در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

دانستنی های سفر به بانکوک؛ شهر محبوب گردشگران

نویسنده نیکان نصرالله تبار

یکی از محبوب‌ترین شهرهای تایلند از نگاه گردشگران و بازدیدکنندگان، بانکوک است که توانسته در سال 2017 آمار فوق العاده 35 میلیون گردشگر را به خود اختصاص دهد. این کلانشهر مدرن یکی از بهترین مقاصد برای سفر است که برای هر سلیقه ای جذابیت های خاص خودش را دارد. از بناهای فرهنگی و معابد تاریخی گرفته تا بازارهای شلوغ و قایق سواری در کانال، همه بخشی از جذابیت های منحصر به فرد بانکوک به شمار می آیند.

معرفی شهر بانکوک

بانکوک یا همان پایتخت مدرن تایلند، یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین مقاصد سفر برای گردشگران سرتاسر دنیا است که مسافران با هواپیما و رزرو بلیط هواپیما به این کشور سفر میکنند. بانکوک در قسمت گرمسیری جنوب تایلند و در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده است. این کلانشهر همیشه بیدار جمعیتی حدود 10 میلیون نفر را در دل مساحت 1500 کیلومتر مربعی خود جای داده تا امروزه به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر تایلند شناخته شود. زبان رسمی مردم بانکوک تایلندی و واحد پول رسمی آنها، مانند بقیه شهرهای تایلند، “بات” است.

بهترین زمان سفر به بانکوک

از لحاظ آب و هوایی به دلیل قرارگرفتن بانکوک در منطقه گرم و استوایی، بهترین زمان سفر به این شهر در فصل های سرد سال است. یعنی از اواسط آبان تا اواسط فروردین، کاهش دما و رطوبت بهترین شرایط را برای اقامت در این شهر فراهم می کندو به دلیل تقاضای زیاد در این فصل خرید بلیط هواپیما ارزان کار بسیار سختی است. البته موضوع مهمی که باید مدنظر داشته باشید این است که اینگونه مناطق گرمسیری ممکن است حتی در سرد ترین روزهای سال نیز دارای آب و هوای گرم و دمایی بالای 30 درجه سانتیگراد باشند.

از لحاظ مراسم و جشنواره های سالانه، بانکوک نیز در ماه های مختلف سال فستیوال های مختلفی مانند لوی کراتونگ در ماه نوامبر، سال نوی چینی در اوائل ژانویه، سال نوی تایلندی یا سونگکران در اوائل ماه آپریل و … برگزار می شود که در این فستیوال ها موسیقی، جشنواره های غذا، جشن آب، آتش بازی و فعالیت های فرهنگی متعددی برپا می شود و در صورت علاقه می توانید در زمان های مشخص شده ی هر فستیوال برای لذت بردن از جشن ها و مراسمات به بانکوک سفر کنید. اما برای داشتن ارزانترین سفر به بانکوک، فصل های گرم با باد و بارش های موسمی، به نوعی از اواسط فروردین تا ماه آبان، هزینه های سفر به مراتب کمتر از ماه های دیگر سال است.

جاذبه های گردشگری بانکوک

معمولاً عده ای از گردشگرانی که به بانکوک سفر می کنند، در میان تعداد زیاد جاذبه های توریستی و اماکن دیدنی و تفریحی موجود در این کلانشهر دچار سردرگمی می شوند. به همین دلیل شناخت این جاذبه های گردشگری به شما کمک می کند تا بتوانید هنگام بازدید از شهر، با برنامه ریزی و اولیت بندی از زمان اقامت خود در بانکوک بیشترین استفاده را بکنید.

کاخ بزرگ یا Grand palace

بی شک یکی از مکان هایی که نباید در سفر به بانکوک از دست دهید، کاخ بزرگ بانکوک است که از سال 1782 محل رسمی اقامت پادشاهان سیامی بوده و محل برگذاری مراسمات سلطنتی و دولتی متفاوتی در طول سال در کشور تایلند می باشد. این کاخ متشکل از ساختمان های متعدد، باغ ها، سالن ها، زمین گلف و حیاط ها است. موضوع حائز اهمیت در هنگام بازدید از کاخ بزرگ این است که به دلیل مقدس بودن این کاخ و معبد بودای زمردین که در این مجموعه قرار دارد، قوانین سختگیرانه ای برای پوشش در نظر گرفته می شود که حتی مردان نیز باید با بدنی کاملاً پوشیده از لباس وارد این محوطه شوند.

وات آرون یا Wat arun

معبد وات آرون که به معنی معبد سپیده دم می باشد، یکی از معابد بودایی بانکوک است که در قسمت غربی رود چائو واقع گردیده و با معماری متفاوت خود نسبت به بقیه ی معابد، به صورت قلعه ای مستحکم و باشکوه جلوه ی زیبایی به این منطقه بخشیده است.

آکواریوم سی لایف بانکوک یا Sea Life Bangkok Ocean World

اعدادی که راجع به این آکواریوم می شنوید قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. این آکواریوم که بزرگترین آکواریوم جنوب شرقی آسیا است وسعتی بالغ بر 100,000 متر مربع دارد و حجم آب داخل آن به 5 میلیون لیتر می رسد. پس پیشنهاد ما این است که حتماً در برنامه ریزی های خود بازدید از این آکواریوم وسیع و فوق العاده را لحاظ کنید.

خانه ی جیم تامپسون یا jim Thompson house

جیم تامپسون یک تاجر آمریکایی ساکن تایلند بوده که نقش بسیار مهمی در احیای صنعت ابریشم در تایلند داشت. جیم در دوران زندگی اش علاقه ی زیادی به جمع کردن آثار و لوازم هنری تایلند داشته و در منزل خود به عنوان سرگرمی به کلکسیون کردن آنها می پرداخت. در نهایت گفته می شود که در سال 1967 در جنگل های مالزی ناپدید شد و هیچگاه به خانه اش باز نگشت. امروزه خانه ی او به یکی از زیباترین موزه های آثار هنری تایلند تبدیل گردیده که شامل یک مرکز هنری، مرکز فروش سوغات، کافه و رستوران با برند جیم تامپسون می شود. بازدید از این مجموعه ی زیبا و دیدنی هم خالی از لطف نیست.

بازارهای شناور بانکوک یا Floating Markets of Bangkok

این بازارها که لقب متفاوت ترین جاذبه ی گردشگری بانکوک را نیز به خود اختصاص داده اند مکان هایی هستند که در آن معمولاً میوه، سبزیجات و غذاهای پخته شده تایلندی روی قایق به فروش می رسد.

هزینه های سفر به بانکوک

در انتها قصد داریم تا به هزینه های مورد نیاز برای سفر به تایلند و شهر بانکوک به شرح هزینه های مورد نیاز به طور کل به هزینه هایی نظیر هزینه ویزا، عوارض خروج،هزینه رفت و برگشت شامل خرید بلیط هواپیما بانکوک، هزینه اقامت و هزینه خورد و خوراک بپردازیم. اولین قدم برای کاهش هزینه های سفر خرید بلیط ارزان هواپیما به این سفر است.

اقامت در بانکوک

در سطح شهر بانکوک اقامتگاه های مختلفی از هاستل تا هتل های 5 ستاره وجود دارد که هزینه ی آنها از کمترین قیمت معادل 100 بات تایلند برای مهمان خانه ها شروع و تا 8500 بات برای هتل های 5 ستاره ی لوکس آن ادامه خواهد داشت. شما می توانید با توجه به بودجه ی خود محل اقامت خود را از میان طیف متنوعی از اقامتگاه ها انتخاب کنید.

خرید بلیط هواپیما بانکوک

سریع ترین و راحت ترین راه رسیدن به بانکوک از طریق سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما بانکوک است. قیمت بلیط هواپیما بانکوک در ایام مختلف سال در بازه ی 3.5 میلیون تومان تا 7 میلیون تومان متفاوت است. در ایامی که حجم مسافر زیاد است خرید بلیط ارزان هواپیما بسیار کار سخت و ناممکنی است.

هزینه ی خورد و خوراک در بانکوک

شهر بانکوک پر از کافه ها و رستوران های متنوع و مختلف است که امکان امکان صرف غذا با کمترین هزینه ( حدود 50 بات) برای رستوران های ارزان و استفاده از رستوران های لوکس و گران با هزینه ای حدود 5,000 بات برای یک وعده غذایی برای شما در سطح شهر بانکوک فراهم شده است. همچنین می توانید نسبت به تهیه مواد غذایی و صرف غذا در محل اقامت از هزینه های خود بکاهید.

هزینه ویزا تایلند

به طور کل برای دریافت ویزای توریستی تایلند اگر بخواهیم شخصاً اقدام کنیم باید هزینه ای حدود 35 یورو را در نظر داشته باشیم. البته آژانس های مسافرتی نیز این کار را برای مشتریانشان می توانند انجام دهند که در این صورت بدیهی است که باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید.

عوارض خروج از کشور

هزینه ی عوارض خروج از کشور برای بار اول برابر 220,000 تومان برای هر نفر، برای بار دوم 330,000 و از بار سوم به بعد 440,000 تومان می باشد. که این هزینه را می توان به صورت آنلاین از طریق سامانه های پرداخت عوارض خروج از کشور پرداخت نمود.

نظر شما در مورد دیدنی های تفریحی و گردشگری شهر بانکوک چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.