در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

راهنمای سفر به دبی؛ هرآنچه که قبل از سفر به دوبی باید بدانید

نویسنده نیکان نصرالله تبار

دبی یکی از پربازدید ترین مقاصد سفر در دنیا است که با سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما می توانید به این کشور سفر کنید و به عنوان شهری برای شکستن رکوردها، از بلندترین برج های جهان تا شلوغ ترین فرودگاه روی کره ی زمین شناخته می شود. دبی، این شهر باشکوه و در حال رشد، میزبانی فوق العاده برای یک سفر فراموش نشدنی و تعطیلات به یاد ماندنی است و با داشتن ریشه ای سنتی، چشم اندازی مدرن دارد و همین موضوع باعث شده تا امارات متحده عربی به عنوان پیشرفته ترین کشور اسلامی جهان شناخته شود.

سفر به هر کشوری قوانین و مسائل خاص مربوط به خودش را دارد که رعایت آنها برای توریست ها واجب است و آگاهی از آنها قبل از عزیمت به این شهر خالی از لطف نیست و باعث می شود تا بتوانید یک سفر به یاد ماندنی و بدون مشکل داشته باشید. حتما قبل رزرو بلیط هواپیما برای سفر به این کشور قوانین آن را بخوانید تا سفر خوبی را تجربه کنید.

معرفی شهر دبی

دبی یکی از هفت ایالتی است که در سال 1971 برای تشکیل دادن امارات متحده عربی به هم پیوستند. شرایط مطلوب تجاری و تصمیمات هوشمندانه سرمایه گذاری منجر به این شده که دبی به یکی از موفق ترین شهرهای جهان با سرعت رشد اقتصادی بسیار زیاد تبدیل شده و به عنوان یک قطب تجاری، مالی و توریستی در جهان شناخته شود. آب و هوای این شهر به شدت گرم و بیابانی است و در روزهای گرم سال دمای هوا تا 50 درجه سانتیگراد نیز افزایش می یابد. واحد پول رسمی کشور امارات درهم بوده و به صورت اختصاری AED نوشته می شود و هر درهم با 100 فلس (به عنوان زیرواحد) برابر است. مساحت این شهر حدود 35 کیلومتر مربع و جمعیت تقریبی 3 میلیون نفر دارد که درصد زیادی از آنها را مهاجران تشکیل داده اند.

اقامت در دبی

یکی از دلایل شهرت زیاد دبی بدلیل هتل های مجلل و اقامتگاه های ساحلی لوکس پنج ستاره ی خود است، اما در عین حال نیز گزینه های مناسبی از هتل ها و آپارتمان ها برای بودجه های مختلف گردشگران وجود دارد. این شهر تقریباً به دو قسمت تقسیم شده است: «دبی قدیمی» در شمال و «دبی جدید» در قسمت جنوبی که آسمان خراش های مرکز شهر دبی و مارینا دبی را در بر می گیرد.

برای پیدا کردن هتل ارزان در دبی کافی است تا چند کیلومتر از قسمت شیخ نشین این شهر فاصله بگیرید و از هتل های 2 یا 3 ستاره ی دبی برای اقامت استفاده کنید. چرا که در عین کاهش هزینه ی سفر شما، در این هتل ها نیز شرایط خوبی برای اقامت مسافران مهیا شده و در مقایسه با هزینه، امکانات خوب و مناسبی از قبیل استخر، کلوپ ورزشی و بازی، کافه و رستوران برای گردشگران فراهم شده است.

بهترین زمان سفر به دبی

همانطور که گفتیم دبی در تمام سال دارای آب و هوای گرم است و دمای هوا در تابستان به حدود 50 درجه سانتیگراد می رسد اما در مقابل در زمستان ها آب و هوای دلپذیری دارد از این رو زمان مناسبی برای بازدید از شهر است و بخاطر حجم زیاد مسافر در این فصل خرید بلیط ارزان هواپیما کار سختی است. در عین حال فصل اوج سفر هم در همین ایام است و به همین دلیل شهر شلوغ تر از زمان های دیگر سال خواهد بود.

اما در فصل اوج گرما که از حجم مسافر به این کشور گرم کمتر می شود می توانید با تهیه بلیط چارتری و لحظه آخری خرید بلیط هواپیما ارزان داشته باشدی و هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

حمل و نقل در دبی

دبی از سیستم حمل و نقل درون شهری خوبی برخوردار است. مترو و قطار از راه های امن و مطمئن سفر در سطح شهر به حساب می آیند و حتی اگر می خواهید از ترافیک ساعت های شلوغ اجتناب کنید نیز بهتر است از مترو استفاده کنید. از طرف دیگر کمبود تاکسی نیز در شهر وجود ندارد و به راحتی می توانید از هر مبدأ به هر مقصدی سفر کنید.

نکات مربوط به فرودگاه دبی

فرودگاه دبی یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه های جهان است. برای رسیدن به فرودگاه می توانید از تاکسی یا مترو استفاده کنید. گذشتن از مراحل قبل از سفر ممکن است به طول بیانجامد، بنابراین بهتر است حداقل یک الی دو ساعت قبل از زمان پرواز خود را به فرودگاه برسانید. فرودگاه دارای 3 ترمینال است، پس سعی کنید مطمئین شوید که از کدام ترمینال پرواز خواهید داشت چرا که ارتباطی بین 3 ترمینال فرودگاه وجود ندارد. فرودگاه دبی دارای کافه ها و رستوران های 24 ساعته است. پس نگران زمانی که در فرودگاه می گذارنید نباشید. خیلی سخت نخواهد گذشت.

جاذبه های گردشگری دبی

بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه، تقریباً از هر نقطه از شهر قابل مشاهده است به طوریکه در روشنایی روز می توان آن را از 95 کیلومتر فاصله دید. در حوالی آن می توانید دبی مال را نیز مشاهده کنید که به عنوان یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین مراکز خرید دنیا شناخته می شود که برای بازدید از آن شاید ساعت ها زمان لازم باشد.

7 مکانی دبی که حتما باید به آنها سر بزنید

برای دیدن مکان های دیدنی و جذاب دبی با رزرو بلیط هواپیما و سفر هوایی به این کشور سفر راحتی خواهید داشت و به دلیل زمان کم سفر خستگی برای شما نخواهد داشت و سفر را برای شما لذتبخشتر خواهد کرد.

مدینه جمیرا

یک تفریگاه مجلل 40 هکتاری در سطح شهر دبی که توسط شرکت جمیرا که مالک تنها هتل 7 ستاره ی جهان است اداره می شود. رستوران ها، کافه ها و بازار مدینه جمیرا تلفیقی از ساختار مدرن و سنتی است و برای گردشگران جزء بهترین مراکز برای تفریح به شمار می آید.

دیرا سوکس

در قلب دبی قدیمی، بازار دیرا شامل یک جو درهم و برهم از فروشگاه ها است که از ویترین های درخشان فروشگاه های جواهرات تا مسیر معطر فروشگاه های ادویه و مواد غذایی، از دسته لذت هایی است که نباید در سفر به دبی از دست دهید.

مسجد جمیرا

زیباترین مسجد دبی که هر گردشگری را وادار به بازدید می کند. این مسجد از برجسته ترین آثار معماری اسلامی است که در دوران خلافت فاطمیان ساخته شده و مناره های تزئین شده ی آن به همراه نورپردازی در شب ها منظره ی دیدنی را پدید می آورند.

بزرگراه شیخ زاید

شاهراه اصلی شهر که به موازات ساحل مرکز شهر را به فاصله 55 کیلومتر به سمت ابوظبی طی می کند و با وسعت 8 باند عبوری، از میان آسمان خراش ها و ساختمان های دیدنی دبی عبور می کند.

برج العرب

بلندترین هتل جهان با 321 متر ارتفاع در خط ساحلی دبی، زیبایی خاص و منحصربه فردی دارد که بازدید کنندگان را به خود خیره خواهد کرد. لوکس‌ترین و گرانترین سوئیت ها و اتاق ها در جهان را می توانید در این هتل بیابید که برای یک شب اقامت در آنها هزینه ای بیش از 15000 دلار لازم است.

پارک آبی آکواونچر آتلانتیس

اگر از گرم بودن آب و هوای دبی خسته شدید، بهترین زمان است که سری به پارک آبی آکواونچر بزنید و بعد از زدن تنی به آب، کمی احساس خنکی را توأم با هیجانات استفاده از سرسره های طولانی و مارپیچ این مجموعه تجربه کنید.

آکواریوم دبی

یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های توریستی دبی، آکواریوم دبی است که در خود 140 گونه ی دریایی را در یک آکواریوم معلق جای داده است. منظره ی آکواریوم دبی را می توان به راحتی و به صورت رایگان از مرکز خرید دبی مشاهده کرد و می توانید برای رفتن به تونل های آکواریوم از ورودی باغ وحش استفاده کنید.

نظر شما در مورد دیدنی های تفریحی و گردشگری دوبی چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.