلیط هواپیما

نویسنده نیکان نصرالله تبار

در هر سفری، بهترین و سریع ترین روش حمل و نقل، پرواز با هواپیما و سفر هوایی به حساب می آید. حتی در سفرهای کوتاه، کاهش طول زمان مسیر و دردسرهای مربوط به آن از جمله دلایلی هستند که مردم را به خرید بلیط هواپیما سوق می دهند. در واقع باید گفت شما نمی توانید راهی راحت تر و سریع تر از سفر از طریق هواپیما پیدا کنید. اما یک عامل وجود دارد که گاهاً باعث می شود تا مردم از انتخاب این راه برای سفر اجتناب کنند و این عامل چیزی جز هزینه نیست. در نتیجه افرادی که همچنان برای سفر خود اقدام به رزرو بلیط هواپیما می کنند، باید از ایده هایی برای کاهش هزینه های مربوط به پرواز استفاده کنند. مطمئن باشید صرفه جویی در هزینه ی پرواز راحت تر از استفاده از راه های دیگر برای سفر است. به همین دلیل در ادامه سعی داریم تا به 6 تا از مهم ترین راهکارهای خرید ارزان بلیط هواپیما اشاره کنیم.

1. در انتخاب پرواز انعطاف پذیر باشید

قبل از صرف هرگونه هزینه برای خرید بلیط هواپیما، یکی از راه های صرفه جویی در هزینه این است که سعی کنید در انتخاب پرواز خود انعطاف پذیر باشید. به عبارت دیگر یعنی تمایل به رزرو پروازهایی داشته باشید که برای دیگران ممکن است ناراحت کننده باشد. انجام این کار به طور طبیعی باعث کاهش قیمت بلیط شما خواهد شد چرا که در واقع پرواز کم طرفدارتری را انتخاب می کنید.

2. قیمت ایرلاین های مختلف را به صورت آنلاین بررسی کنید

در دنیای امروز وجود اینترنت باعث شده تا بتوانید تقریباً همه چیز را به صورت آنلاین و در چند ثانیه خریداری کنید. امکان خرید اینترنتی بلیط هواپیما باعث شده تا این موضوع نیز از این قاعده مستثنی نباشد. پس استفاده از استراتژی خرید آنلاین بلیط هواپیما به شما این امکان را می دهد که به راحتی به بررسی و مقایسه قیمت بلیط هواپیما از ایرلاین های مختلف بپردازید تا در نهایت کمترین قیمت بلیط را انتخاب و اقدام به خرید اینترنتی بلیط هواپیما در کوتاه ترین زمان ممکن کنید.

3. پیگیر فروش های ویژه و آفرها باشید

یکی دیگر از مزایای استفاده از سامانه های خرید اینترنتی بلیط هواپیما امکان استفاده از سیستم هشدار دهنده و یا اطلاع رسانی ارزانترین پروازها می باشد. گاهاً این موضوع باعث می شود تا بتوانید به راحتی به ارزانترین بلیط هواپیما برای مقصد خود دست پیدا کنید.

4. سبک سفر کنید

بدیهی است که داشتن بار با وزن زیاد یا اصطلاحاً اضافه بار هزینه ی پرواز شما را افزایش خواهد داد. بنابراین یکی از راه های صرفه جویی در هزینه ی سفر از طریق هواپیما، کاهش وزن چمدان ها و وسایلی است که به همراه می برید. این موضوع حتی در تردد و حمل و نقل در شهر مقصد نیز کار شما را آسان تر می کند.

5. زمان خود را برای انتخاب پرواز آزاد کنید

به این معنی که در انتخاب زمان پرواز نیز انعطاف داشته باشید. همانطور که می دانید قیمت بلیط هواپیما در ساعات مختلف متفاوت است. انعطاف در انتخاب زمان پرواز به شما کمک می کند که بتوانید خرید بلیط ارزان هواپیما داشته باشید.

6. از هزینه های حین پرواز خودداری کنید

در برخی پروازها ممکن است برای وعده های غذایی از شما هزینه ی جداگانه دریافت شود و یا برای بردن بار دستی به داخل کابین محدودیت هایی وجود داشته باشد که گذشتن از آنها نیاز به صرف هزینه داشته باشد. به همین دلیل به همراه داشتن میزان بار منطقی برای داخل کابین و مقداری غذا برای صرف در طول پرواز، باعث می شود تا از صرف هزینه در طول پرواز به راحتی اجتناب کنید و در واقع تنها هزینه ی شما همان مقداری باشد که برای خرید بلیط هواپیما صرف کردید.

نظر شما در مورد روش های کارآمد پس انداز بودجه هنگام خرید بلیط هواپیما چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.