در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

چگونه شانس خود را برای خرید بلیط ارزان هواپیما افزایش دهیم؟

نویسنده نیکان نصرالله تبار

امروزه یکی از مهم ترین راهکارهای کاهش هزینه سفر، خرید بلیط ارزان هواپیما است. با توجه به اینکه شرکت های هواپیمایی در طی روز با ایجاد نوسان در قیمت ها سعی در پر کردن صندلی های خالی هواپیما دارند، بنابراین ممکن است در ساعات مختلف روز با نرخ های متفاوتی از قیمت بلیط هواپیما مواجه شوید.

اما این موضوع به مراتب برای گردشگران و اهالی سفر، مهم تر خواهد بود زیرا این اعداد به ظاهر کوچک ضرب در تعداد سفرهای آنها در طی سال ملبغ قابل توجهی خواهد شد. قاعدتاً این دسته از افراد از فوت و فن های خاصی برای کاهش هزینه سفر استفاده می کنند که مهم ترین آنها را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

خرید بلیط ارزان هواپیما از سامانه های معتبر

همیشه در مقابل بحث ارزانی، موضوع حفظ کیفیت و خدمات قرار داشته است. درواقع خرید از سامانه های معتبر به شما کمک می کند علاوه بر ذخیره پول، خدمات مناسب نیز دریافت کنید. سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما روگو، همواره با پشتیبانی مشتریان خود تا لحظه پرواز، سعی در حفظ رضایت مشتری و کیفیت خدمات خود داشته است. در این سامانه تنها با وارد کردن مبدأ و مقصد و تعداد مسافران به لیست کاملی از بلیط های چارتری و سیستمی دست خواهید یافت که با راحتی با کلیک بر روی هرکدام از آنها می توانید از لذت خرید بلیط ارزان هواپیما برخوردار شوید.

صبر و تحمل در برنامه ریزی

برنامه ریزی در کل تأثیر مهمی در کاهش هزینه های سفر شما دارد. بنابراین هنگام خرید بلیط هواپیما نیز نباید عجله کرد و بهتر است با برنامه اقدام کرد. جست و جو خود را برای یافتن بلیط ارزان قیمت هواپیما را از یک یا دوماه قبل از تاریخ سفر شروع کنید، مطمئنا حق انتخاب های بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد گرفت و هر چه به زمان سفر نزدیک تر می شوید انتخاب های شما محدودتر می شود.

ضرورت بررسی ایرلاین های مختلف

بعضی اوقات رزرو کردن بلیط رفت و برگشت یا بلیط های چند سفره از یک ایرلاین به صرفه خواهد بود. اما این یک قانون همیشگی نیست. ممکن است ایرلاینی بلیط رفت و ایرلاین دیگری بلیط برگشت را با نرخ کمتری ارائه دهد. بنابراین سعی کنید همیشه نرخ های ایرلاین های مختلف را برای هرکدام از پروازهایتان مورد بررسی قرار دهید.

پرواز غیر مستقیم

بدون شک پروازهای بدون وقفه خستگی کمتری به همراه دارند و همواره گزینه ی بهتری برای انتخاب هستند، اما در بحث صرفه جویی در هزینه سفر پرواز های دارای توقف انتخاب مناسب تری هستند چرا که معمولاً قیمت بلیط هواپیما در این نوع پروازها ارزان تر است. همچنین در صورت طولانی بودن مدت زمان انتظار بین پروازها شانس گشت و گذار در شهرهای مختلف نیز برای شما مهیا خواهد شد.

شبکه اجتماعی، محل پیشنهادهای وسوسه انگیز

یکی از راهکارهایی که شرکت های هواپیمایی برای جذب مشتری در شبکه های اجتماعی پیش گرفته اند، قراردادن جشنواره های مسافرتی و تخفیفات عالی در فضای مجازی است. استفاده از کدهای تخفیف، بسته های مسافرتی، جوایز و مواردی از این دست راهکارهایی است که در اینستاگرام و فیسبوک توجه هر کاربری را به خود جلب خواهد کرد. بنابراین با دنبال کردن شبکه های مجازی سایت های مسافرتی همیشه از تخفیفات و پیشنهاد های عالی آنها آگاه باشید.

جست و جوی بلیط ها به صورت جداگانه

با توجه به نرخ های متفاوت بلیط هواپیما در کلاس های مختلف پروازی، اگر شما چند بلیط جست و جو کنید و فقط یک بلیط با نرخ پایین موجود باشد، سایت مسافرتی بالاترین کلاس پروازی را برای هر دو بلیط به شما نمایش خواهد داد. اما در صورتی که جداگانه جست و جو کنید حداقل یکی از بلیط ها را با قیمت پایین تری خریداری خواهید کرد. بنابراین جست و جوی یک به یک برای رزرو بلیط هواپیما می تواند راهکار مؤثری در کاهش هزینه سفر باشد.

روزهای ارزان هفته را از دست ندهید

معمولاً مسافرت در روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه به نسبت باقی روزهای هفته ارزان تر است. پس اگر این امکان برای شما وجود دارد که در هر یک از روزهای هفته سفر کنید، خرید بلیط هواپیما در این روزها و گاهاً در روزهای وسط هفته انتخاب هوشمندانه ای برای شما خواهد بود.

گوش به زنگ باشید

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم برنامه ریزی از ماه های قبل از سفر گزینه مناسبی برای کاهش هزینه هاست، اما برای افرادی که در انتخاب زمان سفر خود محدودیتی ندارند و همیشه آماده ی سفر هستند، بلیط لحظه آخری هواپیما مناسب ترین گزینه برای رزرو بلیط ارزان است. پس اگر شما هم از این دسته افراد هستید، با خرید بلیط لحظه آخری هواپیما به سادگی هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

عضویت در قسمت اطلاع رسانی شرکت هواپیمایی و وبسایت مسافرتی

یکی از بهترین پیشنهاد ها برای خرید بلیط ارزان هواپیما، عضویت در قسمت اطلاع رسانی سامانه های خرید آنلاین بلیط هواپیما و وبسایت های مسافرتی است. چرا که می توانید همواره در جریان بهترین و ارزان ترین پیشنهاد ها قرار بگیرید و به شما کمک می کند تا فرصت های طلایی برای خرید بلیط هواپیما اینترنتی ارزان را از دست ندهید.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.