در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

خرید اینترنتی بلیط هواپیما؛ مزایا و معایب آن و نکاتی که ممکن است ندانید

نویسنده نیکان نصرالله تبار

پیشرفت علم و تکنولوژی، همواره سعی در فراهم کردن آسایش و راحتی زندگی بشر داشته، به شکلی که تقریباً همه ی ما استفاده های زیادی از تکنولوژی برای پیشبرد کارهای روزمره انجام می دهیم و حتی انجام برخی از کارها بدون استفاده از تکنولوژی برایمان غیرممکن و طاقت فرسا است. استفاده از اینترنت نیز بخشی از این وابستگی به فناوری است که روز به روز در حال افزایش است.

پس از همه گیر شدن مصرف اینترنت، شیوه ی جدیدی از کسب و کار تحت عنوان “فروش و ارائه خدمات اینترنتی” در کشور مورد توجه فروشندگان و مراکز ارائه خدمات قرار گرفت. در ابتدا، اکثریت مردم اعتمادی نسبت به سایت های فروش آنلاین نداشتند اما پس از سالها و در حال حاضر، سایت های فروش اینترنتی توانسته اند اعتماد مردم را به خود جلب کنند.

یکی از مواردی که در سال های اخیر فعالیت خود را در زمینه فروش اینترنتی آغاز کرده ، فروش اینترنتی بلیط هواپیما است، که در این مقاله سعی داریم تا بررسی کاملی روی این موضوع داشته باشیم.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما چه مزایایی دارد ؟

بگذارید با یک مثال به شرح این موضوع بپردازیم. فرض کنید در شهری دور نسبت به محل زندگیتان مشغول به کار هستید، در یک ظهر گرم تابستان، خبردار می شوید که تا چند روز آینده خواهرزاده یا برادرزاده تان به دنیا می آید، شوق دیدن عضو جدید خانواده، باعث می شود تا برای روز تولدش درخواست مرخصی و اقدام به خرید بلیط هواپیما به مقصد شهر خود کنید. حال در نظر بگیرید که اگر بخواهید به صورت حضوری بلیط هواپیما خود را تهیه کنید ، چه اقدام هایی باید انجام دهید ؟ در مرحله نخست باید درخواست مرخصی ساعتی بدهید و در صورت موافقت بعد از چند ساعت می توانید از محل کار خود خارج شوید ، باید خود را به نزدیک ترین آژانس هواپیمایی برسانید ، پس از تحمل گرما و متحمل شدن هزینه برای رسیدن به اولین آژانس هواپیمایی، متوجه می شوید که ظرفیت پرواز ساعت مورد نظر شما تکمیل شده یا در لیست بلیط های ارائه شده ی آن آژانس فروش بلیط هواپیما وجود ندارد و این داستان همچنان ادامه دارد…

اما برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما نیازی به انجام هیچ یک از این موارد نیست، تنهای کاری که باید بکنید این است که وارد سایت خرید آنلاین بلیط هواپیما شده و پس از ورود مبدأ، مقصد و تاریخ سفر خود، لیست کاملی از تمامی پرواز های آن روز را به تفکیک بلیط های سیستمی و چارتری، ساعت پرواز، ایرلاین و ظرفیت باقی مانده پروازها مشاهده کنید و در نهایت تنها با صرف چند ثانیه بلیط هواپیما چارتر ارزان مورد نظر خود را تهیه کنید.

پس می توان به دو فاکتور “صرفه جویی در زمان، هزینه، انرژی” و “در دسترس بودن انتخاب های بیشتر برای خرید بلیط هواپیما” به عنوان مزیت های اصلی خرید آنلاین بلیط هواپیما اشاره کرد.

مزیت های خرید از سایت روگو

وبسایت روگو یکی از سامانه های معتبر برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما است که در حال حاضر به شما امکان بررسی و خرید پروازهای همه ایرلاین های داخلی را می دهد، به طوریکه که امکان خرید انواع بلیط چارتری و سیستمی را برای شما فراهم می کند. در آینده نزدیک این امکان برای تمام ایرلاین های خارجی نیز فراهم می شود. خرید بلیط های چارتری ارزان از لحاظ قیمت برای عده ای از اهمیت بالایی برخودار است اما بخشی از متقاضیان هم ترجیح می دهند تا با خرید بلیط سیستمی، مطمئن تر عمل کنند.

از مزایای خرید از سایت روگو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تمامی بلیط های خریداری شده اعم از سیستمی و چارتری در روگو ، شامل بیمه لغو پرواز و پشتیبانی تا لحظه سوار شدن به هواپیما هستند.
  • دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی.
  • قابلیت کنسلی آنلاین و استرداد وجه بلیط های خریداری شده طبق شرایط(برگشت وجه بلیت کنسل شده)
  • پوشش سراسری بلیط های چارتری و سیستمی
  • ارسال بلیط به تلفن همراه و ایمیل
  • بررسی ارزانترین بلیط هواپیما در روزهای آینده
  • عدم نیاز به ثبت نام برای رزرو بلیط هواپیما
  • خرید آسان از طریق اپلیکیشن موبایل
  • پشتیبانی 24 ساعته حتی روزهای تعطیل

پرسش های متداول در زمینه خرید اینترنتی بلیط

در این بخش سعی داریم با مطرح کردن بخشی از پرسش های مهم، تجربه ی کاربران از خرید بلیط اینترنتی هواپیما با شما در میان بگذاریم.

آیا امکان تغییر مشخصات بلیطی که خریداری کردم وجود دارد؟

گاهاً پیش می آید به دلایل مختلف ، کاربران قصد واگذاری بلیط خریداری شده ی خود را دارند . در صورتی که بلیط سیستمی خریداری کرده باشید ، این امکان وجود ندارد و شما باید اقدام به استرداد بلیط خریداری شده و خرید بلیط هواپیما جدید کنید. برای بلیط های چارتری ، این موضوع به شرکت چارتر کننده بستگی دارد و طبق قوانین آن شرکت قابل پیگیری است اما بیشتر چارتر کننده ها با واگذاری و تغییر مشخصات بلیط خریداری شده موافقت نمی کنند.

چگونه می توانم بلیطی که خریداری کردم را در اختیار داشته باشم ؟

سامانه روگو، علاوه بر امکان چاپ و دانلود بلیط هنگام ثبت خرید، مشخصات آن را به ایمیل و تلفن همراهتان نیز ارسال می کند.

آیا حتماً نیاز است نسخه چاپی بلیط را همراه داشته باشم ؟

در پروازهای داخلی الزامی به همراه داشتن بلیط چاپ شده وجود ندارد ، تنها ارائه مدرک شناسایی معتبر مثل کارت ملی برای دریافت کارت پرواز کافی است. بهتر است عکس بلیط و شماره ارجائی که پس از خرید به تلفن همراهتان ارسال شد را تا لحظه ی دریافت کارت پرواز به همراه داشته باشید تا در صورت کنسل کردن احتمالی پرواز بتوانید از آن استفاده کنید.

نرخ بلیط نوزاد و کودک به چه صورت است ؟

بسته به نوع بلیط خریداری شده نرخ آن متفاوت است اما به صورت کلی در دسته بلیط های چارتری دو نرخ وجود دارد، کودکان زیر 2 سال که نیاز به صندلی جداگانه ندارند و کودک بالای 2 سال، که بزرگسال در نظر گرفته می شود.

در بلیط های سیستمی هم سه دسته بندی کلی از لحاظ قیمت متناسب با سن انجام گردیده که دسته اول کودکان زیر 2 سال یا نوزادان ، دسته ی دوم کودکان 2 الی 12 سال و دسته ی سوم بالای 12 سال است که بزرگسال در نظر گرفته می شوند.

همچنین برای خرید بلیط ارزان هواپیما می توانید در ایام غیر مناسبتی و غیر تعطیل که حجم مسافر کم تر است اقدام کنید.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با قوانین پروازهای داخلی و خارجی به صفحه ی پرسش های متداول رجوع کنید.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.