در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

راهنمای مورد نیاز شما قبل از سفر به اروپا (بخش اول)

نویسنده نیکان نصرالله تبار

آیا قصد دارید تا به اروپا سفر کنید؟ بسیار عالی، چرا که شما عاشق اروپا خواهید شد. در این مقاله گلچینی از تجربیات بهترین و معروفترین جهانگردان را برای شما گردآوری کردیم تا بتوانید با خیالی آسوده سفر رویایی خود را برنامه ریزی کنید.

اروپا قاره ای است با فرهنگ های متنوع و غنی، هر کشور تجربه ی متفاوتی در اختیارتان می گذارد و در واقع همین موضوع سفر به اروپا را بیش از پیش جذاب می کند. فرقی نمی کند با بودجه ی محدود سفر کنید یا به یک سفر لوکس بروید، تنها بروید یا با دوستان، در این مطلب سعی داریم تا با مرور نکات مهم و دانستنی های سفر به اروپا به بهتر شدن کیفیت سفر شما کمک کنیم.

در اروپا چه باید کرد؟ گشت و گذار و فعالیت های سفر به اروپا

پایتخت های کشورهای اروپایی را نباید از دست داد. اگر قصد سفر به هرکدام از کشورهای اروپایی را دارید، شکی نیست که حتماً به پایتخت آن کشور نیز سر خواهید زد. اکثر گردشگران اروپا، پایتخت های زیبای اروپایی را در اولویت سفرشان قرار می دهند. بدیهی است که هرکدام از این پایتخت ها دیدنی ها و فعالیت های زیادی برای ارائه دارند. وجود شهرهایی مانند رم، پاریس، لندن، آمستردام یا مادرید در لیست پر بازدیدترین شهرهای جهان گواه این موضوع است. هرکدام از این شهرها فضای متفاوتی دارند. فراتر از جاذبه های گردشگری، این شهرهای همیشه تجربیات جدیدی برای کشف کردن دارند.

برای رفتن به کشورهای اروپایی سفر هوایی راحت تر و خستگی کمتری دارد و با خرید بلیط هواپیما می توانید به کشورهای اروپایی سفر کنید و زمانی که تقاضا برای سفر به این کشورها کمتر باشد شما می توانید با خرید بیلط ارزان هواپیما هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

اما فراموش نکنید که سفر به اروپا فقط به این پایتخت ها محدود نمی شود، در شهرهای کوچک و بی نام و نشان اروپایی هم گاهاً دیدنی ها و جاذبه هایی وجود دارد که حتی در این پایتخت ها نیز یافت نمی شود. به طور خلاصه می توان گفت که بازدید از پایتخت هر کشور به منظور آشنایی با فرهنگ و تاریخ اصلی آن کشور لازم است.

عاشق شهرهای کمتر شناخته شده ی اروپایی می شوید

یکی از توصیه های گردشگران و جهانگردان معروف دنیا این است که پا را فراتر از مقاصد معمول گردشگری بگذارید و به دنبال مکانی باشید که انتخاب اصلی گردشگری نیست. برخی از شهرهای کوچک که در حاشیه شهرهای بزرگ قرار دارند واقعاً ارزش سفر کردن را دارند.

حمل و نقل؛ چگونه در اروپا سفر کنیم؟

سفر با هواپیما در اروپا

شاید در دسترس ترین انتخاب برای مسافرت در کشورهای اروپایی خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی است. وجود ایرلاین های مختلف، فرودگاه های مناسب در اکثر شهرها و قیمت رقابتی بلیط هواپیما باعث می شود تا سفر هوایی یکی از گزینه های مناسب در سفرهای اروپایی باشد. برای مثال پیدا کردن بلیط هواپیما برای سفر از آلمان به بلغارستان به هزینه ای کمتر از 100 یورو شاید معمول نباشد، اما گاهاً امکان پذیر است.

اگر زمان شما محدود است، سفر در اروپا با هواپیما بهترین گزینه است. به خصوص هنگامی که قصد سفر به کشور دیگری را دارید که همسایه کشور فعلی شما نیست.

ترافیک هوایی به ویژه در اروپا مداوم در حال افزایش است. در نتیجه تعداد زیادی از پروازها احتمال تأخیر و یا لغو را دارند. اما خوشبختانه قوانین اتحادیه ی اروپا در این موضوع حامی حقوق مسافران است و گاهاً دیده شده برای جبران تأخیرهای بیشتر از 3 ساعت تا 600 یورو جریمه به مسافران پرداخت گردیده است.

سفر با قطار در اروپا

برعکس گزینه ی قبلی، اگر به مسافرت های طولانی علاقه دارید و از آن دسته از افراد هستید که از مسیر هم لذت می برند، سفر با قطار هم گزینه ی خوبی برای شما است. در اروپای غربی، قطار جایگزین بسیار مناسبی برای هواپیما است به گونه ای که بخش عمده ای از سفرهای بین شهری و گاهاً خارج از کشور را نیز سفر از طریق راه آهن پوشش می دهد.

یکی از نکاتی که هنگام سفر با قطار باید در نظر بگیرید این است که اگر قصد دارید با قطار به چندین کشور مسافرت کنید گذرگاه های راه آهن راه بسیار خوبی برای صرفه جویی در هزینه است. در حالی که قطارها می توانند سطح مناسبی از راحتی را ارائه دهند به ندرت بلیط های گران برای آنها پیدا می شود و معمولاً قیمت بلیط قطار در اروپا مقرون به صرفه است.

یکی از فاکتورهایی که در اروپای غربی باعث اختلاف قیمت بلیط قطارها می شود سرعت قطار است. قطارهای سریع السیر اغلب دارای بلیط های گرانتری به نسبت قطارهای کندتر هستند. فراموش نکنید که ممکن است برخی شهرها دارای ایستگاه راه آهن نباشد که در این صورت اگر سفر زمینی را انتخاب کردید باید در آن مسیرها از طریق اتوبوس رفت و آمد کنید.

بهترین زمان برای بازدید از اروپا

بسته به این که برای بازدید کدام کشور برنامه ریزی می کنید و نوع فعالیت هایی که برای آن سفر می کنید، بهترین زمان برای بازدید از اروپا بازه ای به گستردگی یک سال خواهد داشت. در واقع مقصد های هدف شما از سفر تعیین کننده ی بهترین زمان سفر به اروپا است. اما خبر خوب این است که همیشه برای سفر به اروپا زمان خوب وجود دارد.

بهترین زمان برای رفتن به ساحل اروپا

ژوئن(11 خرداد الی 9 تیر) تا پایان سپتامبر(10 شهریور الی 8 مهر). در این ماه ها کشورهایی که دارای ساحل هستند بهترین آب و هوا را برای لذت بردن از دریا و تفریحات آبی دارند. اوایل این بازه و یا قبل و بعد از این زمان ممکن است آب و هوا کمی سردتر از حالت مناسب برای استفاده از ساحل باشد. و در این زمان چون حجم سفر زیاد است شما نمی توانید خرید بلیط ارزان هواپیما داشته باشید.

یکی دیگر از دلایلی که سفر به شهر های ساحلی در ماه های ژوئن تا سپتامبر را بهترین گزینه می سازد این است که هم از آب و هوای گرم لذت خواهید برد و هم خبری از شلوغی های جولای(10 تیر الی 9 مرداد) و آگوست(10 مرداد الی 9 شهریور) نخواهد بود.

محبوب ترین ساحل های اروپا را می توان در کشورهای فرانسه، اسپانیا، پرتغال، اسپانیا و یونان تجربه کرد اما در نظر داشته باشید ساحل کشورهای دیگری نظیر بلغارستان نیز ویژگی هایی دارند که ارزش سفر به این کشورها را بیش از پیش می سازند.

گزینه های تفریحات دریایی و ساحلی در اروپا به تفکیک دریا و اقیانوس برای شما وجود دارند. اگر قصد گشت و گذار را دارید ساحل اقیانوس گزینه ی بهتری برای شما خواهد بود. کشورهای پرتغال، اسپانیا و جنوب غربی فرانسه نقاط ویژه ای برای گشت و گذار گردشگران دارند که نباید از آنها غافل شد.

بهترین زمان برای رفتن به اسکی در اروپا

پایان ماه نوامبر(10 آبان الی 9 آذر) تا اواسط آوریل(12 آوریل الی 10 اردبیهشت) را می توان بهترین زمان برای استفاده از تفریحات زمستانی دانست. شلوغ ترین زمان برای استفاده از کمپ های ورزش های زمستانی در ماه های دسامبر(10 آذر الی 10 دی) و فوریه(12 بهمن الی 9 اسفند) است بنابراین اگر می خواهید از شلوغی اجتناب کنید ماه های ژانویه(11 دی الی 11 بهمن) تا مارس(10 اسفند الی 11 فروردین) برای سفر شما مناسب خواهد بود.

هرچند که تفریحات و ورزش های زمستانی به نسبت از قیمت و هزینه ی بیشتری برخوردارند، اما به این معنی نیست که مسافران با بودجه ی محدود باید آنها را به کلی کنار بگذارند. در خارج از اوج فصل سفرهای زمستانی معمولاً تجهیزات اجاره ای و استراحتگاه های زمستانی از قیمت های مقرون به صرفه تری برخوردار هستند. قسمت های کوهستانی بلغارستان مانند بانسکو و بروویت برای تفریحات زمستانی کم هزینه گزینه های خیلی خوبی به شمار می آیند. اما اگر محدودیتی در هزینه ندارید محبوب ترین مقاصد زمستانی را باید در کوه های آلپ و پیرنه، در فرانسه، ایتالیا، سوئیس و اتریش تجربه کنید.

بهترین زمان برای بازدید از اروپا با آب و هوای مناسب کدام است؟

قاره اروپا از اواسط آوریل تا پایان ماه سپتامبر از هوای مطبوع برخوردار است. گرم ترین دما در تابستان، جولای(10 تیر الی 9 مرداد) و آگوست(10 مرداد الی 9 شهریور) است. حتی ممکن است در این زمان از سال از کشورهای مدیترانه نیز گرم تر باشد. اگر نسبت به گرما حساس هستید بهتر است از ماه مه(11 اردبیهشت الی 10 خرداد) تا ژوئن(11 خرداد الی 9 تیر) یا سپتامبر(10 شهریور الی 8 مهر) به قاره اروپا مراجعه کنید. در اروپای شمالی ، ماه های جولای(10 تیر الی 9 مرداد) و آگوست(10 مرداد الی 9 شهریور) نه تنها گرمترین ماه های سال است بلکه روزهایش نسبت به سایر روزهای سال طولانی تر است. برای کشف زیبایی های ایسلند ، سوئد ، نروژ ، فنلاند و دانمارک ، سفر در تابستان را در نظر بگیرید.

زمستان در اروپا چگونه است؟

بسته به موقعیت دقیق شما، کم و بیش سرد است. فصل سرما با یخ زدگی دما در شمال اروپا مشخص می شود (بهترین زمان سال برای دیدن شفق های زیبای شمالی است). هر چقدر به دریای مدیترانه نزدیکتر می شوید، درجه حرارت از نوامبر(10 آبان الی 9 آذر) تا پایان فوریه(12 بهمن الی 9 اسفند) معمولاً ملایم تر است. در واقع زمان خوبی برای بازدید از این مناطق بدون انبوهی از گردشگران است. بقیه اروپا به طور کلی سرد است. با این حال، هنوز زمان مناسبی برای عزیمت به اروپا است، زیرا قیمت ها پایین تر از فصل اوج سفر است.

اسکان در اروپا: کجا بمانیم؟

اروپا طیف گسترده ای از گزینه های اقامت، اعم از خوابگاه های ارزان تا هتل های بوتیک را ارائه می دهد. جایی که برای ماندن انتخاب می کنید بستگی دارد به نیازهای راحتی شما، بودجه شما و اینکه با چه کسی قصد سفر دارید.

هتل های اروپا

برای مسافرانی که در مورد محل اقامت بسیار سخت گیرند، هتل ها در اروپا معمولاً خدمات خوبی ارائه می دهند و بسیار مناسب هستند. این سطح راحتی با قیمتی معمولاً بالاتر از یک خوابگاه است. اما اگر از هتل 5 ستاره اجتناب می کنید، مطمئنا می توانید یک هتل خوب با قیمت مناسب پیدا کنید.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید در هتل های زنجیره ای بزرگ و هتل های معتبر اقامت داشته باشید، خود را برای مجموعه ای از خدمات مشتریان بی نظیر آماده کنید.

هاستل ها در اروپا

هاستل ها در اروپا موضوع بسیار تفرقه برانگیز میان مسافران است. برخی به دلیل “عدم حفظ حریم خصوصی و آرامش” به ندرت از هاستل ها استفاده می کنند. اما برای سایرین، روش بسیار خوبی برای صرفه جویی در هزینه بودجه سفر است.

معیارهای اصلی برای انتخاب یک هاستل رتبه بندی و مرور نظرات مسافران گذشته است. هاستل هایی که رتبه بندی پایین تر از 8 از 10 یا 4 ستاره از 5 دارند را رزرو نکنید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشیم این است که هاستل هایی را برای اقامت انتخاب کنیم که دارای صندوق های قفل دار برای نگهداری از وسایل با ارزش مان باشند. قبل از رزرو از تماس با مالکان دریغ نکنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها این گزینه را ارائه می دهند. دلیل این امر این است که در هاستل ها، اتاق خود را با چندین فرد غریبه به اشتراک می گذارید. با این حال در نظر بگیرید این یک فرصت عالی برای دیدار با افراد جدید و تبادل نظرات است.

 

سفر به کشورهای اروپایی همیشه در لیست مسافرت های مورد علاقه ی ایرانیان بوده و هست. تنوع فرهنگ زندگی، تاریخ، امکانات رفاهی و جاذبه های گردشگری و تفریحی متفاوت در کشورهای اروپایی از جمله علت هایی هستند که باعث سفر ایرانیان به کشورهای اروپایی می شوند.

و تنها وسیله راحت برای سفر به کشورهای اروپایی هواپیماست که با خرید بلیط هواپیما می توانید برای سفر خود برنامه ریزی کنید و رزرو بلیط هواپیما در زمان های مناسب باعث می شود خرید بلیط هواپیما ارزان داشته باشید.

قبل از سفر به اروپا، مسائل و موضوعاتی وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. موضوعاتی که نه تنها اطلاع از آنها باعث افزایش کیفیت سفر می شود، بلکه گاهاً در کاهش هزینه های سفر هم تفاوت های قابل توجهی ایجاد می کند. در بخش اول راهنمای سفر به اروپا مروری داشتیم بر فعالیت ها و سرگرمی هایی که می توان در سفر اروپایی برنامه ریزی کرد، نحوه ی حمل و نقل میان شهرها و کشورهای مختلف در اروپا، بهترین زمان برای بازدید از کشورهای اروپایی و همچنین اقامتگاه های مختلف را برای اسکان در اروپا مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه نیز قصد داریم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه کنیم و گلچینی از تجربیات گردشگران و جهانگردان مختلف را در اختیارتان قرار دهیم. با روگو همراه باشید.

غذاهایی که باید در هنگام بازدید از اروپا بخورید

یکی از مسائلی که بیشتر جهانگردان و گردشگران در آن تفاهم نظر دارند این است که چشیدن و مزه کردن غذاهای محلی یک منطقه در واقع راهی برای تجربه ی فرهنگ آن منطقه است. البته این فقط به خوردن غذاهای محلی خلاصه نمی شود، مسائلی نظیر مشاهده طرز تهیه غذاها، این که مواد اولیه از کجا می آیند، مردم منطقه چگونه غذا می خورند و چه آداب و رسومی در این زمینه دارند و این که برای صرف غذا در خارج از خانه به کجا می روند، همه و همه می توانند در شناخت فرهنگ زندگی یک منطقه جدید به شما کمک کنند.

با چیزهایی که گفتیم، می خواستیم به این نتیجه برسیم که شما به جای خوردن غذاهایی که به آنها عادت دارید و همیشه در دسترس شما هستند، غذاهای اروپایی را امتحان کنید. تشخیص یک غذای معمولی اروپایی بسیار دشوار است، چرا که آنها از منطقه ای به منطقه ی دیگر و از کشوری به کشور دیگر متفاوت هستند و حتی در داخل یک کشور خصوصیات محلی متفاوت است.

در اروپای غربی چه غذایی بخوریم؟

سفر به انگلیس بدون امتحان کردن صبحانه ی انگلیسی ناقص خواهد بود. این گفته ی مشترک بسیاری از گردشگرانی است که تجربه ی سفر به کشور انگلیس را داشته اند. درست است که این منطقه به داشتن غذاهای خوشمزه مشهور نیست، اما این بدان معنا نیست که شما نباید “هجی اسکاتلندی” و یا “خوری ایرلندی” را امتحان کنید. پیپ جونز ( نویسنده ی اهل لندن) می گوید که غذاهای ایرلندی خیلی بیشتر از یک مشت ماش در کاسه های آبکی است.

غذاهای فرانسوی در سراسر جهان شهرت دارند و اغلب هم در لیست غذاهای لوکس قرار دارند. البته نیازی نیست که به یک رستوران 5 ستاره بروید تا طعی خوشمزه ی گوشت بورگینیون را امتحان کنید. نوشیدنی های محلی فرانسوی و بسیاری از غذاهای محلی نیز نه تنها مقرون به صرفه هستند، بلکه به همان اندازه نیز خوشمزه اند. مثلاً در فرانسه هر منطقه پنیر مخصوص خود را دارد به گونه ای که بیش از 350 نوع پنیر مختلف برای چشیدن وجود دارد. هلند نیز پنیر های معروفی دارد و به داشتن انواع پنیر گودا معروف است. اگر به بلژیک می روید سیب زمینی سرخ کرده و وافل های خوشمزه بلژیکی را از دست ندهید.

در اروپای شرقی چه غذایی بخورید؟

اولین ارتباط یک گردشگر با اروپای شرقی ممکن است نوشیدنی های مخصوص این کشورها باشد، اما این موضوع باعث نمی شود که از غذاهای این منطقه غافل شوید. بانیستا (Banista) یک شیرینی خوشمزه بلغاری است که در فر پخته می شود و پر از پنیر است. همچنین بلغارستان دارای سس مخصوصی است که از فلفل قرمز و گوجه فرنگی تهیه می شود که به آن لوتِنیستا (Lutenista) می گویند.

از نوشیدنی های مورد علاقه مردم اروپای شرقی، آیران (ayran) است، نوعی ماست مایع و شور( مشابه دوغ ). همچنین این منطقه به داشتن کباب های گوشت و کالباس های خوشمزه معروف است. کباب های این منطقه تحت تأثیر ترکیه و شبیه به کباب های این کشور است. همچنین برای مقابله با گرما معمولاً با همه ی غذاها سالاد سرو می شود، سالادی که از گوجه، خیار و پنیر سفید تشکیل شده و گاها در کشورهایی مثل یونان به آن زیتون نیز اضافه می شود.

غذاهایی که باید در اروپای شمالی بخوریم

پیدا کردن غذاهای این منطقه در سفر دشوار است. هرچند که واقعاً غذاهای خوشمزه ای در این منطقه وجود دارد. مخصوصاً شیرینی ها و غذاهای دریایی مانند ماهی.

سوئد و فنلاند از ماهی قزل آلا در غذاهای سنتی خود استفاده می کنند. یکی از غذاهای مخصوص سوئدی گراولاکس است که متشکل از فیله ی ماهی آزاد است که با موادی مانند خامه، شکر و گیاهان معطر مزه دار شده است. پنکیک دانمارکی نیز از دسرهای معروف این منطقه است و از دسرهای سنتی خوشمزه می توان به مولتکرم نروژ اشاره کرد که در هنگام کریسمس می توان آن را در تمام میزهای نروژی مشاهده نمود.

غذاهای خوشمزه اروپای جنوبی

وقتی صحبت از اروپای جنوبی و غذا می شود، نام ایتالیا برای همه ی علاقه مندان به غذا در سراسر جهان تداعی می شود. زیرا در لیست غذاهای ایتالیایی غذاهایی وجود دارد که بیشتر مردم جهان آنها را به اتفاق به عنوان خوشمزه ترین غذاهای دنیا می شناسند. به جرأت می توان گفت معدود کسانی هستند که پیتزا و پاستا را دوست نداشته باشند. البته غذاهای این کشور بسیار غنی تر از این دو غذا است.

بخش جنوب شرقی فرانسه و مارسی به غذاهای دریایی خود شهرت دارند. “بوسیلاب” یکی از بومی ترین غذاهایی است که می توانید در این منطقه میل کنید. اسپانیا نیز دارای غذاهای خوشمزه ای مانند “پایلا” و “تاپاس” است که نباید از دست دهید. اما در میان بهترین شیرینی های این منطقه انتخاب دشواری میان ژلاتوهای ایتالیایی و پاستیل های پرتغالی وجود دارد.

پس انداز پول؛ نکاتی برای کاهش هزینه سفر به اروپا

در حالی که بیشتر کشورهای اروپایی دارای ارز مشترکی به نام “یورو” هستند، اما کشورهایی هم هستند که ارز ملی خود را دارند. در حال حاضر به طور کلی 28 واحد پول رسمی برای کشورهای اروپایی وجود دارد.

به کجا سفر کنیم؟ راهنمای انتخاب مقصد سفر

به طور کلی سفر به اروپا هزینه ی نسبتاً بالایی در پی خواهد داشت، اما در این بین کشورهای اروپای غربی و شمالی از هزینه های نسبتاً بیشتری برخوردار هستند به شکلی که سفر با بودجه ی محدود به این کشورها مشکل است. درواقع می توان اینطور بیان کرد که اگر محدودیت بودجه دارید بهتر است به کشورهایی سفر کنید که واحد پول رسمی آنها یورو باشد.

فعالیت ها و سرگرمی های رایگان را پیدا کنید

یکی از خوبی های سفر به اروپا این است که معمولاً فرصت های فوق العاده برای استفاده از اکثر امکانات موجود فراهم است. به این معنی که برای حمل و نقل و بازدید از جاذبه های محلی برای سنین زیر 26 سال معمولاً تخفیفاتی در نظر می گیرند و یا در زمان هایی از سال بازدید از برخی مکان ها کاملاً رایگان خواهد بود. اینگونه پیشنهادات را می توانید با کمی جستجوی ساده پیش از سفر در اینترنت بیابید.

برای یافتن یک رویداد رایگان مانند کنسرت های فضای باز می توانید از دفاتر گردشگری و یا مردم محلی پرس و جو کنید. همچنین رفتن به ساحل در شهرهای ساحلی را فراموش نکنید، می تواند بخشی از تفریحات رایگان شما باشد.

اکثر پایتخت های اروپایی نیز در ساعات روز تورهای رایگان بازدید از شهر برگزار می کنند که استفاده از آنها جدای از بحث کاهش هزینه گام مناسبی برای آشنایی کلی با شهر مقصد سفرتان است.

چه چیزی به شما کمک می کند تا پول بیشتری پس انداز کنید؟

همیشه هزینه های بزرگ مانند هزینه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل یا به طور کلی هزینه ی پرواز و اقامت، اولین گزینه هایی هستند که برای صرفه جویی به ذهن انسان خطور می کنند. هرچند که خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل ارزان گام مناسبی در کاهش هزینه های سفر خواهند بود اما راه های دیگری هم وجود دارد.

یکی از این راه ها این است که هر از چند گاهی پخت و پز وعده های غذایی خود را به عهده بگیرید. فراموش نکنید که مردم محلی منطقه ای که به آن سفر می کنید تمام وعده های غذایی خود را در کافه ها و رستوران ها نمی خورند. خرید مواد اولیه غذایی می تواند به صرفه تر از غذا خوردن در رستوران باشد. البته در اروپاً معمولاً رستوران ها برای نهار و زمان خلوت خود منویی با قیمت پایین تر ارائه می دهند، پس اینگونه رستوران ها را برای نهار امتحان کنید.

برای بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق قبل از یک سفر اروپایی باید زمان زیادی را صرف این موضوع کنید، سعی کردیم به مهم ترین موضوعاتی که باید در این باره بدانید مروری کلی داشته باشیم. در نظر داشته باشید که مهم ترین قدم برای یک سفر خارجی برای تابعین کشور ما، به ترتیب دریافت ویزای کشور مقصد و جستجو برای خرید بهترین و ارزانترین بلیط هواپیما خارجی است. سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما، روگو سعی بر این دارد تا به سهولت کار مسافران عزیز در مسیر خرید بلیط ارزان هواپیما بیافزاید.

نظر شما درباره ی سفر به اروپا چیست؟ تجربیات و پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.