در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

خرید بلیط چارتری ارزان هواپیما آسانتر از آنچه که فکرش را کنید

نویسنده نیکان نصرالله تبار

زمانیکه بحث کاهش هزینه سفر پیش می آید، معمولاً افراد کمتری به خرید بلیط ارزان هواپیما به منظور کاهش کلی هزینه ها فکر می کنند. می توان گفت که به طور کل خرید بلیط ارزان هواپیما در لیست اولویت ها برای کاهش هزینه ها قرار ندارد. اما موضوع اینجاست که گاهاً با یک انتخاب هوشمندانه در هنگام خرید بلیط هواپیما می توانیم کاهش محسوسی در مجموع هزینه سفر ایجاد کنیم. حال سؤال اینجاست که برای خرید بلیط هواپیما ارزان چه کارهای باید انجام دهیم؟

خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان، خرید بلیط چارتر هواپیما و ترفند های آنها از مواردی هستند که در ادامه می خواهیم به بررسی آنها بپردازیم.

چگونه بلیط ارزان هواپیما بخریم؟

برای اینکه بتوانیم یک خرید هوشمندانه ی ارزان داشته باشیم، اول باید با تمامی ترفندهای خرید بلیط ارزان هواپیما آشنا باشیم. به طور کل می توان به تاریخ پرواز، ساعت پرواز، کلاس پرواز، نوع بلیط، زمان باقی مانده تا پرواز و مقصد پرواز به عنوان فاکتورهای مؤثر بر قیمت بلیط هواپیما اشاره کرد. با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که رعایت این فاکتورها چه تأثیری روی هزینه ی سفر شما خواهد گذاشت.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

انتخاب یک سایت خوب برای خرید آنلاین بلیط هواپیما، نه تنها زحمت ما را برای خرید بلیط هواپیما کم می کند، بلکه راهی مناسب برای کاهش هزینه ها نیز به شمار می آید. سایت های خرید آنلاین بلیط هواپیما با پوشش کامل ایرلاین های مختلف، لیست کاملی از بلیط ها را با قیمت های متنوع ارائه می دهند. همچنین به دلیل رقابت زیاد در زمینه خرید آنلاین بلیط هواپیما، می توان به راحتی اقدام به خرید بلیط ارزان هواپیما کرد. سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما روگو نیز از این قاعده مسثتنی نبوده و همواره ارزانترین بلیط هواپیما را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

خرید بلیط چارتری ارزان هواپیما

همانطور که گفتیم انتخاب صحیح نوع بلیط هواپیما می تواند کمک مؤثری برای خرید بلیط هواپیما ارزان باشد. بلیط هواپیما در مجموع به دو دسته بلیط سیستمی با قیمت ثابت و بلیط چارتری ارزان قیمت تقسیم می شود. طبق قوانین قیمت بلیط چارتر هواپیما توسط خود شرکت های چارتر کننده و آژانس های هواپیمایی تعیین می گردد و یکی از راهکارهای آنها برای فروش بیشتر، کاهش قیمت بلیط است. به همین دلیل خرید بلیط چارتر هواپیما یکی از بهترین راه های کاهش هزینه است.

وبسایت روگو، با امکان جستجوی پرواز ها به تفکیک بلیط سیستمی و بلیط چارتری ارزان، راه را برای خرید بلیط چارتر هواپیما هموار کرده است.

بلیط لحظه آخری یا همان ارزانترین بلیط هواپیما

مسلّماً با نزدیک شدن به موعد پرواز، شرکت های هواپیمایی قیمت های بلیط های باقیمانده را کاهش می دهند تا از خالی ماندن صندلی های هواپیما در حد امکان جلوگیری کنند. بلیط هواپیما لحظه آخری نوعی بلیط چارتری ارزان است که قیمت آن توسط شرکت های چارتر کننده به ارزانترین میزان کاهش داده می شود. در نتیجه خرید بلیط هواپیما لحظه آخری نیز می تواند گامی مهم در کاهش هزینه های مربوط به خرید بلیط هواپیما باشد.

در چه تاریخ هایی می توان اقدام به خرید بلیط هواپیما ارزان نمود؟

همیشه نرخ گذاری در کسب و کارهای مختلف، با توجه به رابطه ی بین عرضه و تقاضا انجام می شود. با در نظر گرفتن همین موضوع می توان به این نتیجه رسید که هر زمانی که تقاضا برای خرید بلیط هواپیما بیشتر باشد، امکان خرید بلیط هواپیما ارزان کمتر می شود چرا که قیمت ها با حالت معمول تفاوتی ندارند. می توان از روزهای اول و آخر ماه، روزهای تعطیل و روزهای اول و آخر هفته به عنوان روزهای پرتردد نام برد. پس با رزرو بلیط هواپیما در روزهایی غیر از این ایام، می توان احتمال خرید بلیط هواپیما ارزان را برای خود بیشتر کرد.

علاوه بر انتخاب صحیح روز هنگام خرید بلیط هواپیما، باید در ساعت پرواز هم دقت کنیم چرا که معمولاً پروازهای نیمه شب و اوائل صبح از قیمت کمتری برخوردار هستند.

انتخاب مناسب کلاس پرواز

کلاس های مختلف پرواز دارای قیمت های متنوعی هستند. با افزایش قیمت کلاس ها، امکانات ارائه شده در طول پرواز بیشتر می شوند. اما لازم به ذکر است که در پروازهای با زمان کوتاه نیازی به خرید بلیط فرست کلاس نیست زیرا زمان پرواز به اندازه ای طولانی و خسته کننده نیست که نیاز به امکانات رفاهی بیشتر باشد. برای همین برای خرید بلیط هواپیما ارزان باید از انتخاب کلاس های گران پرواز اجتناب کرد.

خرید بلیط هواپیما ارزان برای مقصدهای پرتردد

به طور کلی باید گفت که با توجه به همان بحث عرضه و تقاضا امکان خرید بلیط هواپیما ارزان برای مقصدهای پرتردد وجود ندارد. اما خرید آنلاین بلیط هواپیما در اینجا می تواند تا حدودی کمک کننده باشد. با دسترسی به لیست کامل پروازها و مقایسه قیمت بین ایرلاین ها و روزهای مختلف می توان در نهایت اقدام به خرید ارزانترین گزینه ممکن نمود. همچنین گاهاً بعضی مقصدها در تاریخ های خاصی مورد توجه مسافران قرار دارند، که با انتخاب روزی خارج از آن بازه ی زمانی شانس خود را برای خرید بلیط هواپیما ارزان بیشتر می کنیم.

نظر شما در مورد راه های مختلف خرید بلیط چارتری ارزان هواپیما چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.