در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا

نویسنده سمانه اسدی

یکی از کشور های زیبا و توریست پذیر در خاور میانه، کشور ترکیه است. این کشور با منابع گردشگری بسیاری که از آن خود نموده است، سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود سوق می دهد و از آن ها به شدت استقبال می نماید.

پیش از شیوع ویروس کرونا، خرید بلیط هواپیما و ورود به کشور ترکیه بسیار آسان تر انجام می شد، اما با همه گیری این ویروس ، سفر به ترکیه شرایط جدیدی را برای پذیرش توریست ها گرد آوری نموده اند که در ادامه این قسمت از مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

شرایط و محدودیت های کرونایی در کشور ترکیه

در این قسمت از مقاله، می خواهیم به بررسی دقیق محدودیت ها در کشور ترکیه بپردازیم، پس تا انتها با ما همراه بمانید و از مطالب ارائه شده بهره کافی و لازم را ببرید.

شرایط مراجعه به مراکز خرید

یکی از موضوعاتی که در ایام شیوع کرونا برای بسیاری از توریست ها مورد توجه قرار می گیرد، شرایط و ساعات مراجعه به مراکز خرید در کشور ترکیه است. برای کاهش همه گیری این ویروس، سران ترکیه اعلام نمودند مراکز خرید تنها از ساعت 10 صبح الی 8 شب باز می باشند و افراد تنها در این ساعات می توانند به مراکز خرید و فروشگاه ها مراجعه نمایند.

ترکیه کرونا

 

شرایط مراجعه به مراکز دولتی

بسیاری از افراد به هنگام سفر به ترکیه و یا سفر به استانبول ممکن است نیاز به مراجعه به مراکز دولتی این کشور را داشته باشند، طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته دریافتیم که مراکز دولتی تنها در ساعات 10 صبح تا 4 عصر خدمات خود را ارائه می دهند.

گردشگران محترم باید توجه داشته باشند که در صورت نیاز تنها باید در ساعات ذکر شده به این مجموعه ها مراجعه نمایند و تمامی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

شرایط مراجعه به مراکز تفریحی

حتما افرادی که ترکیه را برای سفر انتخاب میکنند و با خرید بلیط هواپیما به این کشور زیبا سفر میکنند باید از شرایط مراکز تفریحی نیز آگاه باشند .طبق آخرین بیانیه ها توسط کشور ترکیه، دریافتیم که مراکزی همچون سینما، باشگاه ها و… تا اطلاع ثانوی فعالیت های خود را ارائه نمی دهند تا از شیوع بیش از اندازه در این کشور جلوگیری شود.

ترکیه

شرایط استفاده از وسایل نقلیه

یکی از موضوعات مهمی که در ایام ویروس کرونا مطرح می گردد، شرایط استفاده از وسایل نقلیه می باشد. طبق بیانیه ها، تنها افرادی می توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند که سن آن ها از 18 بیش تر و از 65 سال کم تر باشد.

افرادی که سن آن ها مطابق بیانیه ها نیست، می توانند از وسایل نقلیه شخصی استفاده نمایند تا خطر ابتلای آن ها به ویروس کرونا به حداقل برسد.

اگر می خواهید به این کشور خوش آب و هوا سفر نمایید، کافی است به یکی از سایت های معتبر فروش بلیط مراجعه کنید و به رزرو بلیت هواپیما خود بپردازید.

شرایط قرنطینه در روز های شنبه و یک شنبه

حتما قبل از رزرو بلیط هواپیما از شرایط قرنطینه آگاهی پیدا کنید. یکی دیگر از نکاتی که پیش از سفر به ترکیه باید به آن بسیار توجه داشته باشید، شرایط قرنطینه در روز های شنبه و یک شنبه است. در این روز ها شرایط قرنطینه به طور کامل رعایت می شود و تنها هایپر مارکت ها اجازه فعالیت را دارند. دقت داشته باشید که هایپر مارکت ها تنها در ساعات 10 صبح الی 5 بعد از ظهر اقدام به فعالیت می نمایند.

مدارک لازم برای سفر به ترکیه در ایام کرونایی

از دیگر موضوعاتی که تمامی مسافران باید به آن توجه داشته باشند، تهیه مدارک لازم برای ورود به کشور ترکیه است. بدین ترتیب افراد می بایست آزمایشی مبنا بر عدم داشتن کرونا به نام PCRرا در آزمایشگاه های معتبر انجام دهند و نتیجه آن را به همراه خود داشته باشند. حتما قبل یا بعد از خرید بلیط هواپیما آزمایشات مربوط به کرونا را انجام دهید تا اختلالی در سفر شما ایجاد نشود.

مدارک دیگری برای ورود به این کشور لازم است که برخی از آن ها عبارت اند از: شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی و…

دقت داشته باشید که در هنگام خرید بلیط کودکان کوچک تر از 6 سال لازم نیست آزمایش PCRرا انجام دهند و تنها اطلاعات هویتی آن ها کافی می باشد.

اقداماتی که توسط کشور ترکیه پس از ورود مسافران صورت می گیرد

هنگامی که گردشگران محترم به کشور ترکیه راه می یابند، از جانب پزشکان این کشور معاینه ای برای آن ها صورت می گیرد و در صورت عدم داشتن کرونا آن ها قادر اند به محل اقامت خود مراجعه نمایند اما در غیر این صورت می بایست به یکی از کلینیک های منتخب خود در اطراف فرودگاه شرف یاب شوند و مورد درمان قرار گیرند.

در نظر داشته باشید در زمان کرونا و سخت گیری هایی که برای ورود به کشور صورت می گیرد می توانید خرید بلیط هواپیما ارزان داشته باشید و سفر کم هزینه تری داشته باشید.

نیاز به کد HES برای سفر به ترکیه

آخرین نکته ای که در این قسمت از مقاله برای شما شرح خواهیم داد، اقدام به تهیه کد HES است. این کد دارای 10 تا 12 عدد مختلف می باشد که برای افراد مختلفی همچون شهروندان این کشور، افراد بومی و مهاجران صادر می گردد. برای این که بتوانید این کد را دریافت نمایید، می بایست یک سیم کارت را به این کار اختصاص دهید.

شما بدون داشتن این کد قادر نخواهید بود به هیچ یک از مراکز دولتی و یا غیر دولتی در کشور ترکیه و یا هنگام سفر به آنتالیا مراجعه نمایید، زیرا هویت شما نا مشخص خواهد بود و افراد نمی توانند بیماری و یا عدم بیماری شما را مورد تشخیص قرار دهند. لازم به ذکر است که کد HES تنها در کشور ترکیه صادر می گردد و افراد نمی توانند از کشور های دیگر اقدام به دریافت این کد چند رقمی نمایند.

شما برای دریافت این کد می توانید از روش های متنوعی استفاده کنید که تمامی آن ها را در ادامه مقاله برای شما شرح خواهیم داد.

دریافت کد HES با مراجعه به اپلیکیشن تلفن همراه

برای این که بتوانید کد HES را دریافت کنید ابتدا می بایست از روش های منتخب خود به نصب اپلیکیشن Hayat Eve Sığar بپردازید و سپس با مطالعه موارد ذکر شده کد مربوط به خود را دریافت نمایید.

دریافت کد HES به روش پیامکی

از دیگر روش های موجود برای دریافت این کد، روش پیامکی می باشد. بدین منظور شما می بایست در خواست خود را به شماره پیامکی 2023 ارسال نمایید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

شما می توانید برای رزرو بلیظ هواپیمای خود به سایت روگو مراجعه کنید و اقدام به انتخاب کلاس نرخی پرواز خود نمایید.

در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونای آشنا نماییم، امیدواریم با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی سفری خوب و خوش را برای خود و اطرافیان تان به ارمغان بیاورید.

سمانه اسدی

سمانه سال 91 تو رشته ی عمران فارغ التحصیل شد و از همون زمان یکی از همکارهای پرانرژی ماست. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث میشه تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کارش بهترین باشه. کارهای چالشی و هیجان انگیز رو دوست داره و با تحقیق و نوشتن درباره ی سفر، سعی می کنه تا احساس تازگی و سرزندگی خودش رو منتقل کنه