در حال آماده سازی...
صفحهcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

قوانین عمومی

وب سایت روگو طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران،قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کندو کاربران محترم آن موظف به عدم درج هر‌ گونه مطالب سیاسی و یا مغایر با شئونات اخلاقی و مذهبی کشور می باشند.

كليه عمليات خريد بليت در اين سايت مشمول قوانين جاري تجارت الكترونيك بوده و هرگونه تخلف تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.

خدمات و محتوای ارائه شده توسط روگو جهت استفاده‌ در این وب‌سایت تولید شده و هر گونه سوء استفاده از اطلاعات، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و… از این وب‌سایت پیگرد قانونی خواهد داشت و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت روگو و لینک مطلب ذکر شده در اینترنت، مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، فقط با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت ممکن خواهد بود.

تنها دارنده نام کاربری و رمز عبور، مشتری است. مسئولیت استفاده و حفاظت از رمز عبور و نام کاربری به عهده ی مشتری بوده و نیز هرگونه دریافت سفارش خدمات و پشتیبانی از طریق آن نام کاربری و رمز عبور صورت میگیرد.

جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد بدهد تا عامل تلاش جهـت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سـایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌دهد که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت روگو اطلاع دهد.

کاربران متعهد میشوند که اطلاعات شخصی را در هنگام ثبت نام به صورت صحیح وارد کنند در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست ،مسئولیت عواقب احتمالی آن مانند صرف هزینه مجدد برای تهیه بلیط جایگزین به عهده خود کاربر است.

درصورتیکه اطلاعات صحیح مربوط به سن نوزاد و کودک ارائه نگردد، از پذیرش مسافر ممانعت خواهد شد.

بلیت خریداری شده فقط به مسافری که نامش در سیستم ثبت شده تعلق دارد و قابل انتقال به شخص دیگری نیست.و در صورتی که اطلاعات مسافر با کارت شناسایی مطابق نباشد از پذیرش وی ممانعت به عمل خواهد آمد.

پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیط از طریق پیامک و پست الکترونیک برای کاربر ارسال می‌گردد. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

وب‌سایت روگو به فروش اینترنتی بلیط هواپیما می‌پردازد و در قبال شرایط اضطراری (بدی آب و هوا، بلایای طبیعی و غیره)، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت و کلیه مسولیت ها بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی مجری پرواز است.

قوانین بلیط داخلی

عملیات خرید بلیط در وب‌سایت روگو مشمول مجموعه قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، تعهد می‌دهد که از کلیه‌ قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد. حضور مسافر درکلیه فرودگاههای داخلی دوساعت قبل از پرواز الزامی است.

در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد کم‌تر از دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت کاربر و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. لازم به ذکر است که در بلیط‌های نرخ مصوب، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتری و غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.

بلیط نوزاد یا کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال به صورت آنلاین خریداری نمود.

نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین‌ها و چارترکنندگان در هنگام خرید و بلیط صادر شده مشخص می باشد. هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهدۀ شرکت هواپیمایی برگزارکنندۀ پرواز است و روگو در این مورد مسئولیتی ندارد.

کنسل کردن بلیط هواپیما شامل جریمه‌ کنسلی مطابق با قوانین بلیط می‌گردد. مقدار این جریمه بنا برقوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است و در زمان درخواست کنسلی، به اطلاع مسافر خواهد رسید. مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و باقی مانده مبلغ، به حساب مسافر استرداد خواهد شدکه البته این مسئله در مورد برخی پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست و مبلغی جهت بلیط این پروازها در صورت کنسلی به درخواست مسافر مسترد نخواهد شد.

در صورت کنسل کردن بلیط، قیمت آن با کسر مقدار جریمه بلافاصله به صورت اعتبار به حساب کاربر سایت افزوده خواهد شد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین 24 تا 72 ساعت) می‌باشد.

در صورت لغو پرواز یا تاخیر بیشتر از دو ساعت، مسافرمی باید بلیط خود را نزد کانتر هواپیمایی مربوطه در فرودگاه مهر کرده و مطابق با قوانین شرکت هواپیمایی مربوطه، نسخه دیجیتال یا اصل بلیط را به محل شرکت ارسال نموده و هزینه‌ پرواز به شما بازگردانده خواهد شد.همچنین اگر مسافر پیش از رفتن به فرودگاه از لغو پرواز مطلع شود، می‌تواند با تماس تلفنی با روگو، بدون پرداخت جریمه در پروازهای جایگزین بلیط تهیه کند .لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، بدلیل قوانین بین ایرلاین ها ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.

بر اساس تفاهم نامه ای که بین شرکت های هواپیمایی وجود دارد، چنانچه مسافری بلیط هواپیمای خود را در چند مسیر پشت سر هم تهیه نماید بگونه ای که مقصد مسیر اول، به عنوان مبدا مسیر دوم باشد؛ اگر در مسیر نخست با لغو یا تاخیر پرواز مواجه شود می تواند با ارائه مستندات، بلیط هواپیمای مسیر دوم را هم بر اساس قوانین داخلی شرکت های هواپیمایی بدون جریمه استرداد نماید. مطابق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، بلیط رفت و برگشت داخلی خریداری شده در یک روز، میبایست دارای فاصله زمانی حداقل 4 ساعت باشد تا بتوان در صورت تاخیر بلیط رفت، بلیط برگشت را کنسل نمود.

کلیه ی پروازهای داخلی با مبدأ تهران

ترمینال 1: کیش‌ایر، زاگرس

ترمینال 2: ایران ایر، ایر تور، آتا، قشم ایر، معراج، کارون

ترمینال 4: ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان

ترمینال 4 یا 6 : سپهران، پویا، ساها (قبل از سفر، از اطلاعات فرودگاه مهرآباد استعلام شود)

طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک معتمد ایرلاین برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دوران نقاهت بعد از عمل جراحی، دیابت ملیتوس کنترل نشده، افرادی که دیالیز می‌شوند، افرادی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند. لازم به ذکر است که همراه داشتن نامه مربوطه برای انجام پرواز کافی نبوده و در صورت تشخیص خطرناک بودن سفر برای افراد ذکر شده یا دیگر مسافران مجاز به ممانعت از پرواز این دسته از مسافران می باشد و کنسلی بلیط در چنین شرایطی، مطابق با قوانین اولیه بلیط صورت خواهد پذیرفت.

قوانین کنسلی و استرداد بلیط سیستمی داخلی

مبلغ قابل استرداد پس از ارسال مدارک مورد نیاز و درخواست به پشتیبانی، حداکثر طی مدت ۷۲ ساعت کاری به همان حسابی که خرید توسط آن صورت گرفته بصورت آنلاین واریز میگردد. لازم به ذکر است که در صورت بروز خطای بانکی در فرآیند استرداد و عدم واریز وجه توسط بانک، کاربر می بایست شماره کارت، شماره حساب و یا شماره شبا، صرفا متعلق به خود را جهت استرداد به پشتیبانی سایت اعلام فرماید.

قوانین کنسلی و استرداد بلیط چارتری داخلی

در پروازهای چارتری هر چند که شما بلیت ارزان ‌تری را خریداری می‌ کنید، اما باید این ریسک را نیز بپذید که پول شما در صورت انصراف بر خلاف پروازهای سیستمی استرداد نمی‌شود.

در هر صورت اگر مجبور به استرداد بلیط خود شدید در اولین گام با پشتیبانی روگو تماس بگیرید و میزان جریمه بلیط چارتر را جویا شوید. با توجه به چارتری بودن پرواز، کنسلی بلیط تنها از طریق چارترکننده امکان پذیر می باشد.

به طور کلی کنسلی بلیط های چارتر بسته به قوانین تامین کننده بلیط و در صورت موافقت آن صورت می پذیرد که احتمال موافقت با آن و بازگشت وجه بسیار محدود است. با این حال در برخی موارد این نوع از بلیط های هواپیما تنها تا ساعت 12 ظهر یک روز قبل از پرواز قابل استرداد می باشند.

بار مجاز پرواز داخلی

چنانچه باری که با خود حمل می کنید بیشتر از میزان مشخص شده ایرلاین باشد، مشمول قوانین اضافه بار هواپیما خواهید شد. در این صورت بر اساس معیارهایی همچون مبدا، مقصد و نوع کلاس پروازی، می‌بایست مبلغی را به عنوان هزینه اضافه بار پرداخت کنید. برای پرداخت این هزینه یا می‌توانید قبل از پرواز و هنگام خرید بلیط هواپیما، در دفاتر فروش بلیط و آژانس‌های هواپیمایی، مقدار اضافه بار خود را گزارش دهید یا اینکه این گزارش را در فرودگاه و هنگام پذیرش بار بپردازید.

به طور میانگین نرخ اضافه بار برای هر کیلوگرم، برابر با یک درصد قیمت کل بلیط در همان مسیر محاسبه می‌شود.

مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی و داخلی بر اساس مسیر هوایی، شرکت هواپیمایی و کلاس پروازی انتخاب شده متفاوت است.

علاوه بر وزن جامه دان قید شده در بلیط که به کانتر پذیرش تحویل می‌شود، هر مسافر مطابق با قوانین IATA مجاز به حمل هر یک از وسایل ذیل به داخل کابین تا وزنهای ذکر شده بدون پرداخت هزینه اضافه بار می باشد:

– مسافران دارای بلیط اکونومی کلاس در مسیرهای داخلی و خارجی: به میزان 5 کیلوگرم

– مسافران دارای بلیط هماکلاس در مسیرهای داخلی و خارجی: به میزان 7 کیلو گرم

– یک کیف دستی و یا کیف متناسب با لباس سفر ولی نه به منظور وسیله ای جهت حمل این قبیل کالاها که به عنوان جامه دان شناخته شده است، در ابعاد 56 و 45 و 25 سانتیمتر به گونه ای که مجموع ابعاد از 115 سانتیمتر تجاوز ننماید.

– کیف های دستی که مسافر مجاز به حمل آنها به داخل کابین هواپیما است، باید دارای برچسب بار کابین باشد که در گیت خروجی بر روی آنها الصاق می شود.

تذکر: حفاظت از تمام وسایل حمل شده به کابین شخصاً برعهده مسافر است.

توجه: پذیرش کالسکه به عنوان جزئی از جامه دان پذیرش شده مسافر در پروازهای هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران مطابق با روند ذیل صورت می گیرد:

یک کالسکه کاملاً تاشو برای هرنوزاد به عنوان بار مجاز رایگان، به غیراز بار مجاز پذیرش شده مسافر بزرگسال پذیرفته می شود. امکان حمل کالسکه در کابین هواپیما وجود ندارد و مسافر صرفاً مجاز به استفاده از کالسکه تا زمان سوار شدن در گیت خروج بوده و می بایست در گیت خروج کالسکه را تحویل نماید. زمان پذیرش کالسکه برچسب محدودیت پذیرش (LIMITED RELEASE) بر روی آن الصاق می شود.

درزمان ورود در مقصد نهایی و یا محل ترانزیت مسافر، هماهنگی های لازم جهت تحویل کالسکه در اولین فرصت صورت می پذیرد. درصورت امکان، تحویل کالسکه جلو پله هواپیما و یا پلهای اتصال ترمینال مسافری به هواپیما مطلوبترین حالت ممکن است. در غیر این صورت با توجه به شرایط فرودگاه تحویل در سالن تحویل جامه دان صورت می گیرد.

وسایلی که ورود آن‌ها با کابین هواپیما مجاز نیست لوازم نوک تیز یا لبه تیز از قبیل ناخن گیر، قیچی، چاقو، سوهان ناخن و ابزار مغناطیسی است. علاوه بر این، به همراه داشتن هر نوع مایعات، از قبیل آب معدنی، انواع نوشیدنی، ژل مو، خمیر دندان، کرم ها، ترکیبی از مایعات و جامدات، عطر و هر نوع اسپری، به داخل کابین هواپیما اکیداً ممنوع است.

قوانین بلیط خارجی

کلیه پروازهای خارجی مبدأ تهران از فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می شود و حضور مسافر سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی است.

لطفا در زمان وارد نمودن شماره پاسپورت در هنگام صدور بلیط، حرف و اعداد به صورت کامل ثبت شود. بدیهی است تمام مسئولیت و جرایم ناشی از عدم درج اطلاعات مکفی و یا اشتباه به عهده مسافر می باشد.

بلیت یک طرفه به مسافرانی تعلق میگیرد که اقامت و یا پاسپورت کشور مقصد را دارند.

قبل از خرید و رزرو بلیط هواپیما خارجی، لازم است شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف صورت می گیرد) بررسی شوند. در صورت سوال و ابهام در قوانین ویزا، مسافران محترم میتوانند با پشتیبانی روگو تماس بگیرند. در غیر این صورت، روگو هیچگونه مسئولیتی را عهده دار نخواهد شد و مسئولیت کامل مشکلات احتمالی بر عهده ی مسافر خواهد بود.

بدون ویزا بودن کشورها به این معنی است که مسافران برای حضور در آن کشور احتیاج به ویزا ندارند ؛ اما گاهی برای پرواز و رسیدن به یک کشور بدون ویزا ، نیاز به یک یا چند ویزا دارید. به عبارت دیگر برای پرواز به بعضی از کشورهای آمریکا و اقیانوسیه ، باید از چند کشور بگذرید و در آنها توقف داشته باشید، که بدون داشتن ویزای این کشورها ، سفرتان امکانپذیر نیست. بنابراین همیشه سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به معنی نیاز نداشتن به ویزا و سفر بیدردسر نیست و باید حتماً از قبل دربارۀ سفر به کشور مقصدتان تحقیق کنید.

در مورد بلیت های دو طرفه خارجی ، چنانچه قصد کنسل کردن یکی از مسیرهای پروازی را داشته باشیدسیستم نرخ بلیت یک طرفه مورد استفاده را با شما محاسبه خواهد کرد. دقت بفرمایید از آنجایی که بعضا” بلیت های یک طرفه در مسیرهای خارجی گرانتر می باشند ، ممکن است در چنین شرایطی مبلغی به شما مسترد نگردد.

در خواست کنسلی بلیط های سیستمی از طرف مسافر، مطابق قوانین مندرج در بلیط و اعلامی از طرف ایرلاین مربوطه می باشد. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی و مبلغ کارمزد انتقال وجه از مبلغ پرداخت شده توسط مسافر کسر شده و باقیمانده مبلغ ، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. . این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست.مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاری) می‌باشد.

نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین‌ها و چارترکنندگان در هنگام خرید و بلیط صادر شده مشخص می باشد . هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهدۀ شرکت هواپیمایی برگزارکنندۀ پرواز است

برای پروازهای خارجی داشتن حداقل 6 ماه (180 روز کامل ) اعتبار پاسپورت ، برای خروج از کشور در تمامی مسیرها الزامی است .

تغییر اسم مسافر امکان پذیر نیست، بنابراین در وارد کردن اطلاعات‌تان دقت کنید. در غیر این صورت، جریمه‌ی کنسلی لحاظ خواهد شد.