در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

راهنمای سفر به استانبول؛ شهر رویایی پیوند دهنده آسیا و اروپا

نویسنده نیکان نصرالله تبار

اگر در حال برنامه ریزی برای اولین سفر خود به استانبول هستید، پس لحظات هیجان انگیزی را سپری می کنید. چرا که حتی کسانی که برای چندمین بار به استانبول سفر می کنند نیز هیجان همان بار اول را همچنان برای سفر خود دارند. استانبول یک شهر رویایی است که در حاشیه اروپا واقع شده و درواقع پیوند دهند شرق و غرب است و با سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما هم نیز می توانید به استانبول سفر کنید.

این شهر با اتصال به دو قاره، لایه هایی از تاریخ، فرهنگ، رنگ ها و لایحه ها را در دل خود جای داده است و به نوعی معماری، غذا و همه چیز در استانبول راوی داستان و تاریخی هستند. استانبول با این که یک شهر شلوغ و پر رفت و آمد است، اما زمانی که شما نیاز به استراحت دارید همیشه یک باغ زیبا، یک چای خانه کوچک و یا یک مسجد پیدا می شود که بتوانید در آن نشسته، نفس بکشید و استراحت کنید.

معرفی شهر استانبول؛ همه ی آنچه که باید قبل از سفر به استانبول بدانید

ترکیه در تمام دنیا به عنوان یک کشور با دین و فرهنگ اسلامی شناخته می شود. کشوری زیبا و دوست داشتنی که وقتی تعصبات را پشت سر بگذارید، توسط زیبایی ها و مردم آن مسحور خواهید شد. به طوریکه هرچه این شهر را بیشتر کشف کنید، بیشتر عاشق آن خواهید شد.

اگر برای اولین بار می خواهید به استانبول سفر کنید، حداقل 5 روز را برای این سفر توصیه می کنیم. تا هم بتوانید از بخش تاریخی استانبول بازدید کنید و در بخش مدرن آن نیز لحظاتی لذت بخش برای خود بسازید. البته اگر بخواهید به شهرهای بزرگ دیگر و یا حومه ی استانبول نیز سر بزنید، باید حداقل برای یک سفر 10 روزه آماده شوید، چرا که به گفته‌ی بسیاری از گردشگرانی که یک ماه در ترکیه اقامت کرده اند، حتی در این مدت هم نادیده هایی برایشان در ترکیه بجا مانده بود.

استانبول یک کلانشهر است که طبق آمار در سال 2013 جمعیتی حدود 14 میلیون نفر داشته است. می توان گفت که استانبول به اندازه بقیه ی پایتخت های اروپایی بزرگ است اما در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی، مقصدی ارزان برای سفر به شمار می آید. بنابراین با یک برنامه ریزی خوب برای سفر به استانبول، می توانید با کمترین هزینه بیشترین لذت را برای خود فراهم کنید. همچنین با خرید بلیط چارتری و بلیط لحظه آخری می توانید خرید بلیط ارزان هواپیما داشته باشید.

سفر به استانبول

شما می توانید از طریق خرید بلیط قطار استانبول، اتوبوس و یا خرید بلیط هواپیما استانبول به این شهر سفر کنید. بهترین گزینه در این میان با توجه به فاصله ی شما از این شهر و بودجه ای که برای سفرتان در نظر گرفتید تغییر می کند. اما سریع‌ترین راه برای رسیدن به استانبول از طریق هوایی و رزرو بلیط هواپیما استانبول است. معمولاً تمامی ایرلاین های اصلی با قیمتی مناسب در ایام مختلف سال، پروازهایی برای استانبول دارند. همچنین شما می توانید از طریق صفحه خرید اینترنتی بلیط هواپیما استانبول، به بررسی ارزانترین بلیط هواپیما استانبول بپردازید.

اگر به دنبال تجربه ای منحصر به فرد برای سفر به ترکیه هستید، سفر از طریق خطوط راه آهن و خرید بلیط قطار استانبول، خاطراتی زیبا و فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. مسیر ریلی زیبای ایران به ترکیه با گذشتن از شهرهایی همچون قزوین، تبریز و ماکو از طریق مرز بازرگان وارد خاک ترکیه شده و در ایستگاه وان به عنوان اولین ایستگاه در ترکیه توقف می کند. قطار تهران به استانبول از مسیری با طبیعت زیبا و چشم نواز عبور می کند که در عین کاهش هزینه سفر، زیبایی های سفر را نیز افزایش می دهد.

اقامت در استانبول

کلانشهر استانبول به عنوان یک شهر توریستی و گردشگری، مملو از هتل، هاستل، مهمانخانه و آپارتمان های اجاره ای است. از اقامت های ارزان تا گرانترین انتخاب ها برای شما در استانبول مهیا است. اما اقامت در مناطقی همچون سلطان احمد، بیوغلو و تقسیم دلپذیر خواهد بود چرا که سرتاسر این خیابان ها با غذاهای خیابانی و رستوران های مختلف احاطه شده است و به عنوان مکانی امن نیز برای اقامت شناخته می شوند.

جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول دارای جاذبه های تاریخی فراوانی نظیر آثار به جا مانده ی باستانی، کاخ ها، مساجد معروف، کافه ها و مغازه های فراوان در بازار بزرگ استانبول است. بنابراین کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن و مکان های بسیار زیادی برای بازدید در استانبول وجود دارد که برای دیدن آنها به زمان و انرژی نیاز دارید. ما برای اینکه راحت تر بتوانید سفر خود را سازماندهی کنید در اینجا یک لیست از مکانهایی که نباید از دست دهید را آماده کرده ایم.

مسجد آبی (مسجد سلطان احمد)

یکی از زیباترین بناهای تاریخی در کشور ترکیه مسجد سلطان احمد است که به دلیل کاشی کاری های زیبا و منحصربه فرد آبی رنگش، به آن لقب مسجد آبی را نیز داده اند. این مسجد که تاریخچه ی ساخت آن به قرن 17 باز میگردد، با شش مناره و گنبد های آبشاری شناخته می شود که هنگام گشت دریایی منظره زیبایی را به وجود می آورند.

مسجد ایا صوفیه

مسجد ایاصوفیه را می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین ساختمان های تاریخی دنیا با 1478 سال سن شناخت که از وقایع مختلف طبیعی و تاریخی جان سالم به در برده و امروزه به عنوان یکی از زیبایی های استانبول و نماد این شهر از آن یاد می شود.

کاخ توپکاپی

توپکاپی یکی از بناهای تاریخی ترکیه است که بازدید از آن جز بایدها به شمار می آید. این کاخ در گذشته محل سکونت پادشاهان عثمانی، حرم سرا، دادگاه و همچنین مرکز مدیریت حکومت بوده است. به همین دلیل دارای ارزش تاریخی زیادی بوده و هر گردشگری را وسوسه به بازدید و کند و کاو این بنا می کند.

علاوه بر اینها می توان به آب انبار باسیلیکا، بازار بزرگ، بازار ادویه، مسجد سلیمانیه، برج گالاتا، قصر دولماباغچه و میدان تقسیم به عنوان دیدنی های برجسته ی استانبول اشاره کرد.

اطلاعات پرواز به استانبول

پروازهای مستقیم به استانبول معمولا در تمامی روزهای هفته انجام می گردند و می توانید اقدام به خرید بلیط هواپیما استانبول از ایرلاین هایی مانند ایران ایر، ترکیش ایرلاین، ماهان و زاگرس برای سفر خود کنید. فاصله ی هوایی فرودگاه امام خمینی تا فرودگاه استانبول برابر 2041 کیلومتر می باشد که مدت زمان سفر هوایی تهران استانبول را بین 2 ساعت و نیم الی 3 ساعت و نیم بسته به نوع ایرلاین و هواپیما می توان تخمین زد.

نظر شما در مورد دیدنی های تفریحی و گردشگری استانبول چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.