در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

انتخاب مناسب ترین روش سفر

نویسنده سمانه اسدی

شاید الان اگر هر یک از ما به گذشته نگاه کنیم ومتصور شویم که روزی مردم با اسب و شتر مسافت ها خیلی طولانی را طی می کردند؛ متعجب شویم. با این وجود نمی توان انکار کرد که امکانات در سال های پیش از همین حد و اندازه فراتر نمی رفت.

مردم انتخاب های محدودی پیش رو داشتند. به مرور کشتی های ابتدایی ساخته شدند اما آن ها نیز برای مقیاس های وسیع، زمان زیادی طلب می کردند؛ شاید رسیدن از کشوری به کشور دیگر، تا ماه ها به طول می انجامید.

همه آن روزها حالا دیگر جزوی از تاریخ به شمار می روند. شرایط تغییرات بسیاری داشته و به جرئت باید گفت که اغلب افراد می خواهد در سریع ترین شکل ممکن، طولانی ترین مسیرها را پشت سر بگذارد.

انتخاب ها گسترده تر شده اند و به نسبت، با روش های متعدد تری رو به رو هستیم. با توجه به چند نکته و رعایت یکسری از فاکتورها می توان تشخیص داد که کدام یک از شیوه ها مناسب تر می باشند.

ادامه این مطلب از سایت فروش بلیط روگو را به بررسی کامل این موارد اختصاص داده ایم. اگر در طول سال به دفعات سفر می کنید لازم است تا از آن ها آگاه باشید.

·  امکانات مقصد

شاید شما سفر با قطار را ترجیح بدهید اما شهر مقصد ایستگاه نداشته باشد. در نتیجه باید پیش از هر برنامه ریزی ای به امکانات موجود توجه کنید. بسیاری چون می خواهند هرطور شده با روش مدنظر خود راه را طی نمایند؛ شهری نزدیک به هدف اصلی خود برمی گزینند.

سپس با تاکسی یا اتوبوس ادامه مسیر را می روند. هرچند فکر چندان بدی نیست اما منطقی تر آن است که به ظرفیت های موجود بسنده کنید. .

·  هدف سفر

در کنار عواملی که در ادامه اشاره خواهد شد؛ هدف شما از سفر اهمیت غیر قابل انکاری دارد. برای کسی که برای کار یا یک جلسه مهم باید راهی را پشت سر بگذارد؛ زمان بندی مناسب و زود رسیدن بی شک مهم ترین معیار تلقی می شود.

همچنین امکان دارد گروهی از دوستان تصمیم داشته باشند تا وقت بیشتری برای کنار هم ماندن صرف کرده و با فراغ خاطر از مناظر پیرامون هم دیدن کنند. عجله ای هم در کار نیست. در چنین موقعیت های متفاوتی هدف آن ها است که مشخص می کند باید کدام روش را برگزینند. با رزرو بلیط هواپیما وسفر با هواپیما زمان بیشتری را برای در کنار دوستان بودن را دارند.

·  هزینه ها

خرید بلیط هواپیما، گذشتن از عوارضی ها، اضافه بار و…همه این ها هزینه هایی دربر دارند که باید در یک مقیاس حدودی با یکدیگر سنجیده شوند. برای مثال اگر بخواهید از خودروی شخصی استفاده کنید؛ خرج سوخت را باید در نظر گرفت.

در قطار، هر میزان باری که به همراه داشته باشید؛ با محدودیت مواجه نمی شوید. خرید بلیط هواپیما به نسبت سایر شیوه ها گران تر است اما سفر راحت تری در پیش دارید و زودتر هم می رسید.  

·   مسافت

مسافت را باید تاثیرگذار ترین مورد بر انتخاب روش سفر تلقی کرد. اگر مقصد فاصله چندانی با مبدا نداشته باشد و اختلاف میان آن ها را حدود چند شهر کوچک با فاصله های اندک تشکیل دهد؛ قطعا وسیله نقلیه شخصی یا اتوبوس عاقلانه ترین انتخاب است.

چنانچه به طور مثال می خواهید به مشهد بروید و زمان دغدغه اصلی شما نیست؛ قطار شاید انتخاب مناسبی باشد. خیلی از افراد ترجیح می دهند آرام آرام پیش رفته و از منظره اطراف لذت ببرند. شب راحت بخوابند و صبح به محل مورد نظر برسند.

از طرفی شخص دیگر متمایل است تا تنها حدود 1:30 در راه باشد و مابقی زمانش را صرف گشت و گذار در شهر مقصد نماید. در این صورت فرد با خرید بلیط هواپیما در کمترین زمان به شهر مورد نظر سفر میکند و از زمان خود استفاده بهینه خواهد کرد. همه این ها به سلیقه و انعطاف پذیری برنامه ریزی شما مربوط می شود.

·  شرایط جسمی

این طور تصور کنید که برای یک خانم باردار بهتر است تا با خرید بلیط هواپیما سفرش را آغاز کند یا روی صندلی اتوبوس بنشیند. توانایی جسمی او به صورتی نیست که بتواند چندین ساعت طولانی را در یک وسیله نقلیه دیگر با تلاطم های نه چندان کم طی کند.

یا در مقابل افرادی که سن بالایی دارند عمدتا دچار دردهای خفیف یا مضمن عضلانی هستند. برای آن ها بهتر است تا حتما از صندلی های راحت هواپیما استفاده کرده و خیلی زود به مقصد برسند.

آن دسته از افراد که با کمردرد یا مشکلات این چنینی درگیر هستند نیز نباید خود را تحت فشار بگذارند. به آن ها هم شدیدا توصیه می شود حتما سریع ترین روش را انتخاب کنند تا مجبور نباشند درد بیشتری متحمل شده یا آسیب ببینند.

قطارها دارای تخت می باشند و فرصت استراحت کردن تا اندازه ای فراهم است. منتهی باید ببینید که تمایل شما بیشتر به کدام سمت و سو است. 

·  سن افراد

علاوه بر اینکه سن بر شرایط فیزیکی هم تاثیر به سزایی دارد؛ مسئله دیگری که در این زمینه زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد احوالات متفاوت کودکان با بزرگسالان است.

 تحمل فرد بالغ برای اینکه 10 ساعت در قطار بماند با کودک 4 ساله قابل قیاس نیست. بچه های کوچک امکان دارد ماندن در همچین فضایی، آن هم در شرایطی که باید به راه دوری در پیش باشد؛ خیلی زود خسته و بی حوصله شوند.

به همین علت به این گروه نیز پیشنهاد می شود تا روش سریع تری را برگزینند. بهانه گیری آن ها می تواند اسباب ناراحتی والدین را به همراه بیاورد.

·  برنامه سفر

گاهی قرار بر این است تا تنها سه روز در مقصد بمانید؛ در چنین موقعیتی زود رسیدن شرط اصلی محسوب می شود. زمان اهمیت به سزایی دارد و شاید نخواهید بخش زیادی از آن را تنها در طول راه صرف کنید.

در موقعیتی که با کمبود وقت مواجه هستید؛ شاید بهتر باشد بدون معطلی از یک درگاه مطمئن خرید بلیط هواپیما را به اتمام برسانید. سپس اطمینان خواهید داشت که ساعات بیشتری برای تفریح در اختیارتان خواهد ماند. در واقع همه چیز به برنامه ریزی سفر شما بستگی دارد که چقدر زمان داشته باشید.

·  هم سفران

هم سفرها هم روی انتخاب بهترین روش حمل و نقل اثر گذار هستند. در شرایطی که مثلا خانواده پر جمعیتی دارید و قرار است چهار خودرو را پشت سر هم ردیف کنید؛ گرفتن دو واگن قطار کنار هم یا سفر با هواپیما، صورت بهتری دارد.

بدون نگرانی از اینکه یکی از خودروها عقب بماند، تاخیر ایجاد شود یا هر مشکل احتمالی دیگر که روی وقت دیگران هم تاثیر گذار است؛ چند بلیط هواپیما می خرید و بدون توقف، اتلاف وقت و کوچک ترین استرسی به مقصد می رسید.

·   امکانات

قابل مقایسه نیست که سفر با هواپیما امکانات و راحتی بیشتری به نسبت خودرو، اتوبوس یا قطار به همراه دارد. رسیدگی مهمانداران را نباید از قلم بیندازید. همچنین راحتی صندلی ها را نیز در نظر بگیرید.

·  امنیت و راحتی

به مقوله های امنیت و راحتی از این منظر نگاه کنید که برای سفر تنها هستید و باید واگن قطار را با افراد دیگر تقسیم کنید. در واقع هرچند در یک محیط اتاقی شکل حضور دارید اما حالت آن تقریبا نیمه خصوصی است.

اگر برای شما اهمیت دارد که فضای مناسب خود را داشته باشید؛ خرید بلیط هواپیما پیشنهاد مناسب تری به نظر می رسد. زیرا در همچین موقعیتی امنیت بیشتری فراهم است و از مشکلات احتمالی جلوگیری می شود.

البته این به هیچ وجه به معنای ناامن بودن محیط قطار نیست؛ بلکه به نظر شخصی ارتباط دارد و اینکه چطور احساس آرامش بیشتری دارید. بعضی ها ترجیح می دهند در صورت تکی سفر کردن حریم شخصی و همچنین سرعت را الویت قرار دهند.

نکته پایانی

با معیار قرار دادن نکاتی که اشاره شد؛ روش مناسب خود را بیابید. دقت کنید که شرایط جسمی شما، مقدار هزینه ای که توانایی آن را دارید؛ زمان بندی و طول راه، بیشترین اهمیت را داشته و نقش به سزایی ایفا می کنند.

این امکان را دارید که با مراجعه به سایت فروش بلیط روگو، از آخرین و به روز ترین قیمت ها، نرخ های تخفیفی، شرایط خرید بلیط هواپیما چارتر و لحظه اخری آگاه شوید. بهترین ها در خدمت رسانی اماده خواهند بود. 

سمانه اسدی

سمانه سال 91 تو رشته ی عمران فارغ التحصیل شد و از همون زمان یکی از همکارهای پرانرژی ماست. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث میشه تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کارش بهترین باشه. کارهای چالشی و هیجان انگیز رو دوست داره و با تحقیق و نوشتن درباره ی سفر، سعی می کنه تا احساس تازگی و سرزندگی خودش رو منتقل کنه