در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

کدام شهر ترکیه را برای سفر انتخاب کنیم؟

نویسنده سمانه اسدی

انواع مسافرت به عنوان یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی به شمار می‌رود که می‌تواند باعث خوشحالی ما شود. ترکیه یکی از مقصدهای پر گردشگری به شمار می‌رود که هر کسی با شنیدن نام آن دوست دارد وسایل خود را آماده کرده و با خرید بلیط هواپیما راهی سفر شود. این کشور درون خود تاریخ بی‌نظیری چون سرگذشت امپراطوری عثمانی را دارا است. همچنین شهرهایی که هر کدام دارای محله‌های منحصر به فرد و سواحل زیبایی هستند.

ترکیه از تمامی کشورها گردشگران زیادی را پذیرا است و به دلیل همجوار بودن با دریا، آب و هوایی مرطوب را دارد. این کشور در هر فصلی از سال زیبایی‌های خاص خود را داشته و هر زمانی که راهی آنجا شوید، می‌توانید با سفر به شهرهای مختلف آن از جاذبه‌های دیدنی‌اش نهایت لذت را ببرید. در این مقاله قصد داریم تا با شما درباره بهترین شهرهای توریستی ترکیه صحبت کنیم. پس همراهمان باشید.

بودروم

یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر بودروم می‌باشد که دارای خانه‌های سفید رنگ و ردیف است. در کنار بندرهایی که دارد می‌توان در آنجا به تفریحات ساحلی پرداخت و از گنبدها وکوچه‌های تو در تویش نهایت لذت را هنگام مسافرت برد. کوچه‌های تنگی که در این شهر وجود دارند را می‌توان با استفاده از کشتی‌های تفریحی مشاهده کرد.

 در بودروم می‌توانید به پاتوق‌هایی که وجود دارد بروید و صبحانه محلی آن‌جا را میل نمایید. قایق سواری و غواصی از دیگر تفریحات منحصر به فرد این شهر به شمار می‌رود. از دیگر جاذبه‌های بودروم می‌توان قلعه سنت پیرت، آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس، آمفی تئاتر و ساحل شنی را نام برد.

بودروم

آنتالیا

می‌توان گفت بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان آنتالیاست. تفریحات این شهر زبانزد همه افراد بوده و تاریخش به 300 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. شهر آنتالیا را در کناره‌های دریا مدیترانه بنا کرده‌اند. تمامی تفریحاتی که از یک مقصد ساحلی انتظار دارید، می‌توانید در آنتالیا پیدا کنید. این شهر به عنوان یکی از بهترین مقصدها برای ایرانیان به شمار می‌رود که سواحل آن برای شنا بی‌نظیر است.

هنگام رسیدن به آنتالیا می‌توانید از ساحل شنی آن که لارا نام دارد دیدن نموده و همچنین ساحل صخره‌ای دیگری که کنی آلتی نام دارد را نیز مشاهده کنید. شهر قدیمی رومی هم که از قدمت بسیار زیادی برخوردار است در مرکز شهر آنتالیا واقع شده است و بزرگی آن را می‌توانید تا آمفی تئاتر شهر مشاهده نمایید.

پارک آبی آکوالند به عنوان زیباترین مراکز تفریحی ترکیه شناخته می‌شود. با استفاده از قایق‌هایی که در کنار سواحل وجود دارد می‌توانید به گشت زنی در رودخانه و دریا در این سفر تابستانی مشغول شوید.

آنتالیا

کوش آداسی

کوش آداسی یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ترکیه می‌باشد که دارای زیباترین هتل های ترکیه بوده و در کنار دریای اژه قرار دارد. آب و هوای این منطقه در فصل‌های تابستان گرم و شرجی است.

در کوش آداسی می‌توانید به پلاژهای معروفی که دارد بروید و تجربه ناب قایق سواری را در دریای آن‌جا داشته باشید. غار کاراجا، بناهای تاریخی گوورجین، کافه‌ها، پارک ملی دلتای آیدین و … همگی از تفریحات و جاذبه‌های کوش آداسی به شمار می‌روند.

کوش آداسی

ازمیر

از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر که با پیاده روهای سنگ فرش شده و سواحل کنار دریای اژه توجه هر گردشگری را به سوی خود جلب می‌کند، ازمیر است. ازمیر به عنوان سومین شهر بزرگ ترکیه شناخته می‌شود که از جاذبه های تفریحی منحصر به فردی برخوردار است.

جشنواره بین المللی هنر و نمایشگاه‌های بین المللی در ماه‌های خاصی در ازمیر برگزار می‌شوند. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به پارک آبی، کلیسای افسوس، مسجد حیصار، پیست اسکی و … اشاره کرد. همچنین هنگام شب آوازهایی در کنار ساحل می‌خوانند و می‌توانید در کافه‌های آن جا نشسته و هم زمان با گوش دادن به آواز چیزی بخورید.

ازمیر

استانبول

بزرگ ترین شهر ترکیه که به عنوان سومین شهر توریستی جهان معرفی می‌شود، استانبول می‌باشد. این شهر را در کنار دریای مرمر و تنگه بسفر احداث کرده‌اند. زمان مناسب برای مسافرت به این شهر پر از زیبایی‌های خاص، فصل بهار و پاییز می‌باشد، همچنین می‌توانید تجربه یک خرید خوب را داشته باشید، چرا که حراج‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند که همگی برندهای معروفی هستند.

حمام ترکی و ماساژ ترکی یکی از بهترین تجربه‌هایی است که می توانید در سفر به استانبول داشته باشید، لازم به ذکر است که بگوییم حمام سلیمانیه برای انجام این کارها بسیار مناسب است. مکان‌هایی عمومی چون باکرکوی نیز برای خرید و شنا و دیگر تفریحات جای مناسبی هستند.

استانبول

بورسا

اگر بخواهیم در مورد یکی از امپراتوری‌های عثمانی صحبت کنیم، باید بگوییم بورسا در زمان حکومت عثمانی به عنوان پایتخت شناخته می‌شده است. این شهر مانند یک موزه خود را به گردشگران نشان می‌دهد، چرا که دارای مکان‌های تاریخی بی‌نظیری می‌باشد.

بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان بورسا است. وجود چشمه‌های آب گرم و محیط بکر طبیعی که در اطراف این شهر دیده می‌شود، بسیاری از افراد را در فصل زمستان راهی این شهر کرده که در این شرایط می‌توانند اسکی در اولوداغ را تجربه نمایند.

بورسا

مارماریس

یکی از زیباترین شهرهای ترکیه که به شهر پهلوگیری کشتی‌های تجاری معروف است، مارماریس می‌باشد و قدمت آن به زمان قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. از آنجایی که بسیاری از مسافران هنگامی که راهی شهری می‌شوند بیشتر به تفریحات و آب و هوا و طبیعت آن توجه دارند، مارماریس به عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی ترکیه شهر ساحلی محسوب شده که دارای تفریحاتی چون غواصی، پرواز با کایت و … است. مارماریس در جنوب غرب ترکیه قرار دارد و رودخانه دالیان را درون خود جای داده است.

مارماریس

جمع‌بندی

انتخاب بهترین شهر ترکیه برای سفر براساس خواسته و هدف شما در هر فصل می‌تواند متفاوت باشد. البته که امیدواریم در این مقاله در انتخاب مقصد سفر به شما کمک کرده باشیم.

برای رفتن به ترکیه که یکی از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است باید از هواپیما استفاده نمایید، معمولا برای اینکه از هزینه‌های سفر کاسته شود باید به دنبال بلیطی بود که از هزینه مناسب‌تری برخوردار است. در اینجا استفاده از پروازهای چارتری می‌تواند کارآمد باشد، چرا که بلیط های چارتری نسبت به دیگر بلیط‌ها دارای قیمت کمتری هستند. در سایت روگو در خدمت شما برای خرید انواع بلیط‌های مسافرتی هستیم.

 

سمانه اسدی

سمانه سال 91 تو رشته ی عمران فارغ التحصیل شد و از همون زمان یکی از همکارهای پرانرژی ماست. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث میشه تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کارش بهترین باشه. کارهای چالشی و هیجان انگیز رو دوست داره و با تحقیق و نوشتن درباره ی سفر، سعی می کنه تا احساس تازگی و سرزندگی خودش رو منتقل کنه