در حال آماده سازی...
صفحهcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser
پرواز داخلی
پرواز خارجی

اگر تا الان هوایی سفر کرده باشید اسم بلیط چارتر هواپیما را شنیده اید چارتر در لغت به معنی دربست اجاره کردن است. وقتی یک شرکت هواپیمایی تعدادی یا همه ی صندلی ها را در اختیار گرفته است، یعنی صندلی های هواپیما را چارتر کرده است البته این لغت تنها محدود به هواپیماها نیست. چارتر شامل هتل ها و اقامتگاه ها و اتاق ها و تخت ها و… هم می شود.

از آنجاییکه بلیط چارتر هواپیما بیشتر در صنعت حمل و نقل هوایی شنیده شده و کاربرد دارد و کاربران بیشتر به جستجوی خرید بلیط هواپیما چارتری در فضای مجازی هستند برای همین در این مقاله با بررسی بلیط چارتر هواپیما و پرواز چارتر بیشتر شما را برای خرید بلیط هواپیما چارتری راهنمایی میکنیم.

بلیط چارتری چیست ؟

قیمت بلیط هواپیما چارتر

بلیط چارتر هواپیما نوعی بلیط هواپیما است که بسیاری از شرکت های هواپیمایی با اجاره کردن تعدادی یا همه ی صندلی های هواپیما اختیار آنها را به عهده میگیرند و این شرکت ها به عنوان واسطه می توانند به مسافران برای پرواز، بلیط چارتری بفروشند.

به شرکت هایی هواپیمایی که این صندلی ها را اجاره کرده اند، شرکت چارتر کننده و ایرلاینی که صندلی های خود را اجاره داده است چارتر دهنده و به پروازهایی که تمام صندلی های آن اجاره داده شده یا پیش خرید شده است پرواز چارتری گفته می شود.

بررسی رزرو بلیط هواپیما چارتر

خب در ابتدا برای بررسی مزایا و معایب بلیط چارتری هواپیما، باید با معنی اصلی خود کلمه چارتر بیش تر آشنا شویم. در لغت، چارتر به معنای دربست یا کرایه کردن است و لزوما برای خرید بلیط هواپیما چارتر صدق نمی کند. علاوه بر هواپیما، قطار و وسایل نقلیه دیگر؛ این کلمه برای رزرو هتل و اتاق نیز به کار می رود.

به بیان ساده تر، به فروش تمام یا بخشی از صندلی های یک شرکت هواپیمایی به آژانس مسافرتی، چارتر گفته می شود. برای دیگر شرکت های حمل و نقل و هتل ها نیز صدق می کند. برای مثال امکان دارد، چارتر شامل کرایه دادن یک هتل، همه یا تعدادی از اتاق های آن به آژانس مسافرتی شود.

دلیل ارزان تر بودن پرواز های چارتری

بلیط های چارتری هواپیما

آژانس های هواپیمایی یا شرکت هایی که چارتر دارند ابتدای فصل یا هر ساله در آغاز سال شماری از بلیط های رفت و برگشتی مربوط به یک مسیری که پر رفت و آمد است خریداری می کنند. برای مثال خرید بلیط چارتر پرواز تهران مشهد به عنوان یکی از پر رفت و آمد ترین مسیر های پرواز های داخلی که خریداری همه یا تعدادی از صندلی های این مسیر در زمان آغاز سال صورت می گیرد.

به دلیل خرید عمده بلیط چارتری و اعمال تخفیف هایی از سمت شرکت های هواپیمایی، خرید بلیط چارتر با پرداخت مبلغی ارزان تر ازسقف طبیعی آن امکان پذیر می باشد و شما می توانید برای سفر خود در این مسیرها که بلیط چارتر دارند خرید بلیط ارزان هواپیما داشته باشید.

بلیط چارتری با سیستمی چه تفاوتی دارد؟

در این قسمت مقاله برخی تفاوت هایی که خرید بلیط هواپیما چارتری با بلیط سیستمی دارد را برای شما توضیح می دهیم.

قیمت بلیط هواپیما سیستمی توسط ایرلاینها و شرکت های معتبرشان مشخص و فروخته می شود. قیمت بلیط چارتر هواپیما توسط چارتر کننده در بازه قیمتی مشخص در زمان های نزدیک به پرواز فروخته می شود.

پرواز سیستمی زمان و تاریخ و هزینه مشخصی برای پرواز دارد و از چند ماه قبل می توانید برای پرواز مشخصی بلیط تهیه کنید و در صورت زمان سفرتان بلیط را جابجا کنید. اما بلیط هواپیما چارتری بدلیل اینکه در زمان های نزدیک به پرواز چارتری فروخته می شود امکان جابجایی پرواز چارتر شده وجود ندارد.

در خرید بلیط هواپیما چارتر، امکان کنسلی وجود ندارد و در صورت کنسل کردن بلیط چارتر ممکن است کل مبلغ بابت جریمه حساب شود و تنها درصد کمی بازگشت داده شود. اما در بلیط سیستمی این انعطاف وجود دارد که ساعت و زمان پرواز را تغییر دهید یا با کنسل کردن هزینه بلیط را با کسر درصد کمی از جریمه دریافت کنید.

انواع بلیط هواپیما چارتر

بلیط های چارتری هواپیما

خرید بلیط چارتر در دو مدل فول چارتر و سیت چارتر امکان پذیر است که به آشنایی با مفهوم هر یک از آن ها بپردازیم.

نوعی بلیط پرواز چارتری که آژانس ها برای یک بازه زمانی مشخص تعدادی از صندلی های موجود در مسیر را کرایه می کنند با عنوان سیت چارتر به فروش می رسد.

نوع دیگری از بلیط هواپیما چارتر به این صورت است که در طول زمانی تعیین شده،همه صندلی های یک هواپیما را کرایه می کنند که با عنوان فول چارتر به فروش می رسد.  

مزایای تهیه بلیط چارتر

همانطور که بالا اشاره شد، از نظر قیمت بلیط های چارتری نسبت به دیگر بلیط های عادی ارزانتر می باشد. برای پرشدن کامل صندلی ها و عدم ضرر شرکت های هواپیمایی، بلیط های چارتری هواپیما را به شکل عمده و با قیمت کمتری به آژانس های مسافرتی به فروش می رسد.

آژانس های مسافرتی نیز به دلیل تهیه بلیط ها با قیمت ارزانتر، از مشتریان سود بیشتری دریافت می کنند؛ با شرط فروش به موقع بلیط ها! حتی برای جذب بیشتر مخاطب و رقابت با سایر آژانس ها، به فروش بلیط ها با میزان سود کمتر اقدام می کنند. و اگر بلیط های چارتری را در موقع مناسب به فروش نرسانند مشتریان می توانند خرید بلیط هواپیما ارزان داشته باشند.

مبحث دیگری که در پرواز های چارتری حائز اهمیت است، پرواز های لحظه آخری می باشد. آژانس ها نیز در ساعات آخر نزدیک به پرواز در صورتی که فروش با قیمت بلیط هواپیما چارتر نداشته باشند آن ها را با قیمت ویژه ای به فروش می رسانند.

این جور مواقع برای به حداقل رساندن میزان ضرر، بلیط ها با قیمتی بسیار کمتر به به خود قیمت بلیط هواپیما چارتر در آژانس برگشت داده می شوند. خرید بلیط در این مواقع برای مسافر بسیار مقرون به صرفه بوده و تجربه سفر راحت و ارزانس را خواهید داشت.

از دیگر مزایای آن می توان به زمانی اشاره کرد که فرد از خرید بلیط معمولی هواپیما جا مانده، بنابراین با خرید بلیط چارتر اما برابر قیمت بلیط معمولی به مقصد خود برسد.

معایب بلیط چارتر

بليط چارتر هواپيما

در مطالب قبلی گفته شد، در خرید بلیط هواپیما چارتر برای مشتری سود زیادی وجود دارد و این به نوعی مزیت در خرید بلیط ها می باشد. اما همیشه هم در خرید خرید بلیط هواپیما چارتری سود وجود ندارد، بلکه خرید بلیط چارتر با معایبی نیز همراه است.

از معایب آن می توان به مواردی از قبیل

بالابردن قیمت بلیط های از قبل خریداری شده جهت دریافت سود در مواردی که مسافر زیاد و زمان شلوغ می باشد سبب می شود مسافر این بلیط ها را حتی با قیمتی بالاتر از بلیط های عادی خریداری می کند.

در صورتی که اقدام به خرید بلیط ها در قالب بلیط هواپیمایی چارتر کرده اید، امکان کنسلی برای شما وجود نخواهد داشت. پس اگر از قطعی بودن سفر خود مطمئن نیستید به شما پیشنهاد می کنیم بلیط چارتر تهیه نکنید زیرا در صورت کنسل کردن پرواز خود از دریافت وجه پرداختی باز خواهید ماند.

گروه سنی کودک یا بزرگسال هیچ تفاوتی در میزان وجه پرداختی به ازای بلیط ها نخواهند داشت و در هر دو حالت قیمت بلیط هواپیما چارتر و سایر یکسان می باشد.

در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم زمانی اقدام به رزرو بلیط هواپیما چارتر کنید که در ابتدا از سفر خود مطمئن هستید به دلیل اینکه امکان بازگشت پول در صورت نرفتن وجود ندارد، و در سفر خود کودک 2 تا 12 سال به همراه ندارید.

همچنین توجه داشته باشید، در صورتی که اقدام به خرید بلیط های چارتر کرده اید؛ اگر فرزند شما نوزاد با گروه سنی 0 تا 2سال باشد، توسط ایرلاین و در فرودگاه هزینه های بلیط و بیمه آن اخذ می گردد.

در صورتی که از رعایت دو شرط فوق مطمئن نیستید،به شما خرید بلیط هواپیما از نوع عادی آن را پیشنهاد می کنیم زیرا به صرفه تر می باشدو برای شما سودمند تر است.

دقت داشته باشید از لحاظ بار معنایی، بلیط چارتر و هواپیمای چارتر با هم تفاوت دارند. به این صورت که بلیط چارتری برای شما توضیح داده شد و منظور از هواپیماهای چارتری، هواپیماهایی با تعداد محدود صندلی حدود کمتر از 10 عدد بوده که معمولا برای نقل و انتقال افراد خاصی از جمله ثروتمندان، افراد معروف و سیاستمداران با اجاره های بسیار بالایی قابل استفاده می باشد.

بلیط چارتر هواپیما برای چه کسانی مناسب نیست؟

خرید بلیط چارتر هواپیما

با توجه به قوانین و مشکلات کنسل کردن و استرداد هزینه بلیط چارتر خرید بلیط هواپیما چارتری برای افرادی که برنامه سفر آنها مشخص نیست مناسب نیست همچنین برای خانواده هایی که کودک به همراه دارند خرید بلیط هواپیما چارتری به صرفه و مناسب نیست.

نکات مهم قبل از خرید بلیط هواپیما چارتری!

در ادامه مقاله نکاتی را که باید در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتری دقت کنید را، بیشتر بررسی میکنیم.

  • خرید بلیط چارتر هواپیما در ساعت و روز نزدیک به پرواز قیمت ارزانتری دارند ولی امکان جابجایی پرواز و استرداد هزینه بلیط چارتر وجود ندارد.
  • بعضی شرکت ها صندلی های هواپیما را در فصل یا زمان مشخصی اجاره میکنند که ممکن است در زمان رفت و برگشت نتوانید با هم بلیط چارتر هواپیما خرید کنید پس حتما به تاریخ و قیمت بلیط چارتر هواپیما توجه کنید.
  • حتما در هنگام ثبت اطلاعات برای خرید بلیط هواپیما چارتری دقت کنید چون اطلاعات شما مبدا و مقصد و تاریخ سفر به سرعت ثبت آنی می شود و در صورت اشتباه وارد کردن اطلاعات طبق قانون کنسلی و استرداد هزینه در پرواز چارتر وجود ندارد یا بسیار سخت است.
  • در زمان خرید بلیط هواپیما چارتری برای پروازهای خارجی حتما شماره پاسپورت را در کادر مورد نظر ثبت کنید در صورت وارد نکردن یا اشتباه وارد کردن اطلاعات بلیط چارتر کنسل و باید بلیط جدید خریداری کنید.
  • اگر پرواز شما بیشتر از 2 ساعت تاخیر داشت می توانید خواستار کنسل کردن بلیط باشید حتما دقت کنید برای عودت هزینه بلیط کنسلی باید بلیط چارتر را در فرودگاه مهر کنید.
  • در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتری سایت های معتبر را انتخاب کنید و برای سنجیدن اعتبار سایت به نماد اعتماد الکترونیک سایت ، رضایت مشتری ها و سابقه انها دقت کنید.

قوانین کنسلی در خرید بلیط هواپیما چارتری

خرید پرواز چارتری

حتما در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتری از سفر خود مطمئن باشید چون امکان کنسل کردن بلیط هواپیما چارتر در خیلی اوقات وجود ندارد و آژانس هواپیمایی که صندلی ها را اجاره کرده حاضر نیست بلیط ها را کنسل کند و هزینه را عودت بدهد.

  1. امکان کنسل در برخی شرکت های هواپیمایی برای بلیط چارتر هواپیما تا ساعت 12 روز قبل از پرواز است حتی اگر زمان خرید بلیط بعد از این زمان باشد.
  2. بلیط چارتر هواپیما با نرخ پایینتر امکان کنسلی ندارد.
  3. در صورت ثبت اشتباه بلیط چارتر هواپیما مسئولیت به عهده مسافر است و حتما در هنگام خرید بیلط هواپیما چارتری دقت کنید.
  4. در پرواز چارتر صندلی به نوزاد اختصاص داده نمی شود و برای همین بلیط هواپیما چارتر نوزاد بدون جریمه کنسل می شود.

بار مجاز در بلیط هواپیما چارتری

بار مجاز در بلیط هواپیما چارتری به نوع پرواز (داخلی یا خارجی) و شرکت هواپیمایی بستگی دارد. به طور کلی، میزان بار مجاز در پروازهای چارتری کمتر از پروازهای سیستمی است.

جدول زیر میزان بار مجاز در پروازهای چارتری را به تفکیک نوع پرواز و شرکت هواپیمایی نشان می‌دهد:

میزان باری که می توانید بعد از خرید بلیط هواپیما چارتری با خود به صورت رایگان به همراه داشته باشید در هر شرکت هواپیمایی متفاوت است و قطعا حمل بار بیشتر شامل جریمه اضافه بار خواهد شد.

نوع پروازشرکت هواپیماییبار مجاز (اکونومی)بار مجاز (بیزینس)
داخلیهمه شرکت‌ها20 کیلوگرم30 کیلوگرم
خارجیایران ایر20 کیلوگرم30 کیلوگرم
خارجیماهان25 کیلوگرم40 کیلوگرم
خارجیقشم ایر20 کیلوگرم30 کیلوگرم
خارجیکیش ایر20 کیلوگرم30 کیلوگرم

مقدار بار مجاز متناسب با کلاس پروازی و شرکت هواپیمایی در سفرهای داخلی و خارجی متفاوت است میانگین مقدار بار مجاز بین 20 الی 30 کیلوگرم برای سفر با کلاس پروازی اکونومی 30 تا کیلوگرم برای بیزنس کلاس و 50 کیلوگرم برای پروازهای فرست کلاس. مقدار بار دستی مجاز برای حمل داخل کابین بین 5 تا 8 کیلوگرم است.

وسایلی که ورود انها به داخل کابین مجاز نیست شامل لوازم نوک تیز، ابزارهای مغناطیسی، مایعات و گازهای شیمیایی و …

وسایل قابل مجاز داخل کابین مانند کارت اعتباری و کارت شناسایی، داروهای ضروری به همراه دستور پزشک، عینک طبی، غذای کودک و لوازم بهداشتی و….

هزینه اضافه بار در بلیط چارتر هواپیما

رزرو بلیط هواپیما چارتر

هزینه اضافه بار در بلیط چارتر هواپیما مانند بقیه بلیط ها، 1 درصد قیمت بلیط همان مسیر به ازای هر کیلوگرم بار اضافه.

مثلا اگر شما برای خرید بلیط هواپیما چارتری تهران مشهد 400000 هزار تومان هزینه کرده باشید و 5 کیلو اضافه بار داشته باید به ازای 5 کیلوگرم اضافه بار 5 درصد از قیمت بلیط تهران مشهد به مبلغ 20000 هزار تومان را به عنوان جریمه پرداخت کنید. (این صرفا یک مثال است)

مسیرهای پرطرفدار بلیط چارتری

پرواز چارتر به دلیل داشتن هزینه بلیط ارزان چارتر در برخی مسیرها طرفدارن زیادی دارد که در این بخش مسیرهای پرطرفدار در بلیط هواپیما چارتری را به شما معرفی میکنیم.

مسیرهای پرتردد پرواز چارتر داخلی

  • بلیط هواپیما چارتری مشهد
  • بلیط هواپیما چارتری کیش
  • بلیط هواپیما چارتری تهران
  • بلیط هواپیما چارتری اصفهان
  • بلیط هواپیما چارتری شیراز
  • بلیط هواپیما چارتری اهواز
  • بلیط هواپیما چارتری قشم
  • بلیط هواپیما چارتری آبادان
  • بلیط هواپیما چارتری تبریز
  • بلیط هواپیما چارتری عسلویه
  • بلیط هواپیما چارتری بندرعباس
  • بلیط هواپیما چارتری زاهدان

مسیرهای پرتردد پرواز چارتر خارجی

  • بلیط هواپیما چارتری استانبول
  • بلیط هواپیما چارتری دبی

چرا بلیط چارتر ارزان است ؟

بلیط چارتر

شرکت چارتر کننده باید هزینه همه صندلی ها را در زمان پرواز پرداخت کند و اگر این شرکت بلیط چارتر هواپیما را به هر دلیلی موفق به فروش نشود و نزدیک به ساعت پرواز باشد با ارزانترین قیمت بلیط ها را برای فروش میگذارد تا بتواند هزینه اجاره صندلی ها را پرداخت کند چون امکان پس دادن صندلی برای چارتر کننده وجود ندارد برای همین شما در بعضی مواقع بلیط چارتر ارزان پیدا میکنید.

همیشه بلیط چارتر ارزان پیدا نمیکنید چون در برخی زمان ها به علت تقاضای زیاد برای سفر بلیط چارتر هواپیما با هزینه گرانتری ارائه می شود.

سخن اخر

روگو

حتما شما هم در زمان خرید بلیط هواپیما، واژه چارتر را شنیده اید. در موارد زیادی از پیامک های تبلیغاتی، بروشورها و تورهای گردشی از این واژه استفاده شده است. حال سوالی که پیش می آید این است که پرواز چارتر چیست؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به موارد مذکور بپردازیم.

در این مقاله اطلاعات مربوط به پرواز چارتر و بلیط چارتر هواپیما را برای شما مطرح کردیم تا در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتری با دقت بیشتری بلیط چارتر ارزان تهیه کنید و هزینه های سفر را کاهش دهید.

ما سایت روگو را برای خرید بلیط هواپیما چارتر و بلیط چارتر ارزان پیشنهاد میکنیم تا تجربه راحت و خوبی برای رزرو بلیط چارتر داشته باشید.

( 2337 ms ), 2024-04-19T11:26:35.804Z => getAllOfflineSearchItem start ( /api/Flight/Search/AirPorts/AllInternal/ )
( 2339 ms ), 2024-04-19T11:26:35.806Z => getAllOfflineSearchItem start ( /api/Flight/Search/AirPorts/AllInternal/ )
( 2474 ms ), 2024-04-19T11:26:35.941Z => getAllOfflineSearchItem end ( /api/Flight/Search/AirPorts/AllInternal/ )
( 2478 ms ), 2024-04-19T11:26:35.945Z => getAllOfflineSearchItem end ( /api/Flight/Search/AirPorts/AllInternal/ )