در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

زیباترین شهرهای توریستی ترکیه

نویسنده نیکان نصرالله تبار

همانطور که می دانید یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری خارج از کشور برای ایرنیان، کشور ترکیه است و سالیانه تعداد مسافران ایرانی که به ترکیه سفر می کنند در حال افزایش است. شاید اصلی ترین دلایل محبوبیت ترکیه برای ایرانی ها، نزدیک بودن این کشور، عدم نیاز به دریافت ویزا و هزینه ی کمتر سفر در مقایسه با سایر کشورهای هم رده باشد.

به طور خلاصه می توان گفت برای سفر به ترکیه، بستن چمدان و خرید بلیط هواپیما بخش عمده ی سختی های سفر به حساب می آیند. البته سفر به مقصدهایی مانند ترکیه با کمی مطالعه ی قبلی و شناخت دیدنی ها و جاذبه های توریستی آن، می تواند بسیار شیرین تر باشد. چرا که دیدنی ها و تفریحات در این کشور به حدی است که بدون اطلاع قبلی قطعاً نمی توانید برنامه ریزی درستی داشته باشید و از بخش هایی از آن جا خواهید ماند.

بحث رزرو بلیط هواپیما که امروزه به یک امر ساده تبدیل شده، چرا که گردشگران در منزل خود و حتی از طریق گوشی تلفن همراه خود می توانند اقدام به خرید اینترنتی بلیط هواپیما کنند. در نتیجه دیگر مثل قبل نیاز به خارج شدن از منزل و گشتن بین آژانس های مسافرتی مختلف برای خرید بلیط ارزان هواپیما نیست. به همین دلیل به سراغ موضوع بعدی می رویم و در این مطلب سعی می کنیم شما را با زیباترین شهرهای ترکیه آشنا کنیم تا بتونید با توجه به سلیقه ی خود انتخاب درستی برای سفرتان داشته باشید.

 

استانبول

از استانبول می توان به عنوان شهر بی رقیبت ترکیه یاد کرد. شهری که بخشی از آن در قاره ی اروپا قرار گرفته و از قسمت آسیایی آن توسط یک تنگه در میان شهر تفکیک گردیده است. استانبول با وجود جاذبه های تاریخی و با ارزش، در کنار حفظ ساختار باستانی خود که گویای قدمت تمدن این شهر است، دارای ساختمان ها و آسمان خراش های مدرن نیز می باشد که جلوه ی خاصی به این شهر بخشیده است.

استانبول بیشتر مقصد بازارگانان و اهالی داد و ستد است. هرچند که بخش عمده ی این شهر به کسب و کارها و ادارات تعلق گرفته است، اما این به این معنی نیست که امکانات تفریحی در این شهر وجود ندارد. پارک های آبی متعدد، شهربازی های بزرگ و آکواریوم های دیدنی به همراه مراکز خرید بی نظیر در استانبول قطعا اهمیت این شهر را برای گردشگران دو چندان می کنند.

 

مارماریس

اگر اهل سفر به شهرهای ساحلی و از طرفداران دریا هستید، مارماریس قطعاً یکی از زیباترین گزینه های پیش روی شما خواهد بود که با خرید بلیط هواپیما می توانید به این شهر ساحلی زیبا سفر کنید. با وجود این که کشور ترکیه توسط دریا احاطه شده، اما مارماریس با داشتن منظره های زیبا و ساحل خاص خود و همچنین امکانات مختلف و متنوع برای تفریحات آبی، سفر بی نظیری را برای شما رقم خواهد زد. بخش زیادی از گردشگران این شهر، از مارماریس به عنوان زیباترین شهر ساحلی جهان یاد کرده اند.

 

کاپادوکیه

مناظر بی رقیب این منطقه که به دلیل وجود کوه های آتشفشانی و فرسایش خاک در طول هزاران سال به وجود آمده اند، امروزه به عنوان جاذبه ی گردشگری سالانه مسافران زیادی را به خود جذب می کنند. وجود هتل ها و اقامتگاه هایی در دل این کوه های زیبا و همچنین امکان پرواز بر فراز این شهر و تماشای آن از ارتفاعات با استفاده از بالن های رنگارنگ، از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می آیند. کاپادوکیه مقصد مناسبی برای گردشگران علاقه مند به زیبایی های بصری است.

 

قونیه

برای علاقه مندان به شعر و ادب و فرهنگ و تاریخ، قونیه همیشه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. وجود آرامگاه مولوی شاید اصلی ترین دلیل این اهمیت به حساب بیاید اما نمی توان از بناهای تاریخی به جا مانده از دوران سلجوقیان و همچنین مراسم سما درویشان که هر ساله در این شهر برگذار می گردد نیز چشم پوشی کرد. موزه باستان شناسی، موزه آتاتورک، مسجد علاءالدین و مسجد شمس تبریزی که به عنوان جایگاه و تربت شمس نیز شناخته می شد امروزه مورد توجه گردشگران مختلف به خصوص ایرانیان واقع می گردد.

ازمیر

یکی از مقاصد شناخته شده ی گردشگری در ترکیه، شهر ازمیر است که به کافه ها و شب های زیبایش شهرت خاصی دارد. پس از استانبول و آنکارا، ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه از نظر وسعت است که همین موضوع اهمیت زیادی از لحاظ تجاری و صنعتی به این شهر بخشیده است و باعث شده تا سالانه میزبان نمایشگاه های بسیاری باشد. برای طرفداران آب و دریا، مناطق ساحلی ازمیر با طبیعت زیبا و منحصر به فرد خود یکی از بهترین مقاصد گردشگری خواهد بود که می توان در این شهر عکس های زیبا و به یاد ماندنی نیز ثبت کرد.

آنتالیا

یکی دیگر از شهرهای نام آشنای ترکیه و مقصد گردشگری مشهور این کشور، آنتالیا است. شهری در امتداد ساحل دریای مدیترانه که پر از جاذبه های تاریخی و گردشگری از منطقه ی سرسبز کوهستانی تا سواحل زیبا است. آنتالیا همیشه در لیست بهترین شهرهای ترکیه قرار داشته و به عنوان یکی از سرزنده ترین شهرهای این کشور شناخته می شود. قطعاً برای بازدید از این شهر به بیشتر از یک یا دو روز زمان نیاز دارید و هرگز از زمانی که برای تفریح در آنتالیا صرف کرده اید پشیمان نخواهید شد.

 

ماردین

یکی از تماشایی ترین مناطق تاریخی ترکیه، شهر ماردین است که در جنوب شرقی آناتولی واقع گردیده و به دلیل وجود بناهای تاریخی متعدد به عنوان یک شهر تاریخی در یونسکو ثبت جهانی گردیده است. قدم زدن در کوچه پس کوچه های تاریخی این شهر کوهستانی و بازدید از بافت قدیمی و بناها و صومعه های باستانی که گویای هزار و یک قصه از فراز و نشیب هایی است که بر این شهر گذشته بدون شک برای هر گردشگری جذاب است.

 

شاید برای بسیاری از مسافرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند، سفر به شهرهای نام آشنایی مانند استانبول، آنتالیا و یا کوش آداسی گزینه ی مناسبی باشد، اما با شناخت دیگر شهرهای ترکیه که هرکدام پر از جاذبه های رنگارنگ و منظره های چشم نواز و بکر هستند قطعاً می توان سفر متفاوت تری را تجربه کرد.

برای خرید بلیط هواپیما ارزان به مقصد شهرهای مختلف ترکیه، می توانید از سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما، روگو اقدام نمایید و به راحتی در کوتاه ترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما را برای سفر خود انتخاب کنید.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.