در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

12 شهر دیدنی دنیا که می توانید با کمترین هزینه به آنها سفر کنید

نویسنده نیکان نصرالله تبار

برای رفتن به یک سفر عالی، نیازی نیست که ذهنتان درگیر هزینه ها و بودجه سفر باشد. قصد داریم در ادامه به بررسی مجموعه ای از مقرون به صرفه ترین مقصدهای سفر در ماه های مختلف سال بپردازیم.

خرید بلیط هواپیما، محل اقامت و هزینه های روزانه از مواردی هستند که هنگام برنامه ریزی برای یک سفر نمی توان به آنها فکر نکرد، گاهاً حتی هزینه های پیش بینی نشده در سفر و رقم های بزرگ می تواند حس پشیمانی در شما ایجاد کند، اما در صورتی که یک مقصد کم هزینه و متناسب با بودجه خود انتخاب کنید و با خرید ارزان بلیط هواپیما برای سفر نیازی به احساس گناه درباره ی رفتن به سفر در تعطیلات ندارید.

ما به بررسی آنچه که مسافران و گردشگران در طول سفر برایش هزینه پرداخت می کنند خواهیم پرداخت. مانند هزینه هواپیما ، تاکسی، نوشیدنی ها و خوردن غذا در یک رستوران متوسط، هزینه اقامت در یک هتل 3 ستاره، و تمام مواردی که می توانند به شما کمک کنند تا بهترین مقصد را برای یک سفر مقرون به صرفه انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که مقصدها با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین خارج از فصل اوج گردشگری همان منطقه انتخاب شده اند.

دی (ژانویه) – سن خوزه، کاستاریکا

شاید مردم محلی کاستاریکا آنچنان که اهمیت و اعتبار کافی به پایتخت شلوغ کاستاریکا نمی دهند. اما سن خوزه جذابیت های زیادی از قبیل محله های سرسبز و جنگلی و مردمی با خلق و خوی گرم و دوستانه دارد به شکلی که می توان به عنوان گنجینه ی ناشناخته ی کاستاریکا از آن یاد کرد.

در مرکز شهر، مرکادو مرکزی قرار دارد که محل اصلی برگذاری جشن ها و مراسمات است. در داخل تعدادی رستوران کوچک و غرفه هایی برای ارائه غذاهای متنوع از قبیل “چیفریجو” به عنوان یک غذای کلاسیک کاستاریکا، که از برنج، لوبیای سیاه و گوشت تهیه می شود قرار دارند تا بتوانند پاسخگوی هر نوع سلیقه ای باشند. علاوه بر اینها چیزی که بازدید کنندگان نباید از آن غافل شوند، صنایع ساخت نوشیدنی های دست ساز سن خوزه است که دائم در حال رشد و تکمیل شدن است. کافه های سن خوزه منویی متنوع دارند به طوریکه انتخاب را برای بازدیدکنندگان سخت می کنند.

بهمن (فوریه) – طنجه، مراکش

تنها در 30 کیلومتری سواحل اسپانیا، طنجه، جواهر ساحل های مراکش قرار داردکه با رزرو بلیط هواپیما می توانید از جذابیت های این کشور زیبا دیدن کنید. این شهر در طول تاریخ دستخوش تأثیرات اعراب، بربرها و اروپایی ها بوده است. مدینه آن یا همان شهر قدیمی طنجه، دارای کوچه های پر پیچ و خم و خیابان های سنگفرشی و اصطبل های فراوان است جایی که چای نعنای شیرین آن طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است.

اگرچه آبهای گل آلود ساحل طنجه مکان خوبی برای شنا نیست اما در مقابل مکان مناسبی برای پیاده روی در ماسه و خرید در خیابان پاستور است. برای دیدن یک ساحل بهشتی واقعی، کافی ست تا ساعتی به سمت جنوب بروید و در آنجا آب های فیروزه ای و شهری با دیوارهای سفید به نام Asilah را مشاهده کنید.

اسفند (مارس) – پوئبلا، مکزیک

پوئبلا، یکی از قدیمی ترین شهرها و چهارمین شهر بزرگ مکزیک، یک شهر پر اهمیت برای مکزیکی ها و به ویژه گردشگران است. پوئبلا به عنوان یک شهر دانشگاهی با غذاهای تحسین برانگیز، تاریخ استعماری و محیط های رنگارنگ شناخته می شود.

یکی از بهترین مجموعه های هنر مکزیکی در آمریکای لاتین ، در این شهر واقع گردیده است. baroque Capilla del Rosario یک کلیسای قرن هفدهم است که با فضای داخلی بسیار زیبا بهترین مکان برای بازدید علاقه مندان به معماری و زیبایی های شهری است . بازارهای پوئبلا مرکز مناسبی برای خرید صنایع دستی، عتیقه جات و دست سازه های سرامیکی است.

فروردین(آوریل) – نووی ساد، صربستان

نووی ساد در سواحل دانوب واقع شده است که شاید بیشتر اهمیت این شهر به دلیل جشنواره پرشور EXIT است که ماه ژولای هر سال در قلعه پتروارادین برگذار می گردد. اما حتی اگر شما برای لذت بردن از ریتم و موسیقی به اینجا نیامده اید، ارگ سابق امپراطوری اتریش-مجارستان ارزش بازدید و گردش را دارد، علی الخصوص برای دید زیبایی که به منظره ی شهر دارد.

در سال 2021 نووی ساد موفق خواهد شد تا با افتخار اولین پایتخت فرهنگی اروپا باشد که در خارج از اتحادیه اروپا قرار دارد. پس قبل از شلوغ شدن، یک قدم از همه جلو باشید و امسال به این شهر زیبا سفر کنید. حتما موزه ی Vojvodina را ببینید و قدم زدن در پیاده روهای زیبای شهر را از دست ندهید. برای شام یک رستوران باربیکیو محلی را انتخاب کنید. Cevapcici می تواند انتخاب مناسبی برای سفارش به عنوان شام باشد. سوسیس های دستی که از ترکیبی از گوشت گوسفند و گوشت گاو تهیه می شوند و به همراه پیاز پخته می شوند.

اردیبهشت (مه) – دیترویت، میشیگان، ایالات متحده

شهر ماشینی آمریکا در حال بیداری دوباره است. پایتخت سابق صنعت خودروسازی آمریکا با موزه های فرهنگی در حال ظهور، فضاهای هنری و مراکز آشپزی به زندگی را در خیابان های نورانی و مناطق اطرافش رونق بخشیده است. موزه ی فورت این شهر امکان آموختن تاریخ جوان ولی منحصر به فرد آمریکا را برای بازدید کنندگان فراهم می کند.

پس از شهر نیویورک، دیترویت دومین مرکز بزرگ تئاتر در سراسر کشور است. تئاتر قدیمی فیشر یکی از قدیمی ترین سالن های اجرای تئاتر در دیترویت است که محل برگذاری تورهای تئاتر خیابانی نیز هست. جواهرات تاج این شهر و تئاتر فاکس یکی از مشهورترین نقاط این شهر در سطح کشور هستند.

هر سال در پایان ماه مه، دیترویت میزبان جشنوراه موسیقی الکترونیک جنبش است. رویدادی که تعداد زیادی از علاقه مندان به رقص و موسیقی تکنو را از سراسر کشور به خود جلب می کند. اگر شما هم علاقه دارید در این فصل مهمان این کشور باشد خرید بلیط هواپیما ارزان کمی سخت است.

خرداد (ژوئن) – براشو، رومانی

چگونه می توان به قلب ترانسیلوانیا سفر کرد اما بهترین طبیعت اروپای شرقی را تجربه نکرد؟ براشو دروازه ی رومانی به حومه کوه های کارپات برای انجام کلیه فعالیت های فضای باز مانند پیاده روی، کوهنوردی و کمپینگ در حیات وحش است.

اما زیبایی های شهر را نیز باید دید و کارهای زیادی برای انجام در شهر نیز وجود دارد. می توان در خیابان های تخته سنگی براشو تا دروازه ی کاترین که آخرین دروازه اصلی قرون وسطایی است قدم زد یا به کلیسای سیاه رفت و به مرور تاریخ براشو پرداخت. می توان در ادامه ی پیاده روی به سمت منظره های هالیوودی براشو نیز که در تپه های جنگلی قرار دارند حرکت کرد، البته می توان از طریق ماشین های کابلی نیز به آنجا رسید.

تیر (جولای) – سانتیاگو دِ کومپوستلا، اسپانیا

گردشگران معمولاً در انتهای مسیر زیارتی مشهور کامینو دو سانتیاگو، به پایتخت منطقه گالیسیا اسپانیا می روند. گذشته از مسیرهای پیاده روی، شهر قدیمی سانتیاگو یکی از محل های زیبای به ثبت رسیده در یونسکو است که از خیابان های سنگی و ساختمان های گوتیک، رومانیایی و باروک تشکیل شده است. در امتداد خیابان Rua do Franco ، رستوران های خانوادگی و کافه هایی دنج را برای نوشیدن یک لیوان نوشیدنی خنک و ناهار به سبک اسپانیایی واقعی ، مانند کروکت ، تورتیلا و غذاهای دریایی تازه پیدا خواهید کرد. می توانید اختاپوس به سبک گالیسی را که با روغن زیتون ، پاپریکا و سیب زمینی آب پز سرو می شود ، سفارش دهید. این خیابان به کلیسای جامع سانتیاگو منتهی می شود که یک کلیسای مهم کاتولیک رومی و محل دفن سنت جیمز بزرگ است.

مرداد (آگوست) – اوهرید، مقدونیه

در حاشیه یکی از قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه های اروپا، آسمان آبی روشن اوهرید، ساعت های طولانی از آفتاب و نشانه های مهم تاریخی باعث یک استراحت لذت بخش از تابستان می شود. بهتر است قبل از اختصاص ساعت های طولانی به لذت بردن از فعالیت های آبی مانند شنا و غواصی، از طریق یک تور با قایق با منظره های زیبای اوهرید آشنا شوید.

برای گشت و گذار نباید معماری زیبای بیزانس خیابان Jovan of Kaneo را از دست داد. کلیسای ارتدکس با قرار گرفتن در مکانهای دیدنی بالای صخره ها، یکی از بهترین مکانها برای عکاسی در مقدونیه است. کلیسای سنت سوفیا نیز نمونه ای عالی از هنر و نقاشی های قرون وسطایی مقدونی است و در حالی که آنجا هستید، باید در نظر داشته باشید کلیسای سنت پانتلیمون-پلاوشنیک، محل اولین دانشگاه در اروپا و جایی که الفبای سیریلیک ایجاد شده است را نیز نباید از دست دهید.

شهریور(سپتامبر) – باتومی، گرجستان

باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان است اما می توان گفت پتانسیل های گردشگری آن هنوز به طور کامل کشف نشده است. این شهر ساحلی جذاب، پر از تضاد است. یک شهر قدیمی که با رونق گرفتن هنرهای خیابانی جان دوباره می گیرد، در حالی که معماری قرن نوزدهم در کنار آسمان خراش های مدرن در هر گوشه منظره های شهر را تشکیل می دهند.

فاکتورهای زیادی برای دوست داشتن باتومی وجود دارد که کمتر از ساحل و تفرجگاه های ساحلی آن نیستند. یک مسیر شش کیلومتری پر از کافه ها و رستوران ها، هتل ها، مجسمه ها و فواره های زیبا را می توان به عنوان یکی از جذابیت های باتومی نام برد. قبل از این که به یک سفر دریایی با کشتی کروز و تماشای غروب آفتاب در دریای سیاه بروید، حتما پیاده روی یا دوچرخه سواری در امتداد ساحل باتومی را تجربه کنید. اما از سفر دریایی غافل نشوید چرا که اگر خوش شانس باشید ممکن است دلفین ها را نیز در مسیر ببینید.

مهر (اکتوبر) – سوچی، روسیه

یک شهر تفریحی شلوغ در امتداد دریای سیاه، سوچی مقصد سفر افراد مشهور و نخبگان محلی است که اغلب برای استراحت در ساحل و لذت بردن از زندگی شبانه سرزنده به سوچی می روند. سوچه که به عنوان پایتخت تابستانی روسیه نیز شناخته می شود، در پاییز هم همچنان با هوای مطبوع و قیمت های مقرون به صرفه برای اقامت و پیاده روی در کنار ساختمان هایی به سبک استالینیستی یا باغ های سرسبز گیاهشناسی گرمسیری مناسب است.

سوچی علاوه بر فعالیت های تابستانی مانند شنا و آفتاب گرفتن ، مؤسسات فرهنگی زیادی برای ارائه دارد. موزه هنری سوچی برخی از بهترین مجموعه های نقاشی و هنرهای تزئینی روسیه را نشان می دهد و در عین حال تئاتر زمستانی نمایش های باله ، اپرا و تئاتر مشهور جهان را نیز به نمایش می گذارد.

آبان (نوامبر) – آرکوییپا، پرو

از لحاظ عاطفی به عنوان زیباترین شهر پرو شناخته می شود ، معماری استعماری برجسته آرکوییپا در مقابل یک پس زمینه برجسته ی آتشفشانی قرار دارد. در میدان بزرگ مرکزی شهر یک کلیسای جامع عظیم مربوط به قرن هفدهم به نام Catedral de Arequipa قرار دارد. در واقع این کلیسا تمام میدان را در بر گرفته و به نوعی خود کلیسا به میدان تبدیل شده است.

در گوشه و کنار این میدان، موزه Santuarios Andinos قرار گرفته که بازدید کنندگان آن با یک مومیایی کاملاً حفظ شده از یک دخترک که در زمان امپراتوری اینکان به عنوان یک قربانی انسانی ارائه شده است به نام Juanita روبرو می شوند. در کنار رودخانه بخش رنگارنگ Yanahuara را نیز نباید از دست داد. می توانید از یک غذای دلچسب در La Nueva Palomino لذت ببرید و یک بشقاب گوشت پخته شده با خصوصیات محلی منطقه را امتحان کنید. خیابان Mirador de Yanahuara منظره ی خوبی به آتشفشان میستی دارد و امکانات کافی برای خرید صنایع دستی و سوغاتی را برای شما فراهم می کند.

آذر (دسامبر) – چیانگ مای، تایلند

اگرچه افراد محلی در کت و روسری های چرمی قدم می زنند ، اما شمال تایلند به دلیل دمای مناسب روز و بارش کم باران ، مکان مناسبی برای فرار از لباس های زمستانی است. در داخل دیوارهای تاریخی قدیمی شهر رستوران های مدرن و بازارهای گلچین شده، با بناهای تاریخی که به خوبی حفظ شدند و نقاط دیدنی باستانی در هم می آمیزند. همچنین می توان صدها معبد بودایی که داخل و خارج آنها با طلا تزئین شده را نیز به راحتی پیدا و مشاهده کرد.

زمانی که از کوهستان های سنگی حومه شهر به آن نگاه می کنید، یکی از نقاط عطف چیانگ مای Wat Phra That Doi Suthep است که به عنوان یکی از مکانهای مقدس برای مردم تایلند در نظر گرفته می شود. این معبد امروزه همچنان به عنوان یک صومعه فعالیت می کند که در آن بازدید کنندگان می توانند در میان معابد گشت و گذار کرده و از مناظر چشمگیر نسبت به شهر لذت ببرند.

در انتها نیز در یک نگاه هزینه هایی که برای اقامت در این شهرها بپردازید را در جدول زیر دسته بندی کرده ایم:

نظر شما درباره ی سفر در ماه های مختلف سال چیست؟ آیا شهرهای دیگری را به عنوان یک مقصد مقرون به صرفه برای سفر می شناسید؟ تجربیاتتان از سفرهای خارجی را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.