در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

بهترین روش خرید بلیط هواپیما

نویسنده سمانه اسدی

سرعت، امنیت و راحتی بی اندازه سفر با هواپیما، باعث شده تا به انتخاب نخست بسیاری از ما تبدیل شود. مخصوصا امروزه که با روی کار آمدن انواع سایت هایی که به طور آنلاین بلیط می فروشند؛ بیشتر از همیشه دسترسی به این شیوه حمل و نقل آسان شده است. هرچند جا به جایی با کمک خطوط هوایی مزیت های بی شماری دارد و روشی امن و محبوب محسوب می شود؛ با به کارگیری چند ترفند و رعایت چند نکته می توان تجربه بتر و لذت بخش تری خلق کرد. شاید ابتدا که به خرید بلیط هواپیما فکر کنید؛ تصور کنید تنها اگر بخواهید به صورت آنلاین این پروسه را طی نمایید؛ کافی باشد. در حالی که نکات ریز دیگری هم وجود دارد که هم باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود و هم وقت کمتری از شما می گیرید. در ادامه درباره چون و چرای رزرو بلیط هواپیما به طور کامل توضیح خواهیم داد. مواردی که اگر با دقت آن ها را در نظر بگیرید؛ از سیو کردن پول تان حتما خوشحال خواهید شد. برای آشنایی با این توصیه های کاربردی، تا انتها با روگو همراه باشید. چرا آنلاین بلیط بخریم؟ اولین مسئله ای که شاید به دنبال پاسخ آن باشید؛ چرایی خرید اینترنتی است. به طور واضح با پیشرفت تکنولوژی و فراگیری استفاده از آن ها همه مردم به دنبال ساده تر کردن امور خود هستند. اگر این فرصت فراهم شده تا بدون کمترین اتلاف وقت بتوانید خیلی از موضوعات روزمره را کنترل کنید؛ منطقی به نظر نمی رسد که به چیزی غیر از آن راضی شوید. خرید بلیط هواپیما تا مدتی نه چندان کوتاه، عمدتا به شکل حضوری در آژانس های گردشگری معامله می شد. با رشد و فراهم آمدن شرایط مناسب برای انجام آنلاین این کار؛ دیگر حداقل 90 درصد مردم تمایل دارند تا همین گونه بلیط تهیه کنند. شما با این کار ساعت های طلایی عمر را می توانید برای یک موضوع دیگر صرف نمایید و فقط با چند دستورالعمل ساده؛ از زمان دقیق پرواز، شماره صندلی و…آگاه شوید. دلیل دیگری که اهمیت خرید آنلاین را گوشزد می کند؛ فرصتی است که برای مقایسه قیمت ها به دست می آورید. سایت مورد نظر را باز کرده و ایرلاین های مختلف و یا پیشنهادات آژانس های هواپیمایی را یک به یک ملاحظه می کنید تا بهترین و به صرفه ترین تصمیم را بگیرید.

· توجه به زمان

خیلی از مردم عات دارند که برنامه سفر خود را از چند ماه قبل تر با جزئیات مشخص کنند. منتهی اگر شما مایل هستید تا خرج و مخارج را کاهش دهید؛ کمی صبورتر بوده و حداقل در چند روز آخر به رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید.

شاید بسیاری در مشخص کردن مسائل مربوط به سفر، توجه چندانی به هزینه های حمل و نقل نداشته باشند اما پیشنهاد می کنیم که حتما آن را جدی بگیرید. گاهی اوقات شرکت هواپیمایی مختلف تخفیف های متعددی می گذارند. البته اگر کمی آخر وقت تر و نزدیک به روز پرواز خریداری نمایید؛ با آن ها مواجه خواهید شد.

· ایرلاین های مختلف

اصرار نورزید که حتما با یک ایرلاین خاصی سفر بروید. اگر می خواهید با نرخ های مناسب تری رو به رو شوید لازم است تا حتما سایر آن را هم چک کنید. علاوه بر تخفیفاتی که در مواقع مختلف گذاشته می شوند؛ عمدتا در حالت عادی هم کمی تفاوت قیمت بین آن ها وجود دارد. مدام سایت ها را چک کنید تا به روز و لحظه به لحظه از نرخ بلیط ها آگاه باشید و خرید بلیط ارزان هواپیما را انجام دهید.

· کلاس پروازی مناسب

تعدادی از افراد به خصوص در سفرهای برون مرزی ترجیح می دهند حین خرید بلیط هواپیما، صندلی فرست کلاس انتخاب کنند. جای شک و شبهه نیست که در این صورت از خدمات و امکانات ویژه ای برخوردار خواهند بود؛ به همان میزان باید هزینه بیشتری هم بپردازند.

جایگاه استاندارد و صندلی های اکونومی، متعادل ترین قیمت ها را دارند؛ چنانچه به دنبال ارزان تر پیش بردن این مرحله هستید؛ مانند اغلب مردم همین گزینه را انتخاب نمایید.

· عدم سفر به شهرهای پر استقبال

تا صحبت از تعطیلات می شود؛ حداقل نیمی از جمعیت کشور به سوی نواحی شمالی یا مناطق ساحلی جنوب راهی می شوند. یک روش درست دیگری که باید به آن توجه داشت؛ عدم سفر به همین شهرهای پر استقبال درمواقع خاص است.

قائدتا وقتی همه مثلا جزیره کیش را مقصد قرار می دهند؛ بلیط ها هم افزایش قیمت خواهند داشت. در نتیجه توصیه می کنیم برنامه ریزی خود را به زمان دیگری موکول فرمایید تا در زمانی که حجم مسافر کم است خرید بلیط هواپیما ارزان و به صرفه تر را انجام دهید.

· پرهیز از سفر در مواقع شلوغ

اگر مانند بیشتر افراد ترجیح بدهید آخر هفته یا در شروع تعطیلات نووز مسافرت بروید؛ باید انتظار بلیط های گران را هم داشته باشید. خیلی ها به طور معمول شلوغی و ازدحام را نمی پسندند؛ چنانچه در این دسته جای می گیرید ناخودآگاه هزینه ها هم برای شما کمتر خواهند شد.

به جای روزهایی مثل پنجشنبه و جمعه برای شروع حرکت، برای مثال شنبه یا یکشنبه را انتخاب کنید. در این صورت احتمالا با اندک تفاوت قیمتی رو به رو می شوید.

·  خرید بلیط چارتر

بلیط های چارتر به نوعی اطلاق می شوند که مثلا یک سازمان یا آژانس گردشگری، با ایرلاینی قرارداد بسته که تا دوره مشخصی، صندلی های هواپیما تحت اجاره آن باشد.

آن سازمان یا شرکت اجاره کننده، چون به جای تکی پرداخت کردن، یک جا خرید انجام داده؛ قیمت های کمتری به مسافران پیشنهاد می دهد. هرچه هم که با موعد مقرر پروازها نزدیک تر باشیم نرخ ها عمدتا افت بیشتری را تجربه خواهند کرد.

بنا بر این توضیح، ترجیح این است که هواپیما ولو ارزان تر اما پر، به سمت مقصد به حرکت دربیاید. اگر بلیط چارتر بخرید به طور قطع نیست به بلیط های سیستمی وجهه معقول تری می پردازید. البته دقت کنید که تنها اگر اطمینان دارید به چارتر بیندیشید؛ زیرا کنسلی متضمن مرجوع کردن وجه پرداختی نیست.

· ساعات کم تردد تر

بعضی ساعت ها اگر به فرودگاه سر بزنید؛ بیشتر از سایر وقت ها آن را مملو از جمعیت خواهید دید. طبق شواهد آماری، مردم بلیط های ساعات ابتدایی روز، صبح های خیلی زود را کمتر مورد استقبال قرار می دهد.

واضح است که در چنین شرایطی، این اوقات کم هزینه تر هستند. در نتیجه دفعه بعدی که خواستید بلیط تهیه کنید؛ مثل دفعات قبل اصرار نورزید که بعد از ظهر یا شب پرواز کنید. 

·      بلیط لحظه آخری

بلیط های لحظه آخری نوعی از چارتر به شمار می روند. ارزان ترین روش ممکن خرید بلیط ارزان هواپیما این است که در ساعات نزدیک به پرواز بلیط بخرید. منتهی این موضوع درمواقعی که بلیط به علت استقبال بی اندازه توریست ها، کمیاب باشد؛ برعکس عمل می کند.

پس اگر می خواهید در لحظات پایانی از شماره صندلی خود آگاه شوید؛ بیشتر در انتخاب مقصد و زمان تقریبی سفر دقت به خرج دهید. به طور مداوم سایت ها را چک نمایید تا از آخرین قیمت ها اطلاع یابید.

·      توجه به فرودگاه مقصد

خیلی از شهرها تنها یک فرودگاه دارند یا تنها با یک پرواز می توان به آن جا رفت. دقت کنید که در برخی مواقع این شرایط صادق نیست. به ویژه اگر مقصد برون مرزی داشته باشید؛ امکان استفاده از چند پرواز وجو دارد.

همچنین اجباری نیست که حتما در فرودگاه خاصی بر زمین بنشینید و انتخاب های دیگری هم دارید. امکان دارد بین این گزینه ها، تفاوت قیمت نیز به چشم بخورد. در نتیجه با اطلاعات کامل دست به تصمیم گیری بزنید. 

·  خرید از درگاه مطمئن

یک نکته دیگر که برای خرید بلیط هواپیما ، رعایت آن بسیار ضروری می باشد؛ انتخاب سایت و درگاه مطمئن و مناسب است. برخی از آن ها درصدهای زیادی روی قیمت اعمال می کنند. به همین علت لازم است تا حتما دقت به خرج دهید.

اگر به دنبال بلیط های لحظه آخری مقرون به صرفه و پیشنهادات عالی دیگر هستید؛ سایت روگو مناسب ترین قیمت ها را برای خرید بلیط هواپیما به شما عرضه می کند.

سمانه اسدی

سمانه سال 91 تو رشته ی عمران فارغ التحصیل شد و از همون زمان یکی از همکارهای پرانرژی ماست. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث میشه تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کارش بهترین باشه. کارهای چالشی و هیجان انگیز رو دوست داره و با تحقیق و نوشتن درباره ی سفر، سعی می کنه تا احساس تازگی و سرزندگی خودش رو منتقل کنه