در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

راهنمای سفر به پکن؛ با شهر ممنوعه بیشتر آشنا شوید

نویسنده نیکان نصرالله تبار

پکن؛ پایتخت جمهوری خلق چین به عنوان قلب تپنده گردشگری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور شناخته می شود. در شمال چین، در نزدیکی بندر شهر تیانجین، شهر پکن واقع شده که به عنوان یکی از شش شهر تاریخی چین شناخته می شود. همین موضوع سبب شده تا گشت و گذار در این شهر پیشرفته و مدرن با حس لذت بخش کشف گذشته های باستانی این شهر همراه باشد. پکن با داشتن سالیانه 140 میلیون گردشگر چینی و 4.4 میلیون بازدید کننده بین المللی، توانسته به یکی از محبوب ترین مقصدهای سفر در جهان تبدیل شود.

معرفی شهر پکن؛ هرآنچه قبل از سفر به پکن باید بدانید

دومین شهر پرجمعیت کشور چین پس از شانگهای با حدود 22 میلیون نفر جمعیت که در عین شلوغی، از نظم مناسبی نیز برخوردار است. پایتخت چین توانسته در سالهای اخیر خود را در بالای لیست “ترین” های دنیا قرار دهد. شلوغ ترین شبکه متروی جهان؛ دومین فرودگاه شلوغ دنیا از نظر تعداد مسافر، بزرگترین شهر دنیا از نظر تعداد شرکت های بین المللی با داشتن 500 شرکت بین المللی و همچنین یکی از توریستی ترین پایتخت های دنیا، لقب هایی هستند که پایتخت چین توانسته است به خود اختصاص دهد.

پکن با داشتن مساحتی حدود 1300 کیلومتر مربع، توانست به عنوان یک شهر وسیع میزبان خوبی برای المپیک در سال 2008 میلادی باشد و همین موضوع سرآغاز مسیر سعودی پکن در جذب گردشگر بود. به گونه ای که پس از آن سال به سال به تعداد گردشگران این شهر افزوده شد تا جایی که توانست خود را در لیست توریستی ترین شهرهای جهان جای دهد.

تاریخچه ی چند هزار ساله ی این شهر و حفظ آثار و بناهای تاریخی متعدد در پکن، در کنار امکانات مدرن رفاهی امکان اقامتی لذت بخش را برای گردشگران فراهم کرده است. واحد پول رسمی پکن، یوان است که حدوداً هر 7 یوان برابر با 1 دلار آمریکا می شود.

بهترین زمان سفر به پکن

از لحاظ آب و هوایی بهترین زمان سفر به پکن بین ماه های مارس تا می و سپتامبر تا اکتبر است. در این ایام از سال شما می توانید بهترین آب و هوای پکن را تجربه کنید و همچنین در صورت سفر در فصل پاییز می توانید از طبعیت رنگارنگ شهر در کنار ساختمان های جذاب و دیدنی چینی بیشترین لذت ممکن را ببرید.

اما اگر علاقمند به فستیول ها و جشن های چینی هستید، باید ماه هایی مانند دسامبر و یا روزهایی مانند یکم اکتبر و 21 ژانویه تا 21 فوریه را به ترتیب برای فستیوال میانه ی پاییز، روز ملی جمهوری خلق چین و سال نوی چینی به خاطر داشته باشید. البته نباید فراموش کنید که جمعیت زیاد پکن و اهمیت این فستیوال ها برای بومیان منطقه، سبب می شود تا این ایام به شلوغ ترین و پر ازدحام ترین زمان برای سفر تبدیل شوند. پس اگر طرفدار سفر در زمان های خلوت هستید حتی الامکان باید از سفر در این ایام اجتناب کنید.

جاذبه های گردشگری پکن

شهر وسیع پکن دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که بازدید از همه ی آنها نیازمند برنامه ریزی دقیق و اقامتی بیشتر از چند روز است. برای شناخت بهتر دیدنی های پکن، در ادامه به بررسی بهترین جاذبه های توریستی این شهر پرداخته ایم. اما بگذارید تا قبل از آن به نیم نگاهی به شهر ممنوعه بزنیم، در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم اما تا به حال صحبتی در این باره نشد. پس با ما همراه باشید.

شهر ممنوعه یا Forbidden City

ارزش و اهمیت این جاذبه ی گردشگری پکن به اندازه ای است که این نام را به عنوان لقب شهر پکن می شناسند. معمولاً در اول لیست مکان هایی است که در سفر به چین نباید از دست دهید. کاخ امپراتوری و شهر ممنوعه تاریخچه ای مربوط به قرن 13 و سلسله ی یوآن دارد. در ادامه و در دوران مینگ و همزمان با انتخاب پکن به عنوان پایتخت، شهر ممنوعه گسترش یافته و به وسعت امروزی خود رسیده است. شهر ممنوعه به منظور زندگی پادشاهان ساخته شده و مساحتی بیش از 700,000 متر مربع دارد که دور تا دور آن را دیوارهایی با ارتفاع 10 متر محصور کرده اند. گفته می شود که 24 امپراتور چینی در زمان زندگی و حکومت خود در این مجموعه زندگی می کردند که همین موضوع سبب اهمیت شهر ممنوعه و انتخاب نام آن به عنوان لقب شهر امروزی پکن گردیده است.

دیوار بزرگ چین یا Great Wall of China

شاید بتوان از دیوار بزرگ چین به عنوان معروف ترین جاذبه ی گردشگری شهر پکن در دنیا یاد کرد. برای بازدید از این مکان می توانید فاصله ی یک ساعته ی شهر پکن را از طریق اتوبوس های مخصوصی که برای این مسیر در نظر گرفته شده، طی کنید. پس از رسیدن به محوطه دیوار چین، باید از طریق بادالینگ به بالای دیوار 8 متری چین بروید و از پیاده روی بر روی بازمانده ی زیبای قرن شانزدهم که در میان کوه ها و طبیعت سرسبز پکن پیچ خورده لذت ببرید.

معبد بهشت Tiantan یا Temple of Heaven

بنای بهشت یکی دیگر از جاذبه های تاریخی پکن است که همزمان با شهر ممنوعه و در زمان سلطنت یونگلو به عنوان یک معبد تائوئیست ساخته شد. در سال 1406، تمام این بنا از چوب ساخته شده و گفته می شود که در ساخت آن اصلاً از میخ استفاده نشده است. در داخل معبد نیز تصاویری از اژدها و ققنوس را به عنوان نمادی از امپراطور دوران می توانید مشاهده کنید . در محوطه ی این معبد، پارک عمومی وجود دارد که معمولاً بومیان منطقه برای تمرین “تای چی” در آنجا گرد هم می آیند.

موزه پایتخت پکن یا Beijing Capital Museum

در میان جاذبه های گردشگری متعدد و شگفت انگیز شهر پکن، برای هنردوستان و هنرپیشگان بازدید از این موزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آثار با ارزش تاریخی چین همچون صنایع و آثارهای برنزی چینی، مجسمه های متعدد و آثار خوشنویسی سنتی چینی در این موزه نگهداری می شوند که در این میان می توان به مجسمه 7 متری با 40 تن وزن که در دوران امپراتوری کیانگ لانگ ساخته شد به عنوان یکی از 200,000 اثر خارق العاده ی این مجموعه نام برد.

معبد لاما یا Yonghe Temple

در بخش شمال شرقی پکن می توان با بازدید کاخ یانگهی لاما، که با نام کاخ صلح و هماهنگی نیز شناخته می شود، رفت. معبد لاما یکی از بزرگترین معابد بودایی جهان است که توسط امپراتوران چینی شیفته ی بودا ساخته شده است. این شیفتگی را می توان در زیبایی های معبد و مجسمه ی 26 متری ساخته شده از چوب صندل موجود در معبد به راحتی مشاهده کرد.

هزینه های سفر به پکن

سفر به شهری به وسعت 1300 کیلومتر مربع چه از نظر مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری و چه از نظر بودجه بندی، حتماً باید با برنامه ریزی قبلی همراه باشد. قطعاً تنها با برنامه ریزی می توان بیشترین استفاده را از زمان اقامت در پکن داشت. به همین دلیل در ادامه به بررسی مهم ترین هزینه های سفر به پکن و پس از آن به بررسی جاذبه های گردشگری متعدد این شهر خواهیم پرداخت. همانطور که اشاره کردیم واحد پول چین “یوان” است که با نماد اختصاری (¥) شناخته می شود.

سفر هوایی به پکن؛ خرید بلیط هواپیما پکن

به طور کلی چین و دیگر کشورهای آسیای شرقی از مقصدهای نسبتاً گران سفر به حساب می آیند. قیمت بلیط هواپیما تهران – پکن در بازه ی بین 3,500,000 تا 5,700,000 برای مسیر یک طرفه متغیر می باشد. برای اطلاع دقیق از قیمت بلیط پکن می توانید به صفحه خرید بلیط ارزان هواپیما تهران – پکن مراجعه کنید.

هزینه ویزا چین

برای دریافت ویزای چین، گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد که هزینه ی هرکدام از آنها متفاوت است. می توانید با مراجعه حضوری به سفارت این کشور در تهران و ارائه مدارکی همچون اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار، یک قطعه عکس، کپی گذرنامه و برگ درخواست ویزا گردشگری، یکی از سه نوع ویزا توریستی گروهی، ویزا انفرادی 1 بار ورود و ویزا انفرادی 2 بار ورود را به ترتیب با هزینه های 80، 100 و 150 دلار دریافت کنید.

عوارض خروج از کشور

فراموش نکنید بعد از رزرو بلیط هواپیما برای خارج شدن از کشور باید هزینه ای تحت عنوان عوارض خروج از کشور را نیز باید در نظر بگیرید. این هزینه برای بار اول برابر 220,000 تومان برای هر نفر، برای بار دوم 330,000 و از بار سوم به بعد 440,000 تومان می باشد. عوارض خروج از کشور را می توان به صورت آنلاین از طریق سامانه های پرداخت عوارض خروج از کشور پرداخت نمود.

هزینه اقامت در پکن

پکن نیز مانند دیگر شهرهای توریستی جهان، اقامتگاه هایی با طیف های مختلف قیمتی را برای اقامت گردشگران فراهم کرده است. طبق روال معمول در شهرهای توریستی ارزانترین اقامتگاه ها، هاستل ها هستند. برای اقامت در هاستل های پکن باید هزینه ای در بازه‌ی 75 تا 170 یوان را در نظر داشته باشید. قیمت هتل های 3 ستاره تا 5 ستاره ی پکن نیز در بازه‌ی وسیع 130 تا 1800 یوان در تغییر است. علاوه بر این ها می توانید با هزینه ای از 120 یوان به بالا را نیز جهت اجاره ی آپارتمان برای یک شب بپردازید.

هزینه خورد خوراک در پکن

همانطور که گفتیم چین در دسته ی مقصدهای گران سفر قرار دارد و این موضوع از هزینه های اقامت و خورد و خوراک در سطح شهر پکن نمود پیدا می کند. برای صرف یک وعده غذا در رستوران معمولی در شهر پکن باید حدود 20 یوان هزینه کنید. که این قیمت ها برای رستوران های لوکس تا 1000 یوان ادامه دارند. همچنین یک بطری آب معدنی در چین 4 یوان قیمت دارد و خرید یک کیلو گوشت قرمز و یک کیلو گوشت مرغ به ترتیب 61 و 20 یوان برای شما هزینه خواهد داشت.

نظر شما در مورد دیدنی های تفریحی و گردشگری شهر چین چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

اگر شما هم قصد سفر به پکن چین را دارید می توانید برای خرید بلیط هواپیما با مقایسه قیمت بلیط هواپیما خرید بلیط ارزان هواپیما را انجام دهید و با خرید بلیط هواپیما ارزان اولین قدم را برای کاهش هزینه سفر بردارید.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.