در حال آماده سازی...
پستcancelcheckedsendfilm-strip-with-two-photogramsarrowchatalign-to-leftplane-1musica-searcherplaneuser

راهنمای سفر به آنتالیا؛ شهر تفریحات ساحلی

نویسنده نیکان نصرالله تبار

راهنمای سفر به آنتالیا

یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه آنتالیا است که در میان مسافران و گردشگران نیز علاقه مندان زیادی دارد. آنتالیا که با جنگل، کوه، آبشار و زیبایی های طبیعی زیادی محاصره شده، یکی از بهترین مقاصد سفر برای ماجراجویان و طرفداران سفرهای هیجان انگیز است. از پیاده روهای خیره کننده تا هتل ها و رستوران های لوکس، از مراکز خرید تا صدای موسیقی زنده در نقاط مختلف شهر و ساحل، همه دست به دست هم داده اند تا دیدن آنتالیا را به یکی از بایدهای سفر به ترکیه تبدیل کنند.

معرفی شهر آنتالیا؛ هرآنچه که قبل از سفر به آنتالیا باید بدانید

پس از پیشرفت کشور ترکیه در صنعت گردشگری و موفقیت این کشور در جذب گردشگران از سرتاسر دنیا، آنتالیا یکی از شهرهایی بود که در این زمینه به سرعت رشد کرد و پتانسیل های گردشگری این شهر خیلی زود شکوفا شد. و بسیاری از گردشگران با سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما به این شهر زیبای ترکیه سفر کردند. همین موضوع سبب شد تا تاجران بزرگ ترکیه و حتی سایر کشورها برای سرمایه گذاری به این شهر روی بیاورند. ساخت هتل های لوکس و مراکز خرید متنوع، رسیدگی به پارک ها و جاذبه های طبیعی این شهر نقش عمده ای در ارتقاء سطح کیفی این شهر و در نتیجه افزایش میزان جذب توریست آنتالیا داشتند.

معرفی شهر آنتالیا؛ هرآنچه که قبل از سفر به آنتالیا باید بدانید

مردم آنتالیا نیز مانند سایر شهرهای ترکیه به زبان ترکی صحبت می کنند و زبان رسمیشان ترکی استانبولی است. این شهر که در جنوب غربی ترکیه واقع گردیده، در امتداد جنوبی خود به ساحل دریای مدیترانه می رسد. طبق آخرین سرشماری جمعیت آنتالیا حدود 2,228,000 نفر است که می توان گفت درآمد درصد بالایی از ساکنین آنتالیا از همین صنعت توریست به دست می آید. البته کشاورزی، دامپروری و کشتی سازی هم از مشاغل معروف این شهر به شمار می آیند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

از آنتالیا می توان به عنوان یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ترکیه و حتی منطقه نام برد. اما به طور کلی بهترین زمان برای سفر به انتالیا و رزرو بلیط هواپیما در اوایل ماه آوریل ( اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) دلپذیرترین هوای آنتالیا را می توانید قبل از حجوم گردشگران متعدد تابستانی این شهر تجربه کنید. همانطور که می دانید آنتالیا به تفریحات دریایی و آبی شهرت زیادی دارد، بنابراین پرطرفدارترین زمان سفر به آنتالیا از نظر تعداد گردشگران تابستان های این شهر است. یعنی ماه های ژولای، آگوست و ژوئن نه تنها شلوغ ترین و پرطرفدارترین ماه ها برای سفر به آنتالیا هستند، بلکه گرانترین زمان سفر به آنتالیا هم به حساب می آیند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

این شهر به عنوان یکی از تفریحی و توریستی ترین شهرهای کشور ترکیه شناخته می شود که همین موضوع سبب می شود تا همواره به تعداد و کیفیت امکانات رفاهی و تفریحی و جاذبه های گردشگری آنتالیا افزوده شود. از سواحل معروف آنتالیا تا مراکز متنوع تفریحی و تجاری، در ادامه مروری بر برجسته ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا خواهیم داشت.

سیده یا Side

شهر سیده یکی از بخش های ساحلی آنتالیا است که به عنوان یک استراحتگاه ساحلی با امکانات رفاهی متنوع شناخته می شود. این منطقه سابقاً به عنوان یکی از بنادر تجاری و ماهیگیری مورد استفاده قرار می گرفت و دارای قدمت تاریخی زیادی هم هست. اما به مرور زمان به درک پتانسیل گردشگری این منطقه به یکی از دیدنی ترین مناطق تفریحی-توریستی آنتالیا تبدیل شد که امروزه با کافه ها و رستوران های لوکس به صورت 24 ساعته در حال سرویس دهی به گردشگران و بازدید کنندگان می باشد. اگر به شهر سیده رفتید، به غیر از لذت بردن از شن های گرم ساحل و منظره ی زیبای دریا، لذت ورق زدن تاریخ این منطقه در میان ساختمان های تاریخی و باستانی آن نظیر معابد آپولو و آتنا، ساختمان تئاتر و موزه ی سیده را از دست ندهید.

سیده یا Side

مرکز آبی آکوالند یا Aqualand

یکی از زیباترین پارک های آبی کشور ترکیه که در آنتالیا واقع گردیده است، مرکز آبی آکوالند است. این پارک آبی در نزدیکی ساحل منطقه کنییالتی قرار گرفته و با داشتن استخر شنای مواج، سرسره های آبی طولانی و مارپیچ و بازی های آبی مختلف و متنوع، یک تفریح هیجان انگیز را برای مراجعه کنندگان رقم می زند.

مرکز آبی آکوالند یا Aqualand

برج ساعت یا Clock tower

یکی از آثار قدیمی باقیمانده در شهر آنتالیا که قدمت آن به قرن نوزدهم بر می گردد، برج ساعت این شهر است. اگر به بازدید از آثار و ساختمان های تاریخی علاقه دارید، تماشای این برج که تنها باقیمانده از 80 برج ساخته شده در شهر آنتالیا است خالی از لطف نیست.

برج ساعت یا Clock tower

مسجد مراد پاشا یا Murat Pasha Mosque

از دیگر بناهای تاریخی و باستانی این شهر که در سال 1570 میلادی به دستور مراد پاشا عثمانی بنا گردید، مسجدی است که امروزه به نام مسجد مرادپاشا آنتالیا شناخته می شود. گنبد این مسجد بر روی یک 10 ضلعی بزرگ ساخته شده و به دستور همین پادشاه عثمانی، بر روی دیوارهای داخلی آن کتیبه هایی از خوشنویسی، محرابی از جنس سنگ مرمر و ستون های رنگارنگ در داخل مسجد بنا گردیده است.

مسجد مراد پاشا یا Murat Pasha Mosque

سواحل آنتالیا

آنتالیا در دنیا به سواحل زیبا و تفریحات آبی شهرت دارد. آب و هوای مدیترانه ای و جو آرام ساحلی این منطقه دلیل جذب تعداد انبوهی از گردشگران به آنتالیا است. طبیعت زیبا و چشم نواز همراه با امکانات تفریحی و رفاهی مناسب می تواند لحظاتی به یاد ماندنی را در خاطر هر مسافر و گردشگری رقم بزند. به همین دلیل به معرفی تعدادی از پلاژ ها و ساحل های آنتالیا خواهیم پرداخت تا بتوانید قبل از سفر یک آشنایی کلی با این سواحل دوست داشتنی داشته باشید.

انتالیا سواحل بسیاری دارد که گردشگران با خرید بلیط هواپیما و سفر به این شهر زیبای ترکیه از سواحل زیبای ان هم نیز دیدن میکنند

ساحل لارا یا Lara beach

در شرق آنتالیا یکی از پرطرفدارترین و زیباترین سواحل این منطقه در انتظار شما است. ساحلی آرام از شن های داغ و ماسه سفید که جلوه ی بصری آن به تنهایی شرایط یک روز آرامش بخش را برایتان فراهم می کند. رستوران ها، کافه های متعدد و کلاب های شبانه در کنار امکاناتی مانند والیبال ساحلی و ورزش های آبی در یک ساحل 450 هکتاری، باعث شده تا ساحل لارا همواره یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین سواحل آنتالیا باشد.

ساحل لارا یا Lara beach

ساحل کنییالتی یا Konyaalti

از دیگر سواحل معروف و جذاب آنتالیا، ساحل کنییالتی است که از جاذبه های اصلی گردشگری این منطقه به حساب می آید. شاید علت این جذابیت قرار گرفتن این ساحل بین صخره و کوه های بیدگلرالی است اما فراموش نکنید طول چند مایلی این ساحل نیز شرایط فوق العاده ای برای لذت بردن از ساحل ماسه ای و تجربه ی حس آرامش در حین آفتاب گرفتن را برایتان فراهم خواهد کرد. پیشنهاد می کنیم اگر قصد بازدید از این ساحل را دارید، دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید، چرا که منظره های فوق العاده ای برای عکاسی پیدا خواهید کرد.

ساحل کنییالتی یا Konyaalti

ساحل بلک یا Black beach

اگر اهل تفریحات لوکس و امکانات رفاهی مجلل هستید، ساحل بلک مکان مناسبی برای استفاده ی شما است. تعداد زیادی زمین گلف، تنیس و زمین فوتبال در کنار آب های زلال و ساحل آرام باعث شده تا این ساحل به مکانی نسبتاً گران برای استفاده باشد. اما در مقابل این گرانی، زیبایی های منحصر به فردی مانند اماکن تاریخی پرگه و اسپندوس و آبشار کورسوناف، طبیعت بکر با 574 نوع گیاه و بیش از 100 نوع پرنده، دلیل اصلی جذب گردشگران این منطقه به شمار می آیند.

ساحل بلک یا Black beach

ساحل کمر یا Kemer

یکی دیگر از سواحلی که در غرب مرکز استان آنتالیا قرار گرفته و به عنوان پاک ترین ساحل آنتالیا شناخته می شود، ساحل کمر است. این ساحل 40 کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد و به دلیل شوری کم آب شرایط مناسبی را برای شنا و تفریحات دریایی فراهم کرده است. انواع هتل ها، رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید موجود در این منطقه به همراه مکان های تاریخی و ساحل زیبا و پاک این منطقه باعث شده اند تا بتواند پرچم آبی را از اتحادیه اروپا دریافت کند.

ساحل کمر یا Kemer

هزینه های سفر به آنتالیا

وسعت آنتالیا و تعدد امکانات رفاهی و مراکز تفریحی و گردشگری آن، یک برنامه ریزی و شناخت قبلی را برای مدیریت و کاهش هزینه ی سفر نیاز دارد. اطلاع از مسائلی مانند هزینه اقامت در هتل های آنتالیا، قیمت بلیط هواپیما آنتالیا برای رزرو بلیط هواپیما و هزینه های خورد و خوراک و مراکز تفریحی نه تنها به مدیریت هزینه های سفر کمک می کند، بلکه در افزایش کیفیت و آسودگی خاطر سفر نیز تأثیر خواهد گذاشت. به همین منظور در ادامه بخش مهم هزینه های سفر به آنتالیا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خرید بلیط هواپیما آنتالیا

راحت ترین راه برای رسیدن به هر مقصد خارجی مانند آنتالیا سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما است. قیمت بلیط هواپیما تهران – آنتالیا در بازه ی 800,000 الی 1,600,000 تومان متغیر است. شما می توانید با مراجعه به صفحه ی خرید بلیط هواپیما آنتالیا، ضمن اطلاع از ریز اطلاعات پرواز، قیمت بلیط هواپیما را نیز مورد بررسی قرار دهید.

و در بعضی اوقات متناسب با زمان و شرایط سفر که حجم مسافر کم است می توانید با بلیط چارتری و بلیط لحظه آخری خرید بلیط ارزان هواپیما داشته باشید البته توجه کنید که در زمان هایی که حجم مسافر باری سفر به این کشور زیبا و شهر ساحلی آن زیاد باشد خرید بلیط هواپیما ارزان مقدور نمی باشد بلکه نسبت به سایر وقت ها گران تر هم نیز می باشد.

خرید بلیط هواپیما آنتالیا

سفر زمینی از طریق اتوبوس به آنتالیا

یکی دیگر از راه های سفر به آنتالیا، سفر با اتوبوس است. انتخاب این راه گام مناسبی برای کاهش هزینه های سفر است اما فراموش نکنید مسیر طولانی و خسته کننده ای در پیش خواهید داشت. برای سفر از طریق اتوبوس به آنتالیا ابتدا باید هزینه ای حدود 300,000-400,000 تومان برای خرید بلیط اتوبوس تهران-آنکارا بپردازید چرا که حرکت مستقیمی برای آنتالیا از تهران وجود ندارد. سپس از آنکارا با هزینه ای حدود 200,000 تومان توسط اتوبوس به آنتالیا بروید.

عوارض خروج از کشور

در نظر داشته باشید برای خروج از کشور هزینه ای تحت عنوان عوارض خروج از کشور را نیز باید بپردازید. این هزینه برای بار اول برابر 220,000 تومان برای هر نفر، برای بار دوم 330,000 و از بار سوم به بعد 440,000 تومان می باشد. عوارض خروج از کشور را می توان به صورت آنلاین از طریق سامانه های پرداخت عوارض خروج از کشور پرداخت نمود.

هزینه اقامت در آنتالیا

پس از رسیدن به آنتالیا گزینه های متعددی در بازه های قیمتی متفاوت برای اقامت پیش روی شما خواهد بود. برای مثال شما می توانید با هزینه ای در بازه ی 350,000 الی 5,500,000 تومان یک شب را در یک هتل 3 تا 5 ستاره اقامت کنید. همچنین برای اقامت در هاستل های آنتالیا نیز باید هزینه ای حدود 100,000 الی 200,000 تومان بپردازید. علاوه بر اینها می توانید برای اقامت خود به اجاره ی آپارتمان های مبله نیز اقدام کنید که در این صورت باید حداقل هزینه ی 100,000 تومان را برای یک شب اجاره ی ارزانترین آپارتمان در نظر داشته باشید.

هزینه اقامت در آنتالیا

هزینه ی خورد و خوراک در آنتالیا

تنوع قیمتی کافه ها، رستوران ها و فست فودهای آنتالیا باعث می شود تا گردشگران بتوانند با هر میزان بودجه ای که در نظر دارند خورد و خوراک خود را در زمان اقامت پوشش دهند. البته لازم به ذکر است که اکثر هتل های آنتالیا UALL هستند و این بدین معنی است که وعده های غذایی اصلی با همان مبلغ پرداختی رزرو هتل سرو می شوند و نیاز به صرف هزینه بیشتر نیست. اما اگر از غذاهای هتل خسته شدید و یا در یک هتل UALL اقامت نمی کنید، با هزینه ای بین 15-25 لیر ترکیه می توانید به یک رستوران ارزان بروید. هزینه ی صرف غذا در رستوران های لوکس ترکیه نیز از 50 لیر شروع می شوند. قیمت ساندویچ و فست فودها هم تفاوت زیادی با ایران ندارد، برای مثال یک وعده غذا در یک فست فود زنجیره ای برای شما 19-30 لیر هزینه خواهد داشت.

اما اگر می خواهید خودتان آشپزی کنید، لازم است تا مواد اولیه غذایی را خریداری کنید. به همین دلیل در جدول زیر به عناوین مهم در میان مواد اولیه غذایی و قیمت هایشان اشاره کرده ایم.

هزینه ی خورد و خوراک در آنتالیا

نظر شما در مورد دیدنی های تفریحی و گردشگری شهر آنتالیا چیست؟ آیا موارد دیگری را می شناسید؟ پیشنهادات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا بتوانیم آنها به لیست خودمان اضافه کنیم.

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره.نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.