در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

6 دلیل برای سفر تابستانی به جزیره کیش

نویسنده نیکان نصرالله تبار

یکی از نکات مهمی که باید قبل از سفر به هر مقصدی در نظر گرفت ، این است که “کِی باید به کجا سفر کنیم؟”

با شروع فصل تابستان ، هرساله جشنواره های کوچک و بزرگ در شهرهای مختلف جهان و علی الخصوص ایران برگزار می شود. جشنواره تابستانی کیش یکی از پرطرفدارترین و هیجان انگیزترین فستیوال هایی است که در داخل کشور هرساله برپا می شود و گردشگران زیادی را حتی با در نظر گرفتن شرایط گرم آب و هوایی، به خود جذب می کند.

با توجه به آنچه که در شروع صحبتمان به آن اشاره کردیم ، جشنواره تابستانی دلیل مناسبی برای سفر به کیش در این مقطع از سال است که حتی گرمای هوا هم از جذابیت آن کم نمی کند . همچنین استقبال زیاد از این جشنواره باعث می شود تا برای خرید بلیط هواپیما و هتل ها هزینه بیشتری به نسبت سایر فصل ها متحمل شویم .برای حل این مساله می توان قبل از سفر به فکر خرید بلیط چارتر هواپیما برای کاهش هزینه ها بود.

کنسرت های موسیقی سنتی و پاپ، جُنگ های شبانه، کارناوال های خیابانی، تئاتر، سیرک و برنامه های متنوع ورزشی تنها بخشی از جذابیت جشنواره تابستانی کیش است.

آتش بازی، نمایش فیلم، میلیاردها ریال جوایز نقدی و تخفیفات ویژه در بازار بزرگ کیش نیز از جمله مواردی هستند که لذت سفر به قطب گردشگری ایران را دو چندان می کنند.

تفریحات شگفت انگیزی که انتظار شما را می کشد

جزیره کیش دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیار زیادی است ، در نتیجه با شناخت کافی و برنامه ریزی خوب می توان به هیجان و لذت سفر افزود.

کشتی های تفریحی

یکی از جذاب ترین قسمت هایی که نمی توان به راحتی از آن گذشت ، تجربه ی گردش با کشتی های تفریحی بر روی آب های نیلگون خلیج فارس است. کشتی های تفریحی انواع مختلفی دارند و در زمان های مختلف آماده ی ارائه خدمات به گردشگران هستند. کشتی کف شیشه ای و کشتی آکواریوم از دیدنی ترین انواع کشتی های تفریحی اند.

کشتی های تفریحی در واقع نوعی کشتی مسافری هستند که برای گشت های دریایی مورد استفاده قرار می گیرند. در این نوع کشتی ها برنامه های مختلفی برگزار می شوند که می توان از انواع آن به اجرای موزیک زنده، جنگ های خنده و شادی، مسابقه های متنوع و پذیرایی از گردشگران اشاره کرد.

این کشتی ها معمولا از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و برای ورود به آن کافی است برای هر نفر یک بلیط تهیه کنید. در نوع کف شیشه ای آن می توانید به راحتی در ارتفاع پایین تر از سطح آب قرار بگیرید و از زیبایی های چشم نواز داخل آب لذت ببرید.

لذت خرید با کیفیت در تخفیفات جشنواره تابستانی کیش

علاوه بر تمام آنچه درباره ی زیبایی ها و تفریحات هیجان انگیز گفته شد، یکی دیگر از لذت های اجتناب ناپذیر در زمان سفر به کیش، لذت خرید اجناس با کیفیت و قیمت مناسب و همچنین شرکت در قرعه کشی روزانه مراکز خرید است.

بازدید از این مراکز خرید و فروشگاه های متنوع حتی برای افرادی که قصد خرید ندارد جذابیت های خاص خود را دارد. نزدیکی بعضی مراکز خرید به دریا، چشم اندازهای زیبا و وجود فودکورت و رستوران و کافی شاپ در این مراکز، باعث می شود تا پس از ساعت ها خرید و گردش، همچنان سرحال و تازه به سفر خود ادامه دهید.

با خرید بلیط هواپیما ارزان به صورت چارتری و لحظه آخری در ایامی که حجم مسافر کم است می توانید در سفر با هواپیما بدون خستگی به این جزیره زیبا برسید و از جاذبه و دیدنی های ان بعداز رسیدن نیز بدون خستگی لذت ببرید.

پاراسل

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز، پاراسل یا در واقع همان چتربازی بر فراز دریا است. اگر شما اهل تفریحات پرشور و نشاط هستید، پاراسل یکی از مناسب ترین گزینه های پیش روی شما برای پر شدن بدنتان از آدرنالین است.

در ابتدا شما سوار بر چتر می شوید، این چتر که به یک قایق متصل است، با سرعت گرفتن قایق، ارتفاع بیشتری می گیرد تا در نهایت به ترکیب هیجان حاصل از ارتفاع و آرامش حاصل از نوازش نسیم ملایم بر صورتتان، بر فراز آب های زیبای خلیج فارس دست یابید.

سافاری

جذابیت سفر به کیش فقط در تفریحات آبی و دریایی خلاصه نمی شود. جزیره کیش برای تمامی سلیقه ها ، تفریحات خاصی را در بر دارد. برای علاقه مندان به بیراهه نوردی ، سافاری از مهیج ترین و محبوب ترین انتخاب ها برای تخلیه هیجان و ساختن خاطرات لذت بخش است که اوقاتی پر از سرعت و لذت برایتان به ارمغان می آورد .

در تورهای سافاری کیش، شما سوار بر خودروهای عمدتا دو دیفرانسیل – مانند پاترول، لندروور، تویوتا لندکروز و … می شوید، راننده های حرفه ای این خودروها شما را از راه های پست و بلند و مسیر های صعب العبور در طبیعت خشک و بیابانی عبور خواهند داد.

کشتی یونانی

در قسمت غربی ساحل جزیره، کشتی به گل نشسته ای به چشم می خورد که به کشتی یونانی معروف است. بسیاری از گردشگران تصمیم خود را برای بازدید از این کشتی در همان ابتدای امر و حتی قبل از رزرو بلیط هواپیما می گیرند چرا که آوازه ی جسه ی عظیم این کشتی همه گیر شده و روایت های مختلفی از داستان به گل نشستنش وجود دارد.

تاریخچه ساخت این کشتی 136 متری به سال 1322 ه.ش بر می گردد که در مرداد ماه سال 1345 شمسی هنگام بازگشت به کشور یونان ، به دلیل آنچه که وجود مه شدید عنوان می شود در سواحل جزیره کیش به گل نشست. در ادامه تلاش برای بیرون کشیدن این کشتی ، به مدت 8 روز توسط یدک کش ها ادامه داشت ، در نهایت هم موفقیتی حاصل نشد و منجربه این شد که سرنشینان ، کشتی را ترک کنند و بار کشتی تخلیه گردد.

کشتی یونانی از لحاظ اتفاقات تاریخی دارای اهمیت چندانی نیست اما تماشای خورشید که در پشت این کشتی در آب های خلیج فارس آهسته غروب می کند، می تواند لحظات فراموش نشدنی و خاطراتی زیبا را برای همیشه در یادها ثبت کند.

طلسم مومیایی و قلعه وحشت

طلسم مومیایی و قلعه وحشت از گزینه هایی هستند که علاقه مندان به ترس و هیجان نباید از دست بدهند.

اگر می خواهید جرات خود را محک بزنید ، این یک فرصت مناسب است تا دقایقی با هیجان و دلهره روبرو شوید. به همین دلیل توضیحات بیشتری دراین باره نمی دهیم تا هنگام دست و پنجه نرم کردن در تونل ارواح تمامی اتفاقات برایتان پر از تجربه های غافلگیر کننده باشد.

تمام مواردی که ذکر شد تنها بخش کوچکی از سرگرمی ها و جذابیت های جزیره کیش بود که به آن اشاره شد. پیشنهاد می کنیم جشنواره تابستانی کیش را از دست ندهید، کافی است همین الآن تقویمتان را باز کرده، زمان سفر را مشخص کنید، برنامه ریزی های لازم را انجام داده و اقدام به رزرو محل اقامت و خرید اینترنتی بلیط هواپیما کنید. در نهایت تجربه های خود را از این سفر با ما به اشتراک بگذارید.

از کجا بلیط ارزان هواپیما تهیه کنیم؟

وبسایت روگو یکی از سامانه های معتبر برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما است. ارائه بلیط ایرلاین های برتر داخلی همچون ماهان، ایران ایر، آسمان و … از ویژگی های بارز این سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما است. برای خرید بلیط هواپیما پس از وارد کردن مبدا و مقصد، تعداد مسافر و تاریخ سفر فهرستی از پروازهای چارتری و سیستمی که شامل بلیط های لحظه آخری نیز می شود را مشاهده می کنید با کلیک بر روی هر یک از پروازها لذت مطمئن از خرید بلیط ارزان هواپیما را تجربه می کنید.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.