در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

انتخاب محل مناسب سفر

نویسنده سمانه اسدی

همیشه قبل از سفر کردن، انتخاب کردن یک منطقه مناسب برای گذراندن اوقات، دغدغه بسیار بزرگی برای افراد است. 

یافتن مکانی که بتواند تمام نیازهای افراد را در حین سفر برطرف کند و در عین زیبایی و محیط دلچسب، پر از جاذبه های گردشگری باشد، شاید به نظر کار سختی به نظر برسد، اما اصلا اینگونه نیست و تنها با رعایت کردن چند نکته کوچک، می توان مکان مناسبی را برای سفر انتخاب کرد. 

حال ما در این مقاله تمام این اطلاعات را برای شما جمع آوری کرده ایم و در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

 

نکاتی که قبل از سفر باید رعایت شود

همه ما قبل از سفر کردن، به برخی مسائل و جزئیات فکر می کنیم و پس از بررسی کردن آن ها، سفر را شروع می کنیم. برخی از این نکات که حتما باید قبل از شروع سفر به آن ها توجه کنیم؛ عبارت اند از:

برنامه ریزی کردن قبل از سفر کردن

یکی از موارد بسیار مهمی که قبل از سفر کردن باید به آن توجه داشت، برنامه ریزی قبل از آماده شدن برای سفر است. افراد می توانند بعد از رزرو بلیط هواپیما برای سفر با تهیه کردن یک لیست، برنامه سفر خود و کارهایی که باید در طول سفر انجام دهند را یادداشت کنند.

 این کارها می تواند مجموعه ای کارهای روزمره ای باشد که افراد قصد دارند آن را در طول سفر انجام دهند. این لیست می تواند مجموعه از محاسبه ها و کارهای معمولی باشد که در حین سفر قصد انجام دادن آن را دارند.

در قسمت برنامه ریزی مشخص می شود که چه مدت قصد دارند وقت خود را برای گردشگری بگذارند و یا حتی به کجا سفر کنند.

توجه داشتن به هدف سفر

نکته بعدی که باید به آن توحه داشت، هدف سفر است. هدف سفر به این معناست که فرد فکر می کند که برای چه قصد سفر دارد و هدف او از سفر کردن چیست؟ یرخئ از افراد، برای استراحت کردن و آزاد کردن فکر خود سفر می کنند.

بعضی دیگر هم برای انجام دادن پروژه و عملیات های کاری سفر می کنند. تعدادی از افراد هم برای تفریح کردن و کسب تجربه سفر می کنند.

اگر فرد تصمیم بگیرد که هدف سفر کردن او چیست، بهتر می تواند شهر یا مکان مناسب سفر خود را بیابد. و بعد از انتخاب مقصد سفر خود خرید بلیط هواپیما را برای سفر انجام دهد. مثلا فردی که قصد دارد برای استراحت سفر کند، می تواند با انتخاب کردن مکان ها و جاذبه های طبیعی که از جمعیت به دور هستند، سفر خود را آغاز کند.

 

توجه کردن به وضعیت آب و هوایی

چک کردن وضعیت آب و هوا یکی دیگر از نکات مهمی است که قبل از سفر ، خرید بلیط هواپیما و انتخاب کردن شهر باید به آن دقت کرد.

 با رعایت نکردن این موضوع سبب می شود تا افراد ندانسته و بدون داشتن هیچ اطلاعی با سفر کردن به شهر مورد نظر، دچار عوامل طبیعی و جوی مثل، سیل، باران شدید و یخ زدگی شوند و سفر آن ها هم با مشکل مواجه شود.

 بهترین فصل برای سفر و گشت و گذار، بهار و تابستان می باشد؛ زیرا این دو فصل آب و هوای نسبتا معتدل و ثابتی دارند و افراد هم دچار مشکلات و عوامل جوی در حین سفر نمی شوند.

انتخاب کردن شهری جدید

بعد از رعایت سه نکته قبل، باید افراد به انتخاب شهری جدید برای سفر کردن فکر کنند. مثلا اگر کسی قبلا به استان یزد رفته و مجددا قصد سفر کردن دارد، می تواند شهرهایی را در لیست خود قرار دهد که تا کنون از آن ها بازدید نکرده است. 

این گونه افراد از شهرها خسته نمی شوند و هم به گونه ای تجربه های جدید در شهرهای جدید کسب می کنند و با انواع فرهنگ و آداب مردم آشنا می شوند.

انتخاب کردن محل استراحت و اقامت

انتخاب کردن محل اقامت هم جزو گزینه های ضروری سفر است که باید به آن توجه داشت. مثلا اگر کسی قصد دارد که اقامت خود را در هتل بگذارند، می تواند قبل از شروع سفر، هتل مورد نظر را رزرو کند.

البته این موضوع را نباید فراموش کنید که انتخاب کردن یک هتل یا یک مکان اقامتی، از پیدا کردن شهر برای سفر و گردشگری، اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا افراد قصد دارند که مواقع استراحت و زمان های خالی خود را در آن مکان بگذارنند.

داشتن یک برنامه اضافه

همیشه در حین سفر، باید یک برنامه ریزی دیگری هم وجود داشته باشد تا در مواقعی که شرایط تغییر می کند از آن استفاده کنند.

مثلا اگر فردی که هنگام سفر به مشکلات جوی مثل سیل و… برخورد، باید برنامه دیگری داشته باشد تا از آن شهر تغییر مقصد دهد یا از مکانی که قصد بازدید داشتند، دور شوند. این برنامه ها جایگزین برنامه ریزی اصلی هستند و در شرایط خاص استفاده می شوند.

کسب کردن اطلاعات از شهر مورد نظر

همیشه قبل از رزرو بلیط هواپیما برای سفر، باید پیش زمینه ای یا اطلاعاتی از شهر مورد نظر وجود داشته باشد. این اطلاعات می تواند راجبع آداب، رسوم، فرهنگ و حتی لهجه آن ها باشد. با کسب این اطلاعات فرد سفر کننده می دانند که در طول سفر باید چه سوغاتی هایی را تهیه کند یا حتی چه غذاهای مشهوری را بخورد. اطلاعات هر شهری در اینترنت وجود دارد و تمامی افراد می توانند به راحتی از آن ها استفاده کنند.

بازدید از سایت های مربوطه برای تهیه کردن بلیط 

همه افراد با ماشین شخصی مسافرت نمی کنند و خیلی از افراد با وسایل نقلیه عمومی سفر خود را آغاز می کنند. کسانی که قصد خرید بلیط هواپیما، اتوبوس و… را دارند، می توانند با بازدید از سایت های معتبر بلیط خود را برای روز مورد نظر رزو کنند و پس از آن برای آماده سازی بقیه اجزا اقدام کنند.

مطالعه کردن کتاب یا مقالات مربوط با سفر

هر فردی برای وارد شدن به یک محیط جدید، باید از قبل کمی با آن اشنایی داشته باشد تا در هنگام سفر به مشکل برنخورد.

 مثلا کسی که قصد دارد به شهرهای شمالی سفر کند، با خواندن کتاب و مقالات مربوط با سفر، می داند که چه وسایل و تجهیزاتی را با خود به همراه داشته باشد تا در شهرهای پر باران شمالی دچار مشکل نشود. 

کتاب ها و مقالات راهنما، همه چیز را راجب یه سفر اصولی توضیح داده اند و حتی شرایط سخت را ذکر کرده اند تا افراد بدانند در مواقع سخت باید چه کاری را انجام دهند.

بودجه بندی و توجه به هزینه ها 

همان طور که در مطالب قبل تر هم به این موضوع اشاره شد، همیشه قبل از سفر‌کردن باید بودجه را مورد نظر قرار داد. افراد قبل از هر تصمیم گیری و یا حتی خرید بلیط و رزو مکان اقامتی، باید به بودجه خود توجه داشته باشند و نسبت به آن برنامه ریزی کنند.

 مثلا فردی که هزینه کمتری را برای سفر خود سرمایه گذاری می کند، بلیط اتوبوس را جایگزین بلیط هواپیما می کند تا هزینه کم تری بپردازد. شاید مسافت زیادتر باشد اما هزینه کم تری خرج می شود و در نتیجه می توان از بقیه بودجه در هنگام سفر استفاده کرد.

اگر برای هزینه سفر مشکلی ندارید خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما بهترین گزینه است حتی با خرید بلیط لحظه آخری و خرید بلیط چارتری می توانید خرید بلیط ارزان هواپیما را داشته باشید.

بهترین راه کار برای برنامه ریزی کردن بودجه ها یادداشت کردن آن ها می باشد. با درج کردن قیمت های تقریبی، شما می توانید هزینه های احتمالی سفر را مشخص کنید. البته به یاد داشته باشید که برای بودجه بندی همیشه بالاترین رقم را برای اعداد تقریبی در نظر بگیرید تا در حین سفر دچار مشکل نشوید. 

سمانه اسدی

سمانه سال 91 تو رشته ی عمران فارغ التحصیل شد و از همون زمان یکی از همکارهای پرانرژی ماست. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث میشه تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کارش بهترین باشه. کارهای چالشی و هیجان انگیز رو دوست داره و با تحقیق و نوشتن درباره ی سفر، سعی می کنه تا احساس تازگی و سرزندگی خودش رو منتقل کنه