در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

راهنمای سفر به فرانکفورت؛ قطب اقتصادی اروپا

نویسنده نیکان نصرالله تبار

این روزها کشور آلمان یکی از مقاصد پرسفر ایرانیان در میان کشورهای اروپایی است. سالانه عده ی زیادی از ایرانیان برای کار، تحصیل و یا تفریح به این کشور سفر می کنند. همین موضوع ضرورت شناختن شهرهای مهم کشور آلمان را بیش از پیش آشکار می سازد. شهری که امروز به بررسی آن خواهیم پرداخت، پنجمین شهر بزرگ آلمان یا همان فرانکفورت است که روی کمربند اصلی این کشور واقع گردیده است. فرانکفورت به عنوان یکی از بزرگترین مراکز مالی قاره اروپا شناخته می شود که در امور فرهنگی، بازرگانی، حمل و نقل، آموزش و گردشگری دارای اهمیت ویژه ای می باشد. موزه ها، ساختمان ها و نمایشگاه های تجاری موجود در این شهر هرساله بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند.

با خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما می توانید به این کشور زیبا که جاذبه های گردشگری بسیاری دارد دیدن کنید.

معرفی شهر فرانکفورت؛ هر آنچه که قبل از سفر به فرانکفورت باید بدانید

پس از برلین، هامبورگ، مونیخ و کلن، فرانکفورت به عنوان پنجمین شهر بزرگ آلمان و بزرگترین شهر ایالت هسن این کشور شناخته می شود. کمتر از یک درصد از جمعیت آلمان به این شهر اختصاص دارد که حدود 691,518 نفر هستند که در مساحت 248 کیلومتر مربعی این شهر زندگی می کنند. در میان شهرهای بزرگ آلمان، فرانکفورت اهمیت زیادی در سطح قاره ی اروپا دارد که بیشتر آن به دلایل اقتصادی است که باعث شده تا به عنوان قرارگاه بانک مرکزی اروپا انتخاب شود.

فرانکفورت علاوه بر داشتن سیستم اقتصادی کارآمد و مهم در سطح قاره ی اروپا، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از لحاظ حمل و نقل نیز دارای اهمیت زیادی است به گونه ای که فرودگاه بین المللی فرانکفورت بزرگترین فرودگاه آلمان و همچنین یکی از مهم ترین فرودگاه های قاره ی اروپا به شمار می آید. به طوریکه این فرودگاه دارای حدود 75,000 کارمند است که سالانه 60 میلیون مسافر برای جابجایی از این فرودگاه استفاده می کنند. معمولاً پیدا کردن بلیط هواپیما فرانکفورت در میان سایر شهرهای آلمان از سهولت بیشتری برخوردار است.

بهترین زمان سفر به فرانکفورت

از آنجایی که فرانکفورت از نظر کیفیت زندگی رتبه ی هفتم را در میان شهرهای جهان دارد، بنابراین امکانات مناسبی برای سفر در تمامی فصل ها در اختیار بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می دهد. داشتن بزرگترین جنگل شهری دنیا، در کنار آسمان خراش های مدرن و برج های بلند، جلوه ی خاصی به فرانکفورت در تمامی فصول بخشیده است. اما برای بسیاری از گردشگران هنگام سفر، آب و هوای مقصد از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر می خواهید لذت قدم زدن در خیابان ها و پیاده رو های زیبای فرانکفورت را هنگام تابش آفتاب تجربه کنید، بهترین زمان سفر برای رزرو بلیط هواپیما در سفر به این کشور زیبا شما فصل بهار و پاییز است. یعنی در ماه های آوریل تا می و همچنین آگوست تا سپتامبر، بهترین شرایط برای لذت بردن از چشم انداز های طبیعی و سرسبز فرانکفورت برای شما فراهم می شود.

جاذبه های گردشگری فرانکفورت

هرچند فرانکفورت بیشتر دارای اهمیت اقتصادی و بازرگانی است، اما موزه های شگفت انگیز و غذاهای خوشمزه این شهر باعث می شود تا سالانه تعداد زیادی از علاقه مندان به تاریخ و شکم گردی به فرانکفورت سفر کنند. در ادامه مروری بر دیدنی ترین جاذبه های گردشگری فرانکفورت خواهیم داشت، دیدنی هایی که در سفر به فرانکفورت نباید از دست دهید.

خانه اپرا یا Alte Oper

یکی از مهم ترین سالن های کنسرت در شهر فرانکفورت که قدمتی حدود 140 سال دارد، با نام خانه اپرا شناخته می شود. این بنا در سال 1880 میلادی ساخته شد و امروزه در مرکز میدان اپرای فرانکفورت قرار گرفته است. خانه ی اپرا یکی از زیباترین ساختمان های تاریخی فرانکفورت است که حتماً باید آن را در لیست جاهایی که می خواهید ببینید قرار دهید.

موزه ی هنر مدرن فرانکفورت یا MMK

همانطور که می دانید شهر فرانکفورت دارای بیشترین تعداد موزه در کشور آلمان پس از برلین است که یکی از مهمترین آنها MMK یا The Museum für Moderne Kunst است که به عنوان یکی از مهمترین گالری های هنر معاصر دنیا نیز شناخته می شود. آثار هنری متعدد از هنرمندان معاصر، که شمار آنها به 5000 عدد نیز می رسد از سال 1960 میلادی کلکسیون شده و در این موزه نگهداری می شوند.

رومربرگ یا Romerberg

میدان زیبا و دیدنی رومربرگ در قسمت قدیمی شهر فرانکفورت، به شکل مربعی نامتوازن با فواره ای زیبا در مرکز آن قرار گرفته که نه تنها از جذاب ترین دیدنی های فرانکفورت به شمار می آید، بلکه از بهترین بخش های شهر برای پیاده روی است که همین موضوع سبب شده تا پر رفت و آمد ترین منطقه فرانکفورت باشد. آثار تاریخی زیبایی همچون کلیسای سن لئونارد، کلیسای سنت نیکولاس و تالار جدید شهر نیز در حاشیه این میدان واقع شده اند که به اهمیت گردشگری میدان رومربرگ افزوده اند.

موزه تاریخ طبیعی سنکن‌برگ یا senckenberg

اگر از طرفداران و علاقه مندان به عصر ژوراسیک هستید، پس به هیچ وجه بازدید از این موزه را از دست ندهید. موزه تاریخ طبیعی سنکن‌‌برگ دومین موزه تاریخ طبیعی بزرگ در آلمان و بزرگترین موزه نمایشگاهی دایناسورهای غول پیکر در سرتاسر دنیا است که در آن مسیر تکامل موجودات و گونه های مختلف زیستی به نمایش گذاشته شده است. این موزه طرفدار زیادی در میان خانواده ها و علی الخصوص کودکان دارد.

خانه گوته یا Goethe house

خانه ی گوته که در زبان آلمانی به آن Goethe haus گفته می شود یکی دیگر از موزه های دیدنی فرانکفورت است که درواقع محل یوهان ولفگانگ فون گوته، نویسنده نامدار و شهیر آلمانی است. آثار هنری و وسایل به جا مانده از گوته در 14 اتاق مختلف این موزه نظیر اتاق نویسندگی گوته، به نمایش گذاشته شده اند که می توانید از آنها بازدید کنید.

هزینه های سفر به فرانکفورت

بدیهی است که کیفیت اقامت شما در هر شهری، با میزان بودجه ای که برای اقامت در نظر می گیرید رابطه مستقیم دارد. بنابراین در ادامه به مهم ترین هزینه هایی که در سفر به فرانکفورت پیش رو خواهید داشت، اشاره می کنیم، تا با مدیریت صحیح بتوانید بهترین اقامت را با بودجه ی خود تجربه کنید.

خرید بلیط هواپیما فرانکفورت

اگر قصد سفر به فرانکفورت را دارید، در دسترس ترین راه، خرید بلیط هواپیما فرانکفورت و استفاده از راه سفر هوایی به آلمان است. ایرلاین های مختلفی برای پرواز تهران – فرانکفورت وجود دارد، که اگر بخواهید از پروازهای مستقیم و بدون توقف استفاده کنید، پروازی با زمان 6 ساعت پیش رو خواهید داشت که برای رزرو بلیط هواپیما باید در میان پروازهای لوفتهانزا جستجو کنید و در این صورت با بلیط هایی گران تر با حداقل هزینه 7 میلیون تومان روبرو خواهید شد. اما برای کاهش هزینه بلیط هواپیما تهران – فرانکفورت می توانید از پروازهای دارای توقف استفاده کنید که قیمت بلیط هواپیما فرانکفورت به این شکل از حدود 3 میلیون تومان آغاز می شود. برای اطلاع بیشتر از قیمت بلیط هواپیما تهران – فرانکفورت می توانید به صفحه خرید بلیط هواپیما فرانکفورت مراجعه کنید.

برای اینکه مقداری هزینه های سفر خود را کاهش دهید با تهیه بلیط های چارتری و لحظه آخری می توانید خرید بلیط ارزان هواپیما را انجام دهید.

هزینه ویزا آلمان

همانطور که می دانید، این روزها سفرهای زیادی از ایران به کشور آلمان صورت می گیرد، به نحوی که شاید برای دریافت ویزا آلمان باید بیش از یک سال در نوبت سفارت منتظر بمانید. چرا که درخواست های ویزا تحصیلی آلمان و ویزا کار آلمان روز به روز بیش از پیش می شود که همین موضوع باعث تأخیر در نوبت دهی می شود.

آلمان از جمله کشورهای عضو شینگن است، در نتیجه برای سفر به آلمان می توانید از ویزای شینگن استفاده کنید. اگر بخواهید مستقیماً از طریق سفارت آلمان برای دریافت ویزا شینگن آلمان اقدام کنید، باید در نظر داشته باشید که سفارت هزینه ی ویزا را به صورت نقدی به یورو دریافت می کند. هزینه ی اصلی دریافت ویزا شینگن 60 یورو می باشد که این هزینه تنها برای اقدام شخصی و انتظار بلند مدت در صف نوبت دهی سفارت می باشد. اگر از طریق آژانس های مسافرتی اقدام کنید باید هزینه بیشتری بپردازید که این موضوع گاهاً باعث تسریع روند دریافت ویزا شینگن می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز می توانید به سایت سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران مراجعه کنید.

هزینه اقامت در فرانکفورت

برای اقامت در فرانکفورت، همه چیز به میزان بودجه ای که در نظر گرفتید بر می گردد. به این معنی که محدودیتی در سقف هزینه ها برای اقامت وجود ندارد اما می توان گفت برای یک شب اقامت در یک هتل ارزان باید حداقل هزینه ی 40 یورو را به ازای هر نفر در نظر داشته باشید. اگر باز هم به دنبال اقامتی ارزانتر در فرانکفورت هستید، باید به سراغ هاستل ها بروید. برای یک شب اقامت در یک هاستل 12 تخته شهری، باید حدود 20 یورو هزینه کنید.

عوارض خروج از کشور

هزینه ی عوارض خروج از کشور برای بار اول برابر 220,000 تومان برای هر نفر، برای بار دوم 330,000 و از بار سوم به بعد 440,000 تومان می باشد. که این هزینه را می توان به صورت آنلاین از طریق سامانه های پرداخت عوارض خروج از کشور پرداخت نمود.

نظر شما در مورد دیدنی های تفریحی و گردشگری شهر فرانکفورت چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟

با خرید بلیط هواپیما می توانید از دیدنی های شهر فرانکفورت دیدن کنید و لذت ببرید با رزرو بلیط هواپیما از سایت روگو به صورت آنلاین در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.