در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

مزایای سفر با هواپیما

نویسنده سمانه اسدی

تجربه های لذت بخش، آشنایی با فرهنگی جدید، چشیدن طعم ها ومزه های متفاوت و دیدن چشم اندازهای تازه همه آن چیزهایی هستند که با سفر کردن بدست می آیند.

در این موضوع که همه ما نیاز داریم تا برای کنار آمدن با روزهای کسل کننده؛ زمانی را هم به گشت و گذار اختصاص دهیم؛ جای شکی نیست. منتهی انتخاب وسیله نقلیه مناسب هم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

گاهی به اجبار با گزینه های متعددی رو به رو نیستیم؛ تمایل داریم با قطار مسیر را طی کنیم اما شرایط با خواست ما هماهنگ نیست و مقصد ایستگاه ندارد. با این حال اغلب شهرهای معروف یا حتی کم تر شناخته شده دنیا، به فرودگاه مجهز می باشند که شما با رزرو بلیط هواپیما می توانید با هواپیما در زمان کمتری سفر کنید.

هدف جهانی، گسترش صنعت توریسم موجب شده تا توجه زیادی به احداث آن ها معطوف شود. امروزه می توان به آسانی و به صورت اینترنتی خرید بلیط هواپیما را انجام داد و راهی شد؛ اما پیش از این باید بدانیم چرا بهترین روش جا به جایی همین است.

در ادامه مطلب پیش رو، مهم ترین مزایای سفر هوایی را بررسی خواهیم کرد؛ همراه ما باشید. 

·      سرعت

اگر یک بار هم تجربه استفاده از هواپیما را داشته باشید به خوبی می دانید که تا چه اندازه در وقت صرفه جویی خواهد شد. یک سفر عالی و به یاد ماندنی اگر شروع خوبی داشته باشد؛ احتمال اینکه بهتر پیش رفتن آن بیشتر است.

بعضی اوقات خستگی طول راه چنان بر تن می نشیند که حتی تا دو روز بعد هم، همچنان کمی احساس کوفتگی داریم. مدت نه چندان کمی که در مسیر طی کرده ایم؛ هم از لحاظ فیزیکی چندان راحت نبوده و هم زمان طولانی را از ما گرفته است.

تصور کنید مقصد شما شهر شیراز می باشد؛ در این صورت با مبدا در نظر گرفتن تهران، باید حدود 930 کیلومتر را پشت سر بگذارید. اگر مایل باشید با خودروی شخصی این راه را طی نمایید؛ باید 10 تا 11 ساعت زمان را مد نظر قرار دهید.

حالا در روش دیگر، بلیط هواپیما را در دست دارید و بعد از تقریبا 1:30 در شیراز خواهید بود. اختلاف زمانی که قابل انکار نیست. حالا می توانید قضاوت کنید که آیا ترجیح نمی دهید این تفاوت 10 ساعته را به تفریح بپردازید تا اینکه در جاده باشید؟

·      دسترسی

با خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما می توانید به دورترین نقاط دنیا هم دسترسی پیدا کنید. در واقع چه یک کلانشهر به نسبت نزدیک را مقصد قرار داده باشید یا یک جزیره در جنوب ایتالیا، در هر دو صورت پرواز، شیوه مناسب تری محسوب می شود.

گاهی اوقات جاده ها در جاهای مختلف چندان امن نیستند و رفت و آمد در آن ها هم راحت به نظر نمی رسد. همین طور به دلیل موقعیت های جغرافیایی متفاوت، ایستگاه قطار هم در آن ها وجود ندارد یا از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

بنا بر همین علل، توصیه می شود تا سفر هوایی در الویت مسافران باشد تا با روشی آسان و راحت جا به جا شوند.

·       امنیت

هرچند بارها خبر سقوط هواپیماها شوک بسیاری را به وجود آورده، اما قطعا اگر تعداد این حوادث را با میزان پروازهایی که از ایرلاین های مختلف در سراسر دنیا و در طول شبانه روز اتفاق میفتند، مقایسه کنید؛ درمی یابید که امنیت این شیوه حمل و نقل فوق العاده بالا است.

به نسبت تصادفات جاده ای و حتی سرقت هایی که اتفاق می افتند اصلا نمی توان از امن بودن خطوط هوایی چشم پوشی کرد. در واقع خاطر جمع خواهید بود که مشکلی تهدیدتان نمی کند.

·      بهداشت

یکی از شاخص ترین مزیت های این پرنده های غول پیکر، بهداشت قابل توجه درون آن ها است. قبل از ورود مسافران و پس از خروج آن ها کابین اصلی تمیز می شود و به وضوح می توان از پاکیزگی محیط اطمینان حاصل کرد.

همچنین نکته دیگر وضعیت سرویس های بهداشتی است. هرچند مدت زمان کمی را در طول پرواز طی خواهید کرد اما در صورت نیاز، امکانات خوب و مناسبی فراهم می باشد. زمانی که با خودوری شخصی مسافرت می کنید؛ دسترسی به سرویس، مشکل جدی محسوب می شود. 

·      خدمات دهی

حضور مهمانداران برای رفاه حال مسافران ضروری است. در لحظه پاسخ گویی صورت می گیرد و هر چیزی که لازم داشته باشید به سرعت فراهم می شود. در مقاسیه با سایر وسایل حمل و نقل این مورد یک مزیت قابل ملاحظه به نظر می رسد که نباید از آن غافل شوید.

همین طور باید اضافه کرد اگر خرید بلیط هواپیما شما، از نوع فرست کلاس یا بیزینس کلاس باشد؛ فراخور آن از امکانات بیشتری برخوردار خواهید شد. برای مثال باید به تلوزیون، تخت، کترینگ متنوع و… اشاره کرد اما در مقابل نمی توانید خرید بلیط ارزان هواپیما را داشته باشید.

·       راحتی

هیچ چیز جایگزین صندلی های راحت هواپیما نمی شود. از طرفی مهماندارها هر آنچه لازم داشته باشید برای شما فراهم می کنند و از سوی دیگر لازم نیست ساعت های طولانی سر جای تان بمانید و به زودی فرود می آیید.

برای سالمندان، افرادی که با دردهای عضلانی درگیر هستند، خانم های باردار، خانواده های دارای نوزاد یا فرزندان کوچک و افراد این چنینی بهترین راه همین است که حتما از پروازی امن استفاده کنند.

اگر کمر درد یا پا درد داشته باشید بعید است خودرو شخصی یا اتوبوس ها را برای شما گزینه مناسبی تلقی کرد. به همین جهت شاید بهتر باشد کم خطر ترین روش یعنی خطوطد هوایی را انتخاب نمایید. 

·      عدم ترافیک

زندگی شهری کم و بیش همه ما را با مقوله ترافیک به اندازه کافی آشنا کرده و حتما بابت آن بارها کلافه شده ایم. بلیط خود را خریداری می کنید و حالا خیال راحت در کمترین زمان ممکن در مقصد هستید بدون اینکه بخواهید دقیقه را پشت ترافیک بگذرانید.

ویژگی ای عالی ای که اطمینان می دهد قرار نیست از همین شروع سفر با اعصاب خوردی همراه باشید. در این صورت قطعا با تصادف هم رو به رو نخواهید شد.

·       مناسب برای کودکان

یکی از خصوصیات بارز کودکان این است که خیلی زود بی حوصله می شوند. روحیه پر تکاپو و جست و جو گر آن ها تاب این را ندارد که بخواهند چندین ساعت را در یک فضا بمانند. آن هم در شرایطی که خیلی هم امکان بازی کردن و حرکت برای آن ها وجود ندارد.

بنا بر همین مسئله به خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند توصیه می شود تا برای رفت و آمد با رزرو بلیط هواپیما از سفر با هواپیما بهره ببرند. زیرا مدت زمان کمتری نیاز است و کودکان در فاصله یک تا دو ساعته می توانند بخوابند یا با اسباب بازی های مناسبی که مهمانداران به آن ها می دهند؛ بازی کنند.

به هر ترتیب برای بچه ها درک وضعیت بزرگترها خیلی آسان نیست. شاید اگر تلاش کنیم تا یک در فضایی برای زمان نسبتا طولانی، بمانند کلافه شوند و با بهانه گیری کمی لذت سفر را به کام پدر و مادر تلخ کنند. 

·      چشم انداز متفاوت

روزی انسان ها آرزو داشتند تا مثل پرندگان بتوانند از نزدیک ترین مقیاس ابرها را ببینند و در آسمان حضور داشته باشند. به لطف پیشرفت های بشری این موضوع دیگر یک آرزو نیست.

به راحتی و با صرف هزینه معقولی امکان این را دارید که زیبایی های بی بدیل بالای سرتان را در کمترین فاصله ممکن تماشا کنید. تجربه ای فراموش نشدنی، لذت بخش و آرام و راحت که تا مدت ها در ذهن باقی می مانند.

همین حالا می توانید خرید بلیط هواپیما را انجام دهید و برای یک تا دو ساعت، فارغ از تمام نگرانی ها و تنش های روزمره، لا به لای ابرها پرواز کنید.

سمانه اسدی

سمانه سال 91 تو رشته ی عمران فارغ التحصیل شد و از همون زمان یکی از همکارهای پرانرژی ماست. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث میشه تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کارش بهترین باشه. کارهای چالشی و هیجان انگیز رو دوست داره و با تحقیق و نوشتن درباره ی سفر، سعی می کنه تا احساس تازگی و سرزندگی خودش رو منتقل کنه