در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

چه زمانی بلیط چارتر هواپیما نخریم؟

نویسنده نیکان نصرالله تبار

در سال های اخیر افزایش تعداد سامانه های آنلاین، شرایط را برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما آسان تر نموده است. در نتیجه دیگر برای خرید بلیط هواپیما نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر مسافرتی و هواپیمایی مختلف برای پیدا کردن پرواز مورد نظر با قیمت مناسب نیست. می توان با مراجعه به فروشنده های آنلاین بلیط و مقایسه پروازهای موجود در زمانی کوتاه بهترین گزینه را انتخاب نمود. 

هنگام جست و جو برای خرید اینترنتی بلیط، همواره گزینه هایی وجود دارند که از سایر پروازها قیمت کمتر و مناسب تری دارند. این گزینه ها تحت عنوان بلیط چارتر هواپیما شناخته می شوند. بلیط هایی که توسط برخی از شرکت های واسط از شرکت های هواپیمایی خریداری به صورت عمده خریداری می شوند. درواقع این شرکت ها که چارتر کننده نام دارند، اقدام به پیش خرید برخی بخش و یا کل بلیط های یک پرواز می کنند و پس از آن قیمت گذاری این بلیط ها مستقیماً به عهده ی خودشان است.

معمولاً با نزدیک شدن به زمان پرواز، شرکت های چارتر کننده اقدام به کاهش قیمت بلیط های باقی ماننده می کنند تا شانس فروش بلیط بیشتری را داشته باشند. به طور کلی همیشه بلیط چارتر هواپیما گزینه ی بسیار مناسبی برای کاهش هزینه های سفر و خرید بلیط ارزان هواپیما است. افزایش قیمت های بلیط هواپیما نیز باعث بیشتر شدن علاقه ی مسافران به خرید بلیط چارتر ارزان گردیده است. اما شرایطی نیز وجود دارد که خرید بلیط چارتری می تواند باعث دردسر و یا ضرر شود. درواقع خرید بلیط چارتر هواپیما همیشه و برای همه ی مسافران مناسب نیست.

خرید بلیط چارتری در تعطیلات

گفتیم که بلیط های چارتری با نزدیک شدن به موعد پرواز، با کاهش قیمت روبرو می شوند. اما این موضوع همیشه صدق نمی کند. خرید بلیط لحظه آخری ارزان در ایام تعطیلات که سفرها بیش از سایر ایام سال است، تقریباً برای اکثر مقاصد سفر نا ممکن است. دو دلیل برای توجیه این موضوع وجود دارد. اول این که همانطور که گفتیم شرکت های چارتر کننده قیمت بلیط های باقی مانده را کاهش می دهند. با افزایش سفرها در تعطیلات، تقاضا نیز برای خرید بلیط بیش از قبل می شود. لذا دلیلی برای ارزان کردن بلیط به منظور افزایش فروش وجود ندارد. همچنین اگر خرید بلیط را به لحظات آخر موکول کنیم، امکان این که بلیط مناسب برای مقصد مورد نظر پیدا نکنیم افزایش می یابد. چرا که اغلب مسافران برای اجتناب از به هم خوردن برنامه ی سفرشان، از مدت ها قبل اقدام به خرید اینترنتی بلیط هواپیما می کنند. در نتیحه اکثر پروازها خیلی زود به وضعیت تکمیل ظرفیت می رسند.

برای کودکان بلیط چارتر نخرید

خریدن بلیط چارتر برای کودکان تأثیری بر روی قیمت و هزینه های خرید بلیط هواپیما ندارد. چرا که بلیط های چارتری تقسیم بندی سنی ندارند و برای تمامی سنین با یک قیمت محاسبه می شوند. در صورتی که بلیط های سیستمی قیمت های متفاوتی برای کودکان به نسبت بزرگسالان دارد. البته گاهاً قیمت بلیط چارتری ممکن است از بلیط سیستمی کودکان نیز ارزان تر شود که در آن شرایط خرید بلیط هواپیما ارزان گزینه ی مقرون به صرفه تری است. اما به طور کل باید هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما، قیمت بلیط چارتری را با بلیط سیستمی کودکان مقایسه کرده و گزینه ی مناسب تر را انتخاب کنید.

هر چه مقصد پرسفرتر، شانس خرید بلیط ارزان کمتر

گفتیم در ایام تعطیل و پر سفر امکان خرید بلیط چارتری کاهش می یابد. علاوه بر این در برخی از مقاصد در تمامی ایام سال دارای رفت و آمدهای بیشتری به نسبت سایر شهرها هستند. لذا شرکت های چارتر کننده کمتر اقدام به کاهش قیمت بلیط پروازهایی به این مقاصد می کنند. در نتیجه انتظار برای خرید بلیط لحظه آخری ارزان به این مقاصد ممکن است با تکمیل ظرفیت پرواز مورد نظر و جا ماندن از سفر همراه باشد. 

بلیط لحظه آخرین ارزان کنسلی ندارد

گاهاً ممکن است شرایط شما برای رفتن به سفر قطعی نباشد و احتمال کنسل شدن سفر به دلایل مختلف برایتان وجود داشته باشد. در این شرایط بهتر است از بلیط های سیستمی استفاده کنید. چرا که بلیط چارتر هواپیما کنسلی ندارد و در صورتی که به پرواز نرسید دچار ضرر و زیان می شوید. به همین دلیل خرید بلیط چارتری تنها در زمانی توصیه می شود که از رفتن به سفر اطمینان کامل دارید و می دانید که با شریط کنسلی روبرو نخواهید شد. قابلیت کنسلی بلیط یکی از مزایای بلیط های سیستمی است که می توانید در این شرایط از آن بهره مند شوید.

چگونه از بهترین قیمت ها و بهترین زمان خرید بلیط آگاه باشیم؟

سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما، روگو همواره سعی در ارائه ارزان ترین بلیط های هواپیما به مقاصد مختلف دارد. برای اینکه از قیمت بلیط در زمان های مختلف آگاه باشید و به طور کلی در جریان روند تغییرات قیمت ها قرار داشته باشید می توانید در بازه های زمانی مختلف قمیت بلیط مورد نظرتان را در وبسایت روگو جستجو کنید. در این شرایط پس از مدتی گران ترین و ارزان ترین پروازها را می شناسید، بهترین روز رزرو بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را پیدا می کنید و در هنگام سفر شانس خرید بلیط لحظه آخری ارزان برای خود را افزایش می دهید.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.